دانلود کتاب صوتی از کوچه‌ی رندان با صدای آرمان سلطان‌زاده + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی از کوچه‌ی رندان اثر آرمان سلطان‌زاده

دانلود و خرید کتاب صوتی از کوچه‌ی رندان

معرفی کتاب صوتی از کوچه‌ی رندان

کتاب صوتی از کوچه‌ی رندان، اثر بی‌نظیر و عالی دکتر عبدالحسین زرین‌کوب درباره‌ی زندگی و اندیشه‌ی حافظ است که می‌توانید با صدای گرم آرمان سلطان‌زاده بشنوید و غرق در جادوی کلمات حافظ و دکتر زرین‌کوب بشوید. 

درباره‌ی کتاب صوتی از کوچه‌ی رندان

کتاب صوتی از کوچه‌ی رندان راه تازه‌ای به شناخت حافظ، درباره زندگی و اندیشه‌ی او به مخاطبانش ارائه می‌دهد. شاید بهترین توصیف از دکتر زرین‌کوب این باشد که هر زمان تصمیم به نوشتن درباره‌ی یکی از شعرای برجسته‌ی ایران می‌کرد، آنچنان در او غرق می‌شد که گویی در روحش حلول می‌کرد. دکتر عبدالحسین زرینکوب، در کتاب صوتی از کوچه‌ی رندان، غزلیات حافظ را مورد بررسی قرار داده است و خصوصیات حافظ، احوال و افکار وی را بیان و شرح می‌کند. جالب است بدانید کتاب از کوچه‌ی رندان اولین بار در سال ۱۳۴۹ منتشر گردید و در سال ۱۳۹۶ چاپ هفدهم آن توسط مؤسسه انتشاراتی امیرکبیر وارد بازار شده است.

کتاب صوتی از کوچه‌ی رندان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر دوست دارید درباره‌ی زندگی و اندیشه‌ی حافظ بدانید، یکی از بهترین و کامل‌ترین منابع، کتاب از کوچه‌ی رندان است. تمامی علاقه‌مندان به شعر و ادبیات فارسی نیز از شنیدن کتاب از کوچه‌ی رندان غرق در لذت می‌شوند. 

درباره‌ی عبدالحسین زرین‌کوب

دکتر عبدالحسین زرین‌کوب ۲۷ اسفند ۱۳۰۱ در بروجرد استان لرستان متولد شد. او یکی از بزرگ‌ترین ادیبان معاصر ایران بود که در زمینه‌های مختلف تاریخ‌نگاری، نقد ادبی، تالیف و ترجمه نیز فعالیت داشت. آثار دکتر زرین‌کوب به‌عنوان مرجع عمده در مطالعات تصوف و مولوی‌شناسی شناخته می‌شود. او آثار معروفی در تاریخ ایران و نیز تاریخ اسلام دارد. دکتر زرین‌کوب دکترای ادبیات فارسی خود را از دانشگاه تهران گرفت و از رساله‌ی خود به عنوان نقد شعر زیر نظر استاد بدیع‌الزمان فروزانفر دفاع کرد. او چندین سال در دانشگاه تهران به عنوان استادیار مشغول به تدریس بود و در فاصله‌ی بین تدریس دردانشگاه تهران و از سال ۱۳۴۱ به بعد در دانشگاه‌های  آکسفورد، سوربن، هند و پاکستان، و در سال‌های ۱۳۴۷ تا سال ۱۳۴۹ در آمریکا به‌عنوان استاد میهمان در دانشگاه‌های کالیفرنیا و پرینستون به تدریس پرداخت. دکتر عبدالحسین‌زرین‌کوب در سال ۱۳۳۲ با خانم دکتر قمر آریان ازدواج کرد. از میان آثار بی‌نظیر دکتر عبدالحسین زرین‌کوب می‌توان به با کاروان حُله، نقد ادبی، از کوچه‌ی رندان، سیری در شعر فارسی، پله‌پله تا ملاقات خدا، دو قرن سکوت، کارنامه‌ی اسلام و بحر در کوزه اشاره کرد. دکتر زرین‌کوب در در ۲۴ شهریور ۱۳۷۸ در ۷۷سالگی در تهران درگذشت.

بخشی از کتاب صوتی از کوچه‌ی رندان

مکاشفه‌ای هم که حافظ در این تصویر ملائک و میخانه عرضه می‌کند، تجربه‌ای است که جای‌جای در غزل‌های دیگر وی نیز هست. و یکجا هم که در کلام وی اشارتی دیگر به همین گِل آدم هست، باز به ملک که بر در میخانه‌ی عشق گویی بیرون مانده است، و درباره‌ی آنچه درباره‌ی آن کارگاه شور و عشق می‌گذرد، با دلهره و نگرانی می‌اندیشد، بانگ می‌زند که ای ملک، تسبیح گوی. کاندر آنجا طینت آدم مخمر می‌کنند. اما این مکاشفه راجع به ملائک و میخانه، چنان تصویری از کارگاه خلقت و پیدایش انسان عرضه می‌کند، که آنچه محمد اقبال، شاعر لاهور، در باب میلاد آدم می‌گوید، با تمام لطف و جمال اندیشه‌انگیزی که دارد، در قیاس با آن فقط گوشه‌ای پریده‌رنگ از یک پرده‌ی عظیم و پر جنب و جوش را نمایش می‌دهد. تصویری که حافظ از این مکاشفه‌ی خویش عرضه می‌کند، پرده‌ای رویایی است که شاعر در طی آن در زمینه‌ی پر ابهام یک ظلمت بی‌نام، که ممکن است خود تیرگی‌های دنیای بی‌تعین یا قلمرو اعیان ثابته را منعکس کند، نیمرخ ملائک را تصویر می‌کند که آنجا در شتاب و درنگ یک شب دیرپای پر دلهره، گل آدم بسرشتند و به پیمانه زندند.

فهرست

  • مقدمه
  • شهر رندان
  • فیروزه‌ی اسحاقی
  • میان مسجد و میخانه
  • رند و محتسب
  • سرود زهره
  • سخن اهل دل
  • رویا و جام‌جم
  • دو رند
  • رند در بن‌بست
  • در دیر مغان
  • از میکده بیرون
  • عشق، کدام عشق؟
معرفی نویسنده
عبدالحسین زرین‌کوب

عبدالحسین زرین کوب در ۲۷ اسفندماه ۱۳۰۱ هـ.ش در بروجرد چشم به جهان گشود. او تحصیلات ابتدایی را در همان شهر به پایان آورد و سپس در کنار تحصیل در دوره‌ی متوسطه به تشویق پدرش که مردی متشرع و دین‌دار بود، اوقات فراغت خود را صرف فراگیری علوم دینی و حوزوی نمود و ضمن تحصیل فقه و تفسیر ادبیات عرب به شعر عربی نیز علاقه‌مند شد.

نظرات کاربران

ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
۱۳۹۹/۰۵/۱۲

حافظ و زندگی‌اش اثر حاضر به کوشش عبدالحسین زرین‌کوب تهیه شده، که تغییر یک جوان حافظ قرآن را به سوی رندی‌هایش از جهات مختلف شخصیت، افکار و زندگی‌اش بررسی و گاها نقد می‌کند. اما به راستی این شخصیت همان لسان‌الغیب است

- بیشتر
نفیسه
۱۳۹۹/۰۷/۰۴

کتاب خوبی بود بیشتر در مورد زندگی و دوران حافظ بود تا تمرکز بر روی اشعار. و به به که چقدر کتاب زیبا خوانده شده. ممنون

esa
۱۴۰۰/۰۴/۱۸

من فکر میکردم در مورد زندگینامه حافظ باشه، چیزی شبیه پله پله تا ملاقات خدا یا فرار از مدرسه. اما کتاب بیشتر در مورد روزگار حافظه. شاید حدود پانزده صفحه از کتاب در مورد بیوگرافی حافظ باشه. اگه دنبال آگاهی

- بیشتر
Alirezch
۱۴۰۰/۰۶/۰۴

بررسی‌های این کتاب بی‌طرفانه‌‌ترین حالت ممکن رو داره. توصیه می‌کنم بی‌طرفانه گوش بدید تا از این اثر ارزشمند نهایت بهره رو ببرید

کاربر 2491687
۱۴۰۱/۱۲/۰۸

اینکه کتابی به صورت متنی موجود باشه و بصورت صوتی نه رو می‌تونم بفهمم اما معکوسش رو نه. واقعاً چرا بعضی کتابها تنها بصورت صوتی در پلتفرم طاقچه موجود هست؟ واقعاً عجیبه برام ☹️ (امتیاز داده شده تنها برای نوشتن

- بیشتر
END
۱۴۰۱/۱۱/۱۳

محشر

علی هاشمی
۱۴۰۰/۱۱/۱۲

برای همه کتاب جذابی نمیتونه باشه کسایی که اهل شعر و ادبیات و ... باشند می‌تونه تا حدودی جذابتر باشه .من به شخصه اصلا ارتباط نگرفتم با این کتاب.

زمان

۱۰ ساعت و ۳۰ دقیقه

حجم

۵۷۸٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۰ ساعت و ۳۰ دقیقه

حجم

۵۷۸٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۹۶,۰۰۰
۶۷,۲۰۰
۳۰%
تومان