دانلود کتاب صوتی شرق بهشت با صدای آرمان سلطان‌زاده + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی شرق بهشت اثر آرمان سلطان‌زاده

دانلود و خرید کتاب صوتی شرق بهشت

انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۲از ۶۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی شرق بهشت

کتاب صوتی شرق بهشت، اثری شنیدنی و بی‌نظیر از جان اشتاین‌بک، نویسنده‌ی مشهور آمریکایی و خالق رمان خوشه‌های خشم است. شرق بهشت روایت جنگ همیشگی خیر و شر در قالب زندگی دو خانواده است. 

شرق بهشت را با ترجمه‌ی عالی پرویز شهدی و صدای گرم آرمان سلطانزاده بشنوید 

درباره‌ی کتاب صوتی شرق بهشت

شرق بهشت رمانی شنیدنی و به نوعی زندگی‌نامه دو نسل است. نسلی که برای فرار از سختی‌های زندگی و تعصب‌ها‌ی مذهبی و اجتماعی به آمریکای رویایی مهاجرت کرده و نسل بعد از آن که در آستانه قرن بیستم در میان تحولات صنعتی و اجتماعی متولد شده است. یک نوع زندگی‌نامه که نویسنده در آن عضوی از خانواده و از نسل دوم است. شرق بهشت روایتی از زندگی و رفتارهای غلط این دو خانواده است که زندگی‌شان را از هم می‌پاشد: خانواده اول، خانواده سایروس تراسک و خانواده‌ی دوم همیلتون‌ها هستند .در هر دو خانواده، پدران به یکی از فرزندان خود بیشتر توجه دارند. در خانواده تراسک، سایروس، آدام را به چارلز ترجیح می‌دهد و آدام هم زمانی‌که که پدر می‌شود به مانند سایروس، به یکی از فرزندان خود به نام آرون نسبت به دیگری توجه بیشتری می‌کند.

جان اشتاین‌بک داستان زندگی را روایت می‌کند و چگونگی پاگرفتن و گسترش این دنیای جدید را می‌گوید. داستانی نمادین از آفرینش انسان، اخراجش از بهشت و زمینی شدن و سرگردانی او در پهنه زندگی. رفتارهایی که به این سرگردانی کمک می‌کند و زندگی‌ها را تخریب می‌کند. شرق بهشت کتابی است که نسبت به دیگر آثار جان‌ اشتاین‌بک مهجور مانده است اما اثری بی‌نظیر است و بازتاب پختگی قلم و فکر نویسنده را می‌توان درآن دید. 

کتاب صوتی شرق بهشت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر از شنیدن رمان‌های صوتی از نویسندگان بزرگ دنیا، لذت می‌برید، بدون شک شنیدن کتاب شرق بهشت، تجربه‌ای عالی برایتان خواهد بود.

درباره‌ی جان اشتاین‌بک 

جان ارنست اشتاین‌بک جونیور ۲۷ فوریه ۱۹۰۲ در کالیفرنیا، آمریکا به دنیا آمد. پدرش خزانه‌دار و مادرش آموزگار بود. او در دانشگاه در رشته زبان و ادبیات انگلیسی تحصیل کرد. بعد به نیویورک رفت و روزنامه‌نگاری را آغاز کرد. مدتی بعد به کالیفرنیا بازگشت. در آنجا به کارهای مختلفی مشغول شد که او را با رنج زندگی کارگران آشنا کرد و همین باعث شد تا درباره‌ی آنان بنویسد. نخستین اثرش جام زرین را در سال ۱۹۲۹ نوشت. نگاه انسان‌دوستانه و دقیق او به جهان پیرامون و چهره رنج‌کشیده خودش سبب درخشش او در نوشتن آثاری چون موش‌ها و آدم‌ها و خوشه‌های خشم شد. جان اشتاین‌بک توانست برای آثارش جایزه نوبل و پولیتزر را ببرد.

جان اشتاین‌بک در ۲۰ دسامبر ۱۹۶۸ در ۶۶ سالگی به دلیل بیماری قلبی در نیویورک چشم از جهان فروبست.

بخشی از کتاب صوتی شرق بهشت

اعضای خانواده هامیلتون مردمان عجیبی بودند. عصبی و حساس مثل سیم‌های یک ساز. بعضی از آن‌ها اگر کمی بیشتر کشیده می‌شدند، از هم می‌گسستند. همه جای دنیا چنین آدم‌هایی پیدا می‌شوند. میان دخترها، اونا از همه بیشتر مایه نشاط ساموئل بود. از همان بچگی اشتهای عجیبی به دانستن داشت مثل اشتهایی که همه بچه‌ها به نان برشته کره و مربا مالیده شده به هنگام عصرانه دارند. اونا و پدرش با هم تبانی می‌کردند؛ کتاب‌هایی می‌خریدند. آن‌ها را می‌خواندند و نظرهاشان را درباره مطالب آنها با یکدیگر رد و بدل می‌کردند.

