دانلود کتاب صوتی نگاهی علمی به ذهن آگاهی با صدای هوتن شاطری‌پور + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی نگاهی علمی به ذهن آگاهی اثر دنیل گلمن

دانلود و خرید کتاب صوتی نگاهی علمی به ذهن آگاهی

معرفی کتاب صوتی نگاهی علمی به ذهن آگاهی

کتاب صوتی نگاه علمی به ذهن آگاهی نوشتهٔ دنیل گلمن و ریچارد جی. دیویدسون با ترجمهٔ کوروش اکبری و صدای هوتن شاطری‌پور در انتشارات بذر خرد منتشر شده است. 

درباره کتاب صوتی نگاهی علمی به ذهن آگاهی

نویسندگان در این کتاب از تاثیر ذهن آگاهی بر مغز و جسم می‌گوید. بررسی ذهن آگاهی ـ یا هر تنوع دیگری از مراقبه ـ از زاویه‌ٔ دید علمی با این پرسش آغاز می‌شود که این روش چه زمانی کارآمد است و چه زمانی نیست؟ آیا این روش به کسی کمک می‌کند؟ آیا مزایای آن تفاوتی‌ با مثلا ورزش دارد؟ این پرسش‌ها از جمله پرسش‌هایی هستند که این کتاب به آن‌ها پاسخ خواهد داد.

هدف اصلی نویسندگان برای نوشتن کتاب نگاهی علمی به ذهن آگاهی از ایده‌ای بلندپروازانه می‌آید که سال‌ها ذهن آن‌ها را مشغول کرده بود اینکه مزیت اصلی مراقبه، فراتر از حالت روحی لذت‌بخشی که می‌تواند ایجاد کند چه ویژگی‌ها و صفات ماندگاری است؟

این کتاب به شما کمک می‌کند نگاه متفاوتی به مراقبه داشته باشید و بتوانید با انتخابی آگاهانه‌تر سراغ مراقبه بروید. 

شنیدن کتاب نگاه علمی به ذهن آگاهی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به کسانی که به مباحث مراقبه و ذهن‌آگاهی علاقه دارند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب نگاه علمی به ذهن آگاهی

«داستان ما از صبحی در اوایل نوامبر ۱۹۷۰ شروع می شود. روزی که نوک مخروطی معبد بودایی بودگایا در مه اسرارآمیزی که از رودخانه‌ی نیه انجان در همان نزدیکی برمی خواست، از دیدها پنهان شد. در نزدیکی معبد نسلی از درخت مقدس قرار دارد که طبق گفته‌ی افسانه ها بودا زیر آن به مراقبه پرداخت و به آگاهی رسید.

در میان این مه، دن راهب پیر تبتی را دید که به آرامی حول محوطه‌ی مقدس قدم می زد. راهب موهایی کوتاه و خاکستری و عینکی ته استکانی به چشم داشت و درحالیکه تسبیح خود را می چرخاند، وِردی زیر لب نجوا می کرد و بودا را به‌واسطه‌ی بصیرت و حکمت او مورد ستایش قرار می داد.

چند روز بعد دوستان دَن او را به ملاقات همان راهب به نام خونو لاما ۱۸بردند. او در اتاقکی متروک و سرد زندگی می کرد. دیوارهای سیمانی اتاقک، سرمای آخر پاییز را به درون هدایت می کرد. یک تخته‌ی چوبی هم نقش تختخواب و هم نقش کاناپه را بازی میکرد، و تاقچه ای برای قرار دادن کتب و متون و مختصر اسباب دیگر همه‌ی چیزی بودند که در اتاقک او وجود داشت.

خونولاما از ساعات اولیه‌ی صبح تا پاسی از شب روی این تخت مینشست و همیشه متنی تبتی روبه‌رویش باز بود. هرگاه ملاقات‌کنندهای به دیدنش می آمد، که در فرهنگ تبتی امری متداول است، او با نگاهی مهربان و کلماتی گرم از وی استقبال میکرد. ویژگی های اخلاقی خونو یعنی توجه به هر آنکس که به دیدار او می آمد، سادگی و منش باوقار او، دَن را بسیار بیشتر از ویژگی های شخصیتی که برای کسب درجه‌ی علمی خود در روانشناسی کلینیکی در هاروارد مطالعه کرده بود تحتتاثیر قرار داد. آن مطالعات بر نکات منفی تمرکز داشتند. نکاتی مانند الگوهای عصبی، غلبه بر احساسات ناگوار و آسیبشناسی روانی.

از طرف دیگر خونو با ملایمت وجه بهترِ طبیعت انسان را به نمایش می گذاشت. مثلاً تواضع او حاوی نکات اخلاقی بود. گفته می شد که راهب بزرگ رهبانگاه به احترام جایگاه معنوی خونو، به او خانه ای بزرگ در طبقه‌ی بالای رهبانگاه پیشنهاد داد و اینکه در آنجا راهبی نیز به‌عنوان کمک در اختیار او باشد. خونو پیشنهاد را رد کرد و سادگی اتاقک محقر خود را ترجیح داد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱۱ ساعت و ۲۷ دقیقه

حجم

۳۲۳٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱۱ ساعت و ۲۷ دقیقه

حجم

۳۲۳٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۸۳,۵۰۰
تومان