دانلود کتاب صوتی پخمه با صدای رضا عمرانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی پخمه اثر عزیز  نسین

دانلود و خرید کتاب صوتی پخمه

نویسنده:عزیز نسین
گوینده:رضا عمرانی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۷از ۲۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی پخمه

کتاب صوتی پخمه اثری از عزیز نسین، طنز پرداز ترک است که با ترجمه رضا همراه و صدای رضا عمرانی می‌شنوید. این داستان، حکایت مردی است که تمام تلاشش را برای داشتن یک زندگی بی‌حاشیه می‌کند و سعی می‌کند از راه درست روزگارش را بگذراند اما در نهایت، به زندان می‌افتد!

درباره کتاب صوتی پخمه

اگر همیشه در تلاش باشید تا درآمدتان را از راه درست به دست بیاورید اما در نهایت شما را به جرم ناکرده به زندان بیندازند، چه حالی بهتان دست می‌دهد؟ این دقیقا همان اتفاقی است که برای قهرمان داستان پخمه می‌افتد! مردی که همیشه در تلاش است تا زندگی سالمی داشته باشد اما گرفتار جامعه‌ای شده است که دقیقا نقطه مقابل او هستند. او به سختی تلاش می‌کند تا همان زندگی سالم و به دور از حاشیه را برای خودش داشته باشد و این کار روز به روز سخت‌تر می‌شود. تا جایی که به خاطر جرمی که مرتکب نشده است، به زندان می‌افتد!

عزیز نسین داستان پخمه را در قالب وقایع و رخدادهای روزمره اجتماعی نوشته است و زبان طنز او در جای جای کتاب به خوبی مشهود است. 

کتاب صوتی پخمه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب صوتی پخمه داستان طنزی دارد که می‌تواند خنده را به لب‌ها شما بیاورد. شنیدن این کتاب را به تمام دوست‌داران ادبیات داستانی و آثار طنز پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره عزیز نسین 

عزیز نسین با نام اصلی محمت نصرت، مترجم و نویسنده و طنزنویس ۲۰ دسامبر ۱۹۱۵ در استانبول متولد شد.

او برای انتخاب نام مستعارش هم طنز را به ماجرا وارد کرد. او عزیز را که نام پدرش است، به عنوان نام هنری خود انتخاب کرد. اما جالب است بدانید که نسین در زبان ترکی به معنای «تو چه‌کاره‌ای؟» است. او سردبیر یک گاهنامه طنز بود اما به خاطر دیدگاه‌های سیاسی‌اش، چند بار روانه زندان شد. داستان‌های کوتاه عزیز نسین در ایران به دست مترجمان مختلفی مانند ثمین باغچه‌بان، احمد شاملو، رضا همراه و صمد بهرنگی به فارسی ترجمه شده است. در سراسر دنیا آثار او را که به سی زبان ترجمه شده است، می‌خوانند. او همچنین اولین بار در سال ۱۹۵۶ مدال طلای فکاهی‌نویسان جهان را برنده شد و سپس در سال‌های ۱۹۵۷، ۱۹۶۳ و ۱۹۶۶ در مسابقات بین‌المللی طنزنویسی به مقام اول دست یافت.

عزیز نسین از یک سوقصد از طرف گروه‌های افراطی در حادثه آتش‌سوزی هتل جان سالم به در برد. در نهایت ۶ ژوئیه ۱۹۹۵ در آلاچاتی در استان ازمیر ترکیه از دنیا رفت. کتاب‌های او از جمله آثاری هستند که نظر بزرگان ادبیات را هم به خود جلب کرده‌اند. محمود دولت‌آبادی یکی از کسانی است که کارهای او را به شدت دوست دارد و به مردم گفته است: اگر کتاب‌های عزیز نسین را پیدا کردید، آن‌ها را حتما بخوانید.

درباره رضا عمرانی 

رضا عمرانی، مشاور هنری و مدیر تیم تولید شرکت تولید کتاب صوتی ماه آوا، بازیگر تئاتر، کارگردان رادیو تئاتر، کارگردان و گوینده رادیو است. او برادر علی عمرانی، بازیگر تئاتر و سینما است. 

