دانلود کتاب صوتی داستان های نوروزی با صدای هوتن شاطری‌پور + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی داستان های نوروزی اثر گروه نویسندگان

دانلود و خرید کتاب صوتی داستان های نوروزی

معرفی کتاب صوتی داستان های نوروزی

کتاب صوتی داستان های نوروزی نوشتهٔ گروه نویسندگان و حاصل گردآوری علی دهباشی است. گویندگی این کتاب صوتی را فرزانه فایزی و هوتن شاطری پور و فریبا فصیحی و شهره روحی انجام داده‌اند و انتشارات کتابسرای نیک آن را منتشر کرده است؛ کتابی دربردارندهٔ چند داستان کوتاه دربارهٔ نوروز.

درباره کتاب صوتی داستان های نوروزی

کتاب صوتی داستان های نوروزی یک مجموعه داستان با موضوع نوروز و بهار را در بر گرفته است. این کتاب نویسنده‌های گوناگونی دارد و نگاه و نگارش چند نسل از داستان‌نویسان نام‌آشنا به این رویداد رؤیایی و خاطره‌ساز در کنار هم خوش نشسته است. با شنیدن این روایت‌های داستانی، نوروزهای رنگارنگی را از دریچهٔ ذهن و زبان نویسندگان نام‌آور تجربه می‌کند و جلوه‌هایی از تجربهٔ زیستن مردمان ایران را به تماشا می‌نشیند. علی دهباشی این داستان‌های کوتاه را گرد آورده است.

می‌دانیم که داستان کوتاه به داستان‌هایی گفته می‌شود که کوتاه‌تر از داستان‌های بلند باشند. داستان کوتاه دریچه‌ای است که به روی زندگی شخصیت یا شخصیت‌هایی و برای مدت کوتاهی باز می‌شود و به خواننده امکان می‌دهد که از این دریچه‌ها به اتفاقاتی که در حال وقوع هستند، نگاه کند. شخصیت در داستان کوتاه فقط خود را نشان می‌دهد و کمتر گسترش و تحول می‌یابد. گفته می‌شود که داستان کوتاه باید کوتاه باشد، اما این کوتاهی حد مشخص ندارد. نخستین داستان‌های کوتاه اوایل قرن نوزدهم میلادی خلق شدند، اما پیش از آن نیز ردّپایی از این گونهٔ داستانی در برخی نوشته‌ها وجود داشته است. در اوایل قرن نوزدهم «ادگار آلن پو» در آمریکا و «نیکلای گوگول» در روسیه گونه‌ای از روایت و داستان را بنیاد نهادند که اکنون داستان کوتاه نامیده می‌شود. از عناصر داستان کوتاه می‌توان به موضوع، درون‌مایه، زمینه، طرح، شخصیت، زمان، مکان و زاویه‌دید اشاره کرد. تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در جهان «آنتوان چخوف»، «نیکلای گوگول»، «ارنست همینگوی»، «خورخه لوئیس بورخس» و «جروم دیوید سالینجر» و تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در ایران نیز «غلامحسین ساعدی»، «هوشنگ گلشیری»، «صادق چوبک»، «بهرام صادقی»، «صادق هدایت» و «سیمین دانشور» هستند.

شنیدن کتاب صوتی داستان های نوروزی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایران و قالب داستان کوتاه با موضوع نورورز پیشنهاد می‌کنیم.

درباره علی دهباشی

«علی‌اکبر جعفر دهباشی» معروف به علی دهباشی در یک فروردین ۱۳۳۷ در قزوین به دنیا آمد. او روزنامه‌نگار، ادب‌پژوه، نویسنده و سردبیر مجلات «بخارا» و «سمرقند» بوده است. او تلاش گسترده‌ای در معرفی آثار و زندگی بزرگان فرهنگ و ادب و هنر ایران و جهان داشته است. عنوان برخی از کتاب‌هایی که او در انتشارشان کوشیده، عبارت است از «آثار العجم، محمد نصیر حسینی (فرصت‌الدوله شیرازی)»، «یادنامهٔ جلال آل‌احمد»، «نامه‌های کمال‌الملک»، «طغیان نایبیان در جریان انقلاب مشروطیت ایران (نوشتهٔ محمدرضا خسروی)»، «یادنامهٔ ابوالحسن صبا» «یادگارنامهٔ استاد دکتر عبدالحسین زرین‌کوب»، «قصه‌نویسی (نوشتهٔ سید محمدعلی جمالزاده)» و «سفرنامهٔ مظفرالدین‌شاه به فرنگ».

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱۴ ساعت و ۳ دقیقه

حجم

۷۷۲٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۴ ساعت و ۳ دقیقه

حجم

۷۷۲٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۵,۰۰۰
تومان