دانلود کتاب صوتی این ساندویچ مایونز ندارد با صدای تایماز رضوانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی این ساندویچ مایونز ندارد اثر جی. دی. سلینجر

دانلود و خرید کتاب صوتی این ساندویچ مایونز ندارد

معرفی کتاب صوتی این ساندویچ مایونز ندارد

کتاب صوتی این ساندویچ مایونز ندارد نوشتهٔ جی. دی. سلینجر و ترجمهٔ مرجان حسنی راد و سارا آرامی است. تایماز رضوانی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و انتشارات ماه آوا آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی حاوی یک مجموعه داستان کوتاه امریکایی است.

درباره کتاب صوتی این ساندویچ مایونز ندارد

کتاب صوتی این ساندویچ مایونز ندارد مجموعه‌داستانی کوتاه از جی. دی. سلینجر است که در اکتبر ۱۹۴۵ میلادی منتشر شده است. این مجموعه داستان، شامل ۱۰ داستان کوتاه، بسیار جذاب و خواندنی است. خودِ داستانِ «این ساندویچ مایونز ندارد» پیش از شروع جنگ، تجربهٔ «وینسنت کالفیلد» را در یک اردوگاه اردوی جورجیا توصیف می‌کند. او ناراحت است؛ زیرا برادرش «هولدن» (همان‌طور که در «آخرین روز آخرین طوفان» توضیح داده شده) در عمل مفقود شده است. وینسنت نمی‌تواند احتمال مرگ هولدن را بپذیرد.

داستان کوتاه به داستان‌هایی گفته می‌شود که کوتاه‌تر از داستان‌های بلند باشند. داستان کوتاه دریچه‌ای است که به روی زندگی شخصیت یا شخصیت‌هایی و برای مدت کوتاهی باز می‌شود و به خواننده امکان می‌دهد که از این دریچه‌ها به اتفاقاتی که در حال وقوع هستند، نگاه کند. شخصیت در داستان کوتاه فقط خود را نشان می‌دهد و کمتر گسترش و تحول می‌یابد. گفته می‌شود که داستان کوتاه باید کوتاه باشد، اما این کوتاهی حد مشخص ندارد. نخستین داستان‌های کوتاه اوایل قرن نوزدهم میلادی خلق شدند، اما پیش از آن نیز ردّپایی از این گونهٔ داستانی در برخی نوشته‌ها وجود داشته است. در اوایل قرن نوزدهم «ادگار آلن پو» در آمریکا و «نیکلای گوگول» در روسیه گونه‌ای از روایت و داستان را بنیاد نهادند که اکنون داستان کوتاه نامیده می‌شود. از عناصر داستان کوتاه می‌توان به موضوع، درون‌مایه، زمینه، طرح، شخصیت، زمان، مکان و زاویه‌دید اشاره کرد. تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در جهان «آنتوان چخوف»، «نیکلای گوگول»، «ارنست همینگوی»، «خورخه لوئیس بورخس» و «جروم دیوید سالینجر» و تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در ایران نیز «غلامحسین ساعدی»، «هوشنگ گلشیری»، «صادق چوبک»، «بهرام صادقی»، «صادق هدایت» و «سیمین دانشور» هستند.

شنیدن کتاب صوتی این ساندویچ مایونز ندارد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر امریکا و قالب داستان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جی. دی. سلینجر

جِروم ديويد سلينجر در اول ژانويهٔ سال ۱۹۱۹ در مَنهتن نيويورک به دنيا آمد. او یک نويسندهٔ آمريكایی بود. جی. دی. سلینجر پس از اتمام تحصيلات ابتدايی، به دانشكدۀ نظامی والی پِنسيلوانيا فرستاده شد و آنجا عنوان بدترين دانشجوی تاريخ دانشكده را به دست آورد. او در ۱۸سالگی، چند ماهی به اروپا رفت و به‌محض برگشتن به آمريكا، در سال ۱۹۳۸، وارد يكی از دانشگاه‏‌ها شد، اما باز هم تحصيلاتش را نيمه‌كاره رها كرد. سلینجر در جوانی عاشق «اونا اونيل» شد و تا توانست برايش نامه نوشت؛ با‌اين‌حال «اونا اونيل» با «چارلز چاپلين» ازدواج كرد.

سلینجر در سال ۱۹۴۰ اولين داستانش را به نام «جوانان» در یک مجله چاپ کرد و سپس وارد ارتش شد. او در ارتش، به‌عنوان گروهبان يكم پياده در جنگ جهانی دوم شركت كرد. وقتی متفقين در خاک فرانسه و ساحل نورماندی پياده شدند، شجاعت زيادی از خودش نشان داد. «ناتور دشت» را سلينجر در سال ۱۹۴۵ به‌عنوان نخستین رمانش نوشت و توانست آن را در سال ۱۹۵۱ به‌طور رسمی و به‌صورت كتاب در آمريكا و بريتانيا به چاپ برساند؛ بااين‌حال چاپ اين كتاب، به‌بهانۀ اينكه غيراخلاقی است، در مناطقی از آمريكا ممنوع شد و در سال ۱۹۹۰ از طرف انجمن كتابخانه‏‌های ايالات‌متحده نیز جزو كتاب‏‌های ممنوع‌الچاپ اعلام شد.

از رمان‌ها و داستان‌های بلند او می‌توان به این‌ها اشاره کرد: ناطور دشت (ناتور دشت)، فرنی و زویی، تیرهای سقف را بالا بگذارید، نجاران و سیمور، جنگل واژگون، ۱۶ هپ‌ورث، ۱۹۲۶.

مجموعه داستان‌های او عبارتند از: این ساندویچ مایونز ندارد، دلتنگی‌های نقاش خیابان چهل‌وهشتم، هفته‌ای یه‌بار آدمو نمی‌کشه، نغمهٔ غمگین، یادداشت‌های شخصی یک سرباز، دختری که می‌شناختم.

از آثار سلینجر برای تولید آثاری در قالب‌های دیگر نیز اقتباس شده است. داریوش مهرجویی، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس ایرانی، فیلم «پری» را با برداشتی آزاد از رمان «فرنی و زویی» اثر سلینجر ساخته است؛ همچنین مهرجویی در فیلم «هامون» از زبان شخصیت اصلی، اشاره‌ای به آن دارد. کتاب ناتور دشت نیز در سریال Ghost in the Shell: Stand Alone Complex موردبحث قرار گرفته است. جی. دی. سلینجر در ۹۱سالگی، در ۲۷ ژانويهٔ ۲۰۱۰، به مرگ طبيعی درگذشت.

معرفی نویسنده
عکس جی. دی. سلینجر
جی. دی. سلینجر
آمریکایی | تولد ۱۹۱۹ - درگذشت ۲۰۱۰

جِروم ديويد سلينجر، نويسنده تأثيرگذار آمريكایی و خالق رمان مشهور ناتور دشت است. او در اول ژانويه سال ۱۹۱۹، در مَنهتن نيويورك به دنيا آمد. پدرش يهودی و مادرش مسيحی بود. پس از اتمام تحصيلات ابتدايی، او را به دانشكده نظامی والی پِنسيلوانيا فرستادند و در آنجاعنوان بدترين دانشجوی تاريخ دانشكده را بدست بياورد. او در سن هجده سالگی، چند ماهی را به اروپا رفت و به محض برگشتن به آمريكا، در سال ۱۹۳۸ وارد يكی از دانشگاه‏‌ها شد ولی بازهم تحصيلاتش را نيمه كاره رها كرد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۵ ساعت و ۵۵ دقیقه

حجم

۸۱۳٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۵ ساعت و ۵۵ دقیقه

حجم

۸۱۳٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۸,۰۰۰
۵۴,۶۰۰
۳۰%
تومان