دانلود کتاب صوتی ترک آسان سیگار به روش آلن کار با صدای علی همت مومیوند + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی ترک آسان سیگار به روش آلن کار اثر آلن  کار

دانلود و خرید کتاب صوتی ترک آسان سیگار به روش آلن کار

نویسنده:آلن کار
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۱۲۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی ترک آسان سیگار به روش آلن کار

کتاب صوتی ترک آسان سیگار به روش آلن کار قرار نیست شما را با مضرات نیکوتین و خطرات استفاده از آن آشنا کند. آلن کار بدون حاشیه و مقدمه‌چینی به سراغ موضوع اصلی رفته است. او در این کتاب روش‌ها و راهکارهایی ارائه می‌دهد که تا کنون بیش از ۳۰ میلیون نفر توانسته‌اند با به کارگیری آن‌ها، مصرف سیگار را به راحتی ترک کنند.

افراد سیگاری بهتر از هر کسی با آسیب‌هایی که مصرف نیکوتین به آن‌ها وارد می‌کند، آشنا هستند؛ اما با این حال به کشیدن سیگار ادامه می‌دهند. از همین رو، آلن که خود نیز در گذشته تجربه مشابهی داشته است، شیوه‌هایی را به شما می‌آموزد که بتوانید بدون سختی و کلافگی سیگارتان را کنار بگذارید.

نسخه صوتی این کتاب با ترجمه‌ی افسانه درویشی و کاوس نویدان و با صدای علی همت مومیوند توسط انتشارات نوین کتاب گویا منتشر و برای خرید و دانلود در طاقچه ارائه شده است.

درباره کتاب صوتی ترک آسان سیگار به روش آلن کار

کتاب صوتی ترک آسان سیگار توسط آلن کار نوشته و در سال ۱۹۸۵ میلادی منتشر شده است. آلن که خود بیش از ۳۰ سال به مصرف سیگار اعتیاد داشت و توانست در ۴۸ سالگی آن را ترک کند، حاصل تجربیات و آموزه‌های خود را در این کتاب جمع‌آوری کرده است.

این اثر در مقایسه با سایر کتاب‌های نوشته‌شده راجع به ترک سیگار، یک تفاوت دارد؛ در آن خبری از حرف‌های تکراری نیست. همه افراد سیگاری از خطرات مصرف نیکوتین اطلاع دارند. آن‌ها به خوبی می‌دانند که کشیدن سیگار سلامتی انسان را به خطر می‌اندازد و امکان ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها را فراهم می‌کند. با این حال، تعداد بسیار زیادی از آن‌ها یا به کشیدن سیگار ادامه می‌دهند و یا موفق به ترک آن نمی‌شوند. از همین رو آلن کار تلاش کرده است تا به جای پرداختن به شعارهای همیشگی، دلایل روان‌شناختی مصرف سیگار را بررسی کند.

کتاب ترک آسان سیگار تله‌های ذهنی و روانی که افراد را به دام کشیدن سیگار می‌اندازند، مورد بررسی قرار می‌دهد. این کار سبب می‌شود افسانه‌هایی مانند تاثیر مصرف نیکوتین در افزایش اعتماد به‌نفس یا رسیدن به آرامش، معنی خود را از دست بدهند. اما این همه آنچه در کتاب می‌آموزید نیست. آلن کار روش‌های غلبه بر این تله‌ها را نیز آموزش می‌دهد. با وجود اینکه بیش از ۲۵ سال از انتشار این اثر می‌گذرد اما هنوز هم یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان به شمار می‌رود. کتاب «ترک آسان سیگار» تا کنون به بیش از ۳۸ زبان زنده دنیا ترجمه شده و میلیون‌ها نفر را از بند سیگار، الکل و وزن زیاد رها کرده است.

شنیدن کتاب صوتی ترک آسان سیگار به روش آلن کار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب صوتی ترک آسان سیگار به روش آلن کار مناسب کسانی است که تصمیم گرفته‌اند سیگار را ترک کنند و یا در تلاش‌های پیشین خود شکست خورده‌اند. آلن کار این کتاب را فقط برای افراد سیگاری ننوشته است، بلکه افرادی که به الکل اعتیاد دارند و یا می‌خواهند از وزن خود بکاهند هم می‌توانند راهکارهای مفیدی از آن بیاموزند.

چرا باید این کتاب صوتی را بشنویم؟

شنیدن کتاب صوتی ترک آسان سیگار نه تنها برای افرادی که به سیگار اعتیاد دارند، بلکه برای غیرسیگاری‌ها نیز نتیجه‌بخش خواهد بود. آلن کار با انتشار این کتاب ثابت کرده است، اراده تنها عامل موفقیت در رسیدن به یک هدف نیست. عوامل روان‌شناختی بسیاری وجود دارند که زندگی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهند. اولین قدم برای به ثمر رساندن یک تصمیم‌گیری، شناخت تله‌های ذهنی و پیدا کردن راه‌های مقابله با آن‌هاست.

درباره آلن کار

آلن کار، متولد ۲ سپتامبر سال ۱۹۳۴ میلادی در لندن بود. او آثار زیادی در حوزه روانشناسی و ترک اعتیاد به رشته تحریر درآورده که در این میان، کتاب ترک آسان سیگار مشهورترین آن‌هاست.

پیش از آنکه آلن نوشتن را آغاز کند، به عنوان حسابدار در یک شرکت فعالیت داشت. با وجود این که او عملکرد موفقی در شغل خود داشت، اعتیاد شدیدی به سیگار پیدا کرده بود؛ تا جایی که روزانه حدود ۱۰۰ نخ سیگار می‌کشید. او که از این شرایط خسته شده بود، چند بار اقدام به ترک سیگار کرد اما هر دفعه با شکست مواجه شد و دوباره به مصرف آن روی آورد.

پدر آلن در اثر مصرف بیش از حد سیگار جان خود را از دست داده و خواهرش نیز به سرطان مبتلا شده بود اما این اتفاقات کوچک‌ترین تغییری در رفتار او ایجاد نکردند و این روند تا جایی ادامه یافت که همسرش تصمیم به جدایی گرفت.

آلن کار که از این وضعیت به ستوه آمده بود، در نهایت عزم خود را برای ترک سیگار جزم کرد و پس از ۳۳ سال مصرف مداوم، آن را کنار گذاشت. برای او ترک سیگار مانند کابوسی وحشتناک بود؛ اما این بار توانست بر ترس خود غلبه کند و در این نبرد پیروز شود.

خلاصه کتاب صوتی ترک آسان سیگار

در کتاب صوتی ترک آسان سیگار به روش آلن کار آمده است که ترک سیگار نیز همانند ترک مواد مخدر سختی‌های خود را دارد. اما آلن کار معتقد است اگر بتوان ترس و اضطراب حاصل از ترک سیگار را در ذهن فرد سیگاری از بین برد، ترک آن بسیار آسان‌تر خواهد شد. این نویسنده که خود زمانی یک سیگاری قهار بوده است، ادعا می‌کند که عوارض ترک سیگار در اثر همین ترس و اضطراب‌ها به وجود می‌آیند.

آلن در این کتاب راهکارهای مفیدی آموزش می‌دهد و با این کار، ترک سیگار را به امری بسیار ساده‌تر تبدیل می‌کند. این روش آسان و سریع تا کنون توانسته به عده زیادی از افراد کمک کند که در این میان نام افراد مشهور و سرشناس نیز به چشم می‌خورد؛ دیوید کامرون (نخست‌ وزیر سابق انگلستان)، ریچارد برانسون (موسس شرکت هواپیمایی ویرجین) و پینک (خواننده آمریکایی) از جمله این افراد هستند.

این کتاب صوتی خاطرات جالبی از افراد سیگاری روایت می‌کند. کسانی که اعتیاد عجیبی به مصرف سیگار دارند؛ مانند آلن کار که هر روز حدود ۱۰۰ نخ سیگار می‌کشید. او در این کتاب انگیزه افراد را از مصرف سیگار توضیح می‌دهد و همین موضوع را دلیل اصلی شکست آن‌ها می‌داند.

بهترین ترجمه کتاب

کتاب ترک آسان سیگار نخستین بار به زبان انگلیسی انتشار یافت و طولی نکشید که به تعداد زیادی از زبان‌های زنده دنیا ترجمه شد. این کتاب تا امروز در ۵۷ کشور جهان و بیش از ۱۳ میلیون بار به فروش رسیده است. اثر آلن کار در ایران هم مورد استقبال خوبی قرار گرفت.

از جمله مترجم‌هایی که این اثر را به زبان فارسی برگردانده‌اند می‌توان افسانه درویشی، کاووس نویدان و یعقوب رضوی را نام برد. آقای رضوی درباره ترجمه این کتاب می‌گوید: «تا وقتی که این کتاب را تمام نکرده بودم، ادعای نویسنده را قبول نمی‌کردم. ولی بعد از تمام کردن آن متوجه شدم که حق با اوست. این روش را روی چند نفر از دوستان خودم امتحان کردم و آن‌ها توانستند مصرف سیگار را ترک کنند.

در بخشی از کتاب صوتی ترک آسان سیگار می‌شنویم

از مشاوره با افراد سیگاری مطرح می‌کنم این است: «آیا می‌خواهید سیگار را ترک کنید؟» این سؤال کمی احمقانه به‌نظرمی‌رسد چون تمام افراد سیگاری واقعاً دوست دارند سیگار را ترک کنند. برای اثبات این موضوع از آنها بپرسید: «با شناختی که اکنون از سیگار دارید، اگر می توانستید به زمانی برگردید که سیگاری نبودید آیا باز هم سیگار می‌کشیدید؟» در جواب اکثراً خواهندگفت: «به هیچ عنوان».اگر از بیشتر افراد سیگاری ـ حتی آنهایی که فکر نمی‌کنند سیگار برای سلامتشان مضر باشد یا آنهایی که نگران تأثیر منفی سیگار در جامعه نیستند و یا کسانی که استطاعت مالی دارند و می‌توانند از عهده مخارج آن برآیند (که امروزه تعداد این افراد زیاد نیست) ـ بپرسید که آیا آنها فرزندانشان را به کشیدن سیگار تشویق می‌کنند یا خیر؟

نظرات کاربران

مجید عابد
۱۳۹۹/۰۷/۲۸

من با این کتاب بعد از چند سال سیگار رو ترک کردم و دیگه علاقه ای هم به کشیدن سیگار ندارم. خودم هم باورم نمیشد، فقط موضوعی که هست اینه که کسی که دلش نخواد ترک کنه این کتاب رو

- بیشتر
Armintory
۱۳۹۹/۰۸/۰۲

اگر این کتاب انقدر خوبهددولت باید این کتابو مجانی در اختیار عموم بزاره

امیررضا فخاریان
۱۴۰۱/۰۴/۲۰

مطمئنا در حالت عادی پول و وقتم را برای یک کتاب زرد صرف نمی‌کردم. اما این کتاب دقیقا در زمانی که به آن نیاز داشتم و در آماده‌ترین حالت ذهنی برای ترک سیگار بودم، به دادم رسید. من تقریبا در اواسط کتاب

- بیشتر
کاربر 2764951
۱۴۰۰/۰۴/۲۵

سلام درسته صدای گویینده ضعیفه ولی کتاب بینهایت عالی و تاثیر گذاره واقعا از صمیم قلب از نویسنده و مترجم متشکرم فقط باید کل کتاب رو با دقت گوش کنید بهد ۲۵ سال معجزه وار و بسیار راحت سیگار رو ترک کردم

كاربر
۱۴۰۰/۰۵/۳۰

واقعا عالیه من با این کتاب بعد ٥ سال ترک کردم 🙏🏽🙏🏽🙏🏽

کاربر ۳۴۹۳۹۶۴
۱۴۰۱/۰۵/۱۹

سلام به همه عزیزان.برای هرکسی که باعث شد این کتاب به دستم برسه آرزوی سلامتی دارم.من نزدیک ۱۳سال سیگار میکشیدم.و خیلی راه های مختلف روامتحان کردم ولی موفق نشدم.با شروع کردن این کتاب صوتی میلم به سیگار کم شد و

- بیشتر
میلاد
۱۴۰۰/۰۳/۳۱

واقعا عالی بود. من با این کتاب با لذت و آسان سیگار ترک کردم.

کاربر ۵۸۰۶۵۵۴
۱۴۰۲/۰۳/۱۱

شاید بگم یکی از بهترین لطف هایی که یکی از دوستانم بهم کرد و یکی از بهترین لطف هایی که خودم به خودم کردم گوش دادن همین کتاب بود البته با گویندگی کسه دیگری بود در کل خواستم بگم اول

- بیشتر
gla006
۱۳۹۹/۰۸/۲۸

صدا بسیار ضعیفه حداقل درست تحویل بدید با این مبلغ

کاربر ۴۵۸۹۰۸۴ رحیم مخدومی
۱۴۰۲/۰۷/۰۷

عالی بود عزیزان، ممنون از شما

زمان

۹ ساعت و ۲ دقیقه

حجم

۴۹۹٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۹ ساعت و ۲ دقیقه

حجم

۴۹۹٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۸,۰۰۰
۳۳,۶۰۰
۳۰%
تومان