دانلود کتاب صوتی زندگی گالیله با صدای گروه گویندگان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی زندگی گالیله اثر برتولت برشت

دانلود و خرید کتاب صوتی زندگی گالیله

نویسنده:برتولت برشت
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۵از ۱۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی زندگی گالیله

کتاب زندگی گالیله نوشته برتولت برشت، نمایش‌نامه نویس، کارگردان و شاعر آلمانی است.

این اثر با ترجمه حمید سمندریان به فارسی ترجمه شده، معین‌الدین عشقی کارگردانی این کتاب صوتی را بر عهده داشته و راحیل فضل‌اللهی دستور صحنه‌خوان این اثر است.


درباره کتاب صوتی زندگی گالیله

زندگی گالیله آخرین اثر برتولت برشت نمایش‌نامه‌نویس آلمانی است که در سال ۱۹۳۸ به قلم تحریر درآمد و در سال ۱۹۴۳ برای نخستین بار اجرا شد. برشت در این نمایش‌نامه درامی تاریخی را رقم می‌زند که در آن مردی دانشمند اثبات می‌کند خورشید ثابت است و زمین به دور آن می‌چرخد. داستان در خانه کوچک گالیله در ونیز آغاز می‌شود و در خانه بزرگی در دهی اطراف فلورانس در حالی که قهرمان نمایش، ۷۸ ساله است، به پایان می‌رسد. قهرمان داستان برتولت برشت دچار داوری بی‌رحمانه‌ای نسبت به خود شده است و به دنبال معنای واقعی علم می‌گردد. یکی از نقاط قوت اثر این است که مخاطب آن، به اندیشیدن وا‌داشته می‌شود.

شنیدن کتاب صوتی زندگی گالیله را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

شنیدن کتاب صوتی صوتی زندگی گالیله را به علاقمندان ادبیات کلاسیک اروپا به ویژه نمایش‌نامه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره برتولت برشت

اویگن برتولت فریدریش برشت زاده ۱۰ فوریه ۱۸۹۸ در آلمان است. او به‌عنوان نمایشنامه‌نویس، کارگردان تئاتر و شاعری با گرایش‌های سوسیالیستی و کمونیستی شناخته می‌شود. برشت را بیشتر به عنوان برجسته‌ترین نمایشنامه‌نویس تئاتر روایی می‌شناسند. برتولت برشت با ابداع سبک فاصله‌گذاری در تئاتر، انقلابی بزرگ را در زمینه هنرهای نمایشی به پا کرد. باید خاطرنشان ساخت که او شاعری خوش‌قریحه بود و شعرها، ترانه‌ها و تصنیف‌های بسیار زیبایی سرود. شعرهای نمایشی برشت از مهم‌ترین آثار او هستند که در قالب سرود، تصنیف یا ترانه وارد نمایشنامه‌های او می‌شوند. این شعرها اغلب طنزآمیز یا هزل‌آمیز هستند و مفاهیم بسیار جدی و آگاه‌کننده‌ای به همراه دارند.

گفتنی است موضوعات نمایشنامه‌های برشت در برگیرنده واقعیات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه او هستند. هدف او این است که یک رفتار اجتماعی خاص را در یک محیط اجتماعی خاص مورد انتقاد قرار دهد. از نمایشنامه‌های این هنرمند آلمانی می‌توان به بعل، آوای طبل در شهر، در جنگل شهر، مادر، ارباب پونتیلا و نوکرش ماتی، دایره گچی قفقازی، زن نیک ایالات سچوان، آدم آدم است، عظمت و احطاط شهر ماهاگونی، تفنگ‌های ننه کارا، محاکمه ژان دارک در روان، توراندخت یا کنگره ماست‌ملی‌کنندگان و .... اشاره کرد.

برشت در ۱۴ اوت ۱۹۵۶ براثر سکته قلبی درگذشت.

معرفی نویسنده
عکس برتولت برشت
برتولت برشت
آلمانی | تولد ۱۸۹۸ - درگذشت ۱۹۵۶

برتولت برشت نمایش‌نامه‌نویس، کارگردان تئاتر و شاعر آلمانی است. برشت را بیش از همه با نمایش‌نامه‌هایش می‌شناسند. او از پیش‌قراولان نوگرایی در تئاتر، برجسته‌ترین نمایش‌نامه‌نویس تئاتر روایی و مبدع سبک فاصله‌گذاری در نمایش است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۳ ساعت و ۲۸ دقیقه

حجم

۱۹۲٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳ ساعت و ۲۸ دقیقه

حجم

۱۹۲٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۳۳,۰۰۰
۲۳,۱۰۰
۳۰%
تومان