دانلود کتاب صوتی نامیرا با صدای احسان چریکی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب صوتی نامیرا

کتاب صوتی نامیرا اثری به قلم صادق کرمیار است. این کتاب که توسط انتشارات نیستان هنر منتشر شده است، درباره‌ی واقعه‌ی عاشورا است، اما از نگاهی متفاوت‌. صادق کرمیار در این کتاب از دختر و پسر جوانی می‌گوید که در رورزگار کوفه و مردم خودخواهش راه حق را برگزیدند.

درباره‌ی کتاب صوتی نامیرا

کتاب‌های بسیاری درباره‌ی واقعه‌ی عاشورا نوشته شده است. بسیاری از آن‌ها تلاش کرده‌اند با تکیه بر مستنداتی این واقعه را شرح دهند. در قسمت‌هایی با هم اختلاف نظر داشته‌اند، اما در کلیات، یک شکل و محتوا بودند. ولی کتاب صوتب نامیرا از دیدی دیگر به توصیف آن روزگار پرداخته است. کرمیار عاشورا را در دل داستانی زیبا توصیف کرده است. در این کتاب از نثر سخت و کلمات سنگین خبری نیست. نویسنده سعی کرده با ادبیاتی روان و سلیس به داستان بپردازد و خواننده را همراه خود کند.

خلاصه کتاب صوتی نامیرا

داستان کتاب صوتی نامیرا از لحظه‌ای شروع می‌شود که عبدالله در مسیر برگشت از جنگ با مشرکان است. او در میانه‌ی راه مردی به نام انس را می‌بیند. مردی که به تنهایی در بیابان زندگی می‌کند و به گفته‌ی خودش منتظر کمک به فرزند پیامبر است. مکالمات عجیبی میان آن دو شکل می‌گیرد. انس به عبدالله می‌گوید: «چگونه به جهاد با مشکران بروم در حالی‌که مسلمانان به یاری من محتاج‌ترند.»

این سخن روی عبدالله تأثیر گذاشت و او را به فکر فرو برد. وقتی کمی جلوتر متوجه شد راهزنانی به کاروانی حمله کرده‌اند یاد حرف‌های مرد افتاد. او و یارانش کاوران را نجات دادند و همراه افراد زخمی و کشته‌شدگان کاوران، به بنی‌کلب بازگشتند. داستان از زمانی روایت می‌کند که نارضایتی از حکومت‌داری و حاکمان، بسیار زیاد بود. مردانی به انتظار نشسته بودند تا در موقعیت مناسب به قیام علیه یزید برخیزند، اما منتظر زمان مناسب بودند. از مردمانی می‌گوید که عافیت را در سکوت و تنها گذاشتن حقیقت می‌دیدند.

اما در این میان از کسانی نیز می‌گوید که در میان این مردمان، راه رستگاری را در پیش گرفتند و به سپاه حسین (ع) پیوستند. در کتاب صوتی نامیرا از عشق و جنگ خواهید شنید. از دوستی و دشمنی. ترس و شجاعت. حق و ناحقی.

نقد کوتاهی بر کتاب

رمان صوتی نامیرا به موضوعی پرداخته است که می‌تواند نقدهای بسیاری را متوجه خود کند. کارشناسان درباره‌ی کتاب، موضوعات مختلفی را مطرح کرده‌اند. از این‌که نویسنده شجاعت بسیاری داشته که سراغ این مقوله رفته است، تا نیاز به تخیل بیشتر در روند داستان.

آن‌چه که مشخص است صادق کرمیار در نامیرا تلاش کرده به موضوعی پرتکرار از نگاهی تازه بپردازد. نویسنده معتقد است در روزگاری که هیأت‌های عزاداری عاشورا از جنبه محتوایی ضعیف شده‌اند، نیاز به خواندن چنین کتاب‌هایی بیشتر حس می‌شود. او سعی کرده با ادبیاتی داستانی به واقعه‌ی عاشورا بپردازد تا هم خوانندگان بیشتری جذب کار شوند و هم در بین خواندن، اطلاعات مفیدی کسب کنند. از این جنبه نامیرا، قابل ستایش است وبه همین دلیل هم در میان کتاب‌های پرفروش مذهبی قرار گرفته است.

اما برخی کارشناسان انتقادهایی از کتاب داشتند. به عنوان مثال از این گفتند که کتاب هیچ ابهامی را برطرف نکرده است. هنوز هم بعد از ۱۴۰۰ سال به سؤال جهالت دشمنان امام حسین پاسخی داده نشد است. کتاب هم با ایجاد تلنگرهای ذهنی باز این ابهام را پابرجا می‌گذارد.

شنیدن کتاب صوتی نامیرا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

افرادی که علاقه‌مند هستند درباره‌ی واقعه‌ی عاشورا بیشتر بدانند و آگاه‌تر باشند، افرادی که دوست دارند به دل تاریخ بزنند و با داستان‌های تاریخی همراه شوند و همه‌ی آنها که می‌خواهند از حسین و یارانش بیشتر بدانند، مخاطبان مناسبی برای این کتاب صوتی هستند.

چرا باید نامیرا را بشنویم؟

عاشورا جزئی جدایی‌ناپذیر از زندگی مسلمانان است. هر سال در ایام عزاداری حسین (ع) شهرها رنگ و بوی دیگری می‌گیرند. دسته‌ها طول خیابان‌ها را طی می‌کنند، صدای طبل‌ها و سنج‌ها موسیقی شهر می‌شوند و پرچم‌های عزای امام حسین برافراشته می‌شوند. همه‌ی این‌ها زمانی تأثیرگذارتر خواهد بود که با دانش و آگاهی پیش برود. بدانیم برای که و چرا شهر سیاه‌پوش شده است. حسین (ع) که بود و چه گفت؟ چه خواست و چه کرد؟ شنیدن کتاب صوتی نامیرا می‌تواند به شناخت بیشتر از عاشورا کمک کند.

درباره صادق کرمیار

صادق کرمیار متولد ۱۳۳۸ در تهران است. او علاوه بر نویسندگی، به کارگردانی و فیلمنامه‌نویسی نیز پرداخته است و گواهینامه‌ی درجه‌ یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد. کرمیار در بین سال‌های ۱۳۶۵ تا ۱۳۶۷ مسئول ویژه‌نامه‌ی «اطلاعات جبهه» در مناطق جنگی بود. او سال‌ها در نشریات مختلف به فعالیت پرداخت. از روزنامه‌ی اطلاعات تا نشریه‌ی سینمایی «مردم و سینما» وابسته به بنیاد سینمایی فارابی. او همچنین بیش از ۵ سال مدیر ادبی هنری در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بود.

از او کتاب‌های بسیاری منتشر شده است. یکی از معروف‌ترین آنها نامیرا است. از دیگر کتاب‌های این نویسنده می‌توان به «دشت‌های سوزان» «فریاد در خاکستر» و «شیدایی» اشاره کرد. همچنین کرمیار در کارنامه‌ی خود کارگردانی سریال‌هایی مانند «یک روز قبل» و «خاطرات مرد ناتمام» را نیز دارد.

کتاب نامیرا چه جوایزی دریافت کرده است؟

کتاب نامیرا در دوره‌ی سوم جایزه‌ی ادبی جلال آل احمد کتاب شایسته‌ی تقدیر شناخته شد؛ همچنین اثر برگزیده‌ی چهارمین جشنواره‌ی کتاب دین و پژوهش‌های برتر شد و در بیست و هشتمین دوره‌ی کتاب سال جمهوری اسلامی نیز شایسته‌ی تقدیر شد.

در بخشی از کتاب صوتی نامیرا می‌شنویم

ام‌ربیع بر سکوی کنار تنور نشسته بود و گندم در هاون می‌کوبید. لحظه‌ای بعد، دست از کار کشید و رو به پنجره‌ی اتاقی کرد که ربیع و سلیمه با یکدیگر گفت‌وگو می‌کردند. او تنها ربیع را دید که پشت به پنجره ایستاده بود و سلیمه را ندید که در گوشه‌ی اتاق پای صندوقچه‌ای نشسته بود و لباس‌های ربیع را مرتب می‌کرد. بعد در صندوقچه را گذاشت. ربیع ایستاده بود و در حالی‌که ردا به تن می‌کرد، به سخنان سلیمه گوش می‌داد که می‌گفت: «هر وقت پدرم خشمگین می‌شد، من لباس رزم به تن می‌کردم و او از هیبت پسرانه‌ی من لذت می‌برد و خشمش فروکش می‌کرد. او که شمشیر زنی و اسب سواری به من می‌آموخت، همواره کینه‌ی شامیان را در دلم می‌کاشت. من از دختر بودن خود شرمنده و نفرت‌زده بودم و هر وقت دلم می‌گرفت به خانه‌ی عمه‌ام، که همسر هانی بن عروه است، می‌رفتم و به تلافی رفتار پدرم، از اهل شام و معاویه به نیکی یاد می‌کردم. هانی هم لبخندی می‌زد و مرا آرام می‌کرد. بعد از معاویه و خاندانش می‌گفت و از علی و پسرانس، از عمار یاسر و حجر بن عدی، از ابوذر و مالک اشتر ... و من دریافتم که خاندان امیه چگونه با نیرنگ و فریب بر مسلمانان مسلط شدند و هرگز به دین رسول خدا عمل نکردند.»

ربیع آرام به او نزدیک شد و به کنایه سخن گفت: « از هانی نپرسیدی که چرا مسلمانان خون یکدیگر را می‌ریزند تا دین رسول خدا را یاری کرده ‌باشند؟! در حالی‌که رسول خدا جز با مشرکان و کفار نمی‌جنگید؟!»

معرفی نویسنده
صادق کرمیار

صادق کرمیار نویسنده و کارگردان ایرانی است که فعالیت‌های فرهنگی بسیاری از جمله نگارش کتاب، نگارش فیلمنامه و کارگردانی در سینما و تلویزیون را در کارنامه فرهنگی خود دارد. او ۲۶ آذر ۱۳۳۸ در تهران به دنیا آمد. در دانشگاه در رشته‌ الهیات تحصیل کرد و اولین اثرش را که یک داستان بود در سال ۱۳۶۷ در روزنامه‌ اطلاعات منتشر کرد. در فاصله بین سال‌های ۱۳۶۵ تا ۱۳۶۷ ویژه‌نامه اطلاعات جبهه را که مخصوص مناطق جنگی بود، منتشر می‌کرد. در سال ۱۳۷۲ وارد روزنامه اطلاعات شد و کارش را با مسئولیت صفحه جوانه‌های اندیشه آغاز کرد. او تا سال ۱۳۷۵ در این مقام باقی ماند.

نظرات کاربران

F313
۱۳۹۸/۰۶/۲۲

و امـا مـن ! هرگز برای امام خویش تکلیف معین نمی کنم ، که تکلیف خود را از حسین می پرسم. و من حسین را نه فقط برای خلافت، که برای هدایت می خواهم ... و من ، حسین را برای دنیای خویش نمی خواهم، که دنیای

- بیشتر
miss_dindar.80
۱۳۹۹/۰۶/۰۷

تخفیف 90 درصد بزنید لطفا به مناسبت محرم🖤🙏🏻

ماری جون
۱۳۹۸/۰۶/۱۳

سلام وقتی نمونه میزارید باید بخشی از کتاب باشه نه توضیح پشت جلد ، تا شنونده هم نحوه خوانش کتاب و صدای کتاب خوان رو بشنوه و هم چند سطری از کتاب رو بخونه ،ببینه ب طور کلی از فضای

- بیشتر
دلتنگِ ماه
۱۳۹۸/۰۶/۱۰

نسخه چاپی کتاب رو چند سال گذشته مطالعه کردم، ارزش خواندن دارد،بسیار زیباست. در قالب داستان و جذاب برای مخاطب لزوم بصیرت در روش و منش خواص جامعه را بیان می کند. نه تنها خواص بلکه بصیرت افزایی برای عموم جامعه لازم

- بیشتر
...💙
۱۳۹۸/۰۵/۲۱

این کتابو پدرم برام خرید .محرم پارسال بود که شروع به خوندنش کردم ،اولش فکر میکردم یه کتاب تکراری و سفارشی درباره امام حسین هست اما با هر صفحش زندگی کردم. . خیلی خیلی خیلی عالی بود . شدیدا پیشنهاد میکنم بخونیدش مخصوصا تو

- بیشتر
M.A.L
۱۳۹۹/۰۱/۰۵

سلام کتاب نامیرا‌ از کتاب های تقریبا معروف هستش که بارها تجدید چاپ شده و من قبلا هم اون رو خونده بودم و ترجیح دادم دوباره اونو گوش بدم. واقعا آدمو‌ به فکر فرو میبره. خدا کنه که هممون تو بزنگاه های زندگیمون‌

- بیشتر
narges karimi
۱۳۹۸/۰۸/۲۷

کتاب خیلی قشنگیه و باعث بصیرت میشه و اینکه میبینی چقدر تاریخ تکرار میشه و حتی چقدر بعضی رفتارها و توجیه ها،رفتارهای معمول جامعه ی امروزی خودمونه.و حتی گاهی میبینیم همون کوفیانی که نقدمیکنیم و ضعیف و بزدل میبینیم از

- بیشتر
حــق پرســت
۱۳۹۸/۱۲/۱۷

نامیرا داستانی با فراز و نشیب های خاص پر از تردید، فریب، استدالال ، تصمیم و فرجام های غیر قابل تصور! داستانی حقیقی که در تنِ قلم نویسنده به جان می نشیند با هیجانش به وجد می آیی و با فریب

- بیشتر
Hamid the pro
۱۳۹۹/۰۲/۱۱

لطفاً نسخه متنی اش را داخل برنامه قرار بدین 🙏

❣️الّهم عجلّ ولیک الفرَج❣️
۱۳۹۹/۰۵/۲۹

لطفانسخه متنی کتاب را قرار دهید🙏🏻

زمان

۹ ساعت و ۴۵ دقیقه

حجم

۴۰۲٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۹ ساعت و ۴۵ دقیقه

حجم

۴۰۲٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۵۲,۰۰۰
تومان