دانلود کتاب صوتی چرنوبیل + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی چرنوبیل اثر سرحی پلوخی

دانلود و خرید کتاب صوتی چرنوبیل

نویسنده:سرحی پلوخی
ویراستار:آزاده کفاشی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۵از ۱۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی چرنوبیل

کتاب صوتی چرنوبیل نوشته سرحی پلوخی به تاریخ یک فاجعه هسته‌ای می‌پردازد. این اثر درباره انفجار نیروگاه هسته چرنوبیل در اوکراین است. فاجعه‌ای که بنا بر اعتقاد برخی مورخان، اولین مهره از سلسله وقایعی بود که به سقوط شوروی منجر شد.

این کتاب صوتی را با ترجمه ریحانه میرزایی و طاهره جابری می‌شنوید. 

انفجار نابودکننده و فاجعه تاریخی نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل اوکراین در روز ۲۶ آوریل سال ۱۹۸۶ رخ داد. این انفجار بزرگ باعث شد که مواد رادیواکتیو در بخش بزرگی از غرب شوروی و اروپا پخش شود. این فاجعه در آن زمان زندگی پنج میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داد و با وجود اینکه سال‌ها از این حادثه گذشته است، همچنان می‌توان اثرات نابودگر آن را، مانند جهش‌های ژنتیکی در مردم منطقه و همچنین ناقص شدن نوزادان تازه متولد شده، مشاهده کرد.

پلوخی برای نوشتن این کتاب موفق شد تا جایزه پوشکین را از آن خود کند. 

درباره کتاب صوتی چرنوبیل

روز ۲۶ آوریل ۱۹۸۶ که برابر است با تاریخ ۶ اردیبهشت ۱۳۶۵ در رآکتور هسته‌ای شماره ۴ در نیروگاه چرنوبیل، در نزدیکی شهر پریپیات در شمال اوکراین، انفجاری رخ داد. این انفجار سبب انتشار عمده مواد رادیواکتیو شد که با اثرات گسترده بهداشتی و زیست‌محیطی همراه بود و برای مقابله با آن به اقدامات برنامه‌ریزی شده‌ فوری و طولانی‌مدت نیاز بود. این حادثه عظیم، که در درجه هفت رتبه بندی می‌شود، با حادثه اتمی دیگر که در فوکوشیما رخ داد، برابری می‌کند. 

سرحی پلوخی در کتاب صوتی چرنوبیل؛ تاریخ یک فاجعه هسته‌ای، پرسش‌های مهمی را درباره فاجعه هسته‌ای چرنوبیل پاسخ می‌دهد؛ در شب ۲۶ اوریل سال ۱۹۸۶ در نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل دقیقا چه اتفاقی افتاد؟ 

سرحی پلوخی به سراغ ثبت واقعه چرنوبیل و عواقب آن در طول سالیان بعد از آن، یعنی از زمان حادثه تا سال ۲۰۱۸ رفته است. او برای اینکار از اسناد بایگانی شده‌ای استفاده کرده است که اخیرا و پس از انقلاب ۲۰۱۴ اکراین در دسترس قرار گرفت. همین دسترسی به اسناد و شاهدان خاموش این فاجعه، تفاوتی است که کار پلوخی را از کار مورخان دیگر مانند سوتلانا الکسوویچ که مستندنگار تاریخ شفاهی است، متمایز می‌کند. 

سوتلانا آلکسوویچ تاثیر این حادثه را بر روح و روان انسان‌ها، شرح داده است و سرحی پلوخی علاوه بر بهره‌گیری از کار او، اسناد و مکتوبات گوناگون را بررسی کرده است. او دغدغه تاریخ داشته و خوب می‌داند که یک حادثه مانند چرنوبیل زمانی تکرار می‌شود که ما از حادثه قبلی درس نگرفته باشیم.

این کتاب موفق شد تا در هفتمین دوره جایزه سالانه کتاب پوشکین، این جایزه را از آن خود کند. این مراسم در خانه پوشکین برگزار می‌شود که خانه فرهنگ روسیه در لندن است. جایزه پوشکین از سال ۲۰۱۲ و برای حمایت از کتاب‌های غیر داستانی نگارش شده به زبان انگلیسی درباره دنیای روسی و برای تشویق به بالا بردن درک عمومی از دنیای روسی هر ساله برگزار می شود. 

کتاب صوتی چرنوبیل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر به تاریخ جهان علاقه‌مند هستید و دوست دارید درباره رویدادهای مهم جهانی بیشتر بدانید، شنیدن کتاب صوتی چرنوبیل؛ تاریخ یک فاجعه هسته‌ای را به شما پیشنهاد می‌کنیم. 

نظرات کاربران

مریم
۱۴۰۲/۱۱/۰۴

متاسفانه کتاب خیلی بد و با کلی غلط خوانده شده است

زمان

۱۶ ساعت و ۲۷ دقیقه

حجم

۳۹۵٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱۶ ساعت و ۲۷ دقیقه

حجم

۳۹۵٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان