دانلود کتاب صوتی سیدارتا با صدای آرمان سلطان‌زاده + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی سیدارتا اثر هرمان هسه

دانلود و خرید کتاب صوتی سیدارتا

نویسنده:هرمان هسه
انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۱از ۶۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی سیدارتا

کتاب صوتی سیدارتا، اثر هرمان هسه نویسنده‌ی برنده‌ی جایزه نوبل، داستانی زیبا و تمثیلی از مسیری است که به خودشناسی منتهی می‌شود. 

نسخه صوتی این کتاب بی‌نظیر را با ترجمه‌ی محمد بقایی و صدای گرم آرمان سلطان‌زاده بشنوید. 

درباره‌ی کتاب صوتی سیدارتا

سیدارتا داستان تحول معنوی یک مرد هندی برهمن است که در دوران هند باستان و همزمان با بودا زندگی می‌کند. سیدارتا پسر برهمنی است که از درس‌های پدر و فرهیختگان دیگر دین، روحش ارضا نمی‌شود و آرامش به دست نمی‌آورد. او برای یافتن خودش تلاش می‌کند. او پرسش‌های بسیاری می‌پرسد که پاسخ تمام آن‌ها در خودشناسی نهفته است. سیدارتا پی می‌برد که آموزش کافی نیست و باید خودش جست وجو کند و راه را طی کند تا بتواند بر خود چیره شود. او تجربه‌های مختلفی دارد. سال‌ها ریاضت می‌کشد و البته زندگی مادی را هم تجربه می‌کند. زمانی که حس می‌کند تجربیاتش و زندگی‌اش بیهوده بوده است، تصمیم می‌گیرد به زندگی‌اش خاتمه بدهد اما بخشی از دعای برهمنان مانعش می‌شود. مسیری جدید به روی او گشوده می‌شود و سیدارتا برای رسیدن به کمال، سفری عمیق را تجربه می‌کند.

کتاب صوتی سیدارتا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر دوست دارید داستانی جذاب و خواندنی درباره‌ی خودشناسی بخوانید، کتاب سیدارتا را انتخاب کنید. 

درباره‌ی هرمان هسه

هرمان هسه در ۲ ژوئیه ۱۸۷۷ در آلمان متولد شد. پدرش مدیر انتشارات مبلغان مذهبی بود و مادرش فرزند یک هندشناس معروف. او تحت تاثیر این دو نفر، یعنی پدر و پدربزرگش، به ادبیات علاقه‌مند شد. هرمان هسه زندگی پر فراز و نشیبی را از سر گذراند. او به دلیل تضادهایی که با خانواده و محیط مدرسه‌اش احساس می‌کرد از آنجا فرار کرد. مدتی افسردگی داشت و یکبار دست به خودکشی زد. مدتی او را به آسایشگاه مراقبت از کودکان عقب‌مانده‌ی ذهنی فرستادند. بعد از ان کارهای مختلفی مثل کتاب‌فروشی، باغبانی، نقاشی با آبرنگ و ... را انجام داد. هرمان هسه در سال ۱۹۴۶ نوبل ادبیات را از آن خود کرد. از مشهورترین آثار هرمان هسه می‌توان به دمیان، سیدارتا و گرگ بیابان اشاره کرد.

هرمان هسه در ۹ اوت ۱۹۶۲ در سوئیس چشم از دنیا فروبست.

بخشی از کتاب صوتی سیدارتا

سیدارتا تنها یک هدف داشت. آن هم تهی شدن بود. تهی شدن از حرص، هوس، رویا، لذت و الم. یعنی می‌خواست خود را در خویشتن از میان بردارد. هدفش این بود که دیگر خود نباشد. آرامش و صفای قلبی، تهی از تعلقات دنیوی را تجربه کند. اندیشه‌ای ناب را بیازماید. وقتی خود به تمامی مغلوب می‌شود و از میان می‌رود. وقتی تمام هواجس و امیال فرو می‌میرند، آنگاه از ژرف‌ترین نقطه‌ی وجود آدمی چیزی باید سر برآورد که دیگر نمی‌توان آن را خود نامید. 

نظرات کاربران

توحيد
۱۴۰۰/۰۱/۲۰

شیخ را گفتند که: -فلان کس بر روی آب می رود. گفت: -سهل است؛ چغزی و صعوه ای نیز بر روی آب می روند! گفتند: -فلان کس در هوا می پرد. گفت: -زغن و مگس نیز در هوا می پرند! گفتند: -فلان کس در یک لحظه از شهری به

- بیشتر
Elle
۱۴۰۰/۰۲/۱۵

کتابی از جنس عشق ، ایمان و عرفان . اگر شما هم به مانند من بدنبال معنای زندگی هستین و ایمان رو از دید تمام ادیان میسنجین ، این کتاب رو بهتون پیشنهاد میکنم . فصل آخر تجسم زیبای معنای

- بیشتر
طاقی
۱۳۹۹/۰۲/۲۴

یه کتاب هم دارن به اسم نارتسیس و گلدموند..یه جورایی شباهت هایی به این کتاب داره...رفاقت و رقابت برای یافتن و رسیدن

Nikoo
۱۳۹۹/۰۹/۱۹

اینکه چه برداشتی از کتاب بکنی بیشتر به این ارتباط داره که به چه دلیلی تصمیم به خوندنش گرفتی!! من ازش لذت بردم و حتما توصیه اش می کنم.

حدیث بیگلری
۱۳۹۹/۱۲/۲۹

کتابی در مورد مفاهیم و معانی والا و متعالی که مباحث فلسفی را در غالب داستان یک سیر و سلوک با صدایی بی نظیر و حرفه ای به تصویر میکشد، هرمان هسه، سیدارتای نهفته در وجودمان را با خواندن این کتاب

- بیشتر
حامد قاسمی
۱۳۹۹/۰۲/۲۰

عذرخواهم اسم کتاب سیذارتا است نه سیدارتا

alefzed
۱۳۹۹/۰۷/۲۸

راستش توقع بیشتری ازش داشتم.دلایلی عمیق برای تغییرات کاراکتر بیان نشده بود درحالی که در چنین فضایی اصل همون "دلایل" هست و خواننده دنبال دلایل می گرده...

ꎭꀤꈤꍏ
۱۴۰۲/۰۱/۱۱

"بر من نیست که بر زندگی دیگران داوری کنم. درست آن است که بر خود و فقط بر خود قاضی باشم و بایسته‌ی خویش را برگزینم و نابایسته را وازنم."

زهرابابایی
۱۴۰۰/۰۸/۰۳

خوانش کتاب از ترجمه ی آن بهتر بود.

رضا سجادی
۱۴۰۰/۰۲/۱۸

تجربه دلنشینی بود

زمان

۵ ساعت و ۳۷ دقیقه

حجم

۳۱۰٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۵ ساعت و ۳۷ دقیقه

حجم

۳۱۰٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۷,۰۰۰
تومان