دانلود کتاب صوتی جدال محترمانه با صدای فیروزه لطفی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی جدال محترمانه اثر شرلی جکسن

دانلود و خرید کتاب صوتی جدال محترمانه

معرفی کتاب صوتی جدال محترمانه

کتاب صوتی جدال محترمانه نوشتهٔ شرلی جکسن و ترجمهٔ حسین مسعودی آشتیانی است. گویندگی این کتاب صوتی را فیروزه لطفی انجام داده و نوین کتاب گویا آن را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی یک داستان کوتاه آمریکایی.

درباره کتاب صوتی جدال محترمانه

کتاب صوتی جدال محترمانه حاوی یک داستان کوتاه از مجموعهٔ «روایت آواهای سوپرانو» است. در ابتدای این داستان کوتاه صوتی از روزی می‌شنوید که «امیلی جانسون» به اتاق مبله‌اش برمی‌گردد و می‌فهمد که سه تا از بهترین دستمال‌گردن‌هایش دیگر داخل کمد لباس‌هایش نیست. امیلی می‌داند چه کسی آن‌ها را برداشته و باید چه کار کند. تصمیمش را می‌گیرد و شبی به‌سراغ آن زن می‌روند. داستان کوتاه صوتی «جدال محترمانه» کششی داستانی و کارآگاهی را در خود دارد که شما را تا آخر داستان میخکوب می‌کند و امکان تصویرسازی ذهنی را برای شما فراهم می‌کند. شما در دقایقی از شنیدن این روایت خودتان را میان ماجرا تصور می‌کنید، تپش قلبتان را احساس می‌کنید که با صدای گویندهٔ کتاب همراه شده است.

شنیدن کتاب صوتی جدال محترمانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی آمریکا و قالب داستان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره شرلی جکسن

«شرلی هاردی جکسون» در ۱۴ دسامبر ۱۹۱۶ در فرانسیسکو در آمریکا به دنیا آمد. او نویسندۀ رمان و داستان کوتاه آمریکایی است که با داستان کوتاهی به نام «لاتاری» که از مشهورترین داستان‌های کوتاه قرن بیستم است، مشهور شد. این داستان نخستین‌بار در سال ۱۹۴۸ در مجلۀ نیویورکر به چاپ رسید. او بیش از ۱۰۰ داستان کوتاه نوشته که بر اساس برخی از آن‌ها مجموعه‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی نیز خلق شده است. شرلی، همسرِ خجالتی و کم‌روی یک استاد دانشگاه بود؛ زنی که در شهر کوچکی در نیوانگلند منزوی شده بود. او در اواخر عمرش دچار اگورافوبیا و انزواطلبی نیز بود. شرلی جکسن خشونت، روابط پیچیدۀ انسانی، غافلگیرشدن انسان و تنهایی آدمی را در داستان‌هایش نشان می‌دهد. او هشت رمان نوشت که «آشیانهٔ پرنده» و «ما همیشه در قلعه زندگی می‌کنیم» (یا «ما همیشه قلعه‌نشینان») از جملهٔ آن‌ها است؛ او همچنین، چهار کتاب برای کودکان نوشته است. کتاب‌های «همراه من بیا» و «بخت‌آزمایی» اثر او در ایران ترجمه و منتشر شده اما معروف‌ترین داستان او «قرعه‌کشی» است که در سال ۱۹۴۸ منتشر شد. در سال ۲۰۰۷ جایزۀ «شرلی جکسون» به‌وسیلۀ بنیاد او تأسیس شد. شرلی جکسون در ۸ اوت ۱۹۶۵ درگذشت.

فهرست آثار شرلی جکسن (به‌جز داستان‌های متعددی که در مجلات مختلف منتشر کرده و آثار احتمالی منتشرنشده‌اش) به‌ترتیب عبارت است از رمان‌های «راهی از میان دیوار» (۱۹۴۸)، «هنگزامان» (۱۹۵۱)، «لانهٔ پرنده» (۱۹۵۴)، «ساعت خورشیدی» (۱۹۵۸)، «شبح هیل هاوس» (۱۹۵۹) و «ما همیشه قلعه‌نشینان» (۱۹۶۲)؛ خاطرات او عبارت است از «زندگی در میان وحشیان» (۱۹۵۳)، «پرورش شیاطین» (۱۹۵۷)؛ مجموعه‌های داستان او عبارت است از «قرعه‌کشی و داستان‌های دیگر» (۱۹۴۹)، «جادوی شرلی جکسن» (۱۹۶۶)، «همراه من بیا» (۱۹۶۸) و «فقط یک روز معمولی» (۱۹۹۵). او در حوزهٔ ادبیات کودکان کتاب‌های «جادوگران دهکدهٔ سیلم» (۱۹۵۶)، «بچه‌های بد» (۱۹۵۹)، «نُه آرزوی جادویی» (۱۹۶۳) و «سالیِ نام‌دار» (۱۹۶۶ را نوشته است. داستان کوتاه «جدال محترمانه» هم از این نویسنده است.

بخشی از کتاب صوتی جدال محترمانه

«صبح یک روز یکشنبه بعد از آفتاب گرفتن در پشت بام، وقتی داشت از پله ها پایین می آمد، یک نفر را دیده بود که از اتاق او بیرون می آمد و از پله ها پایین می رفت. او را شناخته بود. و حالا امشب به این نتیجه رسید که چه باید کرد. کت و کلاهش را در آورد، بسته‌های خرید خود را زمین گذاشت و در حالی‌که کنسرو غذایش داشت روی بشقاب برقی گرم می شد، به بررسی جزییات ماجرا پرداخت.»

نظرات کاربران

کتابخوار
۱۴۰۳/۰۲/۰۲

دیدگاهی ترسناک درباره تنهایی بشر

زمان

۱۸ دقیقه

حجم

۱۷٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۸ دقیقه

حجم

۱۷٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان