دانلود و خرید کتاب تنها علاج سیدعلی‌اصغر علوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تنها علاج اثر سیدعلی‌اصغر علوی

کتاب تنها علاج

انتشارات:انتشارات سدید
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۱از ۱۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تنها علاج

کتاب تنها علاج نوشتهٔ سیدعلی اصغر علوی است که در انتشارات سدید منتشر شده است. 

درباره کتاب تنها علاج

نویسنده در این کتاب قصد دارد بگوید تنها راه، حسین است، با امام حسین (ع) به همه‌جا می‌توان رسید.

نویسنده در کتاب تنها علاج قصد دارد به مسلمان امروز یادآوری کند عاشورا را باید به‌عنوان «تنها راه» برای نجات بشر دانست و نه راهی از میان راه‌های دیگر. باید فهمید که تنها راه، حسین (ع) است. امام حسین را صرفاً به‌عنوان «یک راه» دانستن، شناختی نیست که به ظهور منجر شود؛ او تنها راهی است که در آخرالزمان می‌توان یافت. این درک بزرگ را اصحاب امام حسین در سال ۶۱ هجری تجربه کرده بودند. برای همین وقتی امام، رخصتِ رفتن به آن‌ها داد اما بی‌تابانه به‌پای حسین افتادند، زیرا راهی و جایی دیگر جز او نمی‌شناختند. راز عظمت شهدای کربلا را در فهم این مطلب دقیق و عمیق باید دانست.

تنها با امام حسین (ع) می‌توان فتح‌الفتوح عالم را به دست گرفت؛ آن‌چنان‌که حتی امام عصر هم به این ابزار نیرومندِ عاشورا برای ظهورش محتاج است.

این کتاب مجموعه‌ای منظومه‌وار از «نگاهی دوباره» و «فهمی دیگرگونه» از کربلا است. باور نویسنده بر آن است که برای عبور از وادی «سبک زندگی دینی» و وصول به قله رفیع «تمدن نوین اسلامی» آموزه‌های عاشورا و درس‌های کربلا منبعی سرشارند و اگر دستگاه فکری جامعه، مبتنی بر نظام فکری عاشورایی امام حسین و اصحابش بشود، نوید عصر ظهور است.

خواندن کتاب تنها علاج را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به زندگی حسینی پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب تنها علاج

«پیامی برای فطرت‌هایِ خواهان مهربانی و شکوه!

توصیه همیشه‌ی اساتید در جریان مطالعات و تحقیقات عاشورایی، عنایت به ظرفیت فرا دینی امام حسین برای معرفی و گفتمان‌سازی بوده است و به پیشنهاد یکی از اساتید: «نسخه‌ای از مباحث، متناسب برای دانشگاهی مثل هاروارد را هم در گوشه ذهن داشته باشید... » دغدغه همیشه محقق بوده است.

به راستی، اگر بنا باشد برای یک گروه مسیحی یا اصلا غیر مسلمان، از عاشورا و نهضت حسینی بگویید کدام صحنه را بازگو خواهید کرد؟ از چه ادبیاتی استفاده خواهید کرد؟ مورد کاوی؟ تراژدی؟ درام؟ فاجعه تاریخی؟ اتفاق؟ جغرافیا؟

اصلا در دانشگاه هاروارد از امام حسین (ع) چه می‌شود (و باید) گفت؟ برای تقریری فراگیر از عاشورا از چه گفتمانی باید (و یا نباید) استفاده کرد؟

پیامی با نگاهی فرا دینی و با توجه به الگوی قلب و اندیشه‌ای که تنها از حضرت حسین، نامی بیش نشنیده، تقدیم نگاهتان: ۱۰

می‌خواهم درباره شخصیتی صحبت کنم که با نداشته‌هایش، همه‌ی داشته‌های ما را سیراب کرده و می‌کند.

کسی که با هیچ، همه چیز ساخت و حتی با عطش خود، کام تشنه‌ی دانایی ما را سیراب کرد. کسی که هزار سال پیش به فکر امروز ما بود و حتی زمانی که ما به یاد امروز خود نبوده و نیستیم، غم فردای ما را نیز داشت.

امروز می‌خواهم با شما درباره بزرگ‌مردی صحبت کنم که حاضر شد به پای این اندیشه متعالی، هر نوع سختی و محنتی را به جان بخرد و از بذل جان و مال و آبرویش هم دریغ نکند. کسی که برای دریافت پیامش، ضرورتی به عنوان دین و باورهای آیینی مثل اسلام هم مطرح نیست، آنچنان که خود او در واپسین لحظاتش این مطلب را گوشزد می‌کند، اگر دین ندارید هم می‌توانید مخاطب این پیام باشید، آزادمردان جهان با کلام او آشنایند. این مطلب را از یکی مثل گاندی هندی باید پرسید که دستگاه فکری‌اش را با حسین‌بن‌علی پایه‌ریزی می‌کند و کشورش را از دست استعمار دشمن نجات می‌دهد.

