دانلود کتاب صوتی میدل مارچ با صدای مریم محبوب + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی میدل مارچ اثر جورج الیوت

دانلود و خرید کتاب صوتی میدل مارچ

نویسنده:جورج الیوت
گوینده:مریم محبوب
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۴از ۱۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی میدل مارچ

کتاب صوتی میدل مارچ نوشتۀ جورج الیوت و ترجمۀ لیدا طرزی است. گویندگی این کتاب صوتی را مریم محبوب انجام داده و انتشارات کتاب نیستان آن را منتشر شده است. این کتاب صوتی، دومین اثر از مجموعۀ خلاصه‌رمان‌های منتشر شده در این انتشارات و شامل خلاصه‌ای از رمان میدل مارچ است.

درباره کتاب صوتی میدل مارچ

کتاب صوتی میدل مارچ، از نظر بسیاری از منتقدان، عظیم‌ترین و مهم‌ترین اثر نویسندۀ آن است. جرج الیوت در این رمان، پرتره‌ای تأثیرگذار از انسان‌هایی به نمایش می‌گذارد که همگی در راه رسیدن به آنچه که در سر می‌پرورانده‌اند،‌ شکست خورده‌اند. برخی از صاحب‌نظران، میدل مارچ را «یکی از بزرگ‌ترین داستان‌های تراژیک تاریخ» لقب داده‌اند.

یکی از شخصیت‌های این رمان، زنی روشن‌فکر و آرمان‌گرا به نام «دوروتیا بروک» است. او از بسیاری جهات، مانند خود نویسنده است و می‌کوشد جامعۀ مادی‌گرا و متخاصم پیرامون‌اش را ترسیم و البته خود را از آن متمایز کند. دوروتیا در ادامه وارد ازدواجی کابوس‌وار با مردی می‌شود که به‌اشتباه، گمان می‌کند نیمۀ گمشدۀ اوست.

یکی دیگر از شخیت‌های این رمان، دکتری جوان و آرمان‌گرا به نام «ترتیوس لیدگیت» است. او عاشق دختری زیبا اما خودبین و سطحی به نام «روزاموند وینسی» است اما سرانجام، با ازدواج با او، خود را به نابودی می‌کشاند.

جورج الیوت در کتاب صوتی میدل مارچ، با انتخاب مجموعه‌ای از شخصیت‌ها، به ارائۀ تصویری واقعی از جامعۀ کارگری، مغازه‌داری و حتی طبقۀ متوسط و در حال شکوفایی و نیز ثروتمندان در عصر خود می‌پردازد. میدل مارچ، داستان یک شهر است؛ با همۀ ابعاد و مناسبات آن.

در سال ۱۹۹۴، یک مینی‌سریال به همین نام و با اقتباس از رمان میدل مارچ به نمایش درآمد. این سریال تلویزیونی تعداد نسخه‌های فروخته‌شده از کتاب میدل مارچ را به بیش از یک‌صد هزار جلد در آن سال رساند.

کتاب صوتی میدل مارچ ۱۱ ساعت و ۷ دقیقه است.

شنیدن کتاب صوتی میدل مارچ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی کلاسیک پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جورج الیوت

ماری آن اوانز، معروف به جورج الیوت در ۲۲ نوامبر ۱۸۱۹ در چیلور کتون در وارویکشایر انگلستان به دنیا آمد. وی رمان‌نویس انگلیسی دوران ویکتوریا است. آثار او به‌خاطر دیدگاه‌های رئالیستی (واقع‌گرایانه) و روان‌شناختی شهرت دارند. او را پایه‌گذار روش آنالیز شخصیت رمان‌های مدرن می‌دانند.

جورج الیوت برخلاف باور بسیاری از مردم، یک زن بود. او نام جورج الیوت را به‌صورت مستعار و به‌منظور جلب اعتماد مخاطبان‌اش برای خود برگزید. الیوت در زمان حیات خود، ۷ رمان و ۱۱ کتاب شعر نوشت. الیوت در زمان خود، نویسنده‌ای منحصربه‌فرد و شاخص بود.

به عقیدۀ برخی منتقدان، الیوت تنها نویسنده‌ای است که پس از جین آستین به‌صراحت، به بیان انتقادهای سیاسی و مشکلات اجتماعی زمانه‌اش در آثار خود پرداخته است.

آثار معروف او عبارت‌اند از: ادام بید (۱۸۵۹)، آسیاب کنار فلوس (۱۸۶۰)، سایلاس مارنر (۱۸۶۱)، میدل مارچ (۱۸۷۱–۷۲) و دانیل دروندا (۱۸۷۶).

جورج الیوت در ۲۲ دسامبر ۱۸۸۰ در لندن درگذشت. 

بخشی از کتاب صوتی میدل مارچ

«دوروتیا انگشتر زمرد و دستبند را به دستش انداخت و دستش را مقابل چشمانش گرفت. سعی می‌کرد ذوق زدگی‌اش را در شعف مذهبی‌اش غرق کند. سلیا که از نقطه ضعف خواهرش تعجب کرده بود گفت: «حالا که از آن‌ها خوشت آمده برشان دار.» دوروتیا هم جواب داد: «آره، این دوتا را برمی دارم.» بعد دستش را گذاشت روی میز و با لحن دیگری ادامه داد: «ولی ببینی چه آدم‌های بیچاره‌ای در معدن جان کنده‌اند تا این سنگ‌ها را پیدا کنند و بفروشند.»

سلیا فکر می‌کرد دوروتیا از حرفش پشیمان می‌شود و انگشتر و دستبند را برنمی‌دارد، ولی دوروتیا درآمد که: «آره، خواهرکم، این‌ها را برمی‌دارم، ولی بقیه‌اش را بردار و ببر. جعبه‌شان را هم ببر.»

سلیا پرسید: «با هم می‌اندازی‌شان؟»

دوروتیا سریع نگاهش کرد و گفت: «شاید. بستگی دارد چقدر تنزل کنم.»»

معرفی نویسنده
جورج الیوت

جورج الیوت یکی از رمان‌نویسان مشهور انگلیسی دوران ویکتوریا است که آثار او به‌واسطه‌ی بهره‌مندی از دیدگاه‌های رئالیست و روان‌شناختی شهرت دارند. او، با نام اصلی ماری آن اوانز، این نام مستعار مردانه را برای خود برگزید تا اطمینان یابد که آثارش، فارغ از جنسیت وی مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرد. اگرچه نویسندگان زن در آن زمان آزادانه نام اصلی‌شان را در آثار خود می‌نوشتند، اما الیوت نمی‌خواست به سبک بسیاری از آنان، صرفاً به عنوان نویسنده‌ی داستان‌های عاشقانه شناخته شود. این جدیت و تمایز را در تمامی ادوار زندگی او می‌توان دید.

نظرات کاربران

p.kh
۱۴۰۱/۰۲/۱۴

من این رمان رو چاپیش رو خوندم وخیلی لذت بردم

کاربر 8555457
۱۴۰۳/۰۱/۳۱

کتاب بسیار عالی بود حتما توصیه میکنم بخونید یکی از بهترین آثارکلاسیک هست

EmV
۱۴۰۲/۱۰/۱۷

خیلی کتاب دلنشین و دوست داشتنی ای هست😊 خیلی ساده و زیبا افکار و احساسات انسان هایی بسیار متفاوت رو بیان میکنه، به نظرم خوندنش واقعا مفیده مخصوصا برای متاهل ها.

معصومه
۱۴۰۱/۰۶/۰۱

در مجموع شنیدنش تجربه‌ی جذابی بود. گویندگی کتاب هم به‌نظرم خوب و حس‌برانگیز بود. موسیقی‌های لابه‌لاش هم همین طور. خود داستان هم برام جالب بود. البته دلم می‌خواد برم بیشتر راجع به خود کتاب و نویسنده بخونم و بدونم.. بعد

- بیشتر
Shiva Sepahnejad
۱۴۰۱/۰۳/۲۲

این کتاب الان جلد اول هست یا هر دو جلد؟

زمان

۱۱ ساعت و ۷ دقیقه

حجم

۴۵۸٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱۱ ساعت و ۷ دقیقه

حجم

۴۵۸٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۴۸,۰۰۰
تومان