دانلود کتاب صوتی معادله خدا با صدای محمد ولیان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی معادله خدا اثر میچیو کاکو

دانلود و خرید کتاب صوتی معادله خدا

معرفی کتاب صوتی معادله خدا

کتاب صوتی معادله خدا نوشتهٔ میچیو کاکو و ترجمهٔ جمیل آریایی است. محمد ولیان گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و شرکت آوانامه دانش گستر آن را منتشر کرده است. این اثر در جست‌وجوی نظریهٔ همه‌چیز است.

درباره کتاب صوتی معادله خدا

نویسندهٔ کتاب صوتی معادله خدا کوشیده است ابعاد دیگری از جهان را برای ما بگشاید و پرده از رازهای جهان هستی بردارد. میچیو کاکو، فیزیک‌دان نظری بلندآوازه و نویسنده‌ٔ تراز اول کتاب‌های پرفروشی است که داستان بزرگ‌ترین خواسته‌ٔ همه‌ٔ علوم را روایت کرده است؛ نظریهٔ همه‌چیز! با کشف بزرگ نیوتون، قانون گرانش، قواعدی که بر آسمان و زمین حاکم بود معنا پیدا کرد. از آن روز تا حالا فیزیکدان‌ها تلاش کردند تا نیروهای تازه را در نظریات بزرگ‌تر جای دهند. دو نظریه از همه مهم‌تر بوده و شاید انتخابشان، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های انسانی باشد؛ نظریهٔ نسبیت و نظریهٔ کوانتوم. اگر قرار باشد به سؤالاتی مانند قبل از مه‌بانگ چه رخ داد یا در سوی دیگر هر سیاه‌چاله چیست یا آیا جهان‌ها و ابعاد دیگری نیز وجود دارد و...، پاسخ داد، باید همهٔ نیروهای طبیعت را در یک تک‌معادله جای داد. به این ترتیب می‌توان عمیق‌ترین اسرار را مشخص کرد و به تمام این سؤالات پاسخ داد. این معادله، همان چیزی است که معادلهٔ خدا نامیده شده است؛ همان نظریهٔ ریسمان که از آغازش تا امروز تغییرات بسیاری کرده و مناقشات پرشوری را ترتیب داده است که همگی درک ما را از جهان هستی تغییر می‌دهد. میچیو کاکو در کتاب صوتی معادله خدا، با زبانی ساده و آسان از این مناقشات پرشور و پرطرفدار گفته است. این اثر صوتی باعث خیال‌پردازی‌های دانشمندان بزرگ، به‌ویژه در حوزه‌های فیزیک و کیهان‌شناسی شده است. 

شنیدن کتاب صوتی معادله خدا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران فیزیک و فلسفه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی معادله خدا

«قرار بود نظریه‌ نهایی باشد، تک چارچوبی که همه نیروهای کیهان و برنامه‌ رقص هر چیزی، از حرکت جهان در حال انبساط گرفته تا ریزترین رقص ذرات زیراتمی، را وحدت بخشد. چالش این بود که معادله‌ای نوشته شود که ظرافت ریاضیاتی آن همه‌ی فیزیک را دربر گیرد.

عده‌ای از فیزیکدانان برجسته در دنیا به جستجوی این نظریه پرداختند. حتی استیون هاکینگ سخنرانی‌ای با عنوان خوش‌یمن «آیا پایان فیزیک نظری متصور است؟» ایراد کرد.

اگر چنین نظریه‌ای کامیاب باشد، والاترین دستاورد علم خواهد بود. این نظریه جام مقدس فیزیک می‌شود، تک فرمولی که در اصل از آن می‌شود همه‌ معادلات دیگر، از مهبانگ گرفته تا پایان جهان هستی را به دست آورد. این نظریه محصول نهایی دو هزار سال کندوکاو علمی، از زمانی که باستانیان پرسیدند، «جهان هستی از چه ساخته شده است؟» تا به امروز خواهد بود.

چه چشم‌انداز خیره‌کننده‌ای.

با این همه، موانع هم‌چنان پابرجا هستند. با آن همه شور و هیجانی که نظریه‌ ریسمان آفریده، انتقاداتی نیز بر آن وارد است که حکایت از کاستی‌های آن دارند. امروزه از پس آن همه هوچی‌گری و عنان‌گسیختگی، پیشرفت راستین متوقف شده است.

با وجود مجیزگویی‌های رسانه‌ای در ستایش زیبایی و پیچیدگی این نظریه، بارزترین مشکل آن این است که مدرک محکمی نداریم که بشود آن را آزمود. روزگاری امید می‌رفت که برخورددهنده‌ بزرگ هادرون واقع در حومه‌ ژنو سوئیس که بزرگترین شتاب‌دهنده‌ی ذرات تاریخ است، مدرک متقنی برای این نظریه‌ی نهایی پیدا کند، اما این مدرک هم‌چنان وهمی بیش نیست. این برخورددهنده توانست بوزون هیگز (یا ذره‌ خدا) را پیدا کند، اما این ذره تنها قطعه‌ی گم‌شده‌ کوچکی از نظریه‌ی نهایی بود.

با این که پیشنهادهای غرورآمیزی برای جانشین‌های قدرتمندتر این برخورددهنده شده است، اما هیچ تضمینی نیست که این ماشین‌های پرهزینه بتوانند چیز تازه‌ای را پیدا کنند. هیچ‌کس به یقین نمی‌داند که در چه انرژی‌ای ذرات زیراتمی جدیدی را خواهیم یافت که بتوانند تأییدی بر این نظریه باشند.

شاید مهم‌ترین انتقادی که از نظریه‌ ریسمان شده این است که چندجهانی جهان‌ها را پیشگویی می‌کند. اینشتین می‌گفت که پرسش اساسی باید این باشد که آیا خداوند در ساختن جهان هستی حق انتخاب داشته است؟ آیا جهان هستی منحصربه‌فرد است؟ نظریه‌ ریسمان فی‌النفسه منحصربه‌فرد است، لیکن تعداد جواب‌هایی که می‌دهد بی‌نهایت است. فیزیکدان‌ها این مشکل را مسئله‌ چشم‌انداز می‌نامند، واقعیتی که می‌گوید جهان ما چه بسا جوابی در میان اقیانوسی از جواب‌هاست که به همان اندازه معتبر است. اگر جهان ما یکی از بی‌نهایت جهان است، آنگاه جهان ما کدامیک از آن‌هاست؟ چرا ما در این جهان خاص زندگی می‌کنیم، نه جهانی دیگر؟ حالا، توان پیشگویی چقدر است؟ آیا نظریه‌ی ریسمان، نظریه‌ همه‌چیز است یا نظریه‌ هرچیز؟

من هم در این جستجو سهم دارم. از سال ۱۹۶۸ روی نظریه‌ی ریسمان کار کرده‌ام، از زمانی که این نظریه تصادفی پدیدار گشت، ناگهانی و کاملاً غیرمنتظره. من شاهد تحول چشمگیر این نظریه بوده‌ام که از فرمول تک‌افتاده‌ای به رشته‌ای تبدیل شد که کتابخانه‌ کاملی از مقالات پژوهشی دارد. امروزه نظریه‌ ریسمان اساس اکثر پژوهش‌هایی است که در پیشرفته‌ترین آزمایشگاه‌های دنیا جریان دارد. امیدوارم که این کتاب بتواند تحلیلی عادلانه و عینی از دستاوردها و محدودیت‌های نظریه‌ی ریسمان به دست دهد.

در این کتاب توضیح خواهیم داد که چرا این نظریه خیال‌پردازی‌های دانشمندان بزرگ دنیا را به خود جلب کرده و بانی این همه شور و اشتیاق و مناقشه شده است.»

معرفی نویسنده
عکس میچیو کاکو
میچیو کاکو
آمریکایی | تولد ۱۹۴۷

میچیو کاکو فیزیکدان نظری شناخته‌شده، مروج علم و نویسنده‌ی ژاپنی‌تبار آمریکایی است. او یکی از نظریه‌پردازان بزرگ معاصر و از طرفداران محیط زیست است. کاکو علاوه‌بر نگارش کتاب‌های پرطرفدار در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی متعدد و نیز فیلم‌های مستند حضور داشته است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۶ ساعت و ۳۰ دقیقه

حجم

۵۳۹٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۶ ساعت و ۳۰ دقیقه

حجم

۵۳۹٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۷,۰۰۰
تومان