دانلود کتاب صوتی سقلمه با صدای امیر فرحان‌نیا + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی سقلمه اثر ریچارد. اچ تیلر

دانلود و خرید کتاب صوتی سقلمه

معرفی کتاب صوتی سقلمه

کتاب صوتی سقلمه اثری از ریچارد تیلر و کاس سانستین است که مهری مدآبادی به فارسی ترجمه کرده است. این کتاب به ما کمک می‌کند تا دید بازتری نسبت به مسئله تصمیم‌گیری به خصوص در مسائل اقتصادی به دست بیاوریم.

سقلمه یکی از کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز (The New York Times) در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ بوده است و نشریات اکونومیست (The Economist) و فایننشال تایمز (Financial Times) آن را بهترین کتاب سال اعلام کردند. 

درباره کتاب صوتی سقلمه

تصمیم‌گیری یکی از سخت‌ترین کارهایی است که ما در طول زندگی خود انجام می‌دهیم. ما باید مهارتی را به دست بیاوریم که از بین گزینه‌های موجود، بهترین انتخاب را داشته باشیم و گاهی حتی لازم است تصمیم سازی کنیم. تصمیم سازی چیزی شبیه به کاری است که سیاست‌گذاران (Policy-makers) انجام می‌دهند. آن‌ها می‌خواهند در سطح کلان، روی تصمیم‌ها و انتخاب‌های گروه‌های بزرگی از مردم یک جامعه تأثیر بگذارند. اما آیا ما با عوامل تاثیرگذار بر تصمیمات خود آگاهیم؟

ریچارد تیلر، برنده جایزه نوبل اقتصاد سال ۲۰۱۷ و کاس سانستین در این کتاب نحوه تصمیم‌گیری غیر منطقی و انتخاب‌های غیرعقلانی مردم را بررسی کرده‌اند. آن‌ها نشان می‌دهند که چگونه ما تحت‌تاثیر وسوسه‌ها و یا خطاهای منطقی قرار می‌گیریم. وقتی ما از اطلاعات، بازخوردها و یا تجربیات شخصیِ کافی برخوردار نباشیم، احتمال اینکه انتخاب‌های بد انجام دهیم افزایش پیدا می‌کند. علاوه بر این، تاثیرات اجتماعی هم، تصمیم‌گیریِ خوب را مختل می‌کنند. به طور کلی ما و همه مردم، گرایشی ذاتی داریم تا خودمان را با جماعت همرنگ کنیم. ما دوست داریم در گروه‌هایی جای بگیریم و یا کاری را انجام دهیم که بقیه هم انجام می‌دهند. تاثیرات اجتماعی هرچند ممکن است ظریف و نامحسوس باشند، اما می‌توانند به شکلی ناخواسته منجر به تغییرات شگرف در سطح اقتصاد ملی شوند. این موضوع چیزی مشابه به همان تصمیم‌سازی است که پیشتر درباره‌اش صحبت کردیم.

ریچارد تیلر در کتاب سقلمه درباره همین موضوع صحبت می‌کند: او می‌خواند با کمک این کتاب به ما بیاموزد که چگونه از تاثیرات محیطی بر تصمیم‌گیری‌هایمان به ویژه در حوزه اقتصاد جلوگیری کنیم و چگونه هوشمندانه تصمیم‌گیری‌هایمان را بهبود دهیم. در این کتاب پس از بیان مطالبی درباره انسان و مقصدهای او در زندگی، به سراغ موضوع بهبود تصمیم‌گیری می‌رویم و آن را در زمینه‌های کارآفرینی، ثروت، تندرستی و آزادی‌های فردی بررسی می‌کنیم.

کتاب صوتی سقلمه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

شنیدن کتاب صوتی سقلمه را به تمام کسانی پیشنهاد می‌کنیم که دوست دارند سطح و کیفیت انتخاب‌ها و زندگی خود را بالا ببرند.

درباره ریچارد تیلر 

ریچارد تِیلر در سال ۱۹۴۵ در ایست‌اورنج ایالت نیوجرسی در خانواده‌ای یهودی متولد شد. او در آکادمی نیوآرک و دانشگاه کیس وسترن رزرو تحصیل کرد و در سال ۱۹۷۴ از دانشگاه راچستر دکترا گرفت. سپس به‌ عنوان استاد دانشگاه راچستر مشغول به کار شد. از سال ۱۹۷۸ تا ۱۹۹۵، او عضو هیئت علمی دانشکده جی.اس. جانسون دانشگاه کرنل بود و سپس در مدرسه بازرگانی بوت دانشگاه شیکاگو در سال ۱۹۹۵ عضو هیئت علمی بود. او در حال حاضر استاد برجستهٔ علوم رفتاری و اقتصاد در دانشگاه شیکاگو است. تیلر در سال ۲۰۱۷ جایزه نوبل اقتصاد را از آن خود کرد.

درباره کاس سانستین

کَس سان‌استاین سال ۱۹۵۴ در شهر کنکورد ایالت ماساچوست به دنیا آمد. او در دانشگاه هاروارد تحصیل کرد و دکترای حقوقش را در سال ۱۹۷۸ گرفت. حوزهٔ مطالعاتی او در خصوص حقوق قانون اساسی، قوانین حفظ محیط زیست، قوانین اداری و اقتصاد رفتاری است.

نظرات کاربران

ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

نویسنده معتقد است که باید عموم مردم را در تصمیم‌گیری‌هایشان با زدن سقلمه‌هایی، به طرفی هدایت کرد که حداکثر منفعت را برایشان دارد. او این موضوع را تحت عنوان «معماری انتخاب» نام‌گذاری می‌کند. معماری انتخاب یا Choice Architecture جان‌مایه کتاب است.

- بیشتر
کاربر ۴۷۶۶۸۱۵
۱۴۰۱/۰۴/۲۱

میشه این کتاب رو در بی نهایت قرار بدید .

کاربر ۳۶۰۲۳۱۸
۱۴۰۰/۱۲/۲۸

انتظار ندارم عموم مردم به مباحث این کتاب علاقه مند باشند ولی اگر به مباحث اقتصاد رفتاری علاقه مند هستید کتاب خوبی میخوانید، در تمام طول کتاب داشتم به این فکر میکردم که در یک سر دیگه دنیا چطور برای

- بیشتر
Alimohamadi_s
۱۴۰۰/۱۲/۰۸

کتاب پر مغز و خوب

کاربر 4031904
۱۴۰۰/۱۱/۰۳

کتاب خوب با استفاده از خطاهای شناختی مغز و تکنیک های جالب و ساده نکات زیادی را یادور می کند

کاربر ۱۸۴۹۱۷۰
۱۴۰۱/۱۲/۱۴

بهترین نمونه معماری انتخاب تو کشور ما انتخاباته که چطور مردمی که سقلمه هایی برای انتخاب داشته وبر اثر همان سقلمه ها دست به انتخاب زده وجالب اینکه گاهآ ازطرف معماران انتخاب مورد نقد در مورد انتخابشان قرار میگیرند.

Mo. Safari
۱۴۰۲/۱۰/۰۷

کتاب خوبیه ولی برای خود آمریکاییا. مناسب ما و اقتصاد ما نیست. برای نمونه بخشی از کتاب اینه که در مورد فردی حرف میزنه که سردبیر فاکس نیوزه و درآمد فوق العاده ای داره بعد میره وزیر مطبوعات تو دولت

- بیشتر
مهدی فلاحتی
۱۴۰۲/۰۵/۰۶

استفاده از اطلاعات این کتاب در جنبه های مهم زندگی را پیشنهاد میکنم اقتصاد مدیریت تربیت فرزند

زمان

۱۲ ساعت و ۴۴ دقیقه

حجم

۷۲۱٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۲ ساعت و ۴۴ دقیقه

حجم

۷۲۱٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۸,۰۰۰
۵۴,۶۰۰
۳۰%
تومان