دانلود کتاب صوتی لاله با صدای علیرضا ناصحی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی لاله اثر صادق هدایت

دانلود و خرید کتاب صوتی لاله

نویسنده:صادق هدایت
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب صوتی لاله

کتاب صوتی لاله داستانی کوتاه از صادق هدایت و با صدای علیرضا ناصحی است و نوین کتاب گویا آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی لاله

داستان «لاله» نوشتهٔ صادق هدایت داستانی دربارهٔ زندگی مردی حدودا شصت‌ساله به نام خداداد است که به‌تنهایی در بالای چشمه زندگی می‌کند و گوشه‌نشینی اختیار کرده است. خداداد روزها سر زمین کار می‌کند و با فروش محصولاتش زندگی می‌گذراند. در یک شب سرد زمستانی خداداد که در حال استراحت در کلبه‌اش بود صدای غریبی را شنید دخترک کولی با لباس سرخ پشت در ایستاده بود.

صادق هدایت از پیشگامان داستان‌نویسی در ایران است و نوشته‌هایش نه‌تنها همچنان در ایرانِ معاصر ما که در جهان خوانده و شنیده می‌شود. داستان لاله یکی از داستان‌های مجموعه «سه قطره خون» است. او در داستان‌هایش دنیای زنان و مردانی را به تصویر می‌کشد که کمتر جرئت سخن‌گفتن بی‌پروا دربارهٔ آن وجود دارد. همین است که داستان‌هایش را محدود به یک دوره نمی‌کند. زیرا دردها و شادی‌ها همیشگی هستند. مثلا در داستان «لاله» او از عشق مردی پیر به دختری نوجوان حرف می‌زند. از همان ممنوعه‌هایی که شاید برای خیلی‌ها پیش بیاید اما نمی‌توان درباره‌اش سخن گفت.

زنان، این نیمی از جمعیت جهان، که بسته به اینکه متناسب با فرهنگ زمانه در چه اوضاعی به سر ببرد، احساس خوشبختی‌شان کم یا زیاد می‌شود، هر یک داستان‌هایی ناگفته در دل دارند که اگر عیان شود، چه خنده‌ها و گریه‌ها و فریادها و آوازها که شنیده نخواهد شد؛ نوین کتاب در قالب مجموعه‌ای به نام «روایت آواهای سوپرانو» صدای لطیف و گاه حزن‌انگیز و گاه سرخوشانه جمعی از زنان تاریخ ایران و جهان را منتشر کرده است که داستان پیش رو، یکی از آنهاست.

داستان «لاله» یکی دیگر از داستان‌های مجموعه «روایت آواهای سوپرانو» است که هر یک به شکلی به موضوع زنان می‌پردازند و دبیری این مجموعه بر عهده حسین مسعودی آشتیانی است.

شنیدن کتاب صوتی لاله را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران داستان‌های صادق هدایت پیشنهاد می‌کنیم.

صادق هدایت

صادق هدایت در تاریخ ۲۸ بهمن ۱۲۸۱ متولد شد. او نویسنده، مترجم و روشنفکر ایرانی بود. صادق هدایت را همراه محمدعلی جمال‌زاده و بزرگ علوی و صادق چوبک یکی از پدران داستان‌نویسی نوین ایرانی می‌دانند.

هدایت از پیشگامان داستان‌نویسی نوین ایران و نیز، روشنفکری برجسته بود. بسیاری از پژوهشگران، رمانِ بوف کور او را مشهورترین و درخشان‌ترین اثر ادبیات داستانی معاصر ایران دانسته‌اند. هرچند آوازه هدایت در داستان‌نویسی است، اما آثاری از متون کهن ایرانی مانند زند وهومن یسن را بازنویسی کرده او همچنین آثار نویسندگانی مانندِ آنتون چخوف، فرانتس کافکا، آرتور شنیتسلر و ژان پل سارتر را نیز ترجمه کرده‌است. شمار بسیاری از سخنوران ایرانی نسل‌های بعدی، از غلامحسین ساعدی و هوشنگ گلشیری و بهرام بیضایی تا رضا قاسمی و عباس معروفی و دیگران، هر یک به نوعی کمتر یا بیشتر تحت تأثیر کار و زندگی هدایت واقع شده و درباره‌اش سخن گفته‌اند.

از دیگر آثار صادق هدایت می‌توان به زنده به گور، سگ ولگرد، نیرنگستان، سایه روشن و فواید گیاهخواری اشاره کرد.

صادق هدایت در ۱۹ فروردین سال ۱۳۳۰ در پاریس خودکشی کرد و چند روز بعد در قطعهٔ ۸۵ گورستان پر-لاشز به خاک سپرده شد.

بخشی از کتاب صوتی لاله

«لبخند بچگانه و خوشبخت او را دید که یک‌دنیا برای خداداد ارزش داشت و هنگامی‌که وارد بازار دماوند شد، اول رفت دکان بزازی و یک‌دانه لچک سرخ با گل و بته سبز و زرد خرید بعد قند و چائی گرفت، آنها را در بغچه قلمکار پیچید و با گام‌های بلند بسوی کلبه خودش روانه شد....»


معرفی نویسنده
عکس صادق هدایت
صادق هدایت
ایرانی | تولد ۱۲۸۱ - درگذشت ۱۳۳۰

صادق هدایت (۱۳۳۰- ۱۲۸۱)، نویسنده برجسته ایرانی است. هدایت از پیشگامان داستان‌نویسی نوین ایران است و بسیاری از محققان رمانِ «بوف کور» او را مشهورترین و درخشان‌ترین اثر ادبیات داستانی معاصر ایران می‌دانند. به گفته خود صادق هدایت اولین آشنایی‌اش با ادبیات جهان در مدرسه سن‌لویی، مدرسه فرانسوی‌ها، بود و به کشیش آن مدرسه درس فارسی می‌داد و کشیش هم او را با ادبیات جهان آشنا می‌کرد. دو سال پس از فارغ‌التحصیلی از مدرسه سن لویی در ۱۳۰۵ با اولین گروه دانش‌آموزان اعزامی به خارج، راهی بلژیک شد و در رشته ریاضیات محض به تحصیل پرداخت.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۲۰ دقیقه

حجم

۳۸٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲۰ دقیقه

حجم

۳۸٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان