دانلود کتاب صوتی غول مدفون با صدای جمعی از گویندگان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی غول مدفون اثر کازوئو ایشی گورو

دانلود و خرید کتاب صوتی غول مدفون

مترجم:سهیل سمی
انتشارات:آوانامه
امتیاز:
۳.۶از ۱۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی غول مدفون

کتاب صوتی غول مدفون داستانی از کازئو ایشی گورو است که با وجود فضای فانتزی‌اش، واقع‌گرایانه و برای ما بسیار آشنا است.داستان درباره سفر زوجی انگلیسی است که برای یافتن پسر گمشده‌شان سفر می‌کنند. 

روزنامه گاردین این کتاب را به عنوان مهمترین رمان سال ۲۰۱۵ انتخاب کرد. این اثر را با ترجمه سهیل سمی و صدای گرم جمعی از گویندگان توانای کشور می‌شنویم. 

درباره کتاب صوتی غول مدفون

کازئو ایشی گورو در کتاب غول مدفون، دو سبک روایی و واقع‌گرایانه‌ که در کتاب «بازمانده‌ روز» از آن استفاده کرده بود و سبک علمی ـ تخیلی داستان «هرگز رهایم مکن» را درهم آمیخته است. نتیجه کار، آفریدن جهانی جدید در دل داستانی فانتزی با روایتی جذاب است که البته برای ما آشنا است. این داستان با الهام از افسانه‌های اسکاندیناوی نوشته شده است. 

داستان در انگلستان باستانی رخ می‌دهد. زمانی که ساکسون‌ها و بریتون‌ها بعد از پشت سر گذاشتن یک دوره جنگ، حالا در صلح به سر می‌برند. اما این صلح بر اثر یک فراموشی همه‌گیر ایجاد شده است. فراموشی مانند مه همه جا پخش شده است. اما خود این مه، نتجه نفس یک اژدها به نام کوئریگ است که خاطره جنگ و نفرت را از ذهن مردم پاک کرده است.

آکسل و بئاتریس، زوج کهنسال و قهرمانان داستان برای یافتن پسرشان که گم شده است، سفری را آغاز می‌کنند. آن‌ها در این سفر با افراد بسیاری ملاقات می‌کنند. یک جنگجوی ساکسون جوان که به دنبال عدالت می‌گردد. پسری که یک زخم اسرارآمیز بر بدنش دارد و در جستجوی مادرش است. سرگوین، یکی از شوالیه‌های آرتور شاه و تنها بازمانده او، که ماموریت دارد اژدها را از بین ببرد و ...

غول مدفون همان رازی است که آرام‌آرام گشوده و به نتیجه‌ای نامنتظر ختم می‌شود. در آخر، هیبت غول به‌کل جلوی چشم‌مان قرار می‌گیرد، عظمتش را درک می‌کنیم و می‌فهمیم اصلاً برای چه در ابتدا دفن شده است.

کتاب صوتی غول مدفون را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

شنیدن کتاب صوتی غول مدفون برای تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی جهان، جذاب است و تجربه‌ای لذت‌بخش را رقم می‌زند. 

درباره کازئو ایشی گورو

کازوئو ایشی‌گورو، نویسنده و نمایشنامه‌نویس انگلیسی ژاپنی‌تبار، در ۸ نوامبر ۱۹۵۴ در ناگازاکی ژاپن زاده شد. خانواده او در کودکی و زمانی که وی پنج سال داشت، به انگلیس مهاجرت کردند. او در دانشگاه در رشته‌های فلسفه و نویسندگی خلاق تحصیل کرد و علاوه بر نوشتن رمان، داستان‌های کوتاه و نمایشنامه، برای موسیقی در سبک جاز، ترانه‌سرایی نیز کرده است.

او تاکنون یکبار جایزه بوکر را به خاطر کتاب «باقیمانده‌های روز» برده و یکبار برای کتاب «هرگز رهایم مکن» نامزد دریافت آن شده است. غول مدفون جدیدترین رمان او در سال ۲۰۱۵ منتشر شد که با الهام از اسطوره‌های اسکاندیناوی نوشته شده است. او در سال ۲۰۱۷، موفق به دریافت جایزه نوبل ادبیات شد. در بیانیه اهدای این جایزه آمده است: «ایشی‌گورو کسی است که رمان‌هایش نیروی احساسی عظیمی در خود دارد و در آنها پرتگاه‌های آشکار حس توهم‌آمیز ارتباط ما با جهان نشان داده شده است.»

