دانلود کتاب صوتی پرنده‌ی آبی با صدای جمعی از گویندگان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی پرنده‌ی آبی اثر موریس مترلینگ

دانلود و خرید کتاب صوتی پرنده‌ی آبی

مترجم:فردوس
امتیاز:
۴.۴از ۱۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی پرنده‌ی آبی

کتاب صوتی پرنده‌ی آبی، داستانی افسانه‌ای و زیبا از خواهر و برادری است که به دنبال خوشبختی می‌گردند. موریس مترلینگ نویسنده‌ی داستان پرنده‌ی آبی را به شیوه‌ی قصه‌های پریان نوشته است. 

تا بحال بارها اقتباس‌های سینمایی و تئاتری از روی این داستان زیبا، صورت گرفته است. نسخه صوتی کتاب پرنده‌ی آبی را با ترجمه‌ی فردوس و صدای جمعی از گویندگان در اختیار دارید. 

درباره‌ی کتاب صوتی پرنده‌ی آبی

داستان پرنده‌ی آبی، داستانی استعاری از خوشبختی و شادی است. دو کودک کوچک به نام‌های تیلتیل و میتیل که در خانه‌ی محقر و کوچکشان زندگی می‌کنند، با هم درباره‌ی عید نوئل صحبت می‌کنند. آن‌ها می‌دانند که امسال در خانه‌ی آن‌ها از عید و عیدی گرفتن خبری نیست. به همین دلیل هم به تنها چیزی که خوشحالشان می‌کند روی می‌آورند. یگانه مایه‌ی شادمانی فرزندان هیزم‌شکن فقیر، این است که چراغانی کاخ همسایه را بی‌رشک و حسد تماشا کنند. در همین حال است که فرشته‌ای بر آنها ظاهر می‌شود و آن‌ها را به جستجوی پرنده‌ی آبی، که پیک خوشبختی است، هدایتشان می‌کند. در این میان وسایلی که هر کدام نماد انسان‌هایی در دنیای واقعی هستند پدیدار می شوند؛ نان، سگ، گربه، آتش، تاریکی، روشنایی، شیر، قند و...

کتاب صوتی پرنده‌ی آبی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر به داستان‌های پریان علاقه دارید، اگر از شنیدن داستان‌هایی که مفاهیم عمیق و زیبا را در قالب متنی خواندنی و روان، بیان می‌کنند، لذت می‌برید، از شنیدن کتاب صوتی پرنده‌ی آبی برای شماست. 

درباره‌ی موریس مترلینگ 

موریس پُلیدور ماری برنار مترلینگ در ۲۹ اوت ۱۸۶۲ در گنت، بلژیک به دنیا آمد. او نویسنده، شاعر و فیلسوف بلژیکی بود. موریس مترلینگ زبان آلمانی و فرانسه را در خانواده فراگرفت و در مدرسه زبان لاتین آموخت. وی تحصیلات مقدماتی را در مدرسه سن بارب به پایان برد و جهت فراگیری رشته حقوق، فلسفه و حشره‌شناسی وارد دانشگاه گردید و مدارج آن را با موفقیت پشت سر نهاد و پس از فارغ‌التحصیلی به سال ۱۸۸۴ به عضویت کانون وکلای دادگستری شهر کان درآمد و بعد به ریاست این کانون رسید. مترلینگ در سال ۱۸۹۶ دوباره به پاریس رفت و در آنجا تحت تأثیر آثار بزرگان مکتب سمبولیسم قرار گرفت. او دو بار جایزه ادبیات نمایشی فرهنگستان زبان و ادبیات فرانسه را به خود اختصاص داد و به سال ۱۹۱۱ جایزه ادبی نوبل را دریافت نمود. زیباترین و مشهورترین اثر او، داستان پرنده‌ی آبی است که بارها به زبان‌ها مختلف ترجمه شده و در کشورهای مختلف به روی صحنه‌ی تئاتر رفته است. 

موریس مترلینگ در ۶ مه ۱۹۴۹ در ۸۶ سالگی در نیس، فرانسه سکته قلبی کرد و از دنیا رفت. 

بخشی از کتاب صوتی پرنده‌ی آبی

مادرشان، تیل، برای آخرین به آن‌ها نزدیک می‌شود. روی صورت آن‌ها خم می‌شود و آن‌ها را در حالت خواب تماشا می‌کند. و با دست به شوهر خود، بابا تیل اشاره می‌کند. بابا تیل سر خود را از درز در به درون می‌آورد و مادر انگشت خود را به علامت سکوت، روی لب می‌گذارد و پس از آنکه هر دو بچه را می‌بیند، مادر چراغ را خاموش می‌کند و خارج می‌شود.

سن یک لحظه تاریک است. سپس روشنایی که دم به دم زیادتر می‌شود، از درز پنجره‌ها به داخل نفوذ می‌کند. چراغی که روی میز بود، دوباره به خودی خود روشن می‌شود ولی اینبار نور آن با لحظه‌ی پیش فرق دارد. و به رنگ دیگر است. به نظر می‌آید که دو کودک، تیلتیل و میتیل بیدار می‌شوند و روی تخت می‌نشینند.

«میتیل؟»

«تیلتیل؟»

«خوابی؟»

«امممم... تو چطور؟»

«نه، می‌بینی که دارم با تو حرف می‌زنم.»

«امشب نوئله؟ نه؟»

«نه فرداست. اما امسال خونه‌ی ما بوی عید نمیاد. عیدی هم خبری نیست.»

«چرا؟»

«شنیدم دیگه. مادر می‌گفت نتونسته امسال به شهر بره و بابانوئل رو خبر کنه که خونه‌ی ما بیاد...»

نظرات کاربران

آناهی‌تا
۱۴۰۱/۰۹/۰۶

من نسخه چاپی این کتاب رو چندین سال پیش خوندم. کتاب بامزه ای بود،با وجود اینکه ادبیات و مطالبش مناسب بچه ها نیست ولی کل مفهوم داستان یک مقدار کودکانست. انیمیشن هم ازش ساخته شده و کتاب های داستان کودکانه هم وجود

- بیشتر

زمان

۳ ساعت و ۹ دقیقه

حجم

۱۷۳٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳ ساعت و ۹ دقیقه

حجم

۱۷۳٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۸,۰۰۰
۳۳,۶۰۰
۳۰%
تومان