دانلود و خرید کتاب دعوا سر اولویت است سیدعلی‌اصغر علوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دعوا سر اولویت است اثر سیدعلی‌اصغر علوی

کتاب دعوا سر اولویت است

انتشارات:انتشارات سدید
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۴از ۴۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دعوا سر اولویت است

کتاب دعوا سر اولویت است نوشتهٔ سیدعلی اصغر علوی (پژوهشگر دینی) است. این کتاب را انتشارات سدید منتشر کرده است.

درباره کتاب دعوا سر اولویت است

کربلا در خلوت و هیاهویش فرصت ساخته‌شدن است، کارگاه سازندۀ فکر و اندیشه است. کربلا دورۀ فکرآفرینی، تولید اندیشه و نیز کارآموزی است برای تمام کسانی که آرزوی تحول‌آفرینی دارند و تحول از خود تا جامعه را پوشش می‌دهد. 

نویسنده در مقدمه کتاب دعوا سر اولویت است ذکر می‌کند مهم نیست کربلا باشیم یا نباشیم، مهم کربلایی بودن است؛ مهم آن است که هر جا هستیم کربلاآفرین باشیم. این کتاب به شما کمک می‌کند درک عمیق‌تری از کربلا داشته باشید چون راه امام حسین (ع) می‌تواند سعادت مسلمانان در دنیا و آخرت را تأمین کند. 

خواندن کتاب دعوا سر اولویت است را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان شناخت راه امام حسین (ع) پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب دعوا سر اولویت است

«کسی که اولویتش حسین شد، دیگر به‌هیچ‌وجه از این قصه جدا نخواهد شد،

حتی اگر حسین بگوید! یک مخالفت خوب با ارباب! 

شب عاشورا فرمود: «... أَلَا وَ إِنِّی قَدْ أَذِنْتُ لَکمْ فَانْطَلِقُوا أَنْتُمْ فِی حِلٍّ لَیسَ عَلَیکمْ مِنِّی ذِمَامٌ هَذَا اللَّیلُ‌ قَدْ غَشِیکمْ‌ فَاتَّخِذُوهُ جَمَلًا»

همه برایشان مهم بود، بلند شدند و گفتند که اولویت دیگری جز حسین نداریم! وقتی امام به آن‌ها اذن رفتن داد:

«بهتر از شما و نه اهل‌بیتی برتر و نیکوکارتر از اهل‌بیتم نمی‌بینم، خداوندا از من به شما پاداش نیکو دهد. این شب است که سیاهی و تاریکی آن شما را فراگرفته، پس آن را چون شتر رهواری گرفته و هر یک از شما دست یکی از اهل‌بیتم را گرفته و در این تاریکی شب، پراکنده شده از صحنه بیرون شتابید و مرا با دشمن واگذارید، چه آنان جز مرا نخواهند» .

برادران و فرزندان او و فرزندان عبداللَّه‌بن‌جعفر همگان هماهنگ گفتند: چرا چنین کنیم، برای این‌که بعد از تو زنده بمانیم، خدا هرگز چنین روزی را پیش نیاورد و آغازگر این سخن عباس‌بن‌علی علیه‌السّلام بود و دیگران در پی وی سخن گفتند. 

آن شب مجالی باز شد برای سنجش اولویت‌ها، باید تاریخ این لحظات را در خود ضبط می‌کرد:

سپس مسلم‌بن‌عوسجه‌ برخاست و گفت: ما تو را این‌گونه تنها گذارده، از نزدت باز گردیم و دشمن تو را در محاصره داشته باشد! نه به خدا، خدا هرگز چنین وضعی را نیاورد تا آن که نیزه‌ام را در سینۀ دشمنانت بشکنم تا آن‌جا که دستۀ شمشیر در دستم باشد، دشمنت را از پای درآورم. اگر من سلاح نبرد هم نداشته باشم تا با آنان بجنگم، آنان را سنگ‌باران کرده، هرگز از حضرتت جدا نگردم تا در کنارت جام شهادت در کام کشم.

و اما سعید -که در باب وفایش نیز در مجموعۀ «باغ سیب» با عنوان «وفا به رنگ کربلا» از او گفته شد-

او نیز شب عاشورا در هنگامۀ عشق‌بازی، اولویتش را به زبان آورد:

نه به خدا‍‌‍‌! ای فرزند رسول‌الله؟ ص؟، هرگز تنهایت نگذارم تا خدا بداند که ما وصیت پیامبرش محمد را دربارۀ تو حفظ و رعایت کردیم و اگر می‌دانستم که در راه تو کشته می‌شدم و بعد زنده به آتش کشیده می‌شدم و خاکسترم به باد داده می‌شد و هفتاد بار این وضع تکرار می‌شد، هرگز از حضرتت جدا نشده تا در پیش رؤیت، شاهد مرگ و شهادت را در آغوش کشم، چرا نه حال که این یک کشته شدن بیش نیست و بعد هم به کرامت ابدی و جاویدان خدا می‌رسم.

همۀ اصحاب عاشورایی اولویت زندگی را به خوبی فهمیده بودند:

آن‌گاه زهیربن‌قین بجلی برخاست و به عرض رسانید: به خدا، ای فرزند رسول‌ خدا چقدر دوست داشتم که هزار بار کشته شده، زنده گردم تا خدا با این کار تو و برادران و فرزندان و اهل بیت جوانت را از کشته شدن حفظ می‌فرمود.»

نظرات کاربران

حمید درویشی شاهکلائی
۱۳۹۷/۰۱/۱۴

زندگی سرای انتخاب است. همه‌اش انتخاب است. درنگی کنیم در انتخاب‌هایمان.

سراج زاده
۱۳۹۷/۰۳/۲۸

دعوا سر اولویت هاست اصلا مشکل اصلی همینه که بتونی اهم و مهم کنی بتونی ارزش بشناسی اولویت داشته باشی اگر فقط یک مطالعه ساده داشته باشیم درگیری های تاریخی ما و حتی جهانی از همین جاها شروع میشه

نون صات
۱۳۹۸/۰۶/۱۰

بسمک یا عاشق ، و السلام علیک یا معشوق نظراندازی کلی؛ با توجه به سابقه مطالعه آثار این نویسنده، می‌توان نثر روان رو برای این کتاب نیز ذکر کرد. کتاب به یکی از جنبه های رخ دادن این رخداد پرداخته که البته

- بیشتر
yousef.k
۱۳۹۸/۰۲/۱۶

من با کتاب های اقای علوی تازه آشنا شدم...به شدت عالی هستن ایشون...سبک و پر مغز

Hosseini
۱۳۹۹/۰۶/۰۱

کتاب خوب و کم حجم است و شخصیتهای کربلا را از دید جدید بررسی میکند و هر کسی را بنا به اولویتش معرفی میکند که باعث شده در حادثه کربلا حسینی باشد یا جامانده از کربلا یا یزیدی اولویت های

- بیشتر
ابوالفضل
۱۳۹۹/۱۲/۲۹

پژوهشی مختصر اما عمیق در مسائل کربلا با نگاه به انتخاب ها و اولویت سنجی افراد. نکاتش لازمه هر روز واسه آدم یادآوری بشه!

زهرا
۱۳۹۹/۰۶/۰۸

عالی عالی عالی.جزو بهترین کتابهایی بود که در عمرم خوندم. دائم در گوشم زنگ میخوره نکاتش

Paria
۱۳۹۸/۰۱/۲۰

بسیار خوب...

ffazeli
۱۳۹۸/۰۱/۰۳

عالی

◕‿◕
۱۳۹۹/۰۶/۰۷

(۲۲ کمی پراکنده و غیرمنسجم بود. خیلی نپسندیدم. ولی با توجه به محتوا، اسم کتاب برای من تاثیرگذار بود...

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۹۳)
کسانی که با خود گفتند اول حج بگذاریم، بعد به حسین می‌رسیم... نرسیدند! تاریخ می‌خواست به همه درس اهمیت اولویت‌دهی یاد بدهد.
up
برای خدا وقت بذارید، برای زندگی وقت پیدا می‌شه.
surrender
«... ابتدای کربلا، غدیر بود» «غدیر، کربلای عوام بود و کربلا، غدیر خواص! در غدیر با آن‌که بیعت گرفته شد، «جفا» شد و در کربلا، با آن‌که بیعت برداشته شد، «وفا» ماند» داستان «دعوا سر اولویت...» از غدیر شروع شد.
Mm Mmm
کسانی که با خود گفتند اول حج بگذاریم، بعد به حسین می‌رسیم... نرسیدند! تاریخ می‌خواست به همه درس اهمیت اولویت‌دهی یاد بدهد.
erfan
چه کسی از محبت امام حسین بی‌بهره است؟ کدام دل است که با نام حسین نلرزد و با دیدن پرچمش به سمت آن تمایل پیدا نکند؟ هیچ‌کس! چه کسی کار برای امام حسین را بد می‌‌‌داند؟ هیچ‌کس! اما چرا خیلی از وقت‌‌‌ها «این جبهه نیرو ندارد» ؟ دعوا سر اولویت است. البته مشکل از «کار کردن برای امام حسین» فراتر است. این‌جا مسئلۀ اصلی و کلیدی، نفس «کار» است و این‌که چرا کارها یا انجام نمی‌‌‌شود و یا اگر انجام شود استمرار ندارد؟ و در این میان کربلا بهترین مکان برای جواب گرفتن، چراکه در کار برای امام حسین کسی شک و شبهه ندارد، اما در این‌جا هم...!
Mm Mmm
کشور به وسیلۀ همین «یا حسین یا حسین» زنده شده بدون تردید.
Hosseini
«کارتان را برای خدا نکنید، برای خدا کار کنید! تفاوت این‌که کسی کارش را برای خدا بکند با کسی که برای خدا کار کند، زیاد نیست؛ فقط همین‌قدر است که ممکن است حسین(ع)در کربلا باشد... و من در حال کسب علم برای رضای خدا!»
حکیمی
... حسین جان! دیر شد.
امیر رضایی
اول حسین! «اوَّلیت» ، حسین، «اولویت» هم حسین!
Hosseini
زمین به دور خـــودش چــــــــرخ مــــی‌زند تا که نشـــــان دهد به سمــــــــاوات، کربلایت را
up

حجم

۸۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

حجم

۸۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

قیمت:
۱۶,۰۰۰
تومان