دانلود کتاب صوتی در قلمرو پادشاهان با صدای فاطمه سلطان زاده + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی در قلمرو پادشاهان اثر کارمن بن لادن

دانلود و خرید کتاب صوتی در قلمرو پادشاهان

انتشارات:واوخوان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۱از ۱۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی در قلمرو پادشاهان

کتاب در قلمرو پادشاهان نوشته کارمن بن لادن است که با ترجمه علیرضا میراسد و صدای فاطمه سلطان‌زاده منتشر شده است. کتاب در قلمرو پادشاهان زندگی کارمن بن‌لادن، عروس ایرانی- سوئیسی خانواده بن‌لادن است.

درباره کتاب در قلمرو پادشاهان

نویسنده در این کتاب روایت می‌کند از داستان زندگی‌اش با اسلامه بن‌لادن، برادر اسامه و از تاثیراتی می‌گوید که حادثه یازده سپتامبر بر او، خانواده و زندگی‌اش گذاشته است. آشنایی او با یسلام بن‌لادن، توریست عربستانی، در ژنو اتفاق افتاد. آشنایی‌ای که زندگی او را برای همیشه تغییر داد. 

این کتاب به بیان بخشی از ویژگی‌های اخلاقی اسامه بن‌لادن هم می‌پردازد و روایتی از زندگی این خانواده است. کتاب در قلمرو پادشاهان عقاید وهابیت را نشان می‌دهد و تصویری متفاوت از خانواده بن لادن نشان می‌دهد. 

خواندن کتاب در قلمرو پادشاهان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به داستان‌های واقعی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب در قلمرو پادشاهان

اسامه سپهسالاری بود که لشکر نامنظم افغانی‌ها را علیه نیروهای اشغالگر شوروی هدایت کرده و پس از خروج آنها از این کشور به عربستان بازگشته بود و برای بسیاری از مردم سعودی یک قهرمان محسوب می‌شد.

در سال ۱۹۹۰ هنگامی که کویت به اشغال عراق درآمد و زمزمه‌های استفاده آمریکا از خاک عربستان برای مبارزه با صدام آغاز شد، اسامه شورش کرد. او به فهد، شاه عربستان، پیشنهاد داد که از نیروهای افغانی تحت حمایتش برای مبارزه با صدام استفاده کند. برخی از شاهزاده‌های مذهبی عربستان نیز این پیشنهاد او را پسندیدند و آن را ارزشمند دانستند اما شاه فهد آن را نپذیرفت.

اسامه علیه خاندان سلطنتی عربستان شورید و بیانیه‌هایی در باب فساد و رشوه‌خواری آنها و وابستگی عمیقشان به آمریکا صادر کرد و بالاخره در پی این اقدامات، خاندان سلطنتی او را از کشور راند. او به سودان پناهنده شد؛ جایی که محافظان مسلحش در تانک و تأسیسات نظامی از او مراقبت می‌کردند. او در نهایت دوباره به افغانستان بازگشت.

در آن روزها اگرچه من و یسلام متارکه کرده بودیم و دور از هم زندگی می‌کردیم، اما تماسمان همچنان برقرار بود. او مرا در جریان تغییر و تحولات داخلی عربستان قرار می‌داد و اخبار مربوط به خانواده بن‌لادن را به اطلاعم می‌رساند. همچنین از گسترش قدرت اسامه در پناهگاهش در افغانستان برایم می‌گفت و توضیح می‌داد که اگرچه اسامه در تبعید به سر می‌برد، اما اعضای افراطی خاندان سلطنتی در عربستان از وی همچنان حمایت می‌کنند. در سال ۱۹۹۶ در پی انفجار مهیبی که در برج محل سکونت نیروهای آمریکایی در شرق عربستان رخ داد، از اسامه بن‌لادن به عنوان یکی از کسانی که احتمالا در این فاجعه نقش داشته، نام برده شد. من حیرت‌زده شدم، در حالی که می‌دانستم این خبر می‌تواند حقیقت داشته باشد. چه کسی به جز او می‌توانست در کشوری مثل عربستان که به شدت تحت نظارت است، یک تریلی حاوی مواد منفجره داشته باشد؟ اسامه دلیر و افراطی بود و در عین حال عضو خانواده‌ای ثروتمند و بانفوذ محسوب می‌شد که بزرگترین و قدرتمندترین شرکت ساختمانی عربستان را اداره می‌کرد. من افکار و نظرات افراطی اسامه را به خوبی می‌شناختم. مطمئن بودم که او توان ایجاد هر فاجعه‌ای را دارد.در پی انفجارهای متعدد و حمله‌های پی‌درپی، همه چیز را درباره اسامه فهمیدم، بنابراین وقتی در نهم سپتامبر ۲۰۰۱ خبر مرگ مبارز افغان، احمد شاه مسعود را در تلویزیون دیدم، شک نداشتم که کار اسامه است. با شنیدن این خبر، ناخودآگاه به سوی تلویزیون رفتم و با احساسی از غم و درد گفتم: «کار اسامه است. او دارد آماده می‌شود تا فاجعه‌ای عظیم به بار آورد.» 

یادداشت‌های امیراسدالله علم؛ دفتر اول
اسدالله علم
ایران گیت؛ ماجرای مک فارلین
عباس شادلو
مائو؛ داستان ناشناخته
بیژن اشتری
بازجویی از صدام
جان نیکسون
خانه‌ دایی یوسف: وقایعی تکان دهنده از مهاجرت فدائیان اکثریت به شوروی
اتابک فتح‌اللّه‌زاده
بن لادن؛ پدری که تروریست شد
جین ساسون
دختری با هفت اسم
هیئون سئو لی
دختری که از چنگ داعش گریخت
فریدا خلف
آکواریوم‌ های پیونگ یانگ
کانگ چول-هوان
هزارتوی سعودی (روایتی از جامعه و حکومت عربستان سعودی)
کارن‌الیوت هاوس
دختر استالین (جلد دوم)
بیژن اشتری
روزی روزگاری القاعده
وحید خضاب
بی قراری؛ ملک ناز، دختر ایزدی
زولفو لیوانلی
آخرین دختر
سمیرا چوبانی
فرار از اردوگاه ۱۴؛ داستانی واقعی فرار ادیسه‌وار مردی از کره‌ی شمالی به سوی آزادی
بلین هاردن
حرمسرای قذافی
بیژن اشتری
هزاران فرسنگ تا آزادی
شیرین سپهراد
دختر استالین (جلد اول)
بیژن اشتری
منم ملاله
کریستینا لمب
سفر به سرزمین آریایی‌ها (سفرنامه افغانستان)
امیر هاشمی‌مقدم

نظرات کاربران

سایه منطقی
۱۴۰۰/۱۰/۲۱

کتاب جذابیه و اینکه بهتره خودتون یا بخونید یا گوش بدید

reyhaneh
۱۴۰۰/۰۵/۲۹

من کتابشو خوندم فوق العاده بود. اگه به آشنایی با فرهنگ و زندگی مردم سعودی و وهابی علاقه دارین حتما این کتاب رو بخونید. فوق العاده جذاب و روان و سلیس هست.

کاربر 4001600
۱۴۰۲/۰۱/۳۰

کتاب خیلی خوبیه از ابعاد مختلف. عوامل محترم طاقچه از اینکه نمیتونم اعتبار رویش رو برای خرید کتاب صوتی صرف کنم گلایه مندم.

basir
۱۴۰۱/۰۶/۰۱

من خیلی جذب داستان شدم. از شنیدن داستانهایی که با فرهنگ یه کشور و یا قوم صحبت میکنند لذت میبرم ولی با همه اعتقادات و حرفهای نویسنده موافق نیستم .

شهرزاد
۱۴۰۲/۱۲/۲۸

به شخصه چون به موضوعات تاریخی واقعی و زندگینامه علاقه دارم، از گوش دادن به این کتاب خیلی خوشم آمد. صدای گوینده هم آدم را جذب می کند. و ناخودآگاه در فضای کتاب غرق می شوید 😍

زهرا
۱۴۰۱/۱۱/۲۰

یکی از کتاب هایی هست که تاثیرش رو تا همیشه تو ذهنم دارم .یادمه بعد از خوندن این کتاب و کتاب قصر آبی دو تا تصمیم خیلی مهم گرفتم و محکم و با اراده پیش رفتم .

hejazi
۱۴۰۱/۱۱/۱۰

واقعا اگر من جای کارمن بودم چه می کردم؟ تصورش هم برایم مشکل است. بسیار زیبا و صمیمی نوشته و خوانده شده بود. و اطلاعات زیادی از روابط انسانها و کشورها به من داد.

حسن فخیره راد
۱۴۰۲/۰۸/۲۶

وواه عالی

سید..09187021397..دعا نویسی حرفه ایی
۱۴۰۲/۰۶/۲۶

سلام.. بسیار عالی و زیبا

س.موسوی
۱۴۰۰/۰۶/۰۸

ایده پرداز کتاب هر کس بوده تیتر بسیار جذابی انتخاب کرده که کنجکاوی مخاطب رو تحریک میکنه به خرید. اما کتاب زردی هست واقعا، اکثر حجم کتاب یکسر به مسائل و اختلافات خاله زنکی نویسنده گذشته. چند جا محض خالی نبودن

- بیشتر

زمان

۶ ساعت و ۴۶ دقیقه

حجم

۳۷۲٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۶ ساعت و ۴۶ دقیقه

حجم

۳۷۲٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۱,۵۰۰
تومان