دانلود کتاب صوتی جشن بی‌معنایی با صدای شاهین شجری کهن + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی جشن بی‌معنایی اثر میلان کوندرا

دانلود و خرید کتاب صوتی جشن بی‌معنایی

دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۲از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی جشن بی‌معنایی

«جشن بی‌معنایی» کتابی است که میلان کوندرا در ۸۶ سالگی‌اش نوشته است؛ این اثر اولین رمان کوندرا پس از ۱۳ سال دوری از نویسندگی است. داستان درباره دوستی چهار مرد اهل پاریس است. «اَلن» که با زنی کم‌سن و سال‌تر از خود رابطه دارد، «رومن» استاد بازنشسته و افسرده‌ای که مسن‌ترین فرد جمع است، «چارلز» که مرکز تهیه غذا دارد و «کالیبان» که بازیگری بی‌کارو خدمتکار میهمانی‌های چارلز است. قرار است فردی به نام داردلو جشن تولد بگیرد. چارلز مقدمات این جشن را آماده می‌کند. داردلو که چندی قبل نشانه‌های سرطان در خود دیده است به پزشکی مراجعه می‌کند؛ اما پزشک می‌گوید که سرطانی درکار نیست؛ با وجود این، داردلو تصمیم دارد که به دوستانش خلاف این موضوع را بگوید. داستان حول محور گفتگوها، روابط و افکار این چهار شخصیت پیش می‌رود و گاهی شخصیت‌های سیاسی مهمی همچون استالین، خروشچف و کالینین (از اعضای اصلی حزب کمونیست شوروی) هم در داستان حاضر می‌شوند. پیرنگ در این داستان اهمیت چندانی ندارد و نویسنده از خلال روابط و سخنان شخصیت‌ها مخاطب را به ادامه داستان پایبند می‌کند. میهمانی تولد داردلو در داستان نقطه عطفی است که خواننده را به فضای آشنای داستان‌های کوندرا همچون پوچی روابط و تاریخ می‌کشاند. مساله مادر همچون دیگر داستان های کوندرا در این اثر هم پررنگ است؛ چارلز مادر بیماری دارد که پیوسته نگرانش است و اَلن زنی را به یاد می‌آورد که در ده سالگی او را رها کرده‌ است. در ابتدای داستان هم درباره ناف به عنوان نشانه‌ای از ارتباط با مادر صحبت می‌شود. کوندرا در این اثر نگاه منفی‌اش به برقرای ارتباط کلامی را به حد کمال رسانده است. شخصیت‌های این داستان پیوسته در حال فرار از برقرای ارتباط با دیگرانند و پوچی روابط بین فردی به خوبی در «جشن بی‌معنایی» نمایانده شده است. فصل‌های این کتاب همچون پازلی در کنار هم کامل می‌شوند و خواننده در روند داستان به کشف‌های جالبی می‌رسد.
معرفی نویسنده
عکس میلان کوندرا
میلان کوندرا

میلان کوندرا (متولد ۱ آپریل ۱۹۲۹)، رمان‌نویس، داستان‌نویس، نمایشنامه‌نویس، مقاله‌نویس و شاعر مشهور اهل کشور چک است که در آثارش، کمدی اروتیک را به شکلی بسیار خواندنی با نقد سیاسی و گمانه‌زنی‌های فلسفی ترکیب می‌کند.

نظرات کاربران

مهدی
۱۳۹۸/۰۲/۱۲

متاسفانه گویندگی این کتاب به شکل نامطلوبی اتفاق افتاده است. به نحوی که توان ادامه دادن کتاب را از فرد سلب میکند. نحوه بیان کتاب به شکل ناشیانه و غیر حرفه ای انجام شده است و هیچ گونه عمق بخشیدن

- بیشتر
کاربر 8033943
۱۴۰۳/۰۱/۱۲

صدای گوینده واقعا افتضاح بود

بهرنگ صمدزادگان
۱۴۰۰/۱۰/۰۳

خیلی خوب خوانده شده. ممنون که برای دیالوگها و شخصیت‌ها صداسازی نشده و متن با دقت روخوانی شده. قرائت‌هایی که به نمایش رادیویی تبدیل می‌شوند به ذهنیت مخاطب لطمه می‌زنند.

کاربر ۲۸۰۳۳۰۴
۱۴۰۳/۰۱/۱۵

خوانش خوبی ندارد

lida
۱۴۰۰/۱۲/۱۰

کتاب سختی بود، مثل بیشتر کتابهای میلان کوندرا و همان‌قدر عمیق و جذاب و منحصر به فرد. راوی هم به نظرم کارش رو عالی انجام داده، صدا و خوانش بسیار زیبا بود. سپاس

زمان

۳ ساعت و ۲۳ دقیقه

حجم

۱۸۷٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳ ساعت و ۲۳ دقیقه

حجم

۱۸۷٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان