دانلود کتاب صوتی اشک‌ ها و لبخند‌ها با صدای فرهاد اتقیایی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی اشک‌ ها و لبخند‌ها اثر جبران خلیل جبران

دانلود و خرید کتاب صوتی اشک‌ ها و لبخند‌ها

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب صوتی اشک‌ ها و لبخند‌ها

کتاب صوتی اشک‌ ها و لبخند‌ها نوشتهٔ جبران خلیل جبران و ترجمهٔ وحید کیان است. فرهاد اتقیایی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و نشر ارس با همکاری نشر جیحون آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی مجموعه‌ای از اشعار منثور با مضامینی گوناگون را در بر گرفته است.

درباره کتاب صوتی اشک‌ ها و لبخند‌ها

کتاب صوتی اشک‌ ها و لبخند‌ها مجموعه‌ای از اشعار منثور از نویسندهٔ نامدار لبنانی- آمریکایی، جبران خلیلی جبران، با مضامینی همچون عشق، آفرینش، آرزو، مرگ و... است؛ اشعاری سرشار از انسان‌دوستی و مهربانی با نگاهی سرشار از مهر خداوندی به همه چیز که مرز ندارند و خود را از آنِ هر کس می‌داند که دل بر انسانیت بسوزاند. این کتاب صوتی در ۳۰ بخش تدوین شده است.

جبران خلیل جبران را شاعری می‌دانند که آنچه را انسان در ژرفای دل نهان دارد، فاش می‌گوید‌ و شعرش مرز ندارد. لطافت گفتارش، یادگاری از بهار به دوران زمستان انسانیت است. او هر انسان و هم‌وطنی را مانند برادر خودش می‌داند و سرزمینش خاک حاصل‌خیز صلح و پرچمش شاخۀ سبز زیتون است. او در کنار تهی‌دستان آرام می‌گیرد و اشک او بر دشت خشک قلب‌های ما همچون باران است.

شنیدن کتاب صوتی اشک‌ ها و لبخند‌ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران اشعار منثور جبران خلیل جبران پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جبران خلیل جبران

جبران خلیل جبران در ۶ ژانویۀ ۱۸۸۳ و در خانواده‌‌ای مسیحی مارونی به دنیا آمد. او اهل بشرّی لبنان و یک نویسندهٔ لبنانی - آمریکایی است.

جبران خلیل جبران در کودکی در فقر مطلق زندگی کرد و به همین خاطر از سواد و تحصیل بی‌بهره ماند. او پس از مهاجرت مادرش به آمریکا، توانست به مدرسه برود؛ پس در جوانی، تصمیم گرفت به آمریکا بازگردد تا زبان عربی را یاد بگیرد. در جنگ جهانی اول جبران خلیل جبران در جبهه‌ٔ آزادی‌خواهان فعال بود و در نشریه‌های عربیِ مهاجران عرب در آمریکا، مقالات، شعر و داستان منتشر می‌کرد. مهم‌ترین کتاب او یعنی پیامبر در سال ۱۹۲۳ منتشر شد. این نویسنده و شاعر، به نگارش اشعار معنوی و عرفانی پرداخت؛ اشعاری که می‌توانند تأثیرات عمیقی بر روی خوانندگان خود بگذارند. از این رو است که قلم جبران خلیل جبران، لطافتِ خاصّ این‌گونه نوشتارها را در خود دارد.

لحن شعر‌های جبران خلیل جبران اغلب رسمی اما صمیمی است. او در شعرهایش از کلمات معنوی و عرفانی استفاده می‌کند.

آثار جبران خلیل جبران به دو دسته تقسیم می‌شوند: آثاری که به زبان عربی نوشته‌اند و آثار انگلیسی‌زبان.

از میان آثاری که جبران خلیل جبران به زبان عربی نوشته است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

«موسیقی»، «عروسان دشت»، «ارواح سرکش»، «اشک و لبخند بال‌های شکسته»، «کاروان‌ها و توفان‌ها» و «نوگفته‌ها و نکته‌ها».

