دانلود و خرید کتاب جای خالی عباس سیدعلی‌اصغر علوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب جای خالی عباس

کتاب جای خالی عباس نوشتهٔ سیدعلی‌اصغر علوی و محمد عبدالحسین‌زاده و میلاد موحدیان است و انتشارات سدید آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب جای خالی عباس

سید علی اصغر علوی، محمد عبدالحسین‌زاده و میلاد موحدیان پژوهشگر دینی هستند.

نام‌ها گاه، سلسلۀ صفات و شبکۀ فضیلت‌ها را تداعی می‌کنند و در این میان هیچ نامی را نمی‌شناسم که شُکوه و شوکت نام عباس یافته باشد، نامی رشک‌انگیز و اشک‌انگیز، رشک همۀ خوبان در عرصۀ رستاخیز و اشک همۀ آنان که به شوق می‌گریند و جلال و جمال ابوالفضلی را ادراک می‌کنند.

همۀ اهل‌بیت (علیه‌السلام) وقتی از زیارت امام حسین (علیه‌السلام) فارغ می‌شدند، به علقمه سری می‌زدند. خیابان منتهی به حرم حضرت عباس (خیابان بین‌الحرمین) فرصتی برای تأمل در شخصیت حضرت عباس (علیه‌السلام) است. حرم حضرت عباس (علیه السلام) از دیگر شهدا جدا شده است تا فرصت خلوت در این شخصیت بهتر فراهم شود و بتوان سلوک ذیل این شخصیت داشت.

«جای خالی عباس» به دنبال این است که دریچه‌ای باشد به‌سوی تفکر در شخصیت و سلوک حضرت عباس‌بن‌علی علیه السلام.

خواندن کتاب جای خالی عباس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به شیفتگان حضرت عباس علیه السلام پیشکش می‌کنیم.

بخشی از کتاب جای خالی عباس

«در کربلا به همان نسبت که غربت، مظلومیت، شدت و مصیبت‌ها در اوج است و انتظار حمایت هزاران نفر از کوفیان می‌رود، ولی امام حسین در الگوی خویش تعدادی پیرو سینه‌چاک دارد که هرکدام با خود شاخص‌ها و معیارهایی برای پیروان تا ابد به ارمغان دارد و این کربلا را الگوی بی‌بدیل هستی کرده است. در کنار همۀ بی‌وفایی‌ها و خالی کردن میدان، با این‌ حال، چند پیرو در این میدان مانده‌اند که شاید هیچ‌یک از انبیا و اولیای این‌چنین یارانی نداشته‌اند و این ویژگی، کربلا را ممتاز و ویژه کرده است.

برخلاف تصور که کربلا را منشأ بی‌وفایی و عدم‌تعهد و هم‌راهی کوفیان می‌دانیم. در روی دوم سکۀ کربلا اوج جلوه‌های تشکیلاتی را می‌بینیم. اوج وفا، تعهد، انسجام، همکاری، بذل مال و جان و... در کربلا است. این بدان معنا است که کربلا یک تشکل ناب شیعی است. تشکل نابی که رفتار رهبر و پیروان این تشکل تا قیامت برای تشکل‌ها درس دارد.»

نظرات کاربران

hiba
۱۳۹۹/۰۶/۱۱

#محرم_خوانی یک کتاب خوب عباس شناسی به استناد گفته های خودحضرت، رجزخوانی های معروفشان درصحنه جنگ، گفته های امام حسین (ع) و روایت های امام صادق (ع) ودرآخر براساس زیارت نامه ایشان. (بخش تفسیر زیارت نامه روخیلی دوست داشتم). کتاب روان وخوبی

- بیشتر
حلما
۱۳۹۵/۰۷/۱۹

قربون حضرت عباس برم ک هر کتابی ام درموردش بنویسن خوندن داره و جالبه

parisa
۱۳۹۹/۰۵/۲۴

لطفا نسخه ی epub کتاب را قرار دهید.

هانی
۱۳۹۵/۰۶/۳۰

خیلیی خوب بود

محمدرضا
۱۴۰۰/۱۱/۲۸

عالی

امير نرگسي
۱۴۰۰/۰۸/۲۸

باسلام خواندن این کتاب حال دلتوکربلایی می کنه،بخونش ودرحالت سفرکن

یارئوف
۱۳۹۹/۱۱/۰۵

نسخه چاپی رو خوندم برای من فوق العاده بود، یعنی محشررر! به نظرم کتابیه که باید چندین بار خوندش. (ویژه بعضی قسمتاشو) حتما توصیه می‌کنم.

رضا
۱۴۰۲/۱۲/۲۲

کتابی بسیار خوب و حتما توصیه میکنم

شباهنگ
۱۴۰۱/۰۳/۲۵

صوتی ایرانصدا تا حدود یک سوم کتاب پیش رفتم و تقریبا هیچ محتوای جدیدی نداشت؛ صرفا طبقه بندی نکاتی از حضرت عباس که خیلی‌شان را می‌دانیم. از معدود کتابهایی که نخوانده رهایشان کردم! با توجه به کلید واژه تشکیلاتی روی جلد کتاب

- بیشتر
دنا
۱۳۹۵/۰۷/۲۱

کتابه خوبیه؟

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

حجم

۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

قیمت:
۱۹,۰۰۰
تومان