دانلود کتاب صوتی درباره چند سینماگر با صدای کاظم طباطبایی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی درباره چند سینماگر اثر جمشید ارجمند

دانلود و خرید کتاب صوتی درباره چند سینماگر

انتشارات:واوخوان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی درباره چند سینماگر

کتاب صوتی درباره چند سینماگر اثری از جمشید ارجمند است که با صدای کاظم طباطبایی می‌شنوید. در این اثر با زندگی نامه چندتن از سینماگران معروف جهان آشنا می‌شویم.

درباره کتاب صوتی درباره چند سینماگر

کتاب صوتی درباره چند سینماگر، اثری از جمشید ارجمند است که در آن به بررسی زندگی و آثار سینماگران معروف، کارگردانان و هنرپیشه‌هایی پرداخته است که همگی در صنعت سینما نقشی پررنگ داشته‌اند و تاثیر بسیار از خود برجای گذاشته‌اند. 

در این کتاب درباره زندگی هنرمندانی مانند چارلز اسپنسر چاپلین، استنلی دانن، ویتوریو دسیكا، ژان رنوار، چزاره زاواتینی، رنه كلر، هانری ژرژ كلوزو، فریتز لانگ، آنتونی مان، جوزف ال. منكیه ویچ، كنجی میزوگوچی، اورسون ولز، كینگ ویدور، لوكینو ویسكونتی و هوادر هاكر می‌شنویم.

جمشید ارجمند برای نوشتن این اثر از منابعی نظیر تاریخ سینما، دیکسیونر سینماگران، دیکسیونر فیلم و مجله‌هایی چون کایه دو سینما و سینما (چاپ فرانسه) استفاده کرده است و همچنین تحلیل‌های خود را از آن دسته از فیلم هایی که در ایران به نمایش در آمده‌اند هم به کتابش افزوده است. در تحلیل زندگی هنری و فیلم های این سینماگران روشی بکار رفته که هم می تواند مرجع مورد استفاده قرار بگیرد و هم برای دوستداران سینما مفید واقع شود. 

زندگینامه اثری است که با عناوین‌ دیگری مانند تذکره، احوال، سرگذشت، سیره، بیوگرافی و … نیز خوانده می‌شود. در زندگینامه بخشی از زندگی یک شخصیت را می‌خوانیم که دربردارنده جنبه‌های آموزنده یا انگیزه‌بخش زندگی است و یا از سختی‌ها، خوشی‌ها و فراز و نشیب‌های زندگی آن فرد می‌خوانیم. معمولا هر زندگینامه‌ای با سبک خاص خود نوشته می‌شود و این حس را به مخاطب القا می‌کند که گویی در برابر ما نشسته و داستان زندگی‌‌اش را با تمام پیچ و خم‌هایش برایمان تعریف می‌کند.

از طرف دیگر دانستن اینکه این افراد، در زندگیشان چه کرده‌اند و از چه پیشینه‌ای قدم به دنیا گذاشته‌اند، جذاب است و دیدگاهی کلی به ما می‌بخشد که سبب می‌شود نگاهمان به خود او و آثار و فعالیت‌هایش هم متفاوت شود. 

کتاب صوتی درباره چند سینماگر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

شنیدن کتاب صوتی درباره چند سینماگر برای تمام علاقه‌مندان به کتاب‌های زندگینامه جذاب است. اگر از شیفتگان سینما هستید و نام هنرمند محبوب خود را در میان نام‌های این کتاب می‌بینید، دست به کار شوید و با شنیدن این کتاب، دانشتان را از هنرمند محبوبتان بیشتر کنید. 

درباره جمشید ارجمند

جمشید ارجمند با نام کامل جمشید ارجمند نصر، روزنامه‌نگار، مترجم، ترانه‌سرا و منتقد سینمایی ایرانی ۲۴ دی ۱۳۱۸ در تهران چشم به جهان گشود و  ۲۳ تیر ۱۳۹۵ به علت ابتلا به بیماری قلبی در تهران در بیمارستان شهدای تجریش از دنیا رفت. 

از او تا به حال آثار بسیاری از جمله تالیف‌ها و ترجمه‌های زیادی برجا مانده است که حوزه های مختلفی را، از سینما گرفته تا عرفان و تاریخ در بر می‌گیرند. او همچنین در زمینه ویراستاری نیز فعالی بود و چیزی بیش از صد کتاب را ویرایش کرده است. از جمله فعالیت‌های دیگر او تدریس مباحث نظری سینما در مدرسه عالی سینمایی سوره اصفهان در سال ۷۹ و داور بیستمین جشنواره فیلم فجر در سال ۸۰ است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۶ ساعت و ۲ دقیقه

حجم

۴۹۸٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۶ ساعت و ۲ دقیقه

حجم

۴۹۸٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۳,۰۰۰
تومان