دانلود کتاب صوتی کافه نادری با صدای محمد عمرانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی کافه نادری اثر رضا قیصریه

دانلود و خرید کتاب صوتی کافه نادری

نویسنده:رضا قیصریه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی کافه نادری

کتاب صوتی کافه نادری داستانی در باب زندگی هنرمندان و جامعه‌ی هنری ایران است که در سال ۱۳۸۲ توسط دکتر رضا قیصریه نویسنده و مترجم ایرانی نوشته شده است. کافه نادری محلی‌ست که در گذشته نویسندگان، شاعران، روشنفکران و روزنامه‌نگاران متعددی در آن گرد هم می‌آمدند و این رمان نیز تصویری از چنین فضایی را ترسیم کرده است.

درباره‌ی کتاب صوتی کافه نادری

کافه نادری داستانی در باب هنرمندان و همچنین برای هنرمندان است. کتاب صوتی کافه نادری متشکل از سه فصل است که در هر یک از آن‌ها داستان زندگی نسلی با دغدغه‌‎های روشنفکری‌ آنان طی سال‎‌های قبل و بعد از انقلاب روایت می‌شود. هنرمندانی که در دهه ۶۰ دچار سرگردانی و دل‌بریدگی از ایران شدند و شمار زیادی از آن‌ها نیز به خارج از کشور مهاجرت کردند. یکی از نکات مهم داستان، توصیفات زیبای قیصریه به قلم خود اوست که به داستان گیرایی و جذابیت بخشیده‌ است.

در بخشی از توضیحات پشت جلد کتاب آمده است: «بحران باب روز بود: بحران خانواده، بحران عشق، بحران روابط مشترک. حتی اظهار عشق هم می‌توانست یک عمل ابلهانه‌ی بورژوایی باشد و باعث اختناق جنسی بشود. اما مهم‌تر از همه بحران ایدئولوژیکی بود، یا به قول آلبا، دنیا نباید دیگر آن‌طوری بگردد که تا به حالا گردیده است و این موضوعی بود که آلبا پیرانی و فرزاد مفتون می‌توانستند ساعت‌ها درباره‌اش با تو حرف بزنند و سیگار پشت سیگار روشن کنند. «کافه نادری» روایتی دیگر است از داستان بلند نسلی که بنا داشت تقدیر را گردن ننهد، و ننهاد، بی‌ آن‌ که از بختک شوم غربت و فرسایش گریزی یافته باشد.»

رضا قیصریه با استفاده‌ی آگاهانه از «کافه نادری» به عنوان نمادی نوستالژیک که در گذشته، محلی برای جمع شدن روشنفکران جامعه بوده است، این داستان را در توصیف سرگشتگی‌ها و افسردگی‌های چنین قشری از جامعه نوشته است. مفتون، یکی از شخصیت‌های کتاب صوتی کافه نادری روزنامه‌نگار و همسرش تینوش نیز طراح لباس است. یکی از دوستان آن‌ها به نام فتاح نیز نویسنده‌ای در حال رشد در دهه‌ی ۶۰ است. این داستان شامل شخصیت‌های دیگری نیز هست که طی بخش‌های مختلف کتاب معرفی می‌شوند و به مرور، تاثیر خود را بر روایت‌های مختلف کتاب می‌گذارند.

در این رمان فردی به نام ناصر راهبان نیز وجود دارد که نویسنده‌ی کتابی به نام لاله موران است. ناصر راهبان با اتهامی واهی دستگیر می‌شود؛ اتهام او این است که برخی معتقدند در کتاب راهبان با استعاره‌نویسی، سلطنت به سخره گرفته شده است. به همین سبب، یک شب او را در میدان تجریش دستگیر می‌کنند و سپس راهبان گرفتار زندان، بازجویی، تفتیش و سایر مسائل می‌شود. با این همه، این پایان کار راهبان نیست؛ پس از مدتی، بار دیگر به او اتهام می‌زنند که به دختری جوان تعدی کرده است و در پی این اتهام، راهبان بار دیگر زندانی می‌شود، اما این بار که از زندان آزاد می‌شود، حرف‌هایی به گوشش می‌رسد که نمی‌تواند منبع اصلی آن‌ها و علت زده شدن چنین حرف‌هایی را تشخیص دهد و در طول کتاب درمی‌یابد که چنین حرف‌هایی از کجا ناشی شده‌اند. راهبان گمان می‌برد که فروش خوب کتابش یکی از دلایل حسادت برخی افراد و به وجود آمدن چنین شایعه‌هایی شده است.

داستان کتاب صوتی کافه نادری قهرمان خاصی ندارد و تمام شخصیت‌های خلق‌شده توسط رضا قیصریه، به یک اندازه در پیشبرد داستان دخیل‌ هستند. آن‌چه در این کتاب پررنگ و مهم است، رویدادهای گوناگون داستان است که حول همین شخصیت‌ها شکل گرفته‌اند.

شنیدن کتاب صوتی کافه نادری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

رضا قیصریه با رمان کافه نادری، مشکلات و فرازونشیب‌های قشر هنرمند و روشنفکر جامعه را در سال‌های قدیم، آن هم با استفاده از المانی آشنا که زمانی محل گرد هم جمع شدن این افراد بوده، به تصویر کشیده است. اگر به خواندن یا شنیدن رمانی که داستان‌های آن حوالی دهه‌ی ۶۰ رخ می‌دهند و معضلات هنرمندان و روشنفکران را روایت می‌کند علاقه دارید، شنیدن کتاب صوتی کافه نادری می‌تواند برای شما لذت‌بخش باشد.

درباره رضا قیصریه

رضا قیصریه متولد ۱۳۱۹ در تهران، از چهره‌های شناس و مهم در عرصه‌ی معرفی ادبیات و هنر ایتالیا در ایران و همچنین عضو بازنشسته‌ی هیئت علمی گروه زبان ایتالیایی است. او در سال ۱۹۶۵ به شهر رم در ایتالیا رفت، در دانشگاه علوم سیاسی دانشگاه ساپینزا تحصیل نمود و در سال ۱۹۷۶ فارغ‌التحصیل شد. طی این مدت، او موفق شد آثاری از صادق هدایت را ترجمه کند و توانست آن‌ها را توسط انتشارات فلترینلی منتشر کند. همین ترجمه‌ها، موجب شد تا او به ترجمه‌ی آثار فارسی به ایتالیایی و همچنین بالعکس، علاقه و گرایش پیدا کند.

دکتر قیصریه در سال ۱۳۵ پس از فارغ‌التحصیلی در کشور ایتالیا، به ایران بازگشت و پس از این بازگشت، در پی ملاقاتی که با وابسته‌ی فرهنگی ایتالیا یعنی پروفسور بلونه داشت، جهت تدریس در گروه زبان ایتالیایی دانشگاه تهران معرفی شد. پس از تاسیس رشته‌ی مترجمی زبان ایتالیایی در دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر قیصریه در سال ۱۳۶۶ عضو هیئت علمی این دانشگاه شد و به تدریس مترجمی زبان ایتالیایی پرداخت.

دکتر رضا قیصریه در سال ۲۰۰۱ به واسطه‌ی ترجمه و تالیف کتاب‌ها و مقالاتی در باب ادبیات، سینما و تئاتر ایتالیا، موفق به دریافت جایزه‌ی بهترین معرف فرهنگ ایتالیا در دنیا از وزارت میراث و فعالیت‌های فرهنگی و از دستان رئیس جمهور وقت آن کشور، کارلو داتزلیو چامپی، در شهر رم شد. رضا قیصریه که در زمره‌ی مهم‌ترین معرفان چهره‌های برجسته‌ی ادبیات ایتالیا در سده‌ی بیستم همچون آلبرتو موراویا، ایتالو کالوینو، لوییجی پیراندلو و از افراد معاصرتری از جمله استفانو بنی به خوانندگان ایرانی به شمار می‌رود، خود مولف کتاب‌هایی نیز بوده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به هفت داستان که برنده‌ی جایزه‌ی قلم زرین مجله‌ی گردون در سال ۱۳۷۲ شد، کافه نادری که توسط انتشارات ققنوس در سال ۱۳۸۲ منتشر شد و تا کنون بارها تجدید چاپ شده است و در ستایش ۷۷ سالگی که ترجمه‌ی ایتالیایی آن در ایتالیا با عنوان مکالمه در تهران منتشر شده، اشاره کرد.

کتاب کافه نادری را چه ناشرانی منتشر کرده‌اند؟

رمان کافه نادری در سال ۱۳۸۲ توسط انتشارات ققنوس منتشر شده است. همچنین اگر به کتاب‌های صوتی علاقه‌مند هستید، می‌توانید نسخه‌ی صوتی این کتاب را که گویندگی آن توسط محمد عمرانی و انتشار آن توسط نوین کتاب گویا انجام شده، تهیه کنید.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۰

حجم

۰

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۰

حجم

۰

قابلیت انتقال

ندارد