دانلود و خرید کتاب سلطنت ترس مارتا نوسباوم ترجمه حامد قدیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سلطنت ترس اثر مارتا نوسباوم

کتاب سلطنت ترس

معرفی کتاب سلطنت ترس

کتاب سلطنت ترس نوشته مارتا نوسبام است که با ترجمه حامد قدیری منتشر شده. این کتاب نگاه یک فیلسوف به جهان امروز درگیر با جهان در انتظار آشوب است. نویسنده در کتاب سلطنت ترس سعی دارد دنیای امروز را از نگاه فلسفی تحلیل کند.

درباره کتاب سلطنت ترس

مارتا نوسبام، که به او لقب فیلسوف احساسات را نیز داده‌اند، می‌گوید نطفۀ این کتاب زمانی شکل گرفت که خبر پیروزی ترامپ در انتخابات را شنید، روزی که ترس از دودستگی‌ها و سیاست‌های تبعیض‌آمیز واقعی‌تر از همیشه شده بود. به نظر نوسبام، هیچ سیاستی خالی از احساسات نیست و، از این رو، فهم سیاست بدون اندیشیدن به احساسات کامل نخواهد بود.

کتاب حاضر ماحصل یکی از همین تلاش‌ها و تأمل‌های اوست، تأملی فلسفی درباب وضعیت افسارگسیخته‌ای که جامعهٔ آمریکا با آن سروکله می‌زند. نمود متأخر این وضعیت (دست‌کم در زمان نشر و ترجمهٔ این کتاب) ظهور دونالد ترامپِ سرمایه‌دار در قامتِ رئیس‌جمهور آمریکاست. در اینجا نوسبام معتقد است که «ترس» کلید تبیین وضعیتِ فعلی این جامعه است؛ ترس است که منجر به «دیگری‌سازی» شده و، در مجموع، به انشقاق اجتماعی ختم شده است. پس اگر داعیهٔ حل انشقاق اجتماعی را داریم باید به «ترس» بپردازیم و، با التفات به ویژگی‌ها و دسته‌بندی‌های آن، راهی برای حل معضلات فعلی پیدا کنیم.

خواندن کتاب سلطنت ترس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به درک بهتر دنیای مدرن پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب سلطنت ترس

در تئاتر بود که برای اولین‌بار با آدم‌هایی مواجه شدم که علناً همجنس‌گرا بودند. راستش وقتی هفده‌ساله بودم، دل‌باختهٔ یکی از پسرکان بازیگر شده بودم و با اشتیاقی همراه با نومیدی زندگی‌اش را دنبال می‌کردم و می‌دیدم که چطور شریک زندگی‌ای دارد که او را ملاقات می‌کند و با یکدیگر حلقه ردوبدل کرده‌اند. اما آن‌ها صرفاً در جهانِ تئاتر علناً کنار همدیگر بودند، و نه جامعهٔ بزرگ‌تر از آن. این ماجرا از نظر من آشکارا احمقانه و غیرعقلانی به نظر می‌آمد. او یقیناً خیلی سرتر، فهیم‌تر و محترم‌تر از اکثر پسرانی بود که می‌شناختم. گمان می‌کنم تا آن موقع خودخواهی زشت پشتِ نژادپرستی و تبعض جنسیتی را درک کرده بودم اما پس از این تجربه‌ها بود که تبعیض‌های مبتنی بر گرایش‌های جنسی، که سابقاً از منظر و مرئای من پوشیده مانده بود، به فهرستی که از گناهان پلیدِ آمریکایی درست کرده بودم اضافه شد.

بعد از آنکه تصمیم گرفتم بازیگری حرفه‌ای را کنار بگذارم، به بخش دانشگاهی دانشگاه نیویورک بازگشتم و همان‌جا ریشه دواندم. پس از آن، خیلی زود همسر آینده‌ام را ملاقات کردم و با هم ازدواج کردیم و به سلک یهودیت درآمدم. من مجذوب اولویت عدالت اجتماعی در یهودیت بودم و هستم. علاوه‌براین، همیشه دل‌بستهٔ فرهنگ یهودی‌ای‌ام که به آن پیوسته‌ام، چراکه می‌بینم این فرهنگ، نسبت به فرهنگ ساسپ، به‌لحاظ عاطفی گویاتر و، علناً، استدلال‌مدارتر است. به قولِ یکی از همکاران موفق یهودی‌ام که از تجربه‌اش در شرکت‌های حقوقی منتسب به سفیدپوستان تعریف می‌کرد، وکلای ساسپ هیچ‌وقت از شما انتقاد نمی‌کنند بلکه، پس از پنج سال کار، ناگهان شما را اخراج می‌کنند اما وکلای یهودی دائم جیغ‌وداد می‌کنند و بالاوپایین می‌پرند ولی در نهایت خیلی منصفانه‌تر با شما رفتار می‌کنند. برای همین، با اینکه مدت‌هاست که دیگر متأهل نیستم، ولی هنوز اسم و  دینِ یهودی‌ام را نگه داشته‌ام و بیش‌ازپیش با زندگیِ هم‌کیشانم دمخور شده‌ام (البته به یادِ نام اصلی‌ام، کریون، حرف C را در میانهٔ نامم حفظ کرده‌ام). با این اوصاف، باید گفت که من به گروهی پیوسته بودم که مورد انزجار پدرم بود. به همین خاطر، پدرم حتی برای مراسم ازدواجم هم نیامد حال‌آنکه مادرم تلاش می‌کرد میانهٔ ماجرا را بگیرد و غائله را ختم به خیر کند (البته تا وقتی‌که هنوز والدینم از همدیگر جدا نشده بودند).


نظرات کاربران

imsarahshirley
۱۴۰۱/۰۷/۱۹

همه ی حکومت های دیکتاتوری و توتالیتر در کلیات و چهارچوب شبیه هم هستند و فقط در جزئیات تفاوت دارند،همه ی دیکتاتور ها از هم تقلید میکنند اما هیچ کدام از هم عبرت نمی‌گیرند،همه ی دیکتاتورها پایانی شبیه به یکدیگر

- بیشتر
کاربر 3104130
۱۴۰۱/۰۹/۳۰

یکسری گزاره های مشخص دائما با ادبیات مختلف تکرار شده. جملات بیان شده عمق به خصوصی ندارند و دقیقا مسائلی هستند که هر آدم عادی ای هم بارها درموردش فکر کرده. ادبیات کسل کنندس و متن انسجام دقیقی نداره مثال ها و نمونه

- بیشتر
نازنین
۱۴۰۲/۰۹/۳۰

کتابی درمورد سلطنت ترس در روابط اجتماعی و روزمره وجود نداره؟ مثلا نحوه برخورد با افرادی که با تهدید کارشان را پیش می‌برند؟

کاربر ۵۱۳۷۴۱۸
۱۴۰۱/۰۷/۰۸

در خرید مشکل دارم صفحه پرداخت برام نمیاد خطا میده

shehneh.m
۱۴۰۱/۰۷/۱۴

زن حیا حجاب؛ مادری که بعد از شهادت همه فرزندانش با افتخار می‌گوید تمام وجودمان فدای اسلام و انقلاب این شخص بخاطر ترس تابع فرمان است؟!

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۰)
وقتی آدم‌ها از یکدیگر و نیز از آیندهٔ نامعلومشان هراس دارند، همین ترس می‌تواند به‌سادگی باعث شود که بیشتر دنبال مقصر بگردند و خیالاتی دربارهٔ انتقام‌گرفتن از آن‌ها در سرشان بپرورانند و نسبت به خوش‌اقبالانِ جامعه حسادت بورزند (این خوش‌اقبالان ممکن است افراد پیروز در انتخابات باشند یا آن‌هایی که، به‌لحاظ اجتماعی یا اقتصادی، اسم و رسمی دارند).
احسان رضاپور
پادشاهی پادشاهان بر ترس زیردستی‌ها استوار است. ترس از تنبیه و مجازاتِ پادشاه ضامن فرمان‌برداری زیردستی‌هاست. همچنین ترس از تهدیدات خارجی ضامن بندگیِ داوطلبانهٔ رعیت است، چراکه مردمِ بیمناکْ حفاظت و مراقبت می‌خواهند. آن‌ها به‌خاطر دریافت چنین مراقبتی به حاکمان مستبد و قوی روی می‌آورند. در مقابل، در دمکراسی ما باید از موضع یکسان و هم‌تراز با یکدیگر روبه‌رو شویم.
tarannom
شما نمی‌توانید سگانِ وحشی را در قفس آماده نگه دارید و داعیهٔ برپایی عدالت داشته باشید.
FerFerism
روایت ما از ترس به ما می‌گوید که ممکن است امور بسیار ناگواری به‌سادگی اتفاق بیفتند. ممکن است شهروندان نسبت به حقیقت بی‌تفاوت بشوند و آرامش عضویت در گروهی را بپذیرند که از پیرامونش بریده و اعضای آن مدام اکاذیب خودشان را تکرار می‌کنند. ممکن است آن‌ها از اعتراض و انتقاد علنی بترسند و ترجیح بدهند ذیل بیرق رهبری باشند که به آن‌ها حس امنیتِ جنین در رحم مادر را بدهد. و نهایتاً ممکن است که نسبت به دیگری‌ها پرخاشگر شوند و آنان را به‌خاطر دردِ ترس سرزنش کنند. ما حالا به این رابطهٔ پویای میان ترس و سرزنش روی آورده‌ایم.
FerFerism
ترس از تنبیه و مجازاتِ پادشاه ضامن فرمان‌برداری زیردستی‌هاست. همچنین ترس از تهدیدات خارجی ضامن بندگیِ داوطلبانهٔ رعیت است، چراکه مردمِ بیمناکْ حفاظت و مراقبت می‌خواهند. آن‌ها به‌خاطر دریافت چنین مراقبتی به حاکمان مستبد و قوی روی می‌آورند.
احسان رضاپور
آدم‌ها در همهٔ جوامعْ با افراد دارای معلولیت‌های شدید جسمی و ذهنی مثل چیزهای مشمئزکننده مواجهه داشته و از آن‌ها اجتناب می‌کردند، طوری که انگار پرهیز از این نمونه‌های معلولیت و ناتوانیْ آن‌ها را در برابر ناتوانی‌های خودشان بیمه می‌کند. در همین راستا، غالباً از بدن‌های سال‌خورده و کهن‌سال به‌شکل ویژه‌ای منزجر می‌شوند، زیرا به‌وضوح می‌دانند که اگر اسیر مرگ نابهنگام نشوند، دیریازود خودشان به این سرنوشت دچار خواهند شد. با فاصله‌گرفتن از این بدن‌های پرچین‌وچروک و رعشه‌گرفته احساس بهتری به آدم‌ها دست می‌دهد، طوری که انگار انگ‌چسباندن به دیگران و طرد آن‌ها اکسیر ناگزیرِ زندگی است.
FerFerism
کینگ همیشه می‌گفت که خشم ثمرهٔ محدودی دارد و فقط به این درد می‌خورد که مردم را به‌جای آنکه زانوی غم بغل بگیرند به جنبش اعتراضی ما بیاورد. اما وقتی آمدند، خشمشان باید «تصفیه» و «هدایت» شود. (۲۱) منظور او این بود که مردم باید از میل به تاوان‌خواهی دست بکشند و روحِ اعتراض موجه را حفظ کنند. آن‌ها به‌جای تلافی‌جویی به امید و ایمان به امکان برقراری عدالت نیاز دارند.
FerFerism
این باور که درد با درد التیام و تشفی پیدا می‌کند، هرچقدر هم که فراگیر باشد، باز هم فقط وهمی فریبنده است. کشتنِ قاتلْ مرده را به زندگی بازنمی‌گرداند، هