دانلود کتاب صوتی قصر آبی با صدای فاطیما بهارمست + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی قصر آبی اثر لوسی مود مونتگمری

دانلود و خرید کتاب صوتی قصر آبی

انتشارات:نشر سماوا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۲از ۲۲۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی قصر آبی

کتاب صوتی قصر آبی رمانی عاشقانه از لوسی مود مونتگمری است. مونتگمری که بیشتر با رمان «آن شرلی» شناخته می‌شود این بار داستان دختری به‌نام والنسی را روایت کرده که با اطرافیانی خرده‌گیر و خرافاتی زندگی می‌کند و می‌کوشد تحمل‌شان کند؛ زمانی که والنسی درمی‌یابد به‌دلیل بیماری، فرصت زیادی برای زندگی ندارد، خود را در اوج فلاکت می‌بیند؛ اتفاق‌ بزرگ اما همیشه در اوج ناامیدی می‌افتد.

این کتاب صوتی با ترجمه‌ی مریم حاجی علیرضا و صدای فاطیما بهارمست در انتشارات سماوا منتشر شده است. 

درباره‌ی کتاب صوتی قصر آبی

کتاب صوتی قصر آبی نوشته‌ی لوسی مود مونتگمری، نویسنده‌ی صاحب‌نام کانادایی است. مونتگمری که با انتشار رمان آن شرلی به شهرت و محبوبیت بسیار رسید، در سال ۱۹۲۶ رمان عاشقانه‌اش «قصر آبی» را منتشر کرد. این رمان نیز مقبول طبع بسیاری از خوانندگان و طرفداران مونتگمری افتاد و با استقبال مواجه شد. قصر آبی را «داستانی فراموش‌نشدنی از شجاعت و عشق» خوانده‌اند. از این رمان درخشان اقتباس‌هایی در قالب تئاتر موزیکال صورت گرفته است. در سال ‍۱۹۹۲، هنک استینسون نمایش‌نامه‌نویس کانادایی اقتباسی تازه از این رمان با نام «قصر آبی: یک عاشقانه‌ی موزیکال» خلق کرد.

لوسی مود مونتگمری بیشتر برای رمان‌های نوجوانانه‌اش شهرت دارد و قصر آبی از معدود رمان‌های او برای بزرگسالان است. او این رمان را نیز با زبانی ساده و روان نوشت. داستانی که با وجود فرازونشیب‌های جذابش، فضایی دل‌نشین دارد و می‌توان آن را عاشقانه‌ای آرامش‌‌دهنده و امیدبخش توصیف کرد. کتاب صوتی قصر آبی را مریم حاجی‌علیرضا ترجمه کرده و با صدای فاطیما بهارمست توسط انتشارات سماوا منتشر شده است.

شنیدن این کتاب صوتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

شنیدن این رمان زیبا را به دوست‌داران رمان‌های عاشقانه پیشنهاد می‌کنیم. علاقه‌مندان به آثار قصه‌گو از شنیدن این کتاب لذت خواهند برد. اگر از خواندن یا شنیدن رمان آن شرلی لذت برده‌اید، از این رمان مونتگمری نیز لذت خواهید برد چراکه نویسنده با وجود تفاوت‌ها، از همان زبان روان و سبک پرکشش پیروی کرده است.

چرا باید کتاب صوتی قصر آبی را بشنویم؟

کتاب صوتی قصر آبی داستانی عاشقانه و جذاب است و در بخش‌های مختلفش چیزی برای غافل‌گیری مخاطب دارد. شنیدن این کتاب صوتی امیدبخش و لذت‌آفرین خواهد بود.

خلاصه داستان قصر آبی

قصر آبی داستان دختری به‌نام والنسی، ۲۹‌ساله و مجرد است. او در دهه‌ی ۱۹۲۰ در شهر خیالی «دیروود» با مادر و دخترعموی خرده‌گیر و تندزبان خود زندگی می‌کند، در خانواده‌ای سنتی که باید برای تفاوت‌هایش به کوچک و بزرگ پاسخ دهد. بنابر انگاره‌های زمان و مکانی که او در آن زندگی می‌کند برای همه مایه‌ی تعجب است که چرا تا این سن ازدواج نکرده است. والنسی سعی می‌کند با خرد و درشتی که می‌شنود کنار آید، شوخی‌های بی‌مزه و طعنه‌های خرد‌کننده‌ی اعضای خانواده‌اش را تحمل و در دنیای کوچک و شخصی خود سیر کند؛ اما یک اتفاق همین دنیای کوچک را هم به‌هم می‌ریزد. والنسی دلیل درد شدید قفسه‌ی سینه‌اش را که پی می‌گیرد، متوجه می‌شود به بیماری قلبی خطرناکی مبتلاست و فرصت چندانی برای زندگی ندارد. تنها یک سال زمانی است که پزشک برای باقی‌مانده‌ی زندگی او تخمین می‌زند. والنسی که وقت را کم می‌بیند، تصمیم می‌گیرد باقی عمر خود را آن‌گونه که می‌خواهد بگذراند، از بند رسوم آزارنده و خانواده‌ی سرد و جو پرطعنه‌ی خانه رها شود و به دلخواه خود رفتار کند و سخن بگوید. او زندگی کسالت‌بار، خسته‌کننده و بسیار رنج‌بار خود را رها می‌کند تا در پایان فرصت اندک خود برای زندگی کمتر حسرت بخورد.

دوره‌ی جدید زندگی والنسی، دوره‌ای پرفرازونشیب و پرقصه است. بازیافتن دوستی قدیمی، تجربه‌ی عشقی عجیب و زندگی جدید، شماتت و روگردانی خانواده از او و اتفاق‌ها و حوادث دیگر این بخش از داستان والنسی را ساخته‌اند. بخش عاشقانه‌ی دوره‌ی تازه‌ی زندگی والنسی جذاب‌ترین بخش رمان است. او با کسی رابطه‌ی عاشقانه آغاز می‌کند که بدنام است و همین هم خانواده‌اش را علیه او می‌شوراند. والنسی پشت به خانواده با محبوب خود به خانه‌ای جنگلی می‌رود و زندگی با او را به همه ترجیح می‌دهد. اما این زندگی جدید نیز یکنواخت نمی‌ماند و برای او بالاوپایین بسیار به ارمغان می‌آورد. او غافل‌گیری بزرگی در پیش دارد و همراه با او خوانندگان کتاب نیز غافل‌گیر خواهند شد.

چه کسانی این رمان را به فراسی ترجمه کرده‌اند؟

رمان قصر آبی را مریم حاجی علیرضا به فارسی برگردانده و این ترجمه را انتشارات «افق» به چاپ رسانده است. از دیگر مترجمان این رمان دل‌نشین به فارسی، «محمدحسام برجیسیان» است که برگردان او توسط انتشارات «قدیانی» به انتشار رسیده است. «مریم دلیخون» دیگر مترجم این رمان است و ترجمه‌اش را انتشارات «سفیر قلم» چاپ کرده است.

درباره‌ی لوسی مود مونتگمری

لوسی مود مونتگمری در سی‌ام نوامبر سال ۱۸۷۴ در جزیره‌ی پرنس ادورادِ کلیفتون در کانادا به دنیا آمد؛ پیش از آن‌که دوساله شود، مادرش را از دست داد، پدرش از این فقدان دچار اندوهی عمیق شد و لوسی را برای سرپرستی به پدربزرگ و مادربزرگش سپرد. مونتگمری بیشتر دوران کودکی خود را در تنهایی سپری و در خیالاتش سیر می‌کرد. همین خیال‌پردازی‌های مداوم، زمینه‌ی خلاقیت‌های ادبی بعدی او را فراهم آورد. مونتگمری از دوران نوجوانی، رویای نویسندگی و شهرت را در سر می‌پروراند. او در سال ۱۸۹۳ تحصیل را برای دریافت مدرک و مجوز معلمی در دانشگاه ولز در شارلوت تاون آغاز کرد. او یک دوره‌ی دوساله را نیز در دانشگاه دالهاوس هالیفاکس گذراند. مونتگمری پس از فراغت از تحصیل در دانشگاه دالهاوس به‌عنوان معلم در مدارس مختلف پرنس ادوارد مشغول به کار شد.

مونتگمری علاقه‌ی خاصی به شغل آموزگاری نداشت و بیشتر از اوقات فراغت به‌وجودآمده پس از تدریس برای نوشتن استفاده می‌کرد. داستان‌های کوتاهش به‌تدریج از سال ۱۸۹۷ در مجلات منتشر شد. مونتگمری مابین سال‌های ۱۸۹۷ تا ۱۹۰۷ بیش از صد داستان منتشر کرد. اتقاق مهم اما برای او در سال ۱۹۰۸ افتاد. اولین رمان او «آن شرلی» (Anne of Green Gables) در این سال منتشر شد و موفقیت کم‌نظیر و محبوبیتی گسترده برایش به ارمغان آورد. موفقیت اولیه برای رمان، او را واداشت که دنباله‌هایی برای آن نوشته و منتشر کند. از «آن شرلی» بعدها اقتباس‌های نمایشی بسیار محبوبی ساخته و این اثر ماندگار شد. از دیگر رمان‌های مونتگمری می‌توان به «قصه‌های جزیره»، «سه‌گانه‌ی امیلی»، «قصر آبی» اشاره کرد. او انتشار مجموعه شعر و ناداستان را نیز در کارنامه دارد. مونتگمری در تبلیغات جنگ جهانی اول نقشی فعال داشت و مردان را به داوطلب‌شدن برای جنگ تشویق می‌کرد. او این جنگ را جنگ برای تمدن خواند. مونتگمری در نهایت به‌تاریخ ۲۴ آوریل سال ۱۹۴۲ در تورنتو درگذشت.

نظرات کاربران

alisaheli1996
۱۴۰۱/۰۹/۰۹

عالی و بی‌نظیر بود خیلی کتاب خوبیه من خوشم اومد بازم بزارین ازین کتاب صوتی تشکر موفق باشین

هستی
۱۴۰۱/۰۹/۲۷

برای هدیه دادن هوشمندانه انتخاب شده بود و من بعد مدتها کتاب عاشقانه گوش دادم و عاشقش شدم. کسی که در تمام عمرش از همه چیز وحشت داشت ولی از مرگ نترسید و بهش اجازه داده شد زندگی کنه مفهوم در بند بودن

- بیشتر
ahmad
۱۴۰۱/۱۰/۱۵

کتاب،داستان دختری هست که تصمیم میگیره از پوسته تاریکی که اطرافیان براش کشیدن بیرون بیاد✨ و اونجوری که خودش دوست داره زندگی کنه،به نظرم باید به این درک برسیم که یکبار زندگی میکنیم و براساس معیارهای خودمون زندگی کنیم نه دیگران.🌱

خورشید
۱۴۰۱/۰۹/۲۵

در مورد صوت چیزی نمی‌دونم اما خود کتاب عالیه. یکی از کتابای مورد علاقه‌ی منه. کتاب به شما یادآوری می‌کنه که زندگی چقدر می‌تونه کوتاه باشه پس جوری که دوست دارین زندگی کنین! نه طبق نظر بقیه!

niloofar
۱۴۰۱/۰۹/۲۸

واقعا کتاب قشنگیه ♥️ من اهل رمان اصلا نیستم ولی به معنای واقعی این داستان احساسات منو قلقلک داد ... خیلی قشنگ ترس ، شجاعت و عشق رو به تصویر میکشه . خوشحالم که کتابو گوش کردم . کتاب‌خوانی هم

- بیشتر
.
۱۴۰۱/۰۹/۲۵

سلام مرسی ولی رمان دزیره بهتر بود و چرا آخه نمیگذارید که کتاب به انتخاب خودمون هدیه نمیدید از این کتابم میگذرم و هرکسی خوشش بیاد دانلودش کنه

کاربرRoosta710
۱۴۰۱/۱۰/۰۱

خودِ داستان جذاب و گیرا بود. گوینده به وضوح ضعف داشت و لحن ها رو نمی‌توانست خوب بیان کنه که اذیت کننده بود.اما انقدر داستان امید بخش بود که با اشتیاق همه رو توی مدت کوتاهی گوش دادم .ممنون طاقچه😊🌿

مبینا
۱۴۰۱/۰۹/۲۹

عالی بود مثل بقیه ی آثار نویسنده، ممنون از خانم بهارمستِ عزیز

Masood Salehi
۱۴۰۱/۰۹/۳۰

ابتدای کتاب کمی کند بود و هیچ اتفاقی نمی افتاد و به توصیفات طولانی می‌گذشت. اجرا هم متوسط بود. ابتدا یه مقدار نچسبه ولی خب کمکم میشه کنار اون. باهاش.

یومی ؛
۱۴۰۲/۰۹/۰۳

تازه خریدمش فصل دومشم بنظرم ارزش ۸۵ تومنو داره تا اخرش میخونم و بعد نظر قطعیمو میدم.

زمان

۹ ساعت و ۲۷ دقیقه

حجم

۷۷۹٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۹ ساعت و ۲۷ دقیقه

حجم

۷۷۹٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۸۵,۰۰۰
تومان