ایشی‌گورو، از کودکی از ژاپن دور بوده و تا سی سالگی نیز سرزمین زادگاهش را ندید. به همین رو، فضای داستان‌ها و سبک نوشته‌هایش، با بستر ادبی و فرهنگی ژاپن فاصله دارد. به همین دلیل، آثار او در حوزه ادبیات انگلیسی‌زبان دسته‌بندی می‌شود.

معرفی نویسنده
عکس کازوئو ایشی گورو
کازوئو ایشی گورو

کازوئو ایشی گورو نویسنده و نمایشنامه‌نویس انگلیسی ژاپنی‌تبار است. او ۸ نوامبر ۱۹۵۴ در ناکازاکی ژاپن به‌دنیا آمد و در خانه‌‌‌ای به سبک سنتی ژاپن، پنج سال اول زندگی خود را گذراند. ایشی گورو در مهدکودکی در ناکازاکی «هیراگانا» را که اولین و ساده‌ترین الفبای سه‌گانه ژاپنی است، آموخت. اما در آوریل ۱۹۶۰ با والدین و خواهر بزرگترش ژاپن را ترک کرد تا در بریتانیا زندگی کند. اگرچه خانواده ایشی گورو مرتباً به بازگشت به ژاپن فکر می‌کردند، اما تحقیقات پدرش در زمینه‌ی اقیانوس‌شناسی مورد حمایت دولت بریتانیا قرار گرفت و خانواده هرگز بازنگشت.‌

نظرات کاربران

Raskolnikov
۱۳۹۹/۱۰/۲۹

اثار ایشی گورو صبر و‌حوصله می خواهد در ‌واقع همین‌کتاب ، دو سالی نسخه فیزیکیش را دارم و بعد دو فصل حوصله خواندنش را‌ نداشتم و از سر اعتماد به گروهی که کتاب را صوتی کردند خریدم و گوش دادم

- بیشتر
fatemeh
۱۳۹۹/۱۲/۲۷

سلام. از تلاش سرشارتون ممنونم. خوبه که خوانش کتاب با صداهای متفاوت و حالت نمایشنامه خوانی هست اما بنظرم صدای اکسل و بئاتریس اگر معمولی تر بود بهتر بود. اکسل خیلی هیجان‌زده صحبت میکنه و بئاتریس خیلی مریض احوال و

- بیشتر
انوشه
۱۴۰۰/۱۱/۲۷

این کتاب بینظیره اما نه برای کسانی که به دنبال خواندن داستانهای مهیج و آبکی هستند .این کتاب بی نظیر برای کسانی جذابه که به تاریخ ،رفتار و کردار انسانها در دل تاریخ علاقمندن و دوست دارن اون رو با

- بیشتر
Mo
۱۴۰۰/۰۴/۲۷

خوانش به طرز بیش از حدی دراماتیک شده که مثلا حس و حال بده ولی واقعا سخت میشه تحمل کرد شنیدنش رو. خوب نبود.

Mona Kalantari
۱۴۰۲/۱۰/۰۷

به کسانی پیشنهاد میکنم که علاقه‌مند به اسطوره، افسانه و فضاهای کمی جادویی هستن. خیلی جاها میرفتم به فضای مردمان هزارسال قبل که شناختشون از پدیده‌های طبیعی کمتر بود و همه‌چیز اسرارآمیزتر از امروز

Mo
۱۴۰۰/۰۵/۲۱

به نظر من داستان خاصی نبود و نمی دونم که چرا واقعن نوبل ادبیات رو برنده شده. احتمالن نوبل هم مثل فیلم فجر. صرفن گویندگی کار من رو تا پایان داستان کشوند. به دیگران توصیه اش نمی کنم.

زمان

۱۶ ساعت و ۶ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۳۱۴٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۶ ساعت و ۶ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۳۱۴٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۲۵,۰۰۰
۸۷,۵۰۰
۳۰%
تومان