درس‌های زندگانی بلند او، فرا زمانی و فرا مکانی است. به این خاطر است که صبغه تاریخی و جغرافیایی کربلا، نه تنها غبار کهنگی و قومیت به خود نمی‌گیرد که آزاد از هر نوع قید زمان و مکان نیز گردیده است. همه می‌توانند مهمان این سفره باشند، دعوت او منحصر در یک قوم یا مکتب خاص نیست. در مدرسه‌ی او همه نوع شاگردی را می‌توان مشاهده کرد، از کودک یک‌روزه تا پیرمرد کهنسال نود ساله، از زن تا مرد، از حجاز و عراق تا ایران و حتی افریقا، از مسلمان تا تازه‌دامادی مسیحی همه ریزه خوار این سفره هستند.»

نظرات کاربران

حمید درویشی شاهکلائی
۱۳۹۷/۰۱/۱۴

حسین تنها درمان دردهای ماست؛ اشتباهی به سراغ دیگر طبیبان می‌رویم.

mohammad
۱۳۹۶/۰۷/۲۰

نگاهی نو به حادثه عاشورا و واقعا خوبه...

کربلایی
۱۳۹۸/۰۳/۰۷

کتاب بسیار زیبا؛ با دسته‌بندی فوق‌العاده‌ی مطالب.

reyhaneh
۱۴۰۱/۰۳/۰۵

خیلی دوست داشتم یک کتاب در مورد عاشورا بخونم اما متاسفانه مطالب سنگینی داشت منصرف شدم حدود ۵۰ صفحه خوندم به نظرم برای عموم مناسب نیست کمی گنگ و شعاری بود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵۸)
تو می‌آیی و همراهت شهیدان باز می‌گردند و آوینی روایت می‌کند فتح نهایی را
دختر دریا
فرمود: «أَیُّهَا النَّاسُ شُقُّوا أَمْوَاجَ‌ الْفِتَنِ‌ بِسُفُنِ النَّجَاة» امواج فتنه‌ها را به کشتی‌های نجات بشکافید و عبور کنید؛ و همگان می‌دانند نجات‌بخش‌تر از کشتی امام حسین نیست؛ پس «شُقُّوا أَمْوَاجَ‌ الْفِتَنِ بِالحُسَینِ! »
کربلایی
گشته‌ام در جهان و آخر کار دلبری برگزیده‌ام که مپرس
mohaddese
حسینی باشید و حسینی بمانید. خودتان را در میدان حسینی پرورش و رشد دهید و بدانید که طریق‌ سعادت‌ دنیا و آخرت همین است و خدای متعال، به شما کمک خواهد کرد. (۱۳۷۴/۸/۱۷)
کربلایی
هر روز باید ذکرت این باشد که خدایا مرا تشنه‌تر کن:
سراج زاده
با امام حسین (ع) به همه جا می‌توان رسید
mohaddese
خداوند متعال رسول و پیامبری داشت که قومش بر او مسلّط شده و پوست صورت و سر او را کندند. رسولی از رسولان پروردگار عالمیان نزد او آمد و گفت: پروردگارت به تو سلام می‌رساند و می‌فرماید: آنچه به تو وارد شد را دیدم و به من امر فرمود که تو را اطاعت نمایم حال آنچه می‌خواهی به من بفرما. وی فرمود: من خواستارم که آنچه به حضرت حسین (ع) از بلا و محنت رسید پیرو آن حضرت باشم. » «امام صادق (ع) فرمودند: اسماعیلی که حق تعالی در کتاب عزیزش از او یاد کرده و فرموده: وَ اذْکرْ فِی الْکتابِ إِسْماعِیلَ إِنَّهُ کانَ صادِقَ الْوَعْدِ، گرفتار قومش شد و او را گرفته پوست صورت و سرش را کندند پس فرشته‌ای نزد او آمد عرضه داشت: خداوند متعال من را نزد تو فرستاده اکنون آنچه می‌خواهی به من دستور بده. اسماعیل فرمود: من پیرو حسین بن علی (ع) هستم‌.
کربلایی
خواندن، مقدمه عمل کردن است و این درسی است که کربلا به انسان می‌آموزد.
سراج زاده
در کربلا مزاری است که ممتاز از بقیه است و بر روی آن جمله‌ای شکوهمند از امام حسین نقش بسته است که شنیدن آن هرکسی را شیدای شبیه او شدن می‌کند: «لِلهِ درک یَا حَبیب لَقَدْ کُنْتَ فَاضِلاً تَخْتِمُ الْقُرآنَ فِی لَیْلَة وَاحِدَة!!» اینجا مزار حبیب است! حبیبی که امام او را به شاخص زندگی قرآنی‌اش ستوده است: خدا به تو خیر و برکت دهد حبیب! تو انسان فضیلت‌مندی بودی!
کربلایی
روزی نیز همه به این اثبات بزرگ نائل خواهند شد که همه چیز در مدار حسین است، نه فقط در عرفان و سلوک و معنویت، که در علم، در نور، در پیشرفت و در هر امری! روزی درک این مساله، سکه رایج فهم‌ها خواهد شد که وقتی امام حسین در معادله‌ای وارد شود، همه نبایدها و بایدها قابل تغییرند. آن روز همه نظریات در مدار حضرت حسین خواهند چرخید و همه رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها محتاج پیوست عاشورایی خواهند شد! زمین به دور خودش چرخ می‌زند تا که نشان دهد به سماوات، کربلایت را
کربلایی

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۱۷,۵۰۰
تومان