نظرات درباره کتاب صوتی برادران کارامازوف (با صدای سه بعدی) و نقد و بررسی شنوندگان | طاقچه
کتاب صوتی برادران کارامازوف (با صدای سه بعدی) اثر فئودور داستایفسکی

نظرات کاربران درباره کتاب صوتی برادران کارامازوف (با صدای سه بعدی)

۴٫۱
(۶۱۵)
a soul
برادران کارامازوف... تا آخر عمرم عنوان برادر به‌ جای هابیل و قابیل و ... من رو یاد دیمیتری، ایوان و الکسی کارامازوف خواهد‌ انداخت. پسران فئودور، مردی شهوت‌ران، سبک‌سر، خالی از عاطفه‌ی پدری و پول‌پرست. دو بار ازدواج کرد، از ازدواج اول دیمیتری پاک‌نهاد اما خشن، عصبی، بی‌تدبیر، تنها، بداقبال و البته عاشق به دنیا اومد. از ازدواج دوم دو پسر. برادر بزرگتر ایوانِ تحصیل کرده، اتوکشیده، مودب، اخلاق‌گرا و اتئیست. و برادر کوچک‌تر یعنی آلکسی، پسری قدیس که مرادش اون رو نصیحت می‌کنه تا از دیر بره و در کنار مردم عادی مثل یک تارک دنیا زندگی کنه. پسر ۱۹ ساله ای سرشار از عشق به انسان‌ها که ایوان اون رو فریاد رعدآسای صورفلکی خطاب می‌کنه. و چهارمین برادر، اسمردیاکوف، فرزندی نامشروع و مصروع، حاصل تجاوز پدر به زنی عقب افتاده. شاید بشه اسمردیاکوف رو باطن ایوان دونست. انگار این دو همدیگه رو کامل می‌کنن. سوال اصلی که مطرح می‌شه و جوابی بهش داده نمی‌شه و اصلا شک دارم که آیا به این سوال می‌شه جواب داد یا نه اینه: اگر خدا نباشه هر کاری مجازه؟ ایوان مدام تکرار می‌کنه بله، اگر خدا نباشه هر کاری مجازه و همین اندیشه‌ی کاری شوم رو در ذهن سیاه اسمردیاکوف می‌کاره. می‌شه اخلاق گرا بود بدون پذیرش خداوند؟ اصلا جایی که خدا نباشه اخلاق می‌تونه وجود داشته باشه؟ شیطان چی؟ اون همون فرشته با دو بال آتشینه یا آدمی با ظاهری عادی که شبی در توهم و هذیان ما ظاهر می‌شه و مسئولیت همه چیز حتی شاید بودنش رو حواله میده به ما؟ ده سال پیش وقتی خیلی بچه بودم این کتاب رو خوندم و مسلما چیزی نفهمیدم. حالا هم مطمئن نیستم که فهمیده باشم. البته که خوانش عالی سلطان‌زاده لذت همراهی با این کتاب سنگین رو چند برابر کرد. شاید لازم باشه دوباره ده سال دیگه بخونمش و شاید ده سال بعدش تا بهتر بفهمم داستایوسکی نابغه و عاشق قمار و انجیل، در پایان عمر دقیقا چه چیزی رو می‌خواست بگه؟ اصلا می‌خواست بگه؟ و حیف، واقعا حیف که مرد و فرصت نکرد ادامه‌ی کتاب رو بنویسه. ادامه‌ای که داستانش مربوط می‌شه به ۱۳ سال بعد از این پدرکشی. هزینه ی بالای کتاب هم با توجه به اینکه ۵۰ ساعته و کیفیت بسیار مطلوبی داره اصلا زیاد نیست به ویژه اگر در تخفیف خریداری بشه. جملاتی از کتاب: خداوندی که ایوان به او معتقد نبود داشت حقیقت الهی‌اش را رفته رفته در قلب او وارد می‌کرد و ایوان در برابر آن مقاومت نشان می‌داد. نوجوانی ناتوان به خاک افتاده‌‌بود جنگجویی استوار برای تمام عمر از زمین برخاست. هر گز درباره این گونه مسائل و به ویژه خدا فکر نکن... خدا وجود دارد یا نه هیچ یک از اینها برای شعوری که فقط با سه بعد آشنایی دارد آفریده‌ نشده‌‌است.
داتیس
من این کتاب سه بار خواندم ،همیشه تاسفم برای این بود چرا داستایوفسکی مرد واین کتاب رو که میخواست در هشت جلد بنویسه وفقط یک جلدو رو نوشت ،چی میخواست بگه،درحقیقت قهرمان اصلی کتاب قرار بود آلکسی(آلیوشا)باشه ولی دیمیتری شد.داستان زیباییه. مخصوصا اون قسمت که بحث در مورد خدا ست،البته بحث خدا در آثار داستایوفسکی همیشه هست ولی در این کتاب وابله پررنگتره،آثار داستایوفسکی رو بخونید،همه اش قشنگه،چون در همه آنها بحث های دینی وعقلی زیاد است و میدونین که داستایوفسکی زیاد انجیل وقرآن می‌خواند مخصوصا در دورانی که به سیبری تبعید شد.
Apollo
مرسی که تشویقم کردی کتاب رو بخرم ❤️ وایمیستم تخفیف بخوره 🥺🦦💔
آرمین
باریکلا به این ذهن و قلمت ❤️🍀
businesswoman
این دوستانی که از قیمت این کتاب شکایت میکنن، احتمالا هیچ ذهنیتی در مورد چگونگی تولید یک کتاب صوتی و تعداد افرادی که دخیل در این تولید هستن ندارن. کاری به مدت زمان کتاب و کیفیت اون ندارم. فقط کافیه یه سری به سایت آوانامه، شرکت تولید کننده این کتاب صوتی بزنید و روی هر کتابی که خواستید کلیک کنید تا متوجه بشید چند نفر در تولید این کتاب سهیم هستن. کمی انصاف داشته باشیم!! برای بسیاری چیزهای بسیار بی اهمییت تر از یک کتاب پولی چندین برابر این مقدار هزینه میکنیم، ولی وقتی صحبت از کتاب می شود، از گرانی آن مینالیم. انصاف، انصاف..
Mohsen Carlos
سلام.در راستای مبحث قیمت کتاب صوتی. ساخت یک فیلم سینمایی بیشتر خرج داره یا یک کتاب صوتی ...قیمت بلیت فیلم ..؛ قیمت کتاب!.ضمن اینکه بابت این کتاب به مرحوم مغفور فئودور چیزی نمیدن.حتی اطلاع دارم عوامل طاقچه براش فاتحه هم نفرستادن.حالا هم مشکلی نیست، اگه یه تخفیف 70درصدی بدهند خودم نمازشم میخونم.بلکه روح نا آرامش آروم بگیره...
نسترن
عالی گفتی دکتر جان . چقدر بعضی بی درک و نفهم هستن برای یه پیتزا ۲۰۰ هزار تومن میپردازن ولی برای یک کتاب ۱۰۰ تومن هم نه
Malih
موافقم، ما کتاب میخونیم که درک مطالب و پیدا کنیم، پس فایده اش چیه!
M.A.L
(از گناه آدم‌ها نهراسید، آدمی را در گناهش نیز دوست بدارید، چه این شباهت به محبت خداوند اوج محبت در زمین است.《کتاب برادران کارامازوف》) راجع به کتاب که باید بگم واقعا شاهکاره و جا داره آدم بارها و بارها اونو بخونه. هر فصل و صفحه و حتی هر خط این کتاب میتونه آدمو‌ به فکر فرو ببره و چیزهای جدیدی یادمون‌ بده. به نظر من کتاب طوری نوشته شده که ناخودآگاه باعث میشه ذهنمون فعال بشه و به فکر فرو بریم. اگه بخواهم راجع به کتاب و برداشتم از اون بنویسم میتونم از الان تا چند ساعت فقط بنویسم و از فکر کردن به کتاب لذت ببرم. کتاب پر است از حقایق ذاتی انسان و خیر و شر در افکار انسان که به صورت بالقوه وجود داره و بنا به شرایط میتونه بالفعل خودشو‌ نشون بده. یکی از چیز های جالب کتاب این بود که ، دروغ تو کتاب به شدت عمل بد و زشتی به تصویر کشیده شده همچنین دزدی که در بعضی از اوقات حتی از قتل هم منفور تره. در هر صورت به همه پیشنهاد میکنم از دستش‌ ندید. راجع به گوینده هم که نیاز نیست که چیزی بگم چون هر کس کتاب صوتی گوش میده میدونه که آقای سلطان زاده محشره.
S.ms
دوست من در شنیدن این کتاب صوتی هیچ تردیدی به قلبت راه نده.. امیدوارم موفق باشید.
امین
سلام. میخواستم نظر شما رو بدونم به نظرتون این کتابو صوتی بهتره إدم گوش کنه یا جلد چاپی شو بگیره؟ حقیقتا مدتیه صوتی گوش میدم ولی همیشه دوس داشتم نسخه چاپی و قطور این کتابو بخونم ولی الان که صوتی هست نمیدونم. نظر شما چیه؟
bahar
خداوندااا یه انسان چطور می تونه اینقدر نابغه باشه که همچین کتابی با این جزئیات بنویسه و یه انسان نابغه ی دیگه هم اون و واسمون با این کیفیت و کم نظیری بخونه. کیف کردم ممنون ازتون
کاربر ۳۸۲۸۴۲۵
میشه چند تا کتاب خوب معرفی کنید
طاهر
وچه نابغه ای خواهدبودانسانی که همه این نکات ریزودرشت کتاب روواقعابفهمه و درک کنه
کاربر ۱۳۰۹۳۷۵
صدای گوینده عالی بود. واقعا خسته نباشید. کیف کردم. کتابی بود که من به شخصه اگر صوتیش نبود اصلا نمیخواندم. خواندن توصیف ریز به ریز، دقیق و طولانی از یک اتاق یا ظاهر یک شخص واقعا در این زمانه طاقت فرساست ولی شنیدنش لذت بخش. همچنین توصیف و یادآوری بعضی از خصوصیات روحی و صفات اخلاقی انسان که الان فراموشمان شده قابل تامل است.
Arash Salari
کتابی با نکات اجتماعی-دینی فراوان که متعلق به یک زمان نبوده و قابل تعمیم به عصر حاضر نیز هست. بسیار از شنیدن کتاب لذت بردم.
کاربر 1632063
خیلی گرونن
ندا
به نظرم این کار که چون کتاب قیمت نسبتا بالایی داره، شما امتیاز یک بهش دادین، کار درستی نیست، چون شما مشکل قیمت رو دارین ولی امتیازتون در مجموع باعث میشه مخاطب فکر کنه محتوی و صداگذاری کتاب نامناسبه، و به نظرم این طرز بیان اعتراض نسبت به قیمت بالای کتاب، دور از انصافه
کاربر ۲۱۷۹۲۵۴
۵۰ ساعت زمان زیادی هست تقریبا برای هر ساعت ۱۵۰۰ تومان هزینه میکنید بنظر من منصفانه هست
کاربر ۲۲۱۶۱۶۲
پنجاه ساعت کتابه ، طبیعیه این قیمت
sahand
بی نظیره این کتاب بخصوص با صدای آرمان سلطان زاده عزیز که چه حرفه ای از پس این کار براومده.. واقعا قسمتهایی از متن کتاب منو میخکوب میکنه.
علی عاملی
بسیار زیبا مثل سایر نوشته های داستایفسکی عالی بود من کتاب رو تموم کردم ولی واقعا دلم برای این کتاب و شخصیت هاش تنگ میشه کتاب طولانی هست و مدت زمانی که درگیر خودش میکنه زیاده واقعا ادم بعد از اینکه کتاب تموم میشه احساس میکنه از اون شهر و اون شخصیت ها دور و دلتنگشون میشه عالی بود و لذت بردم و صدای بینظیر اقای سلطانزاده پیشنهاد میکنم به دوستانی که این کتاب را نخوندن حتمن گوش بدن
Feri
کتابی بسیار زیبا بود، خصوصا با صدای دلنشین آقای آرمان سلطان زاده که با گویندگی بی نظیرشان فرد را به دنبال شنیدن ادامه داستان می کشانند. جناب آرمان سلطان زاده، خیلی ممنون می شوم کتاب ابله از داستایوسکی را نیز اجرا کنید. سپاس بیکران
بهار قربانی
عالی داستایفسکی آدم تو روایتش غرق میکنه،چقد این آدم باهوش بوده دوستان فدیبو این کتابو با پنجاه درصد تخفیف گذاشته از دست ندین
M Gh
تا سقف ده هزادتومنه
شیرین
بی نظیر رمان واقعی پر از احساس صاف و صادقانه کاش خوندن این کتاب تو مدارس جز واحدهای درسی بود
shirin shakeri
من سالها در حسرت این بودم دوباره مثل دوران نوجوانی و اوایل جوانی که وقت آزاد زیاد و دغدغه کمتری داشتم، غرق رمان‌های طولانی کلاسیک شوم. ولی هر بار خواندن یکی را شروع میکردم اینقدر کند پیش میرفتم و در خواندنم وقفه ایجاد میشد که با احساس گناه آن را نیمه کاره رها میکردم. این کیفیت از ارائه کتابهای صوتی بی‌نظیر است. برای من تجربه لذت‌بخشی بود. به نظرم باید در مورد همه رمانهای کلاسیک طولانی این کار انجام شود. یک کتاب عالی ، پر از افکار و اندیشه های عمیق و خوانش بی نقص یک گوینده حرفه ای.
^f4/rib/4^
بهتره در مورد شاهکارهای ادبی جهان، ملاک قضاوت ما "صرفا" یک داستان مهیج و جالب نباشه، هر چند داستان هم مهمه و این کتاب هم سیر داستانی خوبی داره. از لحاظ فصاحت قلم نویسنده، نحوه روایت، ترجمه، گویندگی و خلاصه هر جنبه ای که ازش انتظار میشه داشت، عالیه. فقط خیلی طولانیه! قیمتش نسبت به مدت زمان ضبط صدا تعیین شده که میشه گفت مناسبه.
توحيد
من کد تخفیف ٧٠ درصد ثبت کردم برای این کتاب. ولی ٦١٠٠٠ یعنی همون مبلغ کلش از حسابم کسر شده😑 راهی برای پیگیری داره؟
توحيد
البته بعدا که داشتم کتاب دیگه ای می خریدم علت رو متوجه شدم. بار اول کد رو درست ثبت کرده بودم و قیمت ٧٠ درصد تخفیف رو برام آورد. اتفاقا تعجبمم از همین بود که چرا ١٠٠٪؜ کسر شد. ولی فرداش که داشتم خرید دیگه ای می کردم، علت رو متوجه شدم. وقتی موقع پرداخت، ارور بده و وارد صفحه ی تلاش پرداخت مجدد بشید، قیمت رو بر نی گردونه به بدون تخفیفش. علت اینکه از حسابم ١٠٠ درصد قیمت رو کسر کردن این بود که موقع پرداخت مبلغ اول (یعنی ١٨٣٠٠)، سامانه ارور داد و تلاش مجدد پرداختو زدم اما نمی دونستم که ٦١٠٠٠ از حسابم کسر می شه. البته طاقچه اختلاف مبلغو ظاهرا بهم بر نمی گردونه ولی گفتم اینو اینجا بنویسم که بی انصافی نشه. هرچند باید اقدامی جهت رفع این مشکل بشه تا دیگه پیش نیاد چون قطعا تصور همه از پرداخت مجدد، پرداخت قیمتی هست که اول وارد و توافق شده نه قیمت جدیدی اونم با ٤٢٧٠٠ تومن اختلاف!
