دانلود کتاب صوتی زیبایی شناسی زندگی روزمره با صدای دادبه دادمهر + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی زیبایی شناسی زندگی روزمره اثر لیـــــو یودی

دانلود و خرید کتاب صوتی زیبایی شناسی زندگی روزمره

معرفی کتاب صوتی زیبایی شناسی زندگی روزمره

کتاب صوتی زیبایی شناسی در زندگی روزمره؛ نگاه شرقی، نگاه غربی نوشتهٔ لیو یودی و کرتیس ال. کارتر با ترجمهٔ محمد خیابانی در نشر پله به چاپ رسیده است. در سپتامبر ۲۰۲۱ کنفرانسی بین‌المللی با عنوان زیبایی‌شناسی متمرکز بر زندگی روزمره شرق و غرب، به‌عنوان نخستین کنفرانس بین‌المللی با چنین موضوعی در چین، برگزار شد. در طول کنفرانس بیش از هشتاد متفکر از سراسر جهان دربارهٔ گستره‌ای از موضوعات، گفت‌وگو کردند. کتاب حاضر مجموعه‌ای است متشکل از مقالات ارائه شده در این کنفرانس، به‌علاوه مقالاتی درخواستی از چهار متفکر دیگر که آثار مهمی در این حوزه نگاشته‌اند.

درباره کتاب صوتی زیبایی شناسی در زندگی روزمره

امروز، زیبایی‌شناسی زندگی روزمره محبوبیتی روزافزون دارد. این موضوع تا حدودی در تحولات اخیر جامعهٔ جهان نهفته است. زیبایی‌شناسی زندگی روزمره دغدغه‌ای مشترک برای زیبایی‌شناسان سراسر جهان شده است. ازاین‌جهت که واکنشی را نسبت به تغییرات بنیادی جهانی در فرهنگ و هنر معاصر نمایان می‌سازد. 

کتاب پیش رو دربارهٔ نسبت میان زیبایی و تجربهٔ زیستهٔ هرروزه (روزمره) است که از محدوده‌های مرسوم پژوهش‌های هنرمحور فراتر می‌رود. نویسندگان این کتاب پهنه‌ای از زیبایی‌شناسی را یادآوری می‌کنند که سال‌های متمادی به دلیل تمرکز بر هنرهای زیبا به حاشیه رانده شده بود.

با روند اخیر زیبایی‌شناسی در جهان، زیبایی‌شناسی زندگی روزمره روش‌شناسی محدودِ هنر محور را رد می‌کند و به پیوستگی میان تجربهٔ زیبایی‌شناسانه و تجربهٔ روزمره توجه می‌کند. پیرو این دگرگونی، موضوع زیبایی‌شناسی و درگیری‌های زیبایی‌شناسانه دیگر فقط آثار هنری یا طبیعت و متمرکز بر دایرهٔ محدودی از ویژگی‌های زیبایی‌شناسانه نیست. مفهوم تجربهٔ زیبایی‌شناسانه نیز طوری گسترش‌یافته که دامنهٔ وسیع‌تری از تجربه‌های انسانی را در بر بگیرد.

درباره لیو یودی و کرتیس ال. کارتر

لیو یودی استادیار انستیتو فلسفهٔ آکادمی علوم‌انسانی چین، نمایندهٔ انجمن بین‌المللی زیبایی‌شناسی و دبیرکل انجمن زیبایی‌شناسی چین است. او علاوه بر دبیر اجرایی مجلهٔ استتیکس تألیفات زیادی دارد.

کرتیس ال. کارتر هم استاد زیبایی‌شناسی دانشگاه مارکِته است. او کتاب‌های زیادی دربارهٔ زیبایی‌شناسی روزمره، هنر و تغییرات اجتماعی دارد و سال‌های زیادی به‌عنوان مدیر و مؤسس موزهٔ Heggerty و همچنین رئیس انجمن بین‌المللی زیبایی‌شناسی فعالیت داشته است.

کتاب صوتی زیبایی شناسی در زندگی روزمره را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای دوستداران فلسفهٔ زیبایی جذاب خواهد بود.

بخشی از کتاب صوتی زیبایی شناسی در زندگی روزمره

«توسعهٔ هنرهای بصری از اواخر قرن نوزدهم رخدادهای هیجان‌انگیزی را در جنبش‌ها و سبک‌ها نشان می‌دهد. از جملهٔ جنبش‌های قابل ذکر امپرسیونیسم، پست‌امپرسیونیسم، فوویسم، اکسپرسیونیسم، کوبیسم، فوتوریسم، سوررئالیسم، دادائیسم، هنر انتزاعی (ابستره)، هنر پاپ، هنر دیدگانی و هنر مفهومی هستند. این‌ها مجموعهٔ گنج‌های شگفت‌انگیزی را برای موزه‌گَردها و موادی غنی را برای مورخانِ هنر فراهم کرده‌اند. به نظر می‌رسد این تغییر و تحولات همان‌قدر که چشم را خیره می‌سازد ذهن را هم گیج می‌کند، و ابداعاتِ ظاهراً عجیبی را پیش می‌نهد که موانع حل‌ناشدنی‌ای بر سرِ راهِ درکِ هنرِ مدرن و تلاش طاقت‌فرسا برای تعیین حدود و مرزهای آن قرار می‌دهد. هر چند، این تاریخ هنر مدرن چیزی بیش از صِرفِ مجموعه‌ای از تغییرات در سبک است و این تغییر و تحولات چیزی بیش از درجه‌های متفاوتی در بازنمایی و انتزاع از واقعیت را آشکار می‌کند. بیایید از نزدیک به این جایگزینی و توالی جنبش‌ها بنگریم تا مگر منطقی زیربنایی برای زنجیرهٔ آن‌ها پیدا کنیم.

برای شروع امپرسیونیسم را در نظر بگیریم. امپرسیونیسم معمولاً به‌عنوان تلاشی برای ثبت آثارِ زودگذرِ نور و به‌ویژه نور خورشید بر اشیا و منظره‌ها تعریف می‌شود. به نظر می‌رسد چیزها با انرژی خورشیدی استحکامشان را از دست می‌دهند و همان‌طور که فضا با نور خورشید پر می‌شود شروع به موج زدن می‌کنند و مایه‌هایی چندرنگ و بدون مرزهای رنگیِ مشخص به خود می‌گیرند. با پست‌امپرسیونیسم، اشیا استحکام خود را به دست آوردند و حضوری قوی را منعکس ساختند، درحالی‌که فوویسم با قلم‌مویی رها و رنگ‌هایی قوی شکل گرفت. در اکسپرسیونیسم اشیا با تونالیته‌ای غنی از عواطفی قوی رنگ‌آمیزی می‌شدند، اما این هم با منحل‌شدن استحکام به‌شکل ساختارهای هندسیِ کوبیسم جایگزین شد که در آن گاهی اشیا به بخش‌های‌شان خرد می‌شدند و طوری ارائه می‌شدند که گویی همزمان از چند پرسپکتیو مختلف دیده می‌شوند یا با نمایش ساختارهای درونی‌شان به‌شکلی شفاف درآمده‌اند. در مقابل، فوتوریسم استحکام اشیا را به پویاییِ به‌هم‌ریخته‌ای از حرکتِ فریبنده تبدیل کرد. شمایل‌شکنیِ دادائیسم موضوعاتِ پیش‌تر اصیلِ ایدئال‌گراییِ هنری و خرسندیِ بورژوایی را با واردکردن عناصر متناقض و احمقانه به معبد هنر به سخره گرفت، و سوررئالیسم جهان اشیای عادی را به اعوجاج‌های غریب و مجاورت‌های غیرمنطقیِ رؤیاها تغییر شکل داد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۷ ساعت و ۳۹ دقیقه

حجم

۴۲۳٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۷ ساعت و ۳۹ دقیقه

حجم

۴۲۳٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۷۲,۵۰۰
تومان