دانلود کتاب صوتی فرضیه خوشبختی با صدای احسان چریکی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی فرضیه خوشبختی اثر جاناتان هایت

دانلود و خرید کتاب صوتی فرضیه خوشبختی

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۶از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی فرضیه خوشبختی

کتاب صوتی فرضیه خوشبختی نوشتهٔ جاناتان هایت و ترجمهٔ پویا پوراحمد و با صدای احسان چریکی است و نوین کتاب گویا آن را منتشر کرده است. ۱۰ اندیشهٔ باستانی برای درک حقایق نوین در این کتاب آمده است.

درباره کتاب صوتی فرضیه خوشبختی

«خوشبختی مستلزم تغییر خود و دنیای خود است. برای این کار باید هدف‌های خود را دنبال کنیم و درعین‌حال با دیگران هماهنگ باشیم.»

ایدهٔ محوری کتاب صوتی «فرضیه خوشبختی» بر روی این جمله می‌چرخد. نویسنده‌ این کتاب، جاناتان هایت، می‌خواهد با به‌کارگیری اندیشه‌های کهن به جهان پرآشوب امروز کمک کند؛ جهان پرآشوب ذهمان. باید آرام کردنش را یاد بگیریم تا خوشبختی برگ خوش‌رنگی شود و روی دامن زندگی‌مان بنشیند.

چطور می‌توانیم در زندگی شاد باشیم؟ چطور می‌شود در رضایت و آرامش خاطر بود؟

سخت است که انسان خودش را با شرایط این روزگار تطبیق دهد؛ هر روز هزاران اتفاق می‌افتد و ما باید خودمان را با تمامی آن‌ها سازگار کنیم. در کتاب «فرضیه خوشبختی» نویسنده سعی کرده به ما نشان دهد که اندیشه‌های قدیمی هنوز می‌توانند با کمی تغییر در زندگی ما کاربرد داشته باشند و از خلال خیلی از آن‌ها می‌توانیم به آرامش و آسودگی در زندگی‌مان برسیم. او ده اندیشه‌ کهن و باستانی چین و هندوستان را می‌گیرد و برای جهان پردغدغه و سخت امروزمان مثال‌هایی از کاربرد آن‌ها ارائه می‌دهد.

کتاب شنیداری «فرضیه‌ خوشبختی» دلایل بروز برخی اختلالات را بررسی می‌کند، مثل اضطراب پس از حادثه، اضطراب‌های اجتماعی، وسواس فکری-عملی، حمله‌های عصبی و.... کتاب در کنار راهکاری‌های مفیدی که ارائه می‌دهد، از شیوه‌ عملکرد مغز و تاریخچه‌ آن نیز برایمان می‌گوید تا درک فرایند‌های رفتاری دیگران و خودمان برایمان ساده‌تر شود.

در این کتاب قرار است قاعده‌ای طلایی یاد بگیریم برای رفتار متقابل با دیگران تا جلوی سوءاستفاده‌ها را بگیریم و از چالش‌های زندگی‌مان کم کنیم. کتاب می‌گوید: در جهانی که بمباران اطلاعات و اتفاقات در گوشه ‌و کنار زندگی دست از سرمان برنمی‌دارند، باید «پذیرش» را یاد بگیریم. پذیرش یعنی بنشینیم یک گوشه و هر اتفاقی را که رخ داده، نگاه کنیم و هیچ کاری نکنیم؟ مگر می‌شود؟ در این حالت، ما زندگی‌مان را از دست می‌دهیم!

کتاب تعریف جدید و متفاوتی از کلمه پذیرش ارائه می‌دهد که ممکن است برای بعضی‌ها آشنا باشد، ولی گویی فرایند طی کردنش و اینکه چطور می‌توانیم چنین پذیرشی را در خودمان ایجاد کنیم، سخت است و کتاب سعی می‌کند سختی این مسیر را برایمان کم کند.

«فرضیه‌ خوشبختی» کمک می‌کند ذهنیتمان را نسبت به اتفاقات پیرامونمان تغییر دهیم. به ما یادآوری می‌کند کنترل و افسار ذهنمان دست خودمان است و می‌توانیم شکل مواجه‌مان با مسائل را خودمان تنظیم کنیم. حتی اگر کنترلی روی آن نداریم، با آگاهی بیشتر، می‌توانیم این توانایی را به مرور در خودمان ایجاد کنیم.

یکی از جالب‌ترین رشته‌ها، در علوم انسانی، روان‌شناسی اجتماعی است. چرا؟ چون هم روان و فردیت انسان را در نظر می‌گیرد و هم عوامل بیرونی و دنیای اطراف را؛‌ هم فشارهای روانی و هم اجتماع را. برای مثال، اگر شما به‌خاطر بی‌پولی افسرده شده باشید، شاید بخشی از ماجرا اهمال‌کاری شما باشد، اما ممکن است بخش دیگر آن نظام اقتصادی بدی باشد که در آن زندگی می‌کنید. نویسنده‌‌ی این کتاب، جاناتان هایت، روان‌شناس اجتماعی است و در این کتاب تلاش کرده است سویه‌‌های مختلف اصول و عواطف اخلاقی را بررسی کند. او با رویکرد روان‌شناسی مثبت‌گرا کتاب را نوشته تا مخاطب بتواند راهی برای رسیدن به خوشبختی و معنای دقیق آن پیدا کند.

در بخشی از کتاب «فرضیه خوشبختی» می‌شنویم:

«خوشبختی از میانه سرچشمه می‌گیرد. خوشبختی چیزی نیست که مستقیما آن را بیابید، کشف کنید یا به دست بیاورید؛ شما باید شرایط را درست کنید و سپس منتظر بمانید. برخی از این شرایط به درون شما مربوط است، مانند انسجام بین بخش‌ها و سطح شخصیتتان. در شرایط دیگر اما به رابطه با چیزهایی فراتر از خودتان نیاز دارد.»

«فرضیه‌ خوشبختی» را با صدای احسان چریکی می‌شنویم. احسان چریکی دوره‌های گویندگی را با استاد نصرالله مدقالچی گذرانده و تصورش را کنید بعد از چنین تجربه‌ای، خصوصا بعد از خواندن تعداد زیادی کتاب در نوین کتاب، با چه صدای گرم و گیرایی کتاب «فرضیه‌ خوشبختی» را می‌خواند.

این کتاب ده فصل اصلی دارد که نویسنده در هر فصل، به بررسی یک اندیشه بزرگ و مهم پرداخته است. فصل‌های آغازین کتاب «فرضیه‌ خوشبختی» عبارت‌اند از:

فصل اول: خودِ چندبخشی

فصل دوم: تغییر ذهن ما

فصل سوم: انتقام متقابل

فصل چهارم: کاستی‌های دیگران

فصل پنجم: جست‌وجوی خوشبختی

و ...

شنیدن کتاب صوتی فرضیه خوشبختی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران کتاب‌های خودیاری و توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

mehdi fakhraii
۱۴۰۲/۰۸/۱۶

ما را با دیدگاهی جدید نسبت به زندگی...ه ،خوب آشنا می‌کنه صدای گوینده هم دلنشین هست

زمان

۱۴ ساعت و ۱۶ دقیقه

حجم

۷۸۷٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۴ ساعت و ۱۶ دقیقه

حجم

۷۸۷٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۳۸,۰۰۰
تومان