دانلود کتاب صوتی این انتخاب شماست با صدای نسترن نجاران + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی این انتخاب شماست اثر كريستوفر پيتركا

دانلود و خرید کتاب صوتی این انتخاب شماست

معرفی کتاب صوتی این انتخاب شماست

کتاب صوتی این انتخاب شماست نوشتهٔ کریستوفر پیترکا و سباستین مایکل است که با ترجمهٔ رضا غیابی و فریده فتوحی و صدای نسترن نجاران در انتشارات پندار تابان منتشر شده است. 

درباره کتاب صوتی این انتخاب شماست

کریستوفر پترکا، متولد سال ۱۹۷۸ در شهر کلن آلمان است.کتاب صوتی این انتخاب شماست متن سخنرانی‌ او در تداکس تهران با عنوان «فرصت‌های تقاطع میان گوتنبرگ و زاکربرگ» به این سؤال پاسخ می‌دهد که از بررسی نظرات ۱۲۰۰ تصمیم‌گیرنده و صاحب‌نظر در جهان چه در خواهیم یافت؟

 او به ۷ نظریه دربارهٔ تفکرات و رویه‌های ارزش که در حال تشکیل دادن اساس و شالودهٔ عصر دیجیتال مدرن هستند، پرداخته است. با توجه به رشد سریع تکنولوژی و تعدد شبکه های اجتماعی و اشتراک گزاری اطلاعات نیاز جامعه است که بیشتر بدانیم و پترکا در رویداد تداکس تهران دربارهٔ همین موضوع صحبت می‌کند. 

شنیدن کتاب صوتی این انتخاب شماست را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به مطالعات اجتماعی مخاطبان این کتاب‌اند.

بخشی از کتاب این انتخاب شماست

«شما شگفت انگیز هستید!

باور کنید حتی بدون این که بخواهید فیلمی از خودتان در حال پرش از درون حلقه بگیرید و آن را در قسمت همرسانی یوتیوب قرار دهید هنوز هم موجودی خارق العاده محسوب می شوید. بدن شما زیباست: ارگانیسمی که به زیبایی هرچه تمام تر و به طرزی استثنایی با محیطش سازگار می شود. و از زمان هایی بسیار دورتر از آن زمانی که شما مغزتان را به کار گرفتید، این ارگان پیچیده ترین چیزی است که بشر می شناسد. به درستی که شما حیرت آورید.

اما ساده لوح هم هستید.

شما ساده لوح هستید، زیرا به مارک زاکربرگ اعتماد کرده و اطلاعاتتان را در اختیارش قرار می دهید. و این ما نیستیم که به شما می گوییم ساده لوح، بلکه خودِ مارک زاکربرگ این حرف را می زند: او به همگی ما می گوید ساده لوح، و البته راست هم می گوید: ما همگی ساده لوح هستیم که به او اعتماد کرده و اطلاعاتمان را در اختیارش قرار می دهیم.

اگر شما از معدودافرادی هستید که به او اعتماد نکرده اید و در فیس بوک حساب کاربری ندارید یا از آن استفاده نمی کنید، پس باید به شما تبریک گفت؛ اما خیلی زود جشن نگیرید. اگر به هر یک از پخش کننده های (چندرسانه ای) دیجیتال در هر کجای جهان اعتماد کرده اید و اطلاعاتتان را در اختیارشان قرار داده اید، در آن صورت خودتان را بخشیده اید. شما همه ی آنچه را که برای شناختنتان لازم است برملا کرده اید. شما ابزار هستید و تبدیل به کالایی دورانداختنی، قابل استثمار و فروختنی شده اید. آن ها حتماً شما را می فروشند. به تبلیغ کنندگانشان، به همدیگر و مجدداً به خود شما. آن ها شناخت بسیار خوبی از شما به دست می آورند که نه تنها چیزهایی را که می خواهید به شما می فروشند، به سادگی کاری می کنند به چیزهایی هم که می فروشند نیاز پیدا کنید. کاری می کنند که به اموری باور پیدا کنید که هیچ گاه فکر نمی کردید حقیقت داشته باشند و به مسائلی شک کنید که همیشه پیش فرض ذهنی تان بود. آن ها شما را تصاحب می کنند.

اما به هر حال زیاد خودتان را از این بابت اذیت نکنید، چراکه شاید انتخاب دیگری ندارید. شما در جهانی زندگی می کنید که شاید خیلی زود هفت یا هشت اَبَردولتِ دیجیتالی در آن پدید بیاید که هر معامله ی مهمی را که هر کداممان ممکن است روزی انجام دهیم کنترل می کند.

رسانه های اجتماعی فقط شروع این کار بود. چین در مسیر تحقق این مسئله است. در این کشور زندگی اجتماعی و رفتار عمومی شما مستقیماً به حساب بانکی و توانایی تان برای رفتن به سفر مرتبط است. زندگی فیزیکی و موجودیت آنلاین شما به شیوه ای تنگاتنگ ممزوج یکدیگرند. اگر از خیابانی در شنزِن در حالی عبور کنید که چراغ راهنمایی علامت آدمک قرمز را نشان می دهد و نرم افزار تشخیص چهره عکستان را بگیرید، حتی برگ جریمه ای هم برایتان ارسال نمی شود، هزینه ی جریمه به صورت خودکار از حسابتان کسر شده و از اعتبار اجتماعی شما کاسته می شود. و در همان حال که با بهت و حیرت به کیف پول الکترونیکی در گوشی هوشمندتان نگاه می کنید، متوجه می شوید همه ی افرادی که دور و برتان هستند به تلویزیون بزرگ کنار خیابان زل زده اند که در حال نشان دادن تصویر چهره ی شماست و به دلیل تخطی از قانون پذیرفته شده آبرویتان را می برد.

یک لحظه هم تصور نکنید که این اتفاق نمی تواند در جای دیگری رخ دهد. آفلاین بودن یا فاصله گرفتن از رسانه های اجتماعی، دیگر برای شما یک اختیار نیست. ممکن است ساده لوح نباشید و کورکورانه به شرکت های بزرگ اعتماد نکنید، اما مرز میان این که شرکت چیست و ملت کیست، دولت خودکامه چگونه است و غول تبلیغاتی با مقررات سختگیرانه چیست، همگی از بین رفته اند؛ اما در هر صورت برای این که بتوانید به درستی عمل کنید مجبور خواهید بود که بخشی از این شبکه باشید. امتحان کنید که آیا می توانید بدون داشتن بسته داده ای برای تلفن همراهتان اعتبار بگیرید یا بدون ارائه ی آدرس ایمیل بلیت هواپیما رزرو کنید و یا بدون داشتن گوشی هوشمند در شانگهای یک فنجان قهوه بخرید. در بیشتر موارد، چنین چیزی دیگر ممکن نیست.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۹ ساعت و ۱۷ دقیقه

حجم

۲۵۸٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۹ ساعت و ۱۷ دقیقه

حجم

۲۵۸٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۷۳,۵۰۰
تومان