دانلود کتاب صوتی مسئله‌ی اسپینوزا با صدای هوتن شاطری‌پور + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی مسئله‌ی اسپینوزا اثر اروین  د. یالوم

دانلود و خرید کتاب صوتی مسئله‌ی اسپینوزا

معرفی کتاب صوتی مسئله‌ی اسپینوزا

کتاب صوتی مسئله اسپینوزا اثر اروین د. یالوم روانشناس و فیلسوف آمریکایی است که در مجموعه کتاب‌هایش به بررسی تفکر فیلسوفان بزرگ تاریخ می‌پردازد او در این کتاب هم به سراغ اسپینوزا فیلسوف مشهور یهودی رفته است. کتاب صوتی مسئله‌ی اسپینوزا با ترجمه حسین کاظمی یزدی و با صدای هوتن شاطری‌پور و کامبیز خلیل روایت شده است.

درباره کتاب صوتی مسئله اسپینوزا

مسئله اسپینوزا نوشته اروین د. یالوم، روایتی جذاب، پرکشش و مسحورکننده از زندگی این فیلسوف مشهور است. در کنار آن، آلفرد روزنبرگ، از رهبران حزب نازی است که در انتخابات دبیرستان سخنرانی تند و یهودی‌ستیزانه‌ای می‌کند. او ایمان دارد تنها نژاد برتر نژاد آریایی است. در جلسه‌ای با حضور مدیر و معلمش تصمیم گرفته می‌شود که آلفرد به عنوان تنبیه زندگی‌نامه‌ی گوته را بخواند. آن‌جاست که او می‌فهمد گوته، کسی که او به شدت می‌ستاید، آرامش فکری خود را مدیون اسپینوزا می‌داند، اسپینوزای یهودی. چه‌طور ممکن است فردی چون گوته تا این حد یک یهودی را بستاید و افکارش را قبول داشته باشد؟ اسپینوزا چه داشت که باعث شد فردی از «نژاد برتر» او را که یک یهودی بود بستاید؟ روایت هم‌زمان زندگی اسپینوزا و افکارش و تفکرات نژادپرستانه روزنبرگ خط داستانی کتاب صوتی مسئله اسپینوزا است.

شنیدن کتاب صوتی مسئله اسپینوزا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب صوتی مسئله اسپینوزا برای علاقه‌مندان به فلسفه و روانشناسی مناسب است هم‌چنین به کسانی که می‌خواهند ریشه های نژادپرستی و تفکرات آلمان نازی را بررسی کنند پیشنهاد می‌شود.

درباره اروین دیوید یالوم

اروین دیوید یالوم روانپزشک اگزیستانسیالیست اهل آمریکا است. او متولد ۱۹۳۱ واشنگتن است. اروین یالوم در رشته پزشکی و سپس در رشته روانپزشکی تحصیل کرد و پس از آن استاد دانشگاه استنفورد شد. وی در دوران استادی در این دانشگاه الگوی روانشناسی هستی گرا یا اگزیستانسیال را پایه‌گذاری کرد. یالوم در دوران زندگی خود آثار دانشگاهی متعددی تألیف کرده‌ است و چند رمان موفق نیز دارد. بیشترین شهرت اروین یالوم مربوط به رمان‌های روانشناختی وی و به‌خصوص رمان مشهور وقتی نیچه گریست است.

بخشی از کتاب مسئله اسپینوزا

روی نیمکت پسری بیقرار به نام آلفرت روزنبرک نشسته بود که نمی‌دانست چرا به دفتر مدیر مدرسه احضار شده است. آلفرت لاغراندام بود، با چشمان آبی مایل به خاکستری و چهرهٔ تئوتونی کاملاً متناسب. طره‌ای از موهای بلوطی‌اش آویزان بود و زاویهٔ جالبی در پیشانی‌اش ایجاد کرده بود. هیچ دایرهٔ سیاهی به دور چشمانش نبود، و این چیزی بود که بعدها به وجود می‌آمد. چانه‌اش را بالا گرفته بود. شاید ستیزه‌جو بود، ولی مشت‌هایش گره‌شده و آرام بودند که نشانه‌ای از هراس بود.

او به همه کس شبیه بود و به هیچ کس هم شبیه نبود. تقریباً یک مرد بود، با کل زندگی پیش رویش. در طی هشت سال، از روال به مونیخ می‌رود و به روزنامه‌نگار ضد بولشویک و ضد یهود قدرتمندی تبدیل می‌شود. نه سال بعد، در حزب کارگر آلمان، از کهنه‌سرباز جنگ جهانی اول، آدولف هیتلر، سخنرانی تکان‌دهنده‌ای می‌شنود و بلافاصله پس از هیتلر عضو حزب می‌شود. بیست سال بعد، خودکارش را روی میز می‌گذارد و از این‌که آخرین صفحهٔ کتابش، افسانهٔ قرن بیستم، را به اتمام رسانده است لبخندی پیروزمندانه می‌زند. در این کتاب، که با تیراژی میلیونی به چاپ می‌رسد، بیشترین اصول ایدئولوژیک حزب نازی و همچنین توجیهی برای نسل‌کشی یهودیان اروپا ارائه شده است. سی سال بعد، سربازانش به موزهٔ هلندی کوچکی در رِینزبورخ حمله می‌کنند و کتابخانهٔ شخصی اسپینوزا را، که شامل ۱۵۱ جلد کتاب بود، مصادره می‌کنند. و ۳۶ سال بعد، وقتی چشمان تیره‌اش سرگردان‌اند، در پاسخ به مأمور اعدام امریکایی، که از او می‌پرسد: «آیا برای آخرین دفاعت چیزی داری بگویی؟»، سرش را به نشانهٔ نفی تکان می‌دهد.

معرفی نویسنده
عکس اروین  د. یالوم
اروین د. یالوم
آمریکایی | تولد ۱۹۳۱

اروین د. یالوم روانپزشک اگزیستانسیال آمریکایی است. او استاد بازنشسته روانپزشکی در دانشگاه استنفورد و همچنین نویسنده روایت‌های واقعی و تخیلی داستانی و آثار فلسفی و روانشناسانه است.

نظرات کاربران

noir
۱۳۹۸/۱۲/۲۶

ترجمه کتاب قابل قبول بود و صدای راوی هم خوب بود. در کل کتابهای یالوم عالی هستند. خصوصا تلفیق فلسفه و روان شناسی در ۳ کتابش( از جمله همین کتاب) که با خوندنش میتونید علاوه بر فهمیدن فلسفه اسپینوزا به

- بیشتر
Mehrnaz Tavakoli
۱۳۹۹/۰۱/۱۸

کتابی با ترجمه روان که کاملا میتونه تفکرات اسپینوزا رو با زبانی ساده و قابل فهم برای ما بازگو کنه. همچنین توضیح در مورد روزنبرگ، مبتکر کوره های آدم سوزی در زمان هیتلر خیلی جالبه. ‌شما میتونید با کمی دانش

- بیشتر
KAMi
۱۳۹۹/۰۶/۱۲

سلام نثر کتابهای اروین یالوم بسیار زیبا و ترغیب کننده هستن و این کتاب هم مستثنا نیست، این کتاب کمتر جنبه اموزشی داره با اینحال از منظری روان شناسانه داستان روایت میشه، مسائل و بحرانهای دوران هیتلر و همچنین مباحثی که

- بیشتر
سعید دولتی
۱۳۹۹/۰۵/۱۰

دوستش داشتم خیلی هم دوستش داشتم هوش سرشار نویسنده کاملا مشهوده

شقايق بانو
۱۳۹۹/۰۴/۲۹

واقعا مبهوت موندم از چگونگی وصل کردن داستان اسپینوزا به روزنبرگ!! واقعا ایول به یالوم،چه ذهنی داشته.

M
۱۳۹۹/۰۷/۱۳

بسیار زیبا و فوق العاده بود.صداگذاری هم عالی بود

مونا و پارسا
۱۳۹۹/۰۴/۲۸

این کتاب فوق العاده بود رمانی جذاب و روان که بیان کننده عقاید و نظرات اسپینوزا به همراه شرح اوضاع تاریخی و اجتماعی زمان این فیلسوف بزرگ بود.فصل های مربوط به الفرد روزنبرگ هم اطلاعات دقیقی درخصوص وضعیت روحی روانی

- بیشتر
نازلی
۱۳۹۹/۰۵/۱۵

کتاب بی نظریه، اعتقادات دینی شما رو زیر و رو می‌کنه، من از خواندنش واقعاً لذت بردم

dani228
۱۳۹۹/۰۱/۳۱

ترکیبی از فلسفه، روانشناسی و تاریخ رو در قالب رمانی جذاب توی این کتاب میبینیم. مطالب ساده و روان هستن و نیازی به اینکه خواننده اطلاعات آنچنانی در این حوزه‌ها داشته باشه نیست. صدای گوینده هم عالی.

Reza Mahdavian
۱۳۹۹/۰۵/۰۷

لطفا الکترونیکی این کتاب رو هم موجود کنید..

زمان

۱۵ ساعت و ۴۲ دقیقه

حجم

۴۵۰٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱۵ ساعت و ۴۲ دقیقه

حجم

۴۵۰٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۹۶,۵۰۰
۴۸,۲۵۰
۵۰%
تومان