دانلود کتاب صوتی زیرآب‌ زنی با صدای حامد فعال + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی زیرآب‌ زنی اثر فرامرز عیب‌پوش

دانلود و خرید کتاب صوتی زیرآب‌ زنی

معرفی کتاب صوتی زیرآب‌ زنی

کتاب صوتی زیرآب‌ زنی نوشتهٔ فرامرز عیب پوش است. حامد فعال گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و انتشارات شرکت توسعه محتوای لحن دیگر آن را منتشر کرده است. این اثر درمورد رقابت منفی و روش‌های مقابله با آن سخن گفته است.

درباره کتاب صوتی زیرآب‌ زنی

کتاب صوتی زیرآب‌ زنی گفته است که وجود پدیدهٔ زیرآب‌زنی در محیط‌های کاری بسیار آسیب‌زا است. در کشورهایی که با بحران‌های اقتصادی مواجهند و یافتن شغل مناسب با درآمد مکفی بسیار دشوار است، این پدیده بیشتر دیده می‌شود. مدیران و صاحبان کسب‌وکار و ساختارهای ناکارآمد در بروز این پدیدهٔ شوم اثرگذارند. گاهی مدیرانی که نمی‌توانند از پس وظایف خود به‌خوبی برآیند، زیرآبِ مدیران دیگر و کارکنان را می‌زنند تا کم‌کاری و ناکارآمدی خود را جبران کنند. اگر زود جلوی گسترش آن را نگیریم، زیرآب‌زنی مانند ویروس شیوع پیدا می‌کند و چندی بعد کل سازمان را آلوده خواهد کرد. آسیب‌شناسی این پدیدهٔ مذموم نشان داده است که افراد چون خودشان شایستگی لازم را ندارند و نمی‌توانند به جایگاهی برسند که می‌خواهند، زیرآب فرد مقابل را می‌زنند و او را تخریب می‌کنند. زیرآب‌زنی رابطهٔ مستقیم با حس حسادت و کمبود عزت‌نفس دارد. در زیرآب‌زنی، فرد عامدانه می‌کوشد جایگاه شخص مقابل را متزلزل کند. منابع اندکی در این زمینه منتشر شده است؛ ازاین‌رو انتشارات «برآیند» تصمیم گرفت کتاب «زیرآب‌زنی؛ رقابت منفی و روش‌های مقابله با آن» را منتشر کند. در این کتاب صوتی، نویسنده کوشیده است ابتدا دربارهٔ مفهوم زیرآب‌زنی و انواع آن صحبت کند و سپس راه‌های مقابله با آن را شرح دهد. فرقی نمی‌کند زیرآب‌زنید یا زیرآبتان را زنده‌اند؛ توصیه می‌شود این کتاب را بشنوید. یکی از راهکارهای کارآمد درمان پدیدهٔ زیرآب‎زنی، ایجاد فضایی برای پیاده‌سازی بازی نامحدود است. زمانی که بازی نامحدود در سازمان یا جامعه اجرا شود، رویکرد اعضا به رقابت کاملاً متفاوت خواهد بود و ایجاد چنین فضایی از پیدایش رقابت منفی جلوگیری خواهد کرد. در کشورهای غربی، جریمه‌های سنگین راهنمایی و رانندگی، اولین و قوی‎‌ترین بازدارندهٔ تخلفات رانندگی است. ممکن است تصور کنیم که نوع نگاه رانندگان موجب کاهش تخلفات رانندگی می‌شود، اما در واقع چیزی که ما می‌بینیم رعایت قوانین توسط رانندگان است و چیزی که در حقیقت وجود دارد، محیطی نامناسب و نامستعد برای تخلف است.

شنیدن کتاب صوتی زیرآب‌ زنی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران مطالعه درمورد رقابت منفی و روش‌های مقابله با آن پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی زیرآب‌ زنی

«پیش از اینکه انسان خود و محیط اطرافش را درک کند، رقابت را به‌صورت فطری و غریزی دریافته است. حتی نوزادان برای شیرخوردن با هم رقابت می‌کنند و هیچ درکی از این ندارند کاری که انجام می‌دهند، نوعی رقابت است. در واقع بدن آن‌ها فقط تلاش می‌کند تا سیر شود و زنده بماند. اما به‌مرور زمان و با بزرگ‌شدن، درک بیشتری از محیط و به‌ویژه رقابت پیدا می‌کند.

رقابت کوششی برای دورکردن دیگری از وصول به هدفی است که موردنظر هر دو طرف است. رقابت یکی از مهم‌ترین انگیزه‌های حرکت و کنش در انسان است. همان‌گونه که در فصل قبل اشاره شد، عموماً انسان برای حرکت و نیل به هدف به دو نوع انگیزه نیاز دارد. این انگیزه‌ها به دو بخش بیرونی و درونی تقسیم می‌شوند. زمانی که حرکت برای دسترسی به هدفی محدود به فرد یا گروهی خاص باشد، رقابت به وجود خواهد آمد. در واقع یکی از دلایل اصلی ایجاد رقابت، «محدودیت منابع» است.

در آموزه‌های دینی، اخلاقی و روان‌شناسی اجتماعی و حتی اخلاق سیاسی و اقتصادی، از رقابت سالم و ناسالم سخن به میان آمده است. در جامعه‌شناسی، از رقابت منفی یا ناسالم به‌عنوان نابهنجاری سخن به میان می‌آید و راه‌هایی برای درمان آن ارائه می‌شود؛ زیرا این نابهنجاری رفتاری، نشان می‌دهد شخص از نظر روانی، سلامت نیست و باید درمان شود. اغلب، دیدگاه ما دربارهٔ رقابت، آن را تعریف می‌کند. از دیدگاه رقابت مثبت و همکاری، رقابت به‌معنای تخریب یا حذف رقیب نیست، بلکه گامی مؤثر برای اصلاح، تغییر مثبت یا بهترشدن است. رقابت یکی از مؤلفه‌های مهم برای پیشرفت و موفقیت فردی و اجتماعی محسوب می‌شود.

بنابراین نمی‌توان قاطعانه اعلام کرد که رقابت، امری منفی یا مثبت است، بلکه «محیط»، «شرایط» و «افراد»، تعیین‌کنندهٔ نوع آن هستند. برای مثال، در دوران باستان، رقابت بر سر تصاحب زمین‌های حاصلخیز بود، اما امروزه بسیاری از کشورهای خشک و کم‌آب، به‌واسطهٔ کاربرد فنّاوری‌های به‌روز، محصولات زیادی را کشت می‌کنند و دیگر نیاز نیستند کشورهای یکدیگر را تصاحب کنند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۳ ساعت و ۲ دقیقه

حجم

۲۵۰٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳ ساعت و ۲ دقیقه

حجم

۲۵۰٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۹,۰۰۰
تومان