دانلود کتاب صوتی کنت مونت کریستو با صدای نورالدین جوادیان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی کنت مونت کریستو اثر الکساندر دوما

دانلود و خرید کتاب صوتی کنت مونت کریستو

انتشارات:استودیو نوار
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۵از ۱۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی کنت مونت کریستو

کتاب صوتی کنت مونت کریستو نوشتهٔ الکساندر دوما و ترجمهٔ محسن فرزاد است. نورالدین جوادیان گویندگی این رمان صوتی را انجام داده و استودیو نوار آن را که یکی از شاهکارهای ادبیات داستانی دنیا است، منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی کنت مونت کریستو

کتاب صوتی کنت مونت کریستو یکی از شاهکارهای ادبی دنیا است که با برداشت و اقتباس از آنْ فیلم‌ها و سریال‌های بسیاری ساخته شده است. قصهٔ این رمان صوتی از این قرار است که «ادموند دانتس»، دریانوردی زندانی و مسافری مرموز با چندین چهره، می‌خواهد با ثروت‌های افسانه‌وار خود طبقهٔ اشراف پاریس را به هم بریزد. دانتس در ۱۸۱۵ میلادی و در روز ازدواجش، به اتهام دروغینِ طرفداری از «ناپلئون» در بندر مارسی زندانی می‌شود. او بر اثر بدخواهی رقیب عشقی‌اش «فرنان» و رقیب تجاری‌اش «دانگلار»، ۱۴ سال در زندان می‌ماند. این واقعه به‌نفع مقاصد سیاسی یک قاضی جوان و جاه‌طلب به نام «ویلفور» است که در زندانی‌شدن او دست دارد. ادموند دانتس در سیاه‌چال و پس از چندین سال از زندانی‌شدنش، متوجه می‌شود که زندانی دیگری مشغول حفاری جهت فرارکردن از زندان است. سرانجام او نیز مشغول به کار و متوجه می‌شود که آن هم‌بندیْ «آبه‌فاریا»، یک کشیش و دانشمند ایتالیایی است. آبه‌فاریا، نقشهٔ گنج سرشار جزیرهٔ مونت‌کریستو را در اختیار ادموند می‌گذارد، اما پیش از اینکه بتوانند نقشهٔ فرار خود را نهایی کنند، اتفاق دیگری رخ می‌دهد. رمان صوتی «کُنتِ مونتْ کریستو» را بشنوید.

شنیدن کتاب صوتی کنت مونت کریستو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی فرانسه و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره الکساندر دوما

الکساندر دوما در سال ۱۸۰۲ به دنیا آمد. او رمان‌نویسی فرانسوی است که به رمان‌های ماجراجویانه‌اش مشهور است. دوما علاوه‌بر رمان‌نویسی، مقاله‌نویس، نمایش‌نامه‌نویس و خبرنگار بود. او پس از استقرار رژیم سلطنتی، در ۲۰سالگی و در سال ۱۸۲۲ به پاریس رفت و با کمک اقوام پدری، به‌سمت منشی مخصوص دوک دو اورلئان درآمد؛ هم‌زمان با کار در پاریس، دوما به نوشتن مقاله برای مجلات و نمایشنامه برای تئاتر می‌پرداخت. در سال‌های ۱۸۳۹ تا ۱۸۴۱ دوما همراه با تنی چند از دوستانش، رمان «جنایات مجلل» را طراحی کرد و نوشت. این رمان در ۸ قسمت، به شرح جنایات مشهور اروپا می‌پردازد.

نویسندگی برای دوما درآمد بسیاری به همراه داشت، اما نوع زندگی اشرافی و ول‌خرجی و دست‌ودل‌بازی او در نهایت باعث ورشکستگی‌اش شد. دوما در سال ۱۸۵۱ برای رهایی از دست طلبکارانش به روسیه گریخت و ۲ سال از زندگی‌اش را آنجا سپری کرد. دوما بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب دارد. کتاب‌های او تقریباً به تمام زبان‌های زندهٔ دنیا ترجمه شده و تاکنون بیش از ۲۰۰ فیلم بر اساس کتاب‌هایش ساخته شده است. بسیاری از رمان‌های او از جمله «کنتِ مونت کریستو»، «سه‌تفنگدار» و «بیست سال بعد» رمان‌هایی دنباله‌دار و سریالی هستند. رمان «معلم شمشیرزنی» یکی دیگر از آثار اوست.

کشور فرانسه، نویسندگان برجستۀ بسیاری دارد، اما گویا گسترۀ خوانندگان هیچ‌یک از آن‌ها به دوما نمی‌رسد. او از پیشگامان مکتب رمانتیسیسم بود و گاه رگه‌هایی از مکتب رئالیسم نیز در نوشته‌های او یافت می‌شود. الکساندر دوما در سال ۱۸۷۰ درگذشت.

بخشی از کتاب صوتی کنت مونت کریستو

«در یک روز آفتابی سالِ ۱۸۱۵، کشتی فَرائون که از بندر اِزمیر برگشته و از بندرهای تریست و ناپل عبور کرده بود، آهسته به بندر مارسِی فرانسه نزدیک شد. اندکی بعد، کشتی از کنار قلعهٔ سَن ژان که در مَدخَل بندر قرار داشت، گذشت و به سوی اسکله رفت.

اولین کسی که پا به کشتی گذاشت، صاحب آن آقای مورِل بود. او با سرعت به طرف مردی جوان و خوش‌قیافه که موهایی مشکی داشت و حدودا بیست ساله بود، رفت و گفت: «آه، آقای اِدمون دانتِس! چه شده؟»

دانتس گفت: «آقای مورِل! بدبختی بزرگی اتفاق افتاده. ناخدای نازنین ما آقای لِکلِر هنگام سفر درگذشت. ما جسدش را به دریا انداختیم و من فرماندهی کشتی را برعهده گرفتم.» بعد، از آقای مورل عذر خواست و رفت تا دستور بدهد لنگر بیندازند.

آقای مورل به طرف مباشرش دانگلار رفت. او، مردی زشت‌رو بود و حدود بیست و پنج سال سن داشت. او که به دانتس حسادت می‌کرد شروع به شکایت از او کرد و گفت که دانتس یک روز و نیم از وقت آن‌ها را با توقف در جزیرهٔ اِلب تلف کرده است.

آقای مورل، دانتس را صدا زد و پرسید: «چرا در جزیرهٔ الب توقف کردید؟»

دانتس گفت: «ناخدا لِکلر قبل از مرگ بسته‌ای به من داده بود تا به یکی از تیمسارهای ناپلئون در آن جزیره برسانم. درضمن، تصادفی خود ناپلئون را هم دیدم.»

آقای مورل روبه دانگلار کرد و گفت: «خب، متوجه شدی که چرا توقف کرده؟ می‌خواسته آخرین خواستهٔ ناخدای مرحوم را انجام بدهد. وانگهی او کالاهای کشتی مرا صحیح و سالم به بندر رسانده. دانتس! در سفر بعدی هم خودت ناخدای کشتی باش.»»

معرفی نویسنده
عکس الکساندر دوما
الکساندر دوما

الکساندر دوما نویسنده‌ی شهیر و پرآوازه قرن نوزدهم فرانسه است. او از سال‌های نخست جوانی شروع به درخشیدن کرد و تاکنون هم افولی بر شهرتش نیست. دوما از خلال نوشتن نمایشنامه‌ها و رمان‌های تاریخی ماجراجویانه، نام خود را در تاریخ ادبیات فرانسه و جهان جاودان کرد.

نظرات کاربران

hashem
۱۴۰۲/۰۱/۰۶

کتاب خلاصه است

paruvash
۱۴۰۲/۰۵/۲۶

نه فکر کنم نظر دوستان درست بود خلاصه بود و بی کیقبت

کاربر ۱۴۵۴۶۴۶
۱۴۰۲/۰۵/۰۱

حق با دوستمون هست و کتاب خلاصه هستش. این خیلی بده

کاربر 8548282
۱۴۰۳/۰۱/۲۰

من ورژنی قدیمی از این کتاب رو با صدای یک بانو تا اواسط جلد دوم گوش داده بودم، باقیش رو نداشتم. اون ورژن عالی و با جزئیات فراوان بود و حدود ۶۰ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای فقط تا وسط جلد دوم بود. این

- بیشتر
Ahmad
۱۴۰۲/۱۱/۱۲

دوما خانوادتن نویسندن

زمان

۴ ساعت و ۲۲ دقیقه

حجم

۱۸۱٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴ ساعت و ۲۲ دقیقه

حجم

۱۸۱٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۲۰,۰۰۰
تومان