دانلود کتاب صوتی فلسفه دوستی با صدای سیاوش اکبریان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی فلسفه دوستی اثر الکساندر نهاماس

دانلود و خرید کتاب صوتی فلسفه دوستی

معرفی کتاب صوتی فلسفه دوستی

کتاب صوتی «فلسفه دوستی» نوشتۀ الکساندر نهاماس با ترجمۀ آیدین رشیدی و گویندگی سیاوش اکبریان در انتشارات شرکت توسعه محتوای لحن دیگر منتشر شده است. الکساندر نهاماس از آنچه در قرون گذشته درباره دوستی گفته‌اند می‌نویسد و بازنمایی دوستی در هنر را نمایان می‌کند. ترکیب فلسفه و دوستی را امتحان می‌کند و جنبه‌هایی از دوستی را به ما نشان می‌دهد که شاید تا به حال از چشممان پنهان مانده بوده است. جنبه‌های مثبت و منفی. او صحبتش را از ارسطو آغاز می‌کند چراکه معتقد است: «هر بحث جدی در باب دوستی از او آغاز می شود.»

درباره کتاب صوتی فلسفه دوستی

دوستی، مفهومی دائمی در زندگی ما است ، اما توصیف آن دشوار است. «فلسفه دوستی» کتابی است یک بررسی منحصر به فرد و گسترده از دوستی را پیرامون این مفهوم آغاز می کند. با بهره گیری از یک کاوش تاریخی طولانی مدت پیرامون اندیشه فلسفی در مورد این موضوع ، از ارسطو تا امرسون و فراتر از آن ، و با استفاده از نمونه هایی از ادبیات ، هنر ، نمایشنامه و زندگی شخصی خود ، "الکساندر نهاماس" نشان می دهد که دوستی همیشه به همان اندازه که یک رابطه خصوصی بوده است، با مواردی همچون سیاست و تجارت ، امتیازات و مزایا پیوند جدایی ناپذیری دارد. به گفتهٔ الکساندر نهاماس، رابطه نزدیک در زندگی امروزی که حریم شخصی از استحکام و اهمیت بیشتری برخوردار شده، برای داشتن یک زندگی شاد ضروری است.

الکساندر نهاماس اظهار می دارد که در دوستی، فرد به چیزهای خارق العاده ای دست می یابد. نویسنده تقدس های سنتی را با در نظر گرفتن باور تزلزل ناپذیر ما پیرامون ارزشمند و حیاتی بودن دوستی، با واقع بینی روشن در مورد احتمال از دست دادن دوست یا خراب شدن دوستی، تجزیه و تحلیل می کند و دید منطقی و واضحی در این زمینه ارائه می دهد.

کتاب صوتی فلسفه دوستی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

فلسفه دوستی را به تمام علاقه‌مندان به مطالعات فلسفی پیشنهاد می‌کنیم. این کتاب‌ها فلسفه را ساده می‌کنند و بنابراین، برای هر علاقه‌مندی، جذاب و تاثیرگذارند.

بخشی از کتاب صوتی فلسفه دوستی

این پرسش که آیا می‌توان بدون دوست زندگی خوبی داشت پاسخ قاطعی ندارد. شکی نیست که دوستان خوب زندگی انسان را بهتر و شادتر ‌ می‌کنند، اما آیا همیشه این‌طور است؟ آیا ممکن نیست که دوستان خوب، ولو بر اثر اشتباه، ما را به ماجراهایی خطرناک و زیان‌بار بکشانند؟ در این صورت، معلوم می‌شود دوست بدی بوده‌اند یا اصلاً دوستمان نبوده‌اند؟ ارسطو این سؤالات را نادیده می‌گیرد، زیرا او، و به‌تبعش سنت فلسفی، یک فرض را دربارهٔ ماهیت دوستی مسلم می‌گیرند و آن این است که فقط انسان‌های خوب می‌توانند دوست باشند. ارسطو می‌گوید فیلیای کامل و اصیل منوط به فضیلت است، یعنی آدم‌های بد هرگز نمی‌توانند دوست باشند؛ دوستان خوب ممکن نیست آدم‌های بدی باشند و دوستی بین آنها هرگز باعث آسیب نمی‌شود. البته فلسفهٔ مدرن تصدیق می‌کند آدم‌هایی که بی‌عیب‌ونقص نیستند یعنی اغلب ما نیز می‌توانند دوست واقعی باشند، اما باز با نظر ارسطو موافق است که دوستی همواره متوجه خوبی است و، همان‌طور که خواهیم دید، این خوبی با اخلاق یکی پنداشته شده است. این نیز نگاهی خوشبینانه به دوستی است و با همان سؤال‌هایی مواجه است که پیش‌تر از ارسطو کردیم.

آیا ممکن است آدم‌های بد دوستان خوبی باشند؟ آیا ممکن است دوستان خوب به هم آسیب بزنند؟ آیا دوستی به حیطهٔ اخلاق تعلق دارد؟ این‌ها پرسش‌هایی‌اند که در این کتاب با آنها دست‌وپنجه نرم می‌کنیم و می‌کوشیم تا از دوستی تصویر دقیق‌تر و جامع‌تری به دست بدهیم. اولین قدم برای پاسخ دادن به این پرسش‌ها مستلزم مطرح کردن پرسشی است که شاید خیلی مرتبط به نظر نرسد: آیا فیلیای ارسطو و دوستی مدرن معادل یکدیگرند؟

نظرات کاربران

Ali Shekarchi
۱۴۰۱/۰۷/۰۶

خوندن این کتاب به این پرسش های من پاسخ داد 🌱هدف از دوستی ما با بقیه چیه ؟ و چرا نمیشه با همه دوست بود؟ 🌱چطور دوستی می‌تونه با ارزش های اخلاقی در تضاد باشه بدون اینکه از ارزشش کم بشه ؟ 🌱فرق

- بیشتر
کبوتر سفید
۱۴۰۱/۰۳/۱۳

چقدر گوینده کتاب به این دشواری، زیبا از عهده کار بر آمده است

Amir G
۱۴۰۲/۱۱/۰۱

عنوانی زیبا ولی… کتاب در حالت کلی حرف های قشنگی هم داشت ولی به شدت خسته کننده میشه و مطالب رو کش میده، مطالب جانبی اونقدر گفته میشه که حوصله سر بر میشه وگرنه حجم کتاب به هیچ وجه اینقدر نبود پ.ن:

- بیشتر
Negar Taslimi
۱۴۰۲/۰۳/۱۸

بسیار این مبحث برام مهن بود ولی می خوایتن دید احساسی توش نباشه و این کتاب فلسفی در هصوص دوستی هیلی بهن کمک کرد ، برای شناخت پایه های دوستی های خودم

زمان

۷ ساعت

حجم

۳۸۵٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۷ ساعت

حجم

۳۸۵٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۹,۰۰۰
تومان