دانلود کتاب صوتی آرامش با صدای کامبیز خلیلی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی آرامش اثر آلن دوباتن

دانلود و خرید کتاب صوتی آرامش

معرفی کتاب صوتی آرامش

کتاب صوتی آرامش نوشتهٔ آلن دو باتن و ترجمهٔ محمد کریمی است. کامبیز خلیلی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و انتشارات کتاب‌سرای نیک (با همکاری نشر جیحون) آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی یکی از کتاب‌های «مجموعه مدرسه زندگی» انتشارات کتاب‌سرای نیک است که با هدف پرورش هوش عاطفی به‌یاری فرهنگ نوشته شده است.

درباره کتاب صوتی آرامش

کتاب صوتی آرامش نوشتهٔ آلن دوباتن است. او در کتاب صوتی به مشکلاتی پرداخته است که در نتیجهٔ فقدان همدلی، خودشناسی و ضعف ارتباط با دیگران به‌وجود می‌آیند. آلن دوباتن در کتاب صوتی آرامش به‌دنبال علت‌ها و محتوای مشکلات این‌چنینی است تا به‌واسطهٔ درک صبورانه و ارزشمندی که از زوایای ذهن شما حاصل می‌شود، شنونده را به شرایطی سرشار از آرامش برساند؛ آرامشی که می‌تواند حلال بسیاری از مشکلات روحی، ارتباطی، ذهنی و جسمی باشد.

شنیدن کتاب صوتی آرامش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره آلن دوباتن

آلن دو باتن، نویسنده، فیلسوف و مجری تلویزیونِ ساکن بریتانیا که دغدغه‌اش نوشتن درباره زندگی روزمره به شیوه‌ای فلسفی است. او در تمام نوشته‌هایش می‌کوشد فلسفه را وارد زندگی عادی انسان کند.

آلن دوباتن نویسنده‌ٔ فلسفی در سال ۱۹۶۹ در شهر زوریخ سوئیس به دنیا آمده است. او اکنون در لندن زندگی می‌کند و مشغول مدیریت در مؤسسه خود یعنی مدرسه‌ٔ زندگی است. این نویسنده اکنون به‌عنوان نویسنده‌ٔ فلسفه‌ٔ روزانه شناخته می‌شود. او درباره‌ٔ موضوعاتی می‌نویسد که هرروزه همه‌ٔ انسان‌ها با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند. موضوعاتی مانند عشق، سفر، هنر، معماری و ادبیات. کتاب‌های آلن دوباتن تاکنون به بیشتر از سی زبان دنیا ازجمله فارسی ترجمه‌ شده‌اند.

دوباتن دورهٔ دکتری فلسفه را در دانشگاه هاروارد آغاز کرد؛ ولی برای نوشتن کتب فلسفی به زبان ساده، آن را نیمه‌کاره رها کرد. مهم‌ترین کتاب‌های آلن دوباتن، تسلی‌بخشی‌های فلسفه و هنر سیروسفر نام دارند.

اولین کتاب آلن دوباتن به نام جستارهایی در باب عشق، در سال ۱۹۹۳ زمانی که او ۲۴ سال داشت، منتشر شد. کتابی که خیلی زود در لیست کتاب‌های پرفروش قرار گرفت و بیش از دو میلیون نسخه از آن به فروش رفت.

آلن دوباتن مؤسس مدرسه‌ای به نام مدرسه‌ٔ زندگی است. او با این باور که فرزندان ما در مدرسه راه و روش زندگی‌کردن را نمی‌آموزند مدرسهٔ زندگی را تأسیس کرد. دوباتن معتقد است این فقدان دانش باعث می‌شود کودکان در زندگی بالغانه‌شان با مشکلات زیادی مواجه شوند.

موضوعاتی که در مدرسه زندگی تدریس می‌شوند متنوع‌اند. اما همه‌ٔ این آموزش‌ها در راستای افزایش خودشناسی هستند. زیرا گردانندگان این مدرسه معتقدند تنها با خودشناسی است که می‌توانیم زندگی برتر و رضایت‌بخش‌تری داشته باشیم. مجموعه‌ٔ آموزش‌های این مدرسه در شش دسته‌ٔ کلی تقسیم‌بندی می‌شود. خودشناسی، ارتباطات (Relationships)، کار، آرامش، رفتار‌های اجتماعی و فرهنگ و فراغت.

نویسندگان و فیلسوفان باتجربه‌ای هم در این مؤسسه کار می‌کنند. نکته‌ٔ جالب این است که باتوجه‌به تفاوتِ روش‌های یادگیری، مدرسه‌ٔ زندگی آلن دوباتن، آموزه‌ها یا محصولاتش را به روش‌های مختلفی، مانند کتاب، کارگاه، ویدئو، جلسه‌ روانکاوی و... ارائه می‌کند.

آلن دوباتن کتاب‌های بسیاری منتشر کرده است. از میان این آثار، کتاب‌های جستارهایی در باب عشق، شغل مورد علاقه، تسلی‌بخشی‌های فلسفه، هنر سیروسفر، اضطراب منزلت، دین برای خداناباوران، سیر عشق، آرامش، هنر همچون درمان و تعدادی از کتاب‌های مدرسهٔ زندگی به فارسی ترجمه‌ شده‌اند و همه‌ٔ آن‌ها در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های بازار قرار گرفته‌اند.

در بخشی از این کتاب صوتی می‌شنویم

در بسیاری از مسائل پیچیده، کاملاً معقول است که، نسبت به آنچه در وهلهٔ اول به‌نظر می‌رسد، راه‌های منطقی بیشتری برای مواجه با یک مشکل وجود داشته باشد. همان‌طور که مثلاً می‌پذیریم برای ادارهٔ یک نمایشگاه آبزیان یا جراحی ریشهٔ دندان، بیش از یک راه معقول وجود دارد.

ممکن است برایمان سخت باشد که تشخیص دهیم کدام کارها واقعاً دشوار هستند، و از همین رو لازم است با توجه بیشتری به آن‌ها بپردازیم. ممکن است کودکی که در حال آموختن ساز ویولن است خیلی زود بعد از بیست دقیقه غمگین شود، چون احساس می‌کند هیچ پیشرفتی نمی‌کند. ریشهٔ بسیاری از دردسرهای ما این است که برایمان جا نیفتاده که برخی چالش‌ها ممکن است چقدر سخت و طاقت‌فرسا باشند. گوستاو فلوبر در روزهای آغازین کار نویسندگی‌اش بود که به شیوهٔ خاص خودش درسی دردناک را فراگرفت. در اواخر دههٔ بیست زندگی‌اش بسیار مشتاق شد که شخصیت ادبی بزرگی شود و خیلی زود رمانی به نام وسوسهٔ سن آنتونی نوشت. از افراد مختلفی نظر خواست و همه، به اتفاق آرا، گفتند باید دست‌نوشت کتابش را به آتش بیندازد و او هم انداخت. سپس کار دیگری به نام مادام بوواری را شروع کرد و این بار با این دیدگاه جدی‌تر که این فرآیند می‌تواند چقدر دشوار و زمان‌بر باشد و شاید گاهی مجبور شود با یک پاراگراف مدت‌ها کلنجار برود و چه بسا نظرش در مورد آهنگِ یک جمله چندین بار تغییر کند. این رمان پنج سال وقت او را گرفت، اما سرانجام به‌عنوان یک شاهکار شناخته شد. توجه زیاد به جزئیات نوشته‌ها، پاداش بسیار بزرگی برای او به ارمغان آورد.

اضطراب‌های خانوادگیِ طولانی‌مدت و بسیار استرس‌زا به‌نظر می‌رسد که اغلب در مورد جزئیاتی بی‌اهمیت و تنگ‌نظرانه‌اند. شیوهٔ درستِ پختن جوجه چیست؟ آیا در توالت روزنامه بگذاریم؟ اگر بگویی کاری را «تا یک دقیقهٔ دیگر» انجام می‌دهم، مشکلی ندارد که آن را هشت دقیقهٔ دیگر انجام بدهی؟ آیا مصرف هرروزهٔ آب معدنی گازدار در خانه ولخرجی است؟ این جزئیات طبیعتاً این حس را در ما ایجاد می‌کند که احمقانه است فکرمان را درگیر آن‌ها کنیم. و در نتیجه مسیر توصیه‌شده برای داشتن رابطه‌ای آرام‌تر این است که صرفاً به چنین موضوعاتی چندان اهمیت ندهیم: یعنی نباید نسبت به جزئیات خیلی وسواس به خرج دهیم.

این نگرش را می‌توانیم با دیدگاهی مقایسه کنیم که در مورد جزئیات موجود در کارهای هنری گفتیم. می‌دانیم جزئیات بسیار بااهمیتند و باید توجه خاصی به آن‌ها بکنیم. کلمات آغازینِ سرزمین هَرز اثر تی. اس. الیوت چنین است: «آوریل بی‌رحم‌ترین ماه سال است». می‌توان به‌جای آن نوشت «در میان ماه‌های سال، ماه چهارم از همه بی‌رحم‌تر است». و جایگزین کردن آن از لحاظ معنای تحت‌الفظی هیچ ایرادی ندارد. معمولاً احمقانه است در مورد این بحث کنیم که فرق بین «بی‌رحم‌ترین» و «از همه بی‌رحم‌تر» چیست یا در مورد تفاوت بین «آوریل» و «چهارمین ماه سال» هیجانزده شویم. اما در شعر، واژگان دقیق و توالی به‌کاررفته در آن بسیار مهم است. عبارت الیوت ویژگی، لحن و آهنگ خاص خود را دارد؛ بسیار رک و خشن است و در ذهن می‌ماند. در مورد نقاشی هم چنین تشابهی یافت می‌شود. اگر هنرمندی به مدت نیم ساعت به غلظت مشخصی از رنگ آبی فکر کند، تعجب نمی‌کنیم. و اگر معماری ذهن خود را مشغول بافت‌های مختلف سنگ یا رنگ‌سایه‌های مختلف شیشه کند، که اختلاف کمی با هم دارند، او را تحسین می‌کنیم. همهٔ ما تصدیق می‌کنیم که در هنر چیزهای کوچک ــ یعنی جزئیات ــ اهمیت بسیار زیادی دارند. جزئیات امور خانه کوچک به‌نظر می‌رسند، اما آبستن ایده‌های بزرگ و مهمی هستند. این مقایسه ممکن است در ابتدا عجیب به‌نظر برسد، اما اشیای خانه که ممکن است باعث آشفتگی شوند شباهت زیادی به آثار هنری دارند: آن‌ها معناهایی پیچیده و مختصر را به‌صورت جزئیات نمادینِ درهم‌فشرده درمی‌آورند.

معرفی نویسنده
عکس آلن دوباتن
آلن دوباتن

آلن دو باتن فیلسوف، نویسنده و مجری تلویزیونی در ۲۰ دسامبر ۱۹۶۹ میلادی در زوریخ به دنیا آمد. او نویسنده‌ی کتاب های مشهوری مانند آرامش و خودشناسی است. او فرزند ژاکلین و ژیلبر دو باتن بود. ژیلبر در اسکندریه در مصر زاده شده بود و پس از این‌که به خاطر به قدرت رسیدن جمال عبد‌الناصر مجبور به خروج از مصر شد، برای کار و زندگی به سوئیس مهاجرت کرد و هم‌بنیان‌گذار موسسه‌ی مالی-اعتباری جی‌ای‌ام شد (ثروت خانواده‌ی او در سال ۱۹۹۹ م. حدود ۲۳۴ میلیون یورو تخمین زده شد). مادر آلن متولد سوئیس و از اهالی اشکنازی و پدرش از خانواده‌ی یهودیان سفاردی‌ از شهر باتن در کاستیا و لئون بود.

نظرات کاربران

mahdie ebrahimi
۱۴۰۲/۰۱/۱۹

کتاب موقعیت های مختلفی مثل رابطه و کار و بلندپروازی رو در نظر میگیذه چ در هر موقعیت توضیح میده چرا عصبانی میشیم. بعد یه نگاه و طرز فکر جدید یاد میده که بتونیم بوسیله اون ارامش بیشتری پیدا کنیم.

- بیشتر
fatime
۱۴۰۲/۰۵/۲۴

کتاب عالی بود،درک بخش های اول کتاب آسونتر هست و برای بخش های وسط و آخر باید تمرکز بیشتری داشته باشید یا دو سه بار گوش بدید....در کل خیلی مفید و تاثیر گذار هست.

yasna
۱۴۰۲/۰۴/۱۱

کتابی بسیار جلب توجه کننده ای هست وحتما حتما توصیه میکنم این کتاب را بخونید

nazi
۱۴۰۲/۰۸/۲۵

کتاب خوبیه برای به آرامش رسیدن تو زندگی من دوست دارم

کاربر ۶۲۷۴۸۶۵جوادخان
۱۴۰۲/۰۴/۰۷

صادقانه بگم هنوزکامل نخوندمش

کاربر ۵۱۱۶۲۷۴
۱۴۰۲/۰۲/۰۷

من از آلن دوباتن اولین کتابی بود که گوش دادم گویندگی یه مقداری میتونست روان تر باشه بیشتر شبیه کسی بود که قرار بود فقط یه کتاب بخونه نه اینکه باهاش چند ساعتی رو زندگی کنه مثل خوانش آقای سلطان

- بیشتر
ghazal.n
۱۴۰۱/۱۲/۱۸

کتاب بدی نبود ولی واقعا اولاش خیلی حس بهتری منتقل میکنه و وسط و آخرای کتاب خیلی کسل کننده میشه و خیلی مثال زده . کاش یکم بیشتر راجب موضاعات کلیدی صحبت میکرد و راهکار میداد جای این که مثال

- بیشتر

زمان

۴ ساعت و ۵۸ دقیقه

حجم

۲۷۵٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۴ ساعت و ۵۸ دقیقه

حجم

۲۷۵٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۶۰,۵۰۰
تومان