دانلود و خرید کتاب معادله خدا میچیو کاکو ترجمه جمیل آریایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب معادله خدا اثر میچیو کاکو

کتاب معادله خدا

نویسنده:میچیو کاکو
امتیاز:
۳.۹از ۵۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب معادله خدا

کتاب معادله خدا، نوشته میچیو کاکو و ترجمه جمیل آریایی، یکی از کتاب‌های مجموعه قلمرو علم انتشارات مازیار است. این کتاب در جستجوی نظریه همه چیز است که می‌کوشد ابعاد دیگری از جهان را برای ما بگشاید و پرده از رازهای جهان هستی بردارد.

درباره کتاب معادله خدا

میچیو کاکو، فیزیکدان نظری بلندآوازه و نویسنده‌ تراز اوّل کتاب‌های پرفروشی چون آینده‌ ذهن و آینده‌ انسان، داستان بزرگترین خواسته‌ همه‌ علوم را روایت می‌کند: نظریه همه چیز! با کشف بزرگ نیوتون، قانون گرانش، قواعدی که بر آسمان و زمین حاکم بود، معنا پیدا کرد. از آن روز تا حالا فیزیکدان‌ها تلاش کردند تا نیروهای تازه را در نظریات بزرگتر، جای دهند. اما دو نظریه از همه مهمتر هستند و شاید انتخاب میان یکی، از بزرگ‌ترین چالش‌های انسانی باشد: نظریه نسبیت و نظریه کوانتوم.

اما بهرحال اگر قرار باشد به سوالاتی مانند قبل از مهبانگ چه رخ داد؟ در سوی دیگر هر سیاهچاله چیست؟ آیا جهان‌ها و ابعاد دیگری نیز وجود دارند؟ آیا سفر در زمان به گذشته امکان‌پذیر است؟ چرا ما اینجا هستیم؟ پاسخ داد، باید همه نیروهای طبیعت را در یک تک‌معادله جای داد. به این ترتیب می‌توان عمیق‌ترین اسرار را مشخص کرد و به تمام این سوالات پاسخ داد. این معادله، همان چیزی است که معادله خدا می‌نامیم. همان نظریه ریسمان که از آغازش تا امروز تغییرات زیادی کرده است و مناقشات پرشوری را ترتیب داده است که همگی درک ما را از جهان هستی، تغییر می‌دهند. 

میچیو کاکو در کتاب معادله خدا، با زبانی ساده و آسان از این مناقشات پرشور و پرطرفداری می‌گوید که باعث خیالپردازی‌های دانشمندان بزرگ، به ویژه در حوزه‌های فیزیک و کیهان شناسی شده است. 

کتاب معادله خدا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

معادله خدا کتابی است برای تمام علاقه‌مندان به علم فیزیک، نجوم و کیهان شناسی.

درباره میچیو کاکو

میچیو کاکو (Michio Kaku) (加来 道雄) فیزیکدان مشهور آمریکایی ژاپنی تبار است که ۲۴ ژانویه ۱۹۴۷ در کالیفرنیا به دنیا آمد. او در دانشگاه‌های هاروارد و برکلی تحصیل کرده است و در حال حاضر استاد دانشگاه سیتی کالج نیویورک است.

میچیو کاکو از طرفداران محیط زیست و از مخالفان به‌کارگیری انرژی هسته‌ای شکافت است. او همچنین یکی از نظریه پردازان مهم فیزیک و یکی از بنیان‌گذاران نظریه ریسمان است. از میان کتاب‌هایی که تابه‌حال از او منتشر شده است، می‌توان به ابرفضا، چشم‌اندازها، انقلاب‌های علم در قرن بیست و یکم، کیهان انیشتین: چگونه دیدگاه آلبرت انیشتین، درک ما از فضا و زمان را تغییر داد؟، فیزیک ناممکن‌ها، فراسوی اینشتین، جهان‌های موازی، فیزیک آینده، آینده ذهن و آینده انسان اشاره کرد.

بخشی از کتاب معادله خدا

قرار بود نظریه‌ نهایی باشد، تک چارچوبی که همه نیروهای کیهان و برنامه‌ رقص هر چیزی، از حرکت جهان در حال انبساط گرفته تا ریزترین رقص ذرات زیراتمی، را وحدت بخشد. چالش این بود که معادله‌ای نوشته شود که ظرافت ریاضیاتی آن همه‌ی فیزیک را دربر گیرد.

عده‌ای از فیزیکدانان برجسته در دنیا به جستجوی این نظریه پرداختند. حتی استیون هاکینگ سخنرانی‌ای با عنوان خوش‌یمن «آیا پایان فیزیک نظری متصور است؟» ایراد کرد.

اگر چنین نظریه‌ای کامیاب باشد، والاترین دستاورد علم خواهد بود. این نظریه جام مقدس فیزیک می‌شود، تک فرمولی که در اصل از آن می‌شود همه‌ معادلات دیگر، از مهبانگ گرفته تا پایان جهان هستی را به دست آورد. این نظریه محصول نهایی دو هزار سال کندوکاو علمی، از زمانی که باستانیان پرسیدند، «جهان هستی از چه ساخته شده است؟» تا به امروز خواهد بود.

چه چشم‌انداز خیره‌کننده‌ای.

با این همه، موانع هم‌چنان پابرجا هستند. با آن همه شور و هیجانی که نظریه‌ ریسمان آفریده، انتقاداتی نیز بر آن وارد است که حکایت از کاستی‌های آن دارند. امروزه از پس آن همه هوچی‌گری و عنان‌گسیختگی، پیشرفت راستین متوقف شده است.

با وجود مجیزگویی‌های رسانه‌ای در ستایش زیبایی و پیچیدگی این نظریه، بارزترین مشکل آن این است که مدرک محکمی نداریم که بشود آن را آزمود. روزگاری امید می‌رفت که برخورددهنده‌ بزرگ هادرون واقع در حومه‌ ژنو سوئیس که بزرگترین شتاب‌دهنده‌ی ذرات تاریخ است، مدرک متقنی برای این نظریه‌ی نهایی پیدا کند، اما این مدرک هم‌چنان وهمی بیش نیست. این برخورددهنده توانست بوزون هیگز (یا ذره‌ خدا) را پیدا کند، اما این ذره تنها قطعه‌ی گم‌شده‌ کوچکی از نظریه‌ی نهایی بود.

با این که پیشنهادهای غرورآمیزی برای جانشین‌های قدرتمندتر این برخورددهنده شده است، اما هیچ تضمینی نیست که این ماشین‌های پرهزینه بتوانند چیز تازه‌ای را پیدا کنند. هیچ‌کس به یقین نمی‌داند که در چه انرژی‌ای ذرات زیراتمی جدیدی را خواهیم یافت که بتوانند تأییدی بر این نظریه باشند.

شاید مهم‌ترین انتقادی که از نظریه‌ ریسمان شده این است که چندجهانی جهان‌ها را پیشگویی می‌کند. اینشتین می‌گفت که پرسش اساسی باید این باشد که آیا خداوند در ساختن جهان هستی حق انتخاب داشته است؟ آیا جهان هستی منحصربه‌فرد است؟ نظریه‌ ریسمان فی‌النفسه منحصربه‌فرد است، لیکن تعداد جواب‌هایی که می‌دهد بی‌نهایت است. فیزیکدان‌ها این مشکل را مسئله‌ چشم‌انداز می‌نامند، واقعیتی که می‌گوید جهان ما چه بسا جوابی در میان اقیانوسی از جواب‌هاست که به همان اندازه معتبر است. اگر جهان ما یکی از بی‌نهایت جهان است، آنگاه جهان ما کدامیک از آن‌هاست؟ چرا ما در این جهان خاص زندگی می‌کنیم، نه جهانی دیگر؟ حالا، توان پیشگویی چقدر است؟ آیا نظریه‌ی ریسمان، نظریه‌ همه‌چیز است یا نظریه‌ هرچیز؟

من هم در این جستجو سهم دارم. از سال ۱۹۶۸ روی نظریه‌ی ریسمان کار کرده‌ام، از زمانی که این نظریه تصادفی پدیدار گشت، ناگهانی و کاملاً غیرمنتظره. من شاهد تحول چشمگیر این نظریه بوده‌ام که از فرمول تک‌افتاده‌ای به رشته‌ای تبدیل شد که کتابخانه‌ کاملی از مقالات پژوهشی دارد. امروزه نظریه‌ ریسمان اساس اکثر پژوهش‌هایی است که در پیشرفته‌ترین آزمایشگاه‌های دنیا جریان دارد. امیدوارم که این کتاب بتواند تحلیلی عادلانه و عینی از دستاوردها و محدودیت‌های نظریه‌ی ریسمان به دست دهد.

در این کتاب توضیح خواهیم داد که چرا این نظریه خیال‌پردازی‌های دانشمندان بزرگ دنیا را به خود جلب کرده و بانی این همه شور و اشتیاق و مناقشه شده است. 

معرفی نویسنده
عکس میچیو کاکو
میچیو کاکو
آمریکایی | تولد ۱۹۴۷

میچیو کاکو فیزیکدان نظری شناخته‌شده، مروج علم و نویسنده‌ی ژاپنی‌تبار آمریکایی است. او یکی از نظریه‌پردازان بزرگ معاصر و از طرفداران محیط زیست است. کاکو علاوه‌بر نگارش کتاب‌های پرطرفدار در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی متعدد و نیز فیلم‌های مستند حضور داشته است.

نظرات کاربران

arman eghbali
۱۴۰۰/۰۴/۲۷

قبل از هرچیز باید تشکر کنم از طراح جلد این کتاب. طرح جلدی که از نسخه اورجینال بیشتر با مطالب کتاب همخوانی داره. آقای کاکو همچون تندیسی جاودانه، با نگاهی خیره اما امیدوار با چشمانی که با بینهایت یکی شده. حالتی از

- بیشتر
احسان
۱۴۰۰/۰۶/۰۸

چرا نسخه epub نذاشتین؟!!! اینجوری خوندنش راحت نیست

کاربر ۱۷۴۷۳۲۴
۱۴۰۰/۰۵/۰۶

لطفاً کتاب واقعیت پنهان ( برایان گرین) و فیزیک ناممکن ها رو هم قرار بدین

فرید۲۹۴
۱۴۰۰/۱۱/۲۱

کتاب جذابیه برای کسایی که دوست دارن بدونن دنیای علم به دنبال چیه. از ابتدا تا امروز رو بصورت روان برای خواننده بیان میکنه.

کاربر ۵۴۳۹۴۳۸
۱۴۰۱/۰۸/۲۹

من درخواست صوتی همین کتابو دارم

آرمین
۱۴۰۰/۰۷/۰۵

این کتاب در سال 2021 نوشته شده. در این دوران مدل استاندارد تکمیل شده، سیاهچاله آشکار شده و مدل‌های دیگر فیزیک هم نارسایی و برتری‌هایشان مشخص شده است. فصل اول این کتاب بدترین است. حتی افسانه‌های افتادن سیب و برج

- بیشتر
کاربر ۳۳۶۲۲۲۸
۱۴۰۰/۰۶/۲۰

کتابی فوقالعاده بی‌نظیر در مورد نظریه ریسمان و ام که حتما توصیه میکنم ‌..برا علاقمندان کیهانی حتمااااا

حسین محمدی
۱۴۰۱/۰۵/۱۲

میچیوکاکوعلاوه براینکه فیزیکدان ونظریه پردازقهاری است همچنین نویسنده ومجری تلویزیونی درسطح عالی است که کمتردرفیزیکدانهای دیگرجمع میشوداوبامهارت تمام مسائل بغرنج علمی رادرقالب کتابهای پرفروش میاورددراین کتاب هم نظریه همه چیزویا تئوری ریسمان رابخوبی تشریح میکند

کاربر ۵۸۸۳۳۹۳
۱۴۰۳/۰۱/۱۳

کتاب خیلی جذابی بود دوست نداشتم بذارمش زمین

کاربر ۶۹۸۱۲۵۷
۱۴۰۲/۰۷/۰۹

پر از غلط های تایپی و ماهوی ، جایی که سرعت نور رو ۷۰۰ کیلومتر در ساعت نوشتند ، فایل پی دی آف بزارید خیلی بهتره تا کسی بخواد اینقدر ناشیانه تایپ کنه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۶)
در سال ۱۹۳۳، به همراه چارلی چاپلین در اکران فیلمی شرکت کرد. وقتی که مردم برای گرفتن امضاء به سوی آن‌ها هجوم بردند، اینشتین از چاپلین پرسید که «این همه هیاهو برای چیست؟» چاپلین پاسخ داد که «برای هیچ، مطلقاً هیچ.» و ادامه داد، «این مردم مرا را تشویق می‌کنند چون همه مرا می‌فهمند. تو را تشویق می‌کنند چون هیچ‌کس تو را نمی‌فهمد.»
tohid
ما قانع شده‌ایم که اشیای سه بُعدی‌ای هستیم که می‌توانیم در فضا حرکت کنیم و با سه عدد، طول، عرض، و ارتفاع تعریف شویم. شاید چنین تصوری، وهم باشد. شاید ما درون هولوگرامی زندگی می‌کنیم. شاید هم دنیای سه بُعدی‌ای که ما تجربه می‌کنیم، تنها سایه‌ای از دنیای واقعی باشد که در واقع ده یا یازده بُعدی است.
tohid
جهان یک سمفونی است. ذهن خدا نیز که اینشتین به شیوایی درباره‌اش نوشت، موسیقی کیهانی است که در فضا-زمان طنین‌انداز است.
faezehswifti
الگوهای ریاضیدان، چونان الگوهای نقاش یا شاعر، باید زیبا باشند؛ ایده‌ها، مثل رنگ‌ها یا واژه‌ها، باید به شیوه‌ای هماهنگ با یکدیگر جفت و جور باشند. زیبایی، نخستین آزمون‌هاست؛ دنیا جای ریاضیات زشت نیست.
محمد
ما نمی‌توانیم آینده را دقیق پیشگویی کنیم. فقط می‌توانیم احتمال وقوع پدیده‌ها را پیشگویی کنیم.
faezehswifti
یکی به جهان هستی گفت: «آقا، من هستم!» جهان هستی پاسخ داد: «هستی که باش، من دینی در برابر هستی تو ندارم که ادا کنم.»
هرمس
وقتی که در فضای سه بُعدی حرکت می‌کنیم، در واقع خود واقعی‌مان را تجربه می‌کنیم که در ده یا یازده بُعد حرکت می‌کند. وقتی که در خیابان قدم می‌زنیم، سایه‌های ما دنبال‌مان می‌آیند و مثل ما حرکت می‌کنند، به جز این که سایه‌ها دو بُعدی هستند. به همین منوال، شاید ما سایه‌هایی هستیم که در سه بُعد حرکت می‌کنیم، لیکن خود واقعی ما در ده یا یازده بُعد حرکت می‌کند.
tohid
هشت ساله‌ای بودم که با چالش این رؤیا روبرو شدم. روزی روزنامه‌ها اعلام کردند که دانشمند بزرگی درگذشته است. عکسی در روزنامه انداخته بودند که فراموش‌ام نمی‌شود. عکس میزکار این دانشمند بزرگ بود با دفترچهٔ بازی روی آن. شرح زیر این عکس می‌گفت که بزرگترین دانشمند همهٔ دوران‌ها، کاری را که شروع کرده بود نتوانست به انجام برساند. مسحور شده بودم. این مسئله چقدر سخت بود که حتی اینشتین بزرگ نیز نمی‌توانست آن را حل کند؟ آن دفترچه حاوی نظریهٔ همه‌چیز ناتمام او بود، نظریه‌ای که اینشتین آن را نظریهٔ میدان وحدت‌یافته نامید. اینشتین معادله‌ای را می‌خواست، چیزی در ابعاد کمتر از چند سانتی‌متر، که با آن بتواند به قول خودش «ذهن خدا را بخواند.»
Azam Vahedeian
اینشتین فهمید که گرانش خورشید به قدری قوی است که نور ستارگان اطراف‌اش را خمیده می‌کند. از آنجا که این ستارگان تنها در حین خورشیدگرفتگی قابل رؤیت بودند، اینشتین پیشنهاد کرد که برای مشاهدهٔ خورشیدگرفتگی سال ۱۹۱۹ گروهی اخترشناس اعزام شوند و نظریه‌اش را راستی‌آزمایی کنند. (اخترشناسان باید از آسمان شب دو عکس می‌گرفتند، یکی وقتی که خورشید غایب بود و دیگری در حین خورشیدگرفتگی. با مقایسه این دو عکس، مکان ستارگان در حین خورشیدگرفتگی می‌بایست بر اثر گرانش خورشید جابه‌جا می‌شد.)
faezehswifti
شکسپیر در نمایشنامهٔ مکبث چنین نوشت: «اگر شما را توان آن است که در زهدان زمان بنگرید و بگویید که آبستن چیست و چه خواهد زاد با من سخن بگویید»
tohid

حجم

۳۰۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۳۰۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۳۶,۰۰۰
تومان