دانلود کتاب صوتی حافظ ناشنیده پند با صدای آرمان سلطان زاده + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی حافظ ناشنیده پند اثر ایرج پزشکزاد

دانلود و خرید کتاب صوتی حافظ ناشنیده پند

انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۳۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی حافظ ناشنیده پند

کتاب صوتی حافظ ناشنیده پند نوشتهٔ ایرج پزشکزاد با صدای آرمان سلطان زاده در نشر آوانامه منتشر شده است.

درباره کتاب صوتی حافظ ناشنیده پند

کتاب صوتی حافظ ناشنیده پند روایت بخشی از زندگی حافظ، شاعر بزرگ و مشهور ایران از زبان محمد گلندام، دوست حافظ است. محمد گلندام از نزدیکان حافظ بود که دیوان شعر او را پس از مرگش جمع‌آوری کرد و بر آن مقدمه نوشت. در این کتاب صوتی طنزپرداز معاصر ایران، ایرج پزشکزاد با نثری روان و زیبا، برهه‌ای از زندگی شخصی و اجتماعی شاعر را روایت کرده است. در کتاب صوتی حافظ ناشنیده پند با نگرانی‌های اجتماعی حافظ، عاشق‌شدن و ارتباطش با دیگر شاعران، از جمله عبيـد زاکانی با نثری داستانی آشنا می‌شوید.

شنیدن کتاب صوتی حافظ ناشنیده پند را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به حافط پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره ایرج پزشکزاد

ایرج پزشکزاد در سال ۱۳۰۶ شمسی در تهران متولد شد. پدرش حسن پزشکزاد یک پزشک و مادرش شاهزاده فکری ارشاد دختر مؤیدالممالک فکری ارشاد بود. معزدیوان فکری نیز دایی او بود. وی پس از تحصیل در ایران و فرانسه در رشته حقوق دانش‌آموخته شد و به مدت پنج سال در ایران به قضاوت مشغول بود. پس از آن به خدمت در وزارت امور خارجه ایران ادامه داد و آخرین سمتش مدیرکل روابط فرهنگی بود.

پزشکزاد کار نویسندگی را در اوایل دهه ۱۳۳۰ خورشیدی با نوشتن داستان‌ کوتاه برای مجله‌ها و ترجمه نوشته‌های ولتر، مولیر و چند رمان تاریخی آغاز کرد. او هنگام کار در وزارت امور خارجه، نویسنده ستون طنز آسمون ریسمون در مجله فردوسی نیز بود.

پزشک‌زاد درباره خودش می‌گوید: «از پدری پزشک و مادری معلم به دنیا اومدم. تحصیلات ابتدایی و متوسطه در تهران و تحصیلات عالیه رو در فرانسه در رشته حقوق گذراندم. بعد از فارغ‌التحصیلی به استخدام وزارت امور خارجه درآمدم و به‌عنوان دیپلمات تا انقلاب در اونجا کار کردم. بعد از انقلاب از کار اخراج شدم به‌طوری‌که حتی حقوق بازنشستگی هم شامل حالم نشد. بعد از اون به فرانسه برگشتم و به کار روزنامه‌نگاری و قلم زنی و نوشتن اراجیف مشغول شدم»

هرچند امروزه پزشکزاد را فقط با دایی جان ناپلئون می‌شناسند؛ اما او آثار دیگری مانند: حاج مم‌جعفر در پاریس، بوبول، آسمون ریسمون، شهر فرنگ از همه رنگ، انترناسیونال بچه‌پرروها، رستم صولتان، گلگشت خاطرات، بلیط خان‌عمو، مصدق بازمصلوب: چند مقالهٔ سیاسی و چندین مقاله‌ی سیاسی و تاریخی و ترجمه‌های دختر گرجی از موریس دوکبرا، زندانی کازابلانکا از موریس دوکبرا، فردا گریه خواهم کرد از لیلیان روت، شوایک سرباز پاکدل از یاروسلاو هاشک، دو سرنوشت از ویلکی کالین و ... در کارنامه خود دارد. بعضی منتقدان پزشکزاد را بهترین رمان‌نویس طنز‌پرداز ایران می‌دانند.

معرفی نویسنده
عکس ایرج پزشکزاد
ایرج پزشکزاد
ایرانی | درگذشت ۱۴۰۰

ایرج پزشکزاد در سال ۱۳۰۶ شمسی در تهران متولد شد. پدرش حسن پزشکزاد یک پزشک و مادرش شاهزاده فکری ارشاد دختر مؤیدالممالک فکری ارشاد بود. معزدیوان فکری نیز دایی او بود. وی پس از تحصیل در ایران و فرانسه در رشته حقوق دانش‌آموخته شد و به مدت پنج سال در ایران به قضاوت مشغول بود. پس از آن به خدمت در وزارت امور خارجه ایران ادامه داد و آخرین سمتش مدیرکل روابط فرهنگی بود.

نظرات کاربران

Salim yazdi
۱۴۰۱/۰۹/۱۲

بسیار جذاب بود متن ،اشعار و صدای گوینده بسیار زیبا و دلنشین است . فکر نمیکردم که اینچنین مرا جذب کند حتما نسخه فیزیکی کتاب را هم خواهم خرید

Nazak Ekhtiary
۱۴۰۲/۰۴/۰۴

بسیار زیبا و جذاب ما را با گوشه ای از زندگی این در گرانبهای شعر و ادب پارسی آشنا کرد . آقای آرمان سلطانزاده با تلفظ بسیار شیوا و درست اشعار و متن حظ کاملی از شنیدن بما دادید، سپاسگزارم

- بیشتر
Nezam
۱۴۰۱/۰۹/۱۵

همه چیز عالی ولی کاش حین خوندن غزل صدای تار یا یه ساز سنتی و همون گوشه ای که نویسنده میگفت نواخته میشد

ocean
۱۴۰۲/۰۸/۲۳

خیلی خوبه. واقعا دوستش داشتم.💙

کاربر ۵۵۳۵۳۳۷
۱۴۰۱/۱۰/۲۸

اصلا حافظ را این شکلی نمی شناختم بارها خندیدم و واقعا برام لذت بخش که دوباره گوش کنم ...اما ادامه داستان آیا حافظ ازدواج کرد با جهان خاتون؟

forood کاربر ۳۱۶۷۶۷۵
۱۴۰۱/۱۰/۲۲

کتاب بسیار زیبا و تاثیرگذار

farhad_110
۱۴۰۲/۰۶/۲۴

از یک منظر، کتاب خوب و دوست‌داشتنی است. بدیهی است که نویسنده کتاب که از اساتید بنام طنزپردازی معاصر است، چاشنی تخیل را حسابی وارد کار کرده باشد! یعنی بسیاری از مطالب کتاب، با وقعیت‌های تاریخی که در مورد حافظِ

- بیشتر
سمیه
۱۴۰۲/۰۴/۲۶

بر اساس نظرات خریدم ولی برای من‌جذاب و شنیدنی نبود.

ملکه بهشت
۱۴۰۲/۰۳/۲۰

خیلی کتاب صوتی جذاب و زیبایی بود چندروز باهاش زندگی کردم 🥺

faraz
۱۴۰۲/۰۱/۲۴

عالی بود واقعا لذت بردم

زمان

۹ ساعت و ۱۶ دقیقه

حجم

۷۶۵٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۹ ساعت و ۱۶ دقیقه

حجم

۷۶۵٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۴,۰۰۰
تومان