دانلود کتاب صوتی قیام و انقلاب مهدی (ع) از دیدگاه فلسفه تاریخ و مقاله شهید + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی قیام و انقلاب مهدی (ع) از دیدگاه فلسفه تاریخ و مقاله شهید اثر مرتضی مطهری

دانلود و خرید کتاب صوتی قیام و انقلاب مهدی (ع) از دیدگاه فلسفه تاریخ و مقاله شهید

نویسنده:مرتضی مطهری
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی قیام و انقلاب مهدی (ع) از دیدگاه فلسفه تاریخ و مقاله شهید

کتاب صوتی قیام و انقلاب مهدی (ع) از دیدگاه فلسفه تاریخ و مقاله شهید نوشتهٔ مرتضی مطهری است و انتشارات ندای فطرت آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی قیام و انقلاب مهدی (ع) از دیدگاه فلسفه تاریخ و مقاله شهید

کتاب صوتی قیام و انقلاب مهدی (عج) از دیدگاه فلسفه تاریخ یکی از آثار «شهید مرتضی مطهری» است که در دو بخش مجزا قرار گرفته، زیرا قسمتی از آن یک مقاله به نام شهید بوده که در این کتاب نیز آورده شده است. در این کتاب به موضوع ظهور و جنبه‌های مختلف آن اشاره شده است. در این کتاب صوتی بحث انتظار فرج بیان شده و برای این موضوع نیز مثال‌هایی از قرآن آورده شده است. بدین ترتیب، مخاطب می‌تواند به‌خوبی با موضوع انتظار فرج و اهمیت ان آشنا شود.

کتاب صوتی قیام و انقلاب مهدی (عج) از دیدگاه فلسفه تاریخ بیان می‌کند که انتظار فرج باید به نحوی سازنده باشد. نه اینکه انتظار فرج ویرانگر و اسارت‌بخش باشد. بدین ترتیب در می‌یابیم که انتظار فرج نشستن و دست روی دست گذاشتن نبوده، بلکه باید انسان ذهن و روح خود را آماده کند. انسان باید زندگی خود را به گونه‌ای پیش ببرد که اگر امام زمان نیز در کنار او باشد، خجالت‌زده نشود. کسی که زندگی خود را این گونه پیش می‌برد، توانسته انتظار فرج را به درستی درک نماید.

در این کتاب به بحث ظهور و انتظار فرج اشاره‌های بسیار مثبت و ریزبینانه‌ای شده است که هر مخاطب با درک این موضوعات می‌تواند امام زمان خود را بهتر و بیشتر بشناسد. در این کتاب اینگونه آمده است که تکامل تاریخ به دو صورت انجام می‌شود. یکی از آن‌ها ابزاری یا دیالکتیکی بوده و دیگری نیز فطری است. سپس به صورت مفصل به توضیح این دو پرداخته و بحث‌های مختلفی در این بین مطرح می‌شود که برای مخاطب می‌تواند مفید باشد.

در ادامه این کتاب استاد مرتضی مطهری به بیان انواع انتظار پرداخته و توضیح می‌دهد که انتظار واقعی کدام است و کدام غلط است. بدین ترتیب افراد در می‌یابند که برای اینکه در انتظار ظهور امام زمان خود باشند، باید به‌نوعی بر روی اعمال خود کار کنند. نه اینکه بنشینند و بگویند منتظریم تا امام زمان ظهور کند. بدین ترتیب مخاطب می‌تواند دریابد که چه کارهایی می‌تواند روند ظهور را تسریع و چه کارهایی می‌تواند باعث تاخیر در ظهور شوند. این موضوع باعث شده تا افراد بتوانند نگرش خود را عوض کرده و راه را به درستی انتخاب نمایند.

استاد مرتضی مطهری در کتاب قیام و انقلاب مهدی (عج) از دیدگاه فلسفه تاریخ به دنبال آشنایی افراد با موضوع ظهور و وظایفی که یک فرد در دوران غیبت داشته می‌پردازد. با توجیه و تفسیر تکامل تاریخ موضوعاتی که در باره ظهور امام زمان مطرح بوده بررسی می‌شوند. در این کتاب موضوع انتظار و حتی ظهور از نظر قرآن بررسی شده است.

از آنجا که استاد مطهری تسلط کامل بر قرآن و موضوعات قرآنی داشته، به خوبی و به طور کامل موضوعاتی که در رابطه با انتظار و ظهور بوده را بررسی نموده، تا افراد مختلف با بررسی این کتاب بتوانند به راحتی با بحث انتظار و ظهور آشنا بشوند. زیرا انتظار و ظهور می‌توانند برای یک فرد مسلمان بسیار مهم و حائز اهمیت باشند. از این رو آشنایی با نحوه صحیح آن نیز نیاز هر فردی بوده که در کتاب قیام و انقلاب مهدی (عج) از دیدگاه فلسفه تاریخ به صورت مفصل این بحث آمده، تا همه افراد بتوانند به‌خوبی آن را بشناسند.

شنیدن کتاب صوتی قیام و انقلاب مهدی (ع) از دیدگاه فلسفه تاریخ و مقاله شهید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که دربارهٔ عقاید شهید مطهری پژوهش می‌کنند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی قیام و انقلاب مهدی (ع) از دیدگاه فلسفه تاریخ و مقاله شهید

«مسأله انتظار فرج که موضوع بحث این گفتار است ضمن اینکه بحث فلسفی و اجتماعی است، بحثی دینی و اسلامی است و همچنانکه گفتیم ریشه قرآنی دارد. پس قبل از آن که درباره چگونگی انتظار به بررسی بپردازیم باید نظر قرآن را درباره جامعه و سرگذشت متحول و متغیر آن که تاریخ است روشن کنیم. در این که آیه قرآن مجید تاریخ رابه عنوان یک درس و یک منبع معرفت و شناسائی، یک موضوع تفکر و مایه تذکر و آیینه عبرت یاد می‌کند جای تردید نیست. ولی آیا قرآن به تاریخ به چشم فردی می‌نگرد یا به چشم اجتماعی؟ آیا قرآن تنها نظرش این است که زندگی افرادی را برای عبرت سایر افراد طرح کند یا نظرش به زندگی جمعی است، لااقل زندگی جمعی نیز منظور نظر قرآن هست؟ و به فرض دوم آیا از قرآن می‌توان استنباط کرد که جامعه، مستقل از افراد، حیات و شخصیت ومدت و اجل و حتی شعور و ادراک و وجدان و ذوق و احساس و نیرو دارد یا نه؟ و بنابراین فرض آیا از قرآن کریم می‌توان استنباط کرد که بر جامعه‌ها و اقوام و امم ” سنت “ها و روش‌ها و قوانین معین و مشخص و یکسانی حاکم است یا نه؟»

معرفی نویسنده
عکس مرتضی مطهری
مرتضی مطهری

مرتضی مطهری روحانی شیعه ایرانی، استاد فلسفه و کلام اسلامی و مفسر قرآن است. او تالیفاتی پرشمار در علوم مختلف اسلامی داشته و نظرات و آثارش از لحاظ محتوا و شکل ارائه، جنبه‌های نوتری نسبت به دیدگاه‌ها و روش‌های سنتی حوزوی دارد؛ می‌توان از او به عنوان یکی از تاثیرگذارترین روحانیان معاصر در اندیشه و اثر نام برد. مطهری از مبارزین ضد حکومت پهلوی بود و پس از انقلاب اسلامی به عضویت شورای انقلاب درآمد.

نظرات کاربران

ahmad1779
۱۴۰۱/۱۲/۱۹

اثری بسیار مفید و ارزشمند برای علاقه مندان به مطالعه ی کتب و آثار دانشمند شهید استاد مطهری و آشنایی بیشتر با موضوع مهدویت و ....

زمان

۳ ساعت و ۴۴ دقیقه

حجم

۲۰۸٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۳ ساعت و ۴۴ دقیقه

حجم

۲۰۸٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۶,۰۰۰
تومان