او جدی ترین فرزند خانواده هامیلتون بود. با پسر جوانی آشنا شد که انگشت‌هایش از مواد شیمیایی لک شده بود - بیشتر وقت‌ها از نیترات نقره - و با او ازدواج کرد. شوهرش از آن آدم هایی بود که با تهیدستی زندگی می‌کنند تا دچار کودنی ناشی از ثروت نشوند. رشته مورد علاقه‌اش عکاسی بود. چنین عقیده داشت که دنیای بیرون می‌تواند با رنگ‌هایی که چشم تشخیص می‌دهد. روی کاغذ عکاسی ثبت شود. اسمش اندرسن بود و کمتر اهل معاشرت. مثل بسیاری از محقق‌ها از خطر کردن هراس داشت. روش مکاشفه را نمی‌پسندید. پله‌ای برای خودش می‌تراشید. روی آن می‌نشست و به تراشیدن پله بعدی می‌پرداخت. مثل کوه نوردانی که از یخچال‌های طبیعی بالا می‌روند. نسبت به افراد خانواده هامیلتون که گمان می‌کردند بال دارند و خیلی وقت‌ها هم سقوط می‌کردند و سرشان به شدت به سنگ می‌خورد احساس انزجاری ناشی از نوعی ترس داشت.

اندرسن هرگز نه سقوط کرد نه لغزید و نه پرواز کرد. به کندی به سوی قله رفت. و این طور که تعریف می‌کنند. آنجا به هرچه می‌خواست رسید: فیلم رنگی.

معرفی نویسنده
عکس جان اشتاین‌بک
جان اشتاین‌بک

جان ارنست استاین‌بک که در ایران با نام جان اشتاین بک نیز شناخته می‌شود، نویسنده‌ای آمریکایی است که در ۲۷ فوریه سال ۱۹۰۲ در کالیفرنیا متولد شده و در ۲۰ دسامبر ۱۹۶۸ به علت بیماری قلبی چشم از جهان فروبست.

نظرات کاربران

ali
۱۳۹۹/۰۸/۲۴

خوب من کتاب صوتی رو گوش دادم گوینده خوبه... این از این اما خود کتاب باید بگم یکم با خوشه های خشم (اثر دیگر نویسنده) فرق داره و فرقش در اینه که این کتاب بیشتر درباره مبارزه خود با خود هست در

- بیشتر
سپينود
۱۳۹۹/۰۶/۱۴

عالی بود. بسیار خوشخوان و گیرا. ابتدا، وسط و پایان قوی و دلچسب. خوانش خوب اقای سلطان زاده هم زیبایی کتاب را دو چندان کرده بود.

ashkan
۱۳۹۹/۰۶/۰۷

کتاب جالبی بود ولی به دلیل پراکندگی های اول داستان و از شاخه ای به شاخه دیگر پریدن کمی از حوصله خارج میشد که در اواسط کتاب با مهارت خوبی همه را به هم وصل کرد که خودش کاستی اول

- بیشتر
Hossein
۱۳۹۹/۰۹/۰۷

مگه از این بهتر هم میشه هم ترجمه ی خوبی انتخاب شده هم گوینده کاربلده توی خریدش شک نکنید

alijoudakiii
۱۳۹۹/۰۷/۰۷

کتابی فوق العاده جذاب با گویندگی بدون نقص آقای سلطان زاده، انقدر خوب همه چیز توصیف شده بود که با شخصیت های داستان زندگی میکنی👌🏽👌🏽

mahaaa
۱۳۹۹/۱۲/۱۵

هر چند ابتدای کتاب یکم مبهم و گیج کننده ست ولی به مرور بسیار زیبا و روان و جذاب پیش میره .دلم تنگ میشه برای لی🥰

وحید
۱۴۰۱/۰۲/۲۷

اگر خوشه‌های خشم روایت تغییرات اقتصادی امریکا در پایان قرن ۱۹ و آغاز قرن ۲۰ باشد، این کتاب روایت‌گر تغییرات فرهنگی اجتماعی این دوره است همزمان با بازخوانی روایت حضرت آدم و پسران‌ش:) زیباست و تاثیرگذار:)

sahand
۱۳۹۹/۰۶/۲۰

به تازگی این کتابو تموم کردم آخرش رو پسندیدم، اولین کتاب از جان اشتن بک بود که میخوندم ولی فکر نمیکنم دیگه دنبال کتابی از این نویسنده باشم🙂. و صد البته گویش آرمان سلطان زاده عزیز که جای خود دارد

fariba.im
۱۳۹۹/۱۲/۲۲

من نسخه چاپی این کتاب رو خواندم. خلاف بقیه کتابهای اشتاین بک بود. من خیلی دوستش داشتم.

MediaAsvad
۱۴۰۰/۰۴/۱۸

اولین تجربه ی خواندن آثار اشتاین بک برای من بود و همین کتاب طولانی با روایت جذاب جناب سلطانزاده باعث شد بقیه آثار این نویسنده را هم بخرم کتاب بسیار عالی و جذاب

زمان

۳۱ ساعت و ۳۳ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۷۱۴٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳۱ ساعت و ۳۳ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۷۱۴٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۹۰,۰۰۰
۱۳۳,۰۰۰
۳۰%
تومان