و از میان آثاری که وی به زبان انگلیسی نوشته است، باید به موارد زیر اشاره کرد:

«دیوانه»، «نامه‌های عاشقانه»، «آیا آدم ندید!»، «پیامبر و رازهای دل»، «ماسه و کف»، «مسیحا»، «پیشتاز»، «خدایان زمین»، «سرگردان»، «مسیح»، «فرزند انسان»، «پیامبر» و «باغ پیامبر».

کتاب پیامبر (The Prophet)، مشهورترین اثر جبران خلیل جبران است. این کتاب جز معدود کتاب‌هایی در طول تاریخ بوده که چاپ آن هرگز متوقف نشده است.

بخش‌هایی از کتاب صوتی اشک‌ ها و لبخند‌ها

و آن‌جا در میان دشت، در کنار جویباری زلال، قفس پرنده‌ای را دیدم که به دستان هنرمندی از میله و لولا ساخته شده‌ ‌بود. در گوشه‌ای از قفس پرنده‌ای مرده بود و در گوشۀ دیگر دو ظرف قرار داشت، یکی خالی از دانه و دیگری خالی از آب، در آن جا به ‌آرامی ایستادم.

در آن‌ حالی که وجودم غرق در نگاه و اندیشه بود، دریافتم که پرندۀ بی‌نوا در کنار جویبار و در دل دشتی به سرسبزی گهوارۀ زندگی، از تشنگی و گرسنگی جان داده است. همان‌طور که ثروتمند اسیر در مأمن آهنین خود، در میان کوهی از طلا از گرسنگی هلاک می‌شود.

ناگهان در برابر دیدگانم، قفس به اسکلت انسان و پرندۀ مرده، به قلبی خونین تبدیل شد، با جراحتی عمیق همچون، لبان اندوه بار یک زن. صدایی از آن زخم برخاست که می‌گفت: «من قلب انسانم، اسیر جسم و قربانی قانون دنیا»

«در دشت زیبای خداوند و بر کرانۀ جویبار زندگانی، اسیری بودم در قفسی ساخته از قانون انسان»

«در دل خلقتی زیبا در تنهایی جان سپردم چرا که آزادی، این هدیۀ خداوندی، از من دریغ شده ‌بود»

«در تصور انسان، هر زیبایی که عشق و آرزو را در وجود من بر انگیزد خفَت است و ننگ، و بر قضاوت او هر خوبی که در طلبش باشم هیچ»

«من قلب گمگشتۀ انسانم، اسیری در سیاه‌چال پلید اوامر او، بسته بر زنجیر قدرت زمینی‌اش، مرده و فراموش شده نزد انسانیت شادمانه‌ای که زبانش بسته و چشمانش را دیگر اشکی هویدا نیست».

تمامی این کلمات را، در جوی خون جاودانی که از قلب مجروح‌اش بیرون می‌ریخت مشاهده نمودم. بیش از این‌ها گفته شد، ولی چشمان گریان و روح غمگین من دیگر توانی برای دیدن و شنیدن بیش‌تر نداشتند.

معرفی نویسنده
عکس جبران خلیل جبران
جبران خلیل جبران
لبنانیی | تولد ۱۸۸۳ - درگذشت ۱۹۳۱

جبران خلیل جبران در ۶ ژانویه‌ی ۱۸۸۳ در شهر باستانی بشاری، در جبل لبنان واقع در شمال لبنان، در خانواده‌ای از مسیحیان مارونی متولد شد. در زمان تولد او، محل تولدش در نیمه‌ی خودمختار امپراتوری عثمانی قرار داشت. پدر خلیل، بدهی‌های هنگفتی از قمار انباشته کرده بود و شغل خود را از دست داده بود، اما بعدها توسط یک مدیر محلی به مقام و منصب دست یافت. مادر خلیل پیش از ازدواج با پدر خلیل، دو بار ازدواج کرده بود و از ازدواج اولش صاحب یک پسر شده بود. خلیل به غیر از برادر ناتنی خود، پیتر، دو خواهر کوچک‌تر نیز داشت. او هرگز به مکتب نرفت، اما توسط کشیشانی که به خانه‌ی آن‌ها رفت‌وآمد داشتند، زبان عربی و خواندن انجیل را آموخت.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۲ ساعت و ۳۱ دقیقه

حجم

۱۴۰٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۲ ساعت و ۳۱ دقیقه

حجم

۱۴۰٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۵۲,۵۰۰
تومان