دانلود کتاب صوتی دشمن عزیز با صدای فاطمه سبحانی مقدم + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی دشمن عزیز اثر جین  وبستر

دانلود و خرید کتاب صوتی دشمن عزیز

نویسنده:جین وبستر
انتشارات:رمانو
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی دشمن عزیز

کتاب صوتی دشمن عزیز نوشتهٔ جین وبستر و ترجمهٔ سوسن اردکانی است. فاطمه سبحانی مقدم گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و رمانو آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی دشمن عزیز

داستان کتاب دشمن عزیز در اوایل قرن بیستم، در روستایی از ناحیهٔ دوتچس نیویورک اتفاق می‌افتد و جین وبستر با مهارت خود مشکلات اجتماعی آن دوران را به‌خوبی در رمانش به نمایش می‌گذارد. نویسنده در این کتاب هم‌زمان می‌خواهد روایت زندگی کودکی «جودی» را هم بازسازی کند. رمان «دشمن عزیز» ادامهٔ کتاب مشهور و محبوب «بابا لنگ‌دراز» است و در سال ۱۹۱۶ منتشر شده است. این کتاب توانست در زمان انتشار محبوبیت زیادی به دست آورد. این کتاب در قالب نامه‌نگاری «سالی» (دوست جودی) برای چند نفر از دوستانش است. سالی دوست نزدیک و صمیمی جودی که مدت‌ها هم‌اتاقی بودند، حالا مدیریت پرورشگاهی را قبول کرده است. او نامه‌هایی را برای جودی می‌فرستد و در آن‌ها از احساسات و سختی‌های کار در پرورشگاه می‌گوید. سالی در این نامه‌ها حوادث نوان‌خانهٔ «جان گریر» را روایت می‌کند؛ پرورشگاهی که سالی به درخواست جودی و همسرش «جرویس پندلتون» مدیریت آن را بر عهده گرفته است. رمان صوتی «دشمن عزیز» نشان می‌دهد که چگونه سالی از دختری ساده‌دل به زنی مستقل و توانا تبدیل می‌شود. داستان علاوه‌بر این، فرازونشیب‌های رابطهٔ سالی با سیاستمداری ثروتمند به نام «گوردون هالوک» و پزشک نوانخانه به نام دکتر «رابین مک رِی» را روایت می‌کند.

شنیدن کتاب صوتی دشمن عزیز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به تمام علاقه‌مندان به روایت‌های داستانی به‌شیوهٔ نامه‌نگاری پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جین وبستر

آلیس جین چندلر وبستر (Alice Jane Chandler Webster) معروف به جین وبستر ۲۴ ژوئیه ۱۸۷۶ به دنیا آمد. او رمان‌نویس و نمایشنامه‌نویس آمریکایی بود که آثار برجسته‌ای چون «بابا لنگ‌دراز»، «تنها پَتی» و «دشمن عزیز» را به ‌رشتهٔ تحریر درآورد. جین وبستر سبکی ساده و روان داشت و دیدگاه‌های اجتماعی و سیاسی خود را در نوشته‌هایش مطرح می‌کرد. آثار او اغلب با شخصیت‌های اصلی زن جوان قدرتمند و دوست‌داشتنی مشخص می‌شوند که از نظر اخلاقی و اجتماعی بلوغ و بلوغ فکری را تجربه می‌کنند. آثار او حاوی طنز، دیالوگ‌های صریح و دارای قابلیت تفسیرهای اجتماعی است. یکی دیگر از خصوصیات سبک او این است که مخاطبانش در محدودهٔ سنی خاصی قرار نمی‌گیرند. از این دیدگاه شیوهٔ نگارش او بسیار شبیه به «مارک تواین» است. یکی از دلایل این تأثیرپذیری خویشاوندی مادر جین با مارک تواین و علاقه‌مندی و مطالعهٔ زیاد آثار او در نوجوانی دانسته شده است. کتاب «راز مزرعه چهار آبگیر» نیز از آثار داستانی این نویسندهٔ امریکایی است. جین وبستر ۱۱ ژوئن ۱۹۱۶ درگذشت.

بخشی از کتاب صوتی دشمن عزیز

«جودی جان! جمعه صبح ساعت هشت جیمی به پرورشگاه برگشت. دکتر هم یک ربع بعد از او آمد. از همان موقع، نجار و باغبان جدید ما و نواح را به‌اضافه‌ی هشت نفر از پسربزرگ‌های ما و دو تا اسب به کار کشیدند. هیچ ساختمانی عملیاتش سریع‌تر از این انجام نشده. ای کاش یکی دو جین جیمی دمِ دست داشتم. هرچند که اگر جیمی را قبل از اینکه اولین جرقه‌های اشتیاقش محو بشود گیر بیندازی، از این هم تندتر کار می‌کند. برادر من به درد حکاکی یک کلیسای قرون‌وسطایی نمی‌خورد. شنبه صبح جیمی در حالی که از هیجان یک ایده‌ی تازه، رنگ‌ورویی برافروخته پیدا کرده بود آمد. شب قبل یکی از دوستانش را که عضو باشگاه شکارش در کاناداست ملاقات کرده بود. این مرد صندوق‌دار اولین و تنها بانک ملی ماست. جیمی گفت: «او یک ورزشکار لایق و گردن‌کلفت است. دقیقاً همان مردی که برای سرپرستی از بچه‌ها در اردو احتیاج داریم. مردی که آن‌ها را به راه می‌آورد. اگر غذایش را تأمین کنی و ماهی چهل دلار به او بدهی، با کله می‌آید چون تازگی‌ها با دختری اهل دیترویت نامزد کرده و می‌خواهد برای عروسی پول جمع کند. من به او هشدار داده‌ام که اوضاع غذا خراب است ولی اگر خیلی لگدپرانی کرد، احتمالاً می‌توانی آشپزت را عوض کنی.» با توجهی محتاطانه پرسیدم: «اسمش چیست؟»

- اسم با مسمایی دارد: پرسی دو فورست ویتراسپون!»

معرفی نویسنده
عکس جین  وبستر
جین وبستر

جین وبستر خالق رمان معروف بابا لنگ ‌دراز، نویسنده و نمایشنامه‌نویس آمریکایی بود. او که از خویشاوندان مارک تواین به شمار می‌‎رفت، خصوصیات سبک او را در نوشته‌های خودش نیز بازتاب داد. توجه به مسائل زنان، فقر و کودکان از جمله موضوعاتی است که وبستر در کتاب‌هایش به آن‌ها پرداخته است.

نظرات کاربران

کاربر 6711973
۱۴۰۳/۰۲/۱۱

گویندگی بسیار درجه یک و حرفه ای 👌🏻 کتاب و روایت کتاب عالی 👌🏻

زمان

۱۰ ساعت و ۳۳ دقیقه

حجم

۸۷۸٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱۰ ساعت و ۳۳ دقیقه

حجم

۸۷۸٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان