دانلود کتاب صوتی خاکستر با صدای نگین خواجه نصیر + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی خاکستر اثر گراتزیا دلددا

دانلود و خرید کتاب صوتی خاکستر

دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۳از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی خاکستر

کتاب صوتی خاکستر نوشتهٔ گراتزیا دلددا و ترجمهٔ بهمن فرزانه است. نگین خواجه نصیر گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و انتشارات ماه آوا آن را منتشر کرده است. این رمان صوتی سرگذشت پسری نامشروع است که در دهی دورافتاده از زنی جوان و زیبا زاده شده؛ زنی که پس از مدتی پسرش را نزد پدر می‌فرستد و خودش ناپدید می‌شود.

درباره کتاب صوتی خاکستر

کتاب صوتی خاکستر نشان‌دهندهٔ تأثیر زندگی والدین بر سرنوشت فرزندان است. پس از آنکه مادر جوان پسر نامشروعش را نزد پدرش می‌فرستند، پسرک به‌تدریج در خانهٔ پدربزرگ رشد می‌کند، تعلیم‌و‌تربیتی صحیح می‌یابد، به دانشگاه رم وارد می‌شود و عاقبت، عاشق دختری ثروتمند می‌شود، اما او که هرگز نتوانسته مادرش را فراموش کند، به جست‌وجوی او بر می‌خیزد و سرانجام او را تیره‌روز و تنها می‌یابد. هنگامی که می‌خواهد مادر را به خانهٔ خودش ببرد تا پس از ازدواج، با او و همسرش زندگی کند، نامزدش تن به این کار نمی‌دهد و او را ترک می‌کند. از طرف دیگر، مادر که نمی‌خواهد زندگی پسر را در هم فرو ریزد، دست به خودکشی می‌زند. در آخرین لحظه، پسر در کنار مادر مدالی می‌یابد و قاب آن را می‌گشاید و در درونش جز خاکستر چیزی نمی‌یابد؛ بدین‌سان زندگی نیز در نظرش خاکستری بیش نمی‌آید.

این زن جوان کیست و چگونه و با کدام مرد ارتباط برقرار کرده؟ چه در سر پسرک می‌گذرد؟ و سرانجامِ این رمان چیست؟ رمان صوتی خاکستر درمورد چیزهای زیادی سخن می‌گوید که مهم‌ترین آن‌ها نتایج دوری از والدین در آستانهٔ رشد و بلوغ است. خاکستر یک داستان خانوادگی است که اهمیت وصلت‌های قانونی برای حفاظت از اصالت و نسب را نشان می‌دهد. خاکستر داستان ۲ نسلی است که در آتش کام‌جویی نامشروع سوخته و خاکستر شده‌اند.

شنیدن کتاب صوتی خاکستر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایتالیا و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره گراتزیا دلددا

گراتزیا کوزیما دِلِددا نویسندهٔ ایتالیایی اهل جزیرهٔ ساردنی بود. او ۲۷ سپتامبر ۱۸۷۱ به دنیا آمد. زندگی زنان در آن دوران چندان خوب و از لحاظ اجتماعی پیشرفته نبود. او تا سوم ابتدایی بیشتر در مدرسه درس نخواند، اما عشق او به تحصیل همچنان در وجودش بود و توانست با کمک کتاب‌های فراوانی که عمه‌اش داشت، تحصیلاتش را کامل کند و آثار نویسندگان روس و فرانسه را هم بخواند. خانوادهٔ او وضعیت مناسبی نداشتند. پدرش ورشکسته شده بود. یکی از برادرهایش به مشروب‌خواری روی آورده بود و دیگری سکه‌های تقلبی ضرب می‌کرد. به‌هرحال این‌ها هیچ‌کدام مانع کار گراتزیا دلددا نشدند.

او اولین داستان کوتاهش را در مجله‌ای در رم منتشر کرد و پس از موفقیت آن به نویسنده‌ای پرکار بدل شد. دلددا تنها نویسنده‌ٔ زن ایتالیایی بوده است که موفق شده در سال ۱۹۲۶ برندهٔ جایزهٔ نوبل ادبیات شود. رمان «خاکستر» یکی از آثار داستانی اوست.

گراتزیا دلددا در ۱۵ اوت ۱۹۳۶ در اثر ابتلا به سرطان چشم از دنیا فروبست. درحال‌حاضر نسخه‌های دست‌نویس آثار او در موزهٔ شهر نوئورو نگهداری می‌شود و آثار او در کتابخانهٔ ملی رم موجود است.

نظرات کاربران

مهدی اسلامی
۱۴۰۱/۰۸/۲۰

به شدت بد، داستان بی محتوا، چه در آغاز چه پایان، بی نتیجه، حیف وقت

زمان

۹ ساعت و ۲۶ دقیقه

حجم

۵۲۳٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۹ ساعت و ۲۶ دقیقه

حجم

۵۲۳٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۲,۴۰۰
۴۳,۶۸۰
۳۰%
تومان