کاربر ۱۵۵۵۵۴۸
واسه منم یه بار اتفاق افتاد،باید دکمه ثبت کد تخفیف رو میزدید،بعید میدونم برگردونن
توحيد
ممنونم🌹. البته نوشته روزای تعطیل جواب نمی دیم. بر می گردونن مبلغو؟ چون جدا این کتاب با این قیمت اصلا نمی ارزه و به هیچوجه حاضر نبودم کتاب صوتیشو انقدر بخرم!
R Ka
چرا پرداخت به این شکل شده!? بنده نمی خوام در نرم افزار بازار حساب داشته باشم. چرا مخاطب رو مجبور می کنید به اضافه کاری! تخفیفتون هم نخواستم... پرداخت این شکل بمونه از طاقچه خارج میشم.
فاطمه
از حساب طاقچه تون خارج بشید دوباره وارد شوید درست میشه
mad
درسته اجباری نیست. ولی واقعا افتضاحه که مثل فیدیبو سبد خرید ندارن. باید کتابها رو تکی بخری. :((
misagh
دوست عزیز فکر نمیکنم الزامی برای داشتن حساب در بازار وجود داشته باشه. من از طریق کیف پول طاقچه و یا مستقیم از درگاه بانک پرداخت میکنم به راحتی.
Sogol
در این کتاب ها میشه تفسیر های خوبی درباره برادران کارامازوف پیدا کنیم: ۱. در آغاز رنج بود: (خوانش برادران کارامازوف) نوشته امیر نصری ۲. آخرالزمان سیاسی (سیاست و مفتش اعظم داستایفسکی) نوشته الیس ساندوز: ترجمه حیدر خسروی ۳. دو مقاله‌ کوتاه و عالی در کتاب جنون قدرت و قدرت نامشروع نوشته‌ محمد‌رضا سرگلزایی (مقاله های پیشگویی داستایفسکی و برادران کارامازوف: شکل‌گیری فاشیسم) ۴. داستایفسکی: جدال شک و ایمان اثر ادوارد هلت کار، ترجمه خشایار دیهیمی ۵. فلسفه داستایفسکی نوشته سوزان لی اندرسون، ترجمه خشایار دیهیمی ۶.برادران کارامازوف- نویسنده: هورست-یورگن گریک ترجمه‌ی شاهد عبادپور؛ نشر اینترنتی پروبلماتیکا
سمیه گودرزی
بسیار جذاب و لذتبخش . هر خطش من رو بر آن می داشت که بلند شم کاغذ و قلمی بردارم و جمله هارو بنویسم اما ترجیح دادم در ذهنم حک کنم و در جمله ها شناور باشم . داستانی متعلق به همه زمانها که با صدای بی نظیر آقای سلطان زاده و اجرای چندین نقش متفاوت خیلی به یاد ماندنی شد.
n.a
با سلام خدا قوت می‌گویم به عوامل طاقچه، خصوصا گویندگان محترم که انقدر زحمت میکشند تا ما که فرصت نداریم کتاب در دست بگیریم و بخوانیم، بتوانیم از شنیدن آنها بی‌نصیب نمانیم... و به‌ویژه از جناب آقای آرمان سلطان‌زاده تشکر می‌کنم که نه‌تنها صدای دلنشینی دارند که آن هدیه‌ی خداوندی است، بلکه انرژی‌ای که برای کارشون میگذارن و با عشق کار می‌کنن واقعا ستودنی‌ست... واقعا خسته نباشید. امیدوارم همونطور که شما رضایت بنده‌ی خدا رو بدست می‌آورید، پاداشش را از خداوند متعال دریافت کنید. موفق باشید.
mina
بسیار کتاب جالبی بود، و گویندگی عالی داشت که خیلی لذت بردم، درمورد ادیان فکر آدم رو درگیر میکنه و نهایتا انسانیت رو به رخ میکشه ، هر دینی داشته باش ولی انسان باش، این کتاب رو به علاقمندان کتابخون بسیار پیشنهاد میکنم

زمان

۵۰ ساعت

حجم

۲ گیگابایت, ۷۰۴٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۵۰ ساعت

حجم

۲ گیگابایت, ۷۰۴٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۲۷۶,۰۰۰
۱۹۳,۲۰۰
۳۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۱۲صفحه بعد