بخشی از کتاب صوتی پخمه 

هیچکس نمیدونه فردا چه اتفاقی براش می‌افتد. مثلاً در راه می‌رویم، یک‌دفعه پامون به سنگ میخوره و یا اینکه می‌افتیم توی جوی آب و همین موضوع باعث میشه که از یک حادثه بزرگ جان سالم به در می‌بریم.

صبح از خونه بیرون می‌آییم برویم دنبال کاری که در نظر داریم، یک دوستی سر راهمان سبز میشه و پس از احوال‌پرسی، ما را به جایی میبره که در آنجا عاشق یک دختر خوشگل میشیم و بعد باهاش ازدواج می‌کنیم. به عقیده شما به این چیزها چی میشه گفت؟ هوم؟

اگر پایمان به سنگ نمی‌خورد و یا توی جوی آب نمی‌افتادیم و یا اون دوست را نمی‌دیدیم، زندگی ما شکل دیگری می‌گرفت؟

داستان من هم، نظیر یکی از همین حوادث است که به خاطر خوردن چند تا کتلت، مسیر زندگیم عوض شد.

نظرات کاربران

رسا
۱۴۰۱/۰۶/۱۸

چه متن روانی و چه راوی فوق العاده ای. به جرات میتونم بگم که در این اثر در و تخته به زیبایی باهم چفت شده. هم داستان پخمه زیبا بود و هم آقای عمرانی اون رو به زیبایی اجرا کرد. از لحاظ ادبی

- بیشتر
کاربر ۲۸۰۹۵۶۹
۱۴۰۰/۰۲/۰۲

لذت بردم از گویندگی آقای عمرانی، به شدت توصیه میکنم

استودیوس
۱۴۰۱/۰۱/۲۰

چقدر این داستان جالب و حرفه ای با صدای اقای عمرانی زیباتر شده بود..از شنیدنش لذت بردم

Abdolrahman
۱۴۰۰/۰۵/۰۱

سلام. پر محتوا و مفید هستش. دقیقا زندگی همه کسانی که میخواهند با درستی و صداقت زندگی کنند رو روایت میکند. شما در این کتاب پی میبرید که با شرافت زندگی کردن،تاوان های زیادی دارد

کاربر ۲۵۰۷۳۶۴
۱۳۹۹/۱۲/۳۰

عالی

ندا
۱۴۰۲/۰۷/۲۰

کتابهای عزیز نسین رو حتما بخونید یا گوش بدین. مسائل و مشکلات اجتماعی رو به بهترین شکل ممکن بیان می‌کنه. طنز بسیار جالبی در کارهاش به چشم می‌خوره که در عین حالیکه لبخند روی لب میاره یه غمی توی دلتون حس

- بیشتر
دارا
۱۴۰۲/۰۱/۲۰

کتاب متوسطی بود گرچه نویسنده سعی کرده بود با چیدن حوادث مختلف در اون باعث جذابیتش بشه ولی زیاد موفق نبود و کتاب کشش اونچنانی نداشت داستانش در کل کمی غیر منطقی بود و پایان خوبی هم نداشت و یهو ای تموم شد با

- بیشتر
فواد
۱۴۰۱/۱۱/۰۳

حتمن بشنوید و لذتش رو ببرید

Sama
۱۴۰۱/۰۲/۱۰

ازشنیدنش لذت بردم

رزماری
۱۴۰۰/۰۹/۲۵

کتاب بسیار جذاب و گویندگی بسیار عالی قلم نویسنده جذاب و شیوا بود و در عین حال سرگذشت شخصیت اصلی و وصف الحال سرگذشت هایی که بر او گذشت در این زمانه و موقعیت کشور ما کاملا همخوانی داره

زمان

۸ ساعت و ۲۵ دقیقه

حجم

۴۷۶٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۸ ساعت و ۲۵ دقیقه

حجم

۴۷۶٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۰,۲۰۰
۴۹,۱۴۰
۳۰%
تومان