دانلود کتاب صوتی وارن بافت به روایت خودش با صدای محمد ولیان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی وارن بافت به روایت خودش اثر دیوید اندروز

دانلود و خرید کتاب صوتی وارن بافت به روایت خودش

گوینده:محمد ولیان
امتیاز:
۴.۰از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی وارن بافت به روایت خودش

کتاب صوتی وارن بافت به روایت خودش نوشتهٔ دیوید اندروز و ترجمهٔ مریم دریانی و با صدای محمد ولیان است و انتشارات بذر خرد آن را منتشر کرده است. این کتاب صوتی شامل توصیه‌های وارن بافت، سرمایه‌گذار، اقتصاددان، مدیر اجرایی و نیکوکار آمریکایی سالخورده برای جوانانی است که می‌خواهند قدم در راه رشد و پیشرفت بگذارند.

درباره کتاب صوتی وارن بافت به روایت خودش

«بهترین سرمایه‌گذاری شما خودتان هستید. هیچ‌چیز با آن قابل مقایسه نیست.» وارد ذهن وارن بافت، رئیس و مدیرعامل برکشایرهاتاوی، یکی از موفق‌ترین سرمایه‌گزاران دروان ما به گفته نشریه تایم، «نمادی از هر آنچه در مسائل مالی شرافتمندانه و عاقلانه است» شوید. این مجموعه نقل قول‌ها، از میان بی‌شمار اظهارات عمومی وی، از جمله سخنرانی‌ها، مصاحبه‌ها، سرمقاله‌ها و نامه‌های سهامداران وی و غیره، به دقت انتخاب و اصلاح شده است. نتیجه کار به دست آمدن تصویری جامع و فراگیر از مردی است که خرد صریح و بی‌ریا او نه فقط رهنمود و الهام، بلکه طنز، تواضع و همچنین چشم‌انداز نیروبخش در خود دارد، از اینکه معنای زیستن یک زندگی ارزشمند چیست.

اگرچه بافت متواضعانه درباره‌ٔ خود سخن می‌گوید، ولی از شهرت و معروفیت باکی ندارد. او خیلی دوست دارد تا نظراتش را درباره‌ٔ اصول سرمایه‌گذاری، وقایع اخیر، سیاست مالیات، یا داشتن یک زندگی ارزشمند توضیح دهد. او ساعت‌ها در شبکه‌ سی. ان. بی. سی. درباره‌ٔ سرمایه‌گذاری صحبت می‌کند، در نیویورک تایمز سرمقاله می‌نویسد و در گزارش سالانه‌اش برای سهامداران برکشایر هاتاوی داستان‌های خودمانی می‌نویسد. (منتخبی از تمام این منابع در صفحه‌های پیش رو آمده است).

بافت در سرمایه‌گذاری چند قانون دارد. به دنبال تجارت‌هایی با «امتیاز رقابت پایدار» باشید، آنهایی که می‌توانند فردا افزایش قیمت دهند و مشتر‌ی‌های خود را هم از دست ندهند. وقتی یکی از این تجارت‌ها را پیدا کردید، اگر قیمت سهام مناسب بود بخرید و بعد نفروشید. او می‌گوید یکی از بزرگترین اشتباهاتی که سرمایه‌گذاران انجام می‌دهند این است که دائما خرید و فروش می‌کنند و بابت هر معامله به کارگزاری کارمزد می‌دهند. این یکی از دلایلی است (علاوه بر حس وفاداری شخصی) که برکشایر هاتاوی به ندرت سهام‌هایی که می‌خرد را می‌فروشد, حتی وقتی که آن تجارت‌ها خوب کار نمی‌کنند.

توصیه‌ٔ وارن بافت درباره‌ زندگی نیز ساده است. کاری را که دوست دارید، انتخاب کنید، با فرد مناسبی ازدواج کنید و خانواده‌تان را بی قید و شرط دوست بدارید. خودتان را باور کنید وخیلی به دیگران گوش نکنید.

این‌ها توصیه‌هایی هستند که بافت بیش از هشتاد سال با آنها زندگی کرده و برای او نه تنها ثروتی کلان، بلکه مهم‌تر از آن یک زندگی شاد و دوست داشتنی را به همراه داشته است.

شنیدن کتاب صوتی وارن بافت به روایت خودش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 همهٔ علاقه‌مندان به کتاب‌های موفقیت مخاطبان این کتاب‌اند.

بخشی از کتاب صوتی وارن بافت به روایت خودش

«من در سیاست کورکورانه اعتماد نمی‌کنم. از طرف دیگر در این مورد من سخنگوی برکشایر نیستم. تا آنجا که من اطلاع دارم شرکت برکشایر مادر هرگز مشارکتی با سیاستمداران نداشته است. و من هم اعتقادی به تحمیل نظراتم به ۳۷۰ هزار کارمند و یک میلیون سهامدار ندارم. یعنی من که مادربزرگشان نیستم.

سی. ان. بی. سی.، ۲۶ فوریه، ۲۰۱۸

شرط‌بندی روی ایالات متحده

شرط‌بندی علیه آمریکا از سال ۱۷۷۶ همیشه اشتباه بوده است. و همان‌طور که می‌دانید ما گه‌گاهی ضربات کاری می‌خوریم، اما این کشور همیشه خطرات را پشت سر می‌گذارد و وقتی ما متحد می‌شویم، خلاص می‌شویم و البته بعد از یازده سپتامبر شاهد آن بودیم. اما من همیشه باور زیادی به این کشور در انجام هر کاری دارم، چه در آزاد کردن مردم باشد و چه در هر چیز دیگری.

سی. ان. بی. سی.، ۲ مه، ۲۰۱۱

بهبود اقتصاد

من فکر می‌کنم عامل مهم در استمرار بهبود، استیو جابزهای جهان خواهند بود، که با محصولات جدیدی که قبلاً به فکر کسی نرسیده مطرح می‌شوند. میلیون‌ها آمریکایی در حال انجام کارهایی که دیگران قبل از آنها انجام داده‌اند، سعی می‌کنند به راه‌هایی فکر کنند که آن کارها را موثر‌تر انجام دهند. سرمایه‌داری موثر است و فکر می‌کنم داریم تأثیر آن را می‌بینیم.

سی. ان. بی. سی.، ۲ مه، ۲۰۱۱

گایکو در اواسط دهه‌ی ۷۰ دچار مشکل شد. امریکن اکسپرس در اواسط دهه‌ی ۶۰ دچار مشکل شد. اینها دو تا از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌هایی هستند که تا‌کنون داشته‌ایم و باید ۵ تا ۱۰ سال مراقبشان باشیم. اتفاقاً این کاری است که باید با اقتصاد بکنید. ما در گذر زمان در ایالات متحده اقتصاد شگفت‌انگیزی داریم و دوباره بر‌می‌گردد، همان‌طور که گایکو برگشت، همان‌طور که امریکن‌اکسپرس برگشت.

چارلی رز، ۳۰ سپتامبر، ۲۰۱۱

ابتکار نظام بازار

هیچ چیزی با نظام بازار در تولید آنچه مردم می‌خواهند رقابت نمی‌کند و نه حتی در دستیابی به آنچه مردم هنوز نمی‌دانند که نمی‌خواهند. وقتی والدینم جوان بودند نمی‌توانستند تلویزیون را تصور کنند، من هم نمی‌توانستم در پنجاه‌سالگی فکرش را بکنم که به یک کامپیوتر شخصی نیاز دارم. این دو محصول زمانی که مردم فهمیدند که چه‌کار می‌توانند بکنند، به‌سرعت زندگی‌هایشان را متحول کرد. حالا من ۱۰ ساعت در هفته آنلاین بریج بازی می‌کنم. و وقتی این نامه را می‌نویسم، «جستجو» برایم بی‌ارزش است (با وجود این، برای تیندر آماده نیستم).

نامه به سهامداران برکشایر هاتاوی، فوریه ۲۰۱۶

ایالات متحده از سال ۱۹۳۰

من در اوت ۱۹۳۰ متولد شدم. اگر یک جنی می‌آمد و به من می‌گفت: «وارن، در دو سال آینده شاخص داو از ۱۸۰ به ۴۰ سقوط می‌کند، ۴ هزار بانک بسته می‌شوند. نبراسکا، محل زندگی تو، قرار است بی‌آب و علف شود و قیمت مزارع قرار است به جهنم برود و در ۱۰ سال دیگر قرار است دشمنی به ما حمله کند که به نظر جنگ را برای مدتی می‌برد. قرار است بمب‌اتمی داشته باشیم» مطمئن نیستم با شنیدن اینها به دنیا می‌آمدم، اما حقیقت این است که ۸۰ سال پس از تولد من، یک فرد معمولی در آمریکا، ۶ برابر بهتر از زمانی که من به دنیا آمدم زندگی می‌کند.

سی. ان. بی. سی.، ۷ ژوئیه، ۲۰۱۱

ایالات متحده از سال ۱۹۳۰

من ۸۰ سال دارم و در این ۸۰ سال زندگی، استاندارد متوسط زندگی برای آمریکایی‌ها به معنای واقعی ۶ برابر شده است، ۶ برابر! به قرون وسطی برگردید، قرن‌ها می‌گذشت و اگر ۱ درصد افزایش می‌یافت، شانس می‌آوردید. وقتی در سال ۱۹۳۰ متولد شدم، با رکود بزرگ مواجه شدیم، جنگ جهانی شد که به نظر می‌رسید ما در حال باخت هستیم، اما نظام مؤثر است، استعدادهای باالقوه‌ی انسان‌ها را آزاد می‌کند.

هاآرتص، ۲۳ مارس، ۲۰۱۱»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۳ ساعت و ۴۳ دقیقه

حجم

۲۰۷٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۳ ساعت و ۴۳ دقیقه

حجم

۲۰۷٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۵۲,۵۰۰
تومان