دانلود کتاب صوتی چرا نابرابری معضل‌ آفرین است؟ با صدای احسان چریکی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی چرا نابرابری معضل‌ آفرین است؟ اثر تی. ام. اسکنلن

دانلود و خرید کتاب صوتی چرا نابرابری معضل‌ آفرین است؟

معرفی کتاب صوتی چرا نابرابری معضل‌ آفرین است؟

کتاب صوتی چرا نابرابری معضل‌ آفرین است؟ نوشتهٔ تی. ام. اسکنلن و ترجمهٔ نرگس سلحشور است. گویندگی این کتاب صوتی را احسان چریکی انجام داده و نوین کتاب گویا آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی چرا نابرابری معضل‌ آفرین است؟

کتاب صوتی چرا نابرابری معضل‌ آفرین است؟ برای پاسخ به پرسش اصلی کتاب به شش دلیل اصلی پرداخته است. گفته شده است که نابرابری باعث ایجاد تفاوت‌هایی تحقیرآمیز میان افراد می‌شود؛ به ثروتمندان انواع غیر قابل‌قبولی از قدرت و تسلط بر کسانی که پول کمتری دارند اعطا می‌کند؛ تیشه به ریشهٔ برابری فرصت‌های اقتصادی می‌زند؛ منصفانه‌بودن نهادهای سیاسی را تضعیف می‌کند؛ منجر به نقض شرط دغدغهٔ برابر نسبت به منافع کسانی می‌شود که حکومت مکلف است منافعشان را در نظر بگیرد و در نهایت تمامی این‌ها از نهادهایی اقتصادی ناشی می‌شود که انصاف و عدالت را برای همگان در نظر نمی‌گیرد. این کتاب صوتی درعین‌حال که به مبحثی عمیق و مهم می‌پردازد، سادگی گفتارش را به‌خوبی حفظ کرده و کاری می‌کند که محتوای آن برای بیشتر افراد قابل فهم باشد. در این کتاب صوتی علاوه‌بر متن اصلی، مقدمه‌ٔ مفصلی برای شروع بحث و ورود به کتاب ارائه داده شده است که به‌تنهایی فضای ذهنی نویسنده را برای مخاطب شفاف می‌کند و مسیر رسیدن به مقصود او را برای مخاطب هموار می‌کند. تی. ام. اسکنلن معتقد است به شش دلیل می‌توان به نابرابری ایراد وارد کرد. با او همراه شوید. کتاب صوتی چرا نابرابری‌ معضل آفرین است؟ حاصل بیش از ۴۰ سال تأمل این نویسنده و مدرس دانشگاه بر روی موضوع برابری و نابرابری است.

شنیدن کتاب صوتی چرا نابرابری معضل‌ آفرین است؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران مطالعه درمورد ایرادات نابرابری پیشنهاد می‌کنیم.

درباره تی. ام. اسکنلن

تی. ام. اسکنلن در سال ۱۹۴۰ در شهر ایندیاناپولیس به دنیا آمد. او فیلسوفی آمریکایی است که به‌عنوان یکی از مهم‌ترین فیلسوفان سیاسی معاصر شناخته می‌شود. فوق‌‌لیسانس خود را از دانشگاه پرینستون و دکتری خود را از دانشگاه هاروارد گرفت. رسالهٔ دکتری او ابتدا در حوزهٔ منطق ریاضی بود، اما بعدها به فلسفهٔ اخلاق و فلسفهٔ سیاسی روی آورد. پس از سال‌ها تدریس فلسفهٔ سیاسی و فلسفهٔ اخلاق در دانشگاه هاروارد، در سال ۲۰۱۶ بازنشسته شد. «چرا نابرابری‌ معضل‌آفرین است؟» اولین کتاب این متفکر مهم است که به پارسی منتشر شده است. از دیگر آثار او می‌توان به «اندیشه‌هایی در باب اخلاق» و «صلح پایدار» اشاره کرد.

بخشی از کتاب صوتی چرا نابرابری معضل‌ آفرین است؟

«به نابرابری می‌توان ایراد گرفت چون به نقض شرط دغدغه‌ی برابر در قبال منافع کسانی منجر می‌شود که حکومت مکلف است آن منافع را در اختیارشان قرار دهد. منظور از دغدغه‌ی برابر این است که نهادی، مانند دولت، یا فاعلی مانند پدر و مادر مکلف است منافعی را در اختیار تمام اعضای گروهی خاص بگذارد. مثلاً اگر شهرداری به عهده‌ای از شهروندان، سطح بسیار پایین‌تری از خدمات مانند جاده‌سازی یا حمل‌ونقل بدهد، و در عوض برای عده‌ی دیگری از شهروندان که نگرش دینی یا سیاسی خاصی دارند، خدمات عمومی بیشتری مهیا کند، این کار نقض دغدغه‌ی برابر است. این دو مثال واقعی را در نظر بگیرید. مثال اول: متوسط عمر در آمریکا ۷۴.۲ و در چین ۷۰.۲ سال، اما در مالاوی ۳۷.۱ سال است. مثال دوم: مرگ‌ومیر نوزادان در میان سفیدپوستان آمریکا ۵.۸ و در میان سیاه‌پوستان ۱۳.۷ درصد است. در مثال اول وحشتناک است که متوسط عمر در مالاوی تا این حد پایین است. اما این پایین بودن متوسط عمر نمی‌تواند نقض دغدغه‌ی برابر باشد، چون نهادی نیست که وظیفه‌اش ارائه‌ی خدمات برابر به همه‌ی ساکنان جهان باشد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱۲ ساعت و ۱۹ دقیقه

حجم

۶۷۸٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۲ ساعت و ۱۹ دقیقه

حجم

۶۷۸٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۶,۰۰۰
۶۰,۲۰۰
۳۰%
تومان