دانلود و خرید کتاب نواخوان در غرب لورنزو ویدینو ترجمه حمید عظیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نواخوان در غرب اثر لورنزو ویدینو

کتاب نواخوان در غرب

معرفی کتاب نواخوان در غرب

کتاب نواخوان در غرب نوشته لورنزو ویدینو است. این کتاب درباره مسائل سیاسی گروه اخوان‌المسلمین است و روایت جالبی را با حقایق تاریخی و سیاسی ذکر می‌کند. کتاب را نشر معارف منتشر کرده است. 

درباره کتاب نواخوان در غرب

فهم خط‌مشی‌های سیاسی جنبش اخوان‌المسلمین در سال‌های پس از انقلاب اسلامی همیشه دشوار بوده است. ورود تمام‌عیار این جنبش در جبههٔ معارضان شبه‌نظامی دولت بشار اسد، اولین‌باری نبود که ایرانیان را غافل‌گیر می‌کرد. اخوان‌المسلمین بارها و بارها انقلابیون ایران را در شوک فرو برده است.

شاید اولین‌بار که ایرانی‌ها از اقدامات اخوان شوکه شدند، زمانی بود که تلمسانی، مرشد اخوان، درخواست میانجی‌گری بین ایران و کارتر را برای بازگرداندن گروگان‌های لانهٔ جاسوسی مطرح کرد. طبعاً ایرانی‌هایی که ایدهٔ هم‌رزمی با اخوان در مبارزه علیه استکبار جهانی را در سر می‌پروراندند، سخت مأیوس شدند. این کتاب رویکردها و رفتارهای این گروه را بررسی می‌کند. 

دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‏‌ها، در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد و در سال ۱۳۷۹ به صورت رسمی آغاز به کار کرد. این انتشارات تلاش می‌کند از دریچه اسلام ناب به بازخوانى، بررسى، نقد و تولید اندیشه در عرصه‌هاى مختلف بپردازد. از جمله این فعالیت‏ها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان به چاپ بیش از ۱۱۰۰ عنوان کتاب در زمینه دروس معارف اسلامى دانشگاه‌ها، اندیشه‏‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبرى، پرسش‌ها و پاسخ‌هاى دانشجویى، معارف قرآن و اهل‏‌بیت (ع)، دین‌پژوهى، اخلاق و عرفان، انقلاب اسلامى و تاریخ معاصر، مسائل جهان اسلام، غرب‏شناسی، شبهات فکری و عقیدتی، مسایل تاریخی و فلسفی، علوم انسانی، مسایل تربیتى، زن، خانواده و نقد فمینیسم و… اشاره کرد. نشرمعارف اخیراً نیز گام‏‌هایی در حوزه ادبیات داستانی برداشته است. این انتشارات با راه ‏اندازی ۳۰ مرکز فروشگاهی با عنوان تجاری «پاتوق کتاب» و همچنین برگزاری ۱۲ دوره مسابقات کتابخوانی «پویش روشنا» در سطح ملی، توانسته است گام‌‏های مفید و موثری در توزیع و ترویج کتابخوانی کشور بردارد.

آنچه این روزها بیش از هرچیز دغدغه نسل انقلابی است آشنایی جوانان و دانشجویان با حقیقت دین و معارف اسلام است، انتشارات در این زمینه پیشرو است و تلاش دارد پاسخی علمی و دینی برای تمام سوالات این نسل داشته باشد.

خواندن کتاب نواخوان در غرب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به اصول سیاسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نواخوان در غرب

پایان جنگ جهانی دوم، دوره‌ای جدید در روابط مسلمانان با اروپا را رقم زد. کشورهای اروپایی به‌تدریج متوجه شدند که به حفظ امپراتوری‌های خود قادر نیستند و کم‌وبیش بااکراه به مستعمرات خود در دنیای اسلام استقلال دادند. ازطرفی، رشد اقتصادی پس از جنگ، کشورهای اروپایی را نیازمند نیروی کار ارزان و ساده‌ای می‌کرد که ازطریق سیل مهاجران مسلمان تأمین می‌شد. بدین ترتیب تعداد بسیاری از الجزایری‌ها و تونسی‌ها و مراکشی‌ها در فرانسه، جایی که با آن پیوند تاریخی داشتند، کار پیدا کردند. به همین ترتیب پاکستانی‌ها و هندی‌ها در بریتانیای کبیر و ترک‌ها در آلمان مشغول‌به‌کار شدند. بلژیک و هلند و کشورهای اسکاندیناوی نیز کارگران مسلمان را به‌خود جذب می‌کردند. هر دو طرف، این روند مهاجرت را موقت و دارای سود متقابل برای مقابله با مشکلات اقتصادی می‌دیدند. اروپایی‌ها تصور می‌کردند مهاجران فقط برای چند سال و تا زمان رشدیافتنِ اقتصاد منطقه در آنجا خواهند ماند و سپس به کشورهای خود بازمی‌گردند. به همین ترتیب مهاجران نیز بنا داشتند تا از ثمرات کار سخت خود برای ساختن زندگی جدید در کشورهای مبدأ خویش استفاده کنند. دولت‌های اروپایی نیازی نمی‌دیدند سیاست‌های بهنجارسازی و تطابق‌بخشی را برای مسلمانانی که قرار است به‌زودی به وطن‌های خود برگردند، اعمال کنند و مسلمانان نیز زندگی خود را به مساجد موقت محدود کرده بودند. این باعث می‌شد بعضی کارشناسان در آن دوره، از اسلام زیرزمینی سخن بگویند. به همین دلیل مسلمانان و اسلام عملاً در اروپا نامرئی ماندند.‌

اوضاع به‌شکل محسوسی از دههٔ ۱۹۷۰ تغییر یافت. به‌دنبال سقوط اقتصادی که با بحران نفت در ۱۹۷۴ آغاز شد، اکثر کشورهای اروپایی مهاجرت‌ها را محدود کردند.‌ باوجوداینکه سیاست‌های تعدیلی، جریان نیروی کار جدید را متوقف کرد، قوانین تابعیت خویشاوندان در اروپا به مهاجران اجازه می‌داد به‌جای بازگشت به وطنشان، به همسران و فرزندان خود در اروپا ملحق شوند. شمار زیادی از آنان تصمیم گرفتند به‌صورت دائم در کنار خانواده‌های جدید خود باقی بمانند. از همان مقطع، جمعیت مسلمانان اروپا به‌طور پیوسته در حال افزایش بوده است. به موج اول مهاجران، اکنون نسل دوم و حتی سوم آنان اضافه شده است. اکنون اکثر آنان تابعیت محل تولد خود را دارند. همچنان که تعداد بسیاری از پناه‌جویان نیز، به‌شکل قانونی یا غیرقانونی به مهاجران پیوسته‌اند. حضور مسلمانان حتی به اروپای جنوبی هم که پیش‌ازاین در آن حضور نداشته‌اند، رسیده است. تا امروز عملاً تمام کشورهای اروپایی میزبان اقلیتی مسلمان هستند. بهترین تخمین‌ها تعداد مسلمانان ساکن اروپای غربی را بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون نشان می‌دهد که باعث می‌شود، اسلام دومین دین قارهٔ اروپا به‌حساب آید. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۴۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۲۴۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۵۴,۰۰۰
تومان