دانلود کتاب صوتی غریزه جنسی و سرکوبی آن در جوامع ابتدایی با صدای رضا عمرانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی غریزه جنسی و سرکوبی آن در جوامع ابتدایی اثر برانیسلاف مالینوفسکی

دانلود و خرید کتاب صوتی غریزه جنسی و سرکوبی آن در جوامع ابتدایی

معرفی کتاب صوتی غریزه جنسی و سرکوبی آن در جوامع ابتدایی

کتاب صوتی غریزه جنسی و سرکوبی آن در جوامع ابتدایی اثری از برانسیلاف مالینوفکسی، مردم شناس مشهور لهستانی است. او در این کتاب که حاصل پژوهش‌های میدانی او در گینه نو است، مسئله غریزه جنسی و فرضیه فروید رادرباره عقده اودیپ، بررسی کرده است. 

این کتاب را ثریا بابایی به فارسی ترجمه کرده است و نسخه صوتی آن را با صدای گرم و زیبای رضا عمرانی، صداپیشه محبوب و توانای کشور می‌شنویم.

درباره کتاب صوتی غریزه جنسی و سرکوبی آن در جوامع ابتدایی

برانسیلاف مالینوفکسی در سال ۱۹۱۴ به گینه نو رفت تا بتواند در آنجا به تحقیقات میدانی و پژوهش بپردازد. همزمان با سفر او جنگ جهانی اول آغاز شد که امکان بازگشت او را به بریتانیا از او می‌گرفت. اما با حمایت دولت استرالیا موفق شد تا مجوز و بودجه تحقیقاتش را به دست آورد و کارش را آغاز کرد. کتاب صوتی غریزه جنسی و سرکوبی آن در جوامع ابتدایی یکی از کتاب‌هایی است که نتیجه تحقیقات او در آنجا است. 

او برای این کتاب به سراغ جامعه تروبریاند گینه نو واقع در اقیانوس آرام رفت و به مقایسه دو جامعه مادر تبار (در جزایر مذکور) و پدر تبار (جامعه اروپا و امریکا) و نیز مقایسه تفاوت‌های طبقات مختلف جوامع کنونی با هم و با جوامع ابتدایی پرداخت. او نظریه فروید در مورد فراگیری عقده اودیپ را هم بررسی کرد و فرضیه پدرکشی باستانی فروید که در کتاب توتم و تابو مطرح شده است و به اعتقاد فروید باعث پیدایش فرهنگ شده زیر سؤال برد.

مالینوفکسی معتقد است ازدواج گروهی، توتمیسم، پرهیز از مادرزن و جادو، هیچ یک در «ناخودآگاه» رخ نمی‌دهد. همه این‌ها وقایعی یکسره جامعه‌شناختی و فرهنگی‌اند که پرداخت نظریه‌پردازانه آن‌ها به نوعی تجربه نیاز دارد که نمی‌توان در اتاق مشاوره به دست آورد.

کتاب صوتی غریزه جنسی و سرکوبی آن در جوامع ابتدایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر از شنیدن کتاب‌هایی با موضوعات روان‌شناسی، جامعه‌شناسی و مردم‌شناسی لذت می‌برید، شنیدن کتاب صوتی غریزه جنسی و سرکوبی آن در جوامع ابتدایی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

درباره برانسیلاف مالینوفکسی

برانسیلاف مالینوفکسی ۷ آوریل ۱۸۸۴ در کراکوف، اتریش مجارستان که در لهستان کنونی قرار دارد متولد شد. او یکی از مشهورترین مردم شناسان قرن نوزدهم است. او در سال ۱۹۰۸ از رشته ریاضیات و فیزیک دانشگاه یاگیلونیا در کراکوف با مدرک دکترا فارغ التحصیل شد. اما تحت تاثیر کتاب شاخه زرین اثر جیمز فریزر تصمیم گرفت تا مردم‌شناس شود. در دانشگاه لایپزیگ مردم‌شناسی خواند و سپس به مدرسه اقتصاد لندن رفت. 

او در سال ۱۹۱۴ این فرصت را پیدا کرد که به گینه نو برود و در مورد قبایل بدوی این سرزمین تحقیق کند. به دلیل آغاز جنگ جهانی اول نتوانست به انگلیس برگردد چون تبعه اتریش از دشمنان بریتانیا در جنگ بود. اما با حمایت دولت استرالیا (بخش شرقی گینه نو مستعمره استرالیا بود) مجوز و سرمایه لازم برای تحقیقات مردم‌شناسی را پیدا کرد و مشغول تحقیقات خود شد. او را به دلیل فعالیت‌های بسیارش لقب پدر انسان‌شناسی اجتماعی را از آن خود کرده است. 

از میان آثار برانسیلاف مالینوفکسی می‌توان به کتاب‌های خانواده میان بومیان استرالیا، دریانوردان اقیانوس آرام، جادو، علم و دین، خلاف و عرف در جامعه ابتدایی، غریزه جنسی و سرکوب آن در جوامع ابتدایی، آزادی و تمدن و پویایی دگرگونی فرهنگ اشاره کرد. 

برانسیلاف مالینوفکسی نقش محوری در پیدایش و تکامل مکتب انسان‌شناسی اجتماعی داشت. او در سال ۱۹۳۳ به ایالات متحده رفت و تا پایان عمر در آن‌جا زندگی کرد و سمت استادی در دانشگاه ییل داشت. مالینوفسکی در ۱۶ مه ۱۹۴۲ در سن ۵۸ سالگی از دنیا رفت.

درباره رضا عمرانی

رضا عمرانی، بازیگر تئاتر، کارگردان رادیو تئاتر، بازیگر،کارگردان و گوینده رادیو است و در حال حاضر به عنوان مشاور هنری و مدیر تیم تولید شرکت تولید کتاب صوتی ماه آوا فعالیت می‌کند. او برادر علی عمرانی، بازیگر تئاتر و سینما و گوینده رادیو است. 

نظرات کاربران

ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
۱۴۰۰/۱۰/۳۰

هرچـه نوشتـه‌های فرویـد را بیش‌تر خواندم، در کل به پذیرش نتایج او کم‌تر گرایش پیدا کردم، به‌ویژه آن بخش از نظریه‌های فروید که بیش‌تر از همه داغ روانکاوی بر خـود دارند.احساس می‌کنم نظریه‌های بلندپروازانه‌ی فروید درباره مردم ابتدایی و فرضیات

- بیشتر

زمان

۸ ساعت و ۹ دقیقه

حجم

۴۶۰٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۸ ساعت و ۹ دقیقه

حجم

۴۶۰٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۲,۴۰۰
تومان