دانلود کتاب صوتی چرندیات پست مدرن با صدای تایماز رضوانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی چرندیات پست مدرن اثر ژان بریک‌مون

دانلود و خرید کتاب صوتی چرندیات پست مدرن

معرفی کتاب صوتی چرندیات پست مدرن

کتاب صوتی چرندیات پست مدرن نوشتهٔ ژان بریکمون و آلن سوکال و ترجمهٔ عرفان ثابتی است. تایماز رضوانی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و آوانامه آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی درمورد سوءاستفادهٔ بعضی از روشنفکران پست‌مدرن از علم است.

درباره کتاب صوتی چرندیات پست مدرن

کتاب صوتی چرندیات پست مدرن، به قلم آلن سوکال و ژان بریکمون، درمورد سوءاستفادهٔ برخی روشنفکران و فیلسوفان پست‌مدرن از مفاهیم و نظریه‌های علمی برای نوگرانمایی یا بالاتر نشان‌دادن بار علمی نظریات و مقالاتشان است. این کتاب صوتی در سال ۱۹۹۷ میلادی به زبان فرانسه و سپس در سال ۱۹۹۸ به زبان انگلیسی به چاپ رسید. ترجمه فارسی این کتاب نیز در سال ۱۳۸۴ با ترجمهٔ عرفان ثابتی انجام شد. دو نویسندهٔ این اثر به اشتباهات برخی پست‌مدرنیست‌هایی پرداخته‌اند که از علم برای پشتیبانی از مباحث و نظریات شخصی خودشان استفاده می‌کنند. کتاب حاضر با شوخ‌طبعی و ارائهٔ مباحثی مستدل، این تفکر را که نظریات علمی، تنها «روایات» یا ساختارهایی اجتماعی هستند، رد می‌کند و به کاوش در توانایی‌ها و محدودیت‌های علم در توصیف شرایط زندگی انسان می‌پردازد.

کتاب صوتی «چرندیات پست‌مدرن»، بنا به اظهارنظر نویسندگانش، طوفان کوچکی در برخی حلقه‌های روشنفکری به پا کرده است. آن‌ها نشان داده‌اند که «فلسفهٔ فرانسهٔ مدرن پر از مهملات قدیمی است»، اما جالب است بدانید که نویسندگان کتاب مدعی هستند روشنفکران مشهوری از قبیل لاکان، کریستوا، ایریگاری و بودریار به طور مکرر از مفاهیم و واژگان علمی سوءاستفاده کرده‌اند یا ایده‌های علمی را کاملاً خارج از بافت و زمینهٔ خود به کار برده‌اند و هیچ‌گونه دلیلی هم برای این کار نیاورده‌اند. نظر شما چیست؟ آیا به‌راستی آن‌ها می‌توانند این موضوع را ثابت کنند؟ این کتاب گویا در واقع دو اثر مجزا ولی مرتبط در یک جلد است که به پیچاندن مطلب، استفاده از زبان عمداً مبهم، فکر آشفته و پریشان و سوءاستفاده از مفاهیم علمی پرداخته است.

شنیدن کتاب صوتی چرندیات پست مدرن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران حوزهٔ فلسفه و زبان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی چرندیات پست مدرن

«داستان اين كتاب با یک حقه شروع شد. چند سالی می‌شد كه گرايش‌های فكری در برخی حوزه‌های دنيای آكادميک آمريكا ما را متعجب و ناراحت كرده بود. به نظر می‌رسيد بخش‌های وسيعی از علوم انسانی و علوم اجتماعی، فلسفه‌ای را برگزيده‌اند كه آن را، تا زمان يافتن اصطلاح بهتری، «پست‌مدرنيسم» می‌خوانيم. جريانی فكری كه مشخصه آن طرد كم و بيش صريح سنت عقل‌گرايانه عصر روشنگری، جدايی گفتمان‌های نظری از هرگونه آزمون تجربی، و نوعی نسبيت‌گرايی شناختاری و فرهنگی است كه علم را چيزی جز نوعی «روايت»، نوعی «اسطوره» يا نوعی برساخته اجتماعی نمی‌داند. برای واكنش نشان دادن به اين پديده، يكی از ما (سوكال) تصميم گرفت آزمايش نامتعارف (و مسلما كنترل‌نشده‌ای) انجام دهد: اين كه به یک نشريه مطالعات فرهنگی آمريكايی مد روز، Social Text، هجويه و نقيضه‌ای از آن نوع كارهايی را تحويل دهد كه در سال‌های اخير به شدت افزايش يافته‌اند، و ببيند آيا آن را منتشر خواهند كرد يا نه... .»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱۰ ساعت و ۱۳ دقیقه

حجم

۸۴۴٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۰ ساعت و ۱۳ دقیقه

حجم

۸۴۴٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۹۴,۰۰۰
تومان