دانلود کتاب صوتی مارک زاکربرگ به روایت خودش با صدای دادبه دادمهر + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی مارک زاکربرگ به روایت خودش اثر جورج بیهم

دانلود و خرید کتاب صوتی مارک زاکربرگ به روایت خودش

معرفی کتاب صوتی مارک زاکربرگ به روایت خودش

کتاب صوتی مارک زاکربرگ به روایت خودش نوشتهٔ جورج بیهم و مارک زاکربرگ و ترجمهٔ فریده فتوحی است. دادبه دادمهر گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و انتشارات بذر خرد آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی مارک زاکربرگ به روایت خودش

کتاب صوتی مارک زاکربرگ به روایت خودش، تاریخچهٔ فیس‌بوک و سرگذشت زاکربرگ را هم‌زمان مرور کرده است. با شنیدن این کتاب می‌بینید همان‌طور که فیس‌بوک رشد کرده، زاکربرگ هم رشد کرده است و از یک عضو انجمن اخوت، که در اتاقش در خوابگاه دانشگاه مشغول برنامه‌نویسی بود، تبدیل به یک انسان نیکوکار، پدر و مدیرعامل بزرگ‌ترین شبکهٔ اجتماعی جهان شده است. اینکه خالق فیس‌بوک را ببینید که با ساختهٔ خودش روبه‌رو می‌شود، شگفت‌انگیز است؛ ساختاری که روی‌هم‌رفته جدید است و هنوز هم می‌تواند رؤیای سازندگانش را محقق سازد؛ رؤیای جهانی نزدیک‌تر. گفته شده است که تاکنون هیچ‌چیز شبیه فیس‌بوک نبوده است.

در زمانی که کتاب صوتی حاضر نگارش می‌شود، ۲ میلیارد نفر روزانه حداقل یک ساعت از وقت خود را در این برنامه یا دیگر خدمات آن می‌گذرانند. فیس‌بوک یک جامعه است، یک منبع خبری، محل ثبت شادی‌ها، ترس‌ها، ناامیدی‌ها و جدال‌ها. ساختار فیس‌بوک آنچه را به نظرش برای ما مهم است، به نمایش می‌گذارد و بدین‌شکل نقشی بی‌بدیل و بی‌سابقه در تعیین آنچه می‌خوانیم و می‌بینیم (برخی شاید بگویند و تعیین تفکراتمان) دارد. ازآنجاکه ما بسیاری از اطلاعات خودمان نظیر فردی که به او رأی داده‌ایم، محل زندگیمان، مدرسه و محل کارمان را در اختیار آن قرار داده‌ایم، ما را طوری می‌شناسد که شاید دوستان فیس‌بوکی خودمان نشناسند!

مارک زاکربرگ، یکی از مؤسسان و مدیرعامل فیس‌بوک، هنگامی که سال ۲۰۰۴ در خوابگاه دانشگاه هاروارد، برای اولین‌بار این وب‌سایت را طراحی می‌کرد، هیچ‌گاه نمی‌توانست پیش‌بینی کند که فیس‌بوک چه خواهد شد. این کتاب ۱۶ سال از زندگی اجتماعی مارک زاکربرگ را پوشش داده و دید منحصربه‌فردی دربارهٔ نحوهٔ تکامل تفکرات، عقاید و طرز فکر این مبتکر طی این سال‌ها، درست مانند ساختار فیس‌بوک ارائه می‌دهد. در طول شنیدن این کتاب گویا، از دوران درخشان صدرنشینی مارک زاکربرگ، از دوران موفقیت و نوآوری‌های بی‌سابقهٔ فیس‌بوک، از دوران تردیدها و جدال‌ها شامل بحث‌های جدید مانند دخالت‌های روسیه، افزایش خشونت در بستر پخش زندهٔ فیس‌بوک و نشت اطلاعات خصوصی ۵۰ میلیون کاربر به شرکت کمبریج آنِلیتیکا (شرکتی که متعلق به کمپین دونالد ترامپ بود و شاید در نتیجهٔ انتخابات مؤثر بوده باشد)، نقل‌قول‌هایی خواهید شنید.

شنیدن کتاب صوتی مارک زاکربرگ به روایت خودش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران مطالعه درمورد یک کسب‌وکار موفق و مشهور پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی مارک زاکربرگ به روایت خودش

«این شبکهٔ اجتماعی، که بیش از ۲ میلیارد کاربر داشت، ظاهراً از کنترل خارج شده بود و زاکربرگ و کارمندان ارشدش به قدر کافی هوشیار نبودند. مدیر عامل قول داد که دست به عمل بزند. اقدامات امنیتی پیشرفته اعلام کند و بودجهٔ تبلیغات سیاسی را شفاف‌سازی کند و در طول انتخابات، به‌دقت فیس‌بوک را در سراسر جهان رصد کند و تضمین کند چنین اتفاقاتی دیگر تکرار نشوند. واضح بود که فیس‌بوک به هدفش نرسیده بود.

در مارس سال ۲۰۱۸، مشخص شد کمبریج آنلتیکا، شرکتی تبلیغاتی‌ای که جهت پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری به‌کار گرفته شده بود، به اطلاعات خصوصی ۵۰ میلیون کاربر دسترسی یافته بود. این در حالی است که امنیت اطلاعات هم برای کاربران و هم برای فیس‌بوک یک نگرانی دائمی بوده است. این رخنهٔ اطلاعاتی، شاید بزرگ‌ترین رخنه‌ای بود که در آن ابعاد اتفاق افتاد. با اینکه مشخص نیست چه استفاده‌ای از این اطلاعات شده بود، اما فیس‌بوک بدون اینکه بداند یا کنترلی داشته باشد، احتمالاً در پیروزی ترامپ در انتخابات نقش داشته است.

فقط دخالت‌های روسیه و افشای اطلاعات نبود که زاکربرگ نگرانش بود. او روحیهٔ تفرقه‌افکانه‌ای را که قبل، بعد و در طول انتخابات در کشور گسترش پیدا کرده بود و فیس‌بوک را زمینی مساعد برای رسیدن به هدفش یافته بود، محکوم کرد. زاکربرگ همواره می‌خواست از فیس‌بوک برای ساختن یک جامعه استفاده کند، اما استفاده‌ای که از آن می‌شد، برای شعله‌ور کردن آتش اختلافات بود. در واکنش به این موضوع، فیس‌بوک الگوریتم‌های خود را تغییر داد، طوری که کاربران بیشتری می‌توانستند به‌جای خروجی خبرگزاری‌ها (خصوصاً خبرگزاری‌هایی که اخبار جعلی منتشر می‌کنند)، بیشتر پست‌های دوستانشان را مشاهده کنند. زاکربرگ به همهٔ کشور سفر کرد تا با کشیشان تگزاس، دانشجویان در شیکاگو، کارگران چوب در ماین و افراد بسیار دیگری دربارهٔ اجتماعشان گفتگو کند. در واقع، جلسات گفتگویی در این حد و اندازه که به نظر برخی از زاکربرگ بعید بود، باعث شد افراد فکر کنند زاکربرگ خودش می‌خواهد رئیس جمهور شود، که او قویاً تکذیب کرد. زاکربرگ می‌خواست همان اجتماعی که در سراسر کشور دیده بود، در شبکهٔ اجتماعی خودش هم به وجود آورد. این جلسات «دید و بازدید» هم، که به عنوان یکی از مؤسسان و مدیر عامل فیس‌بوک انجام داد، در واقع تلاشی در همین راستا بود.»

شوزن و موزن در تابستان
مهناز پیرایش کاشانی
فضای مجازی و دانش آموز
نصرت پیام
انقلاب واژه ها
آیدا مکی
ساختمان‌هایی حیرت‌آور از مواد خام و ناقص
دبورا مسامولینا
توسعه کیفیت خدمات آموزشی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
معصومه سلامتی
زرنگ باش خانم!
ایمی کوهن
تاکروین (کتاب دوم؛ شاهین جنگی)
جیمز رولینز
آزادی (دفتر بیست و ششم)
شریف لک‌زایی
نگاهی به تطور فنون بدیعی
رمضان رضائی
SPSS به زبان ساده
کاظم خرم‌دل
مدیریت جهادی در آموزش و پرورش
نازیلا ابراهیمی
مبانی لرزه زمین ساخت
زمان ملک‌زاده کبریا
عشق و تنهایی
کریشنا مورتی
راهنمای عملی روش‌ پژوهش در سیاست
راجر پیرس
نقش علوم اعصاب شناختی در ارتش آینده
فلوید بلوم
از هایدگر تا گادامر
ژان گروندن
گزارش شبکه؛ چرا زنان برای سمت در اتاق هیئت مدیره تلاش می کنند؟
مری بوشل
سفارش های اخلاقی
محمدعلی صالحی مازندرانی
ماه من
ندا طالبی کبودی
اثر مرکب (خلاصه کتاب)
دارن هاردی
تکنیک‌های تسلط بر ذهن
آنتونی رابینز
۹ مرد موفق، ۹۰ رمز موفقیتقورباغه ات را قورت بده!
برایان تریسی
زندگی‌نامه استیو جابز
والتر آیزاکسن
باشگاه پنج صبحی ها
رابین شارما
اثر مرکب (خلاصه کتاب)
دارن هاردی
برنامه‌ریزی هفتگی
دارن هاردی
کار عمیق
ناهید ملکی
اثر مرکب
دارن هاردی
باشگاه پنج صبحی ها
رابین شارما
کفش باز
فیل نایت
هنر ظریف بیخیالی
مارک منسون
عادت‌های اتمی
هادی بهمنی
پدر پولدار، پدر بی‌پول
شارون لیچر
۷ قدم تا عادت های موفق (خلاصه کتاب)
برایان تریسی
باشگاه ۵ صبحی ها (خلاصه کتاب)
رابین شارما
فرمول برنامه‌ریزی؛ راهنمایی برای ایجاد فهرست‌های کاری
دیمون زاهاریادس
آموزش تحلیل بازار سرمایه
فرشاد چهاردولی
چهار اثر از فلورانس اسکاول شین
فلورانس اسکاول شین

نظرات کاربران

سهیلا
۱۴۰۲/۰۶/۱۰

جالب بود

زمان

۴ ساعت و ۴۴ دقیقه

حجم

۲۶۰٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۴ ساعت و ۴۴ دقیقه

حجم

۲۶۰٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۶۰,۵۰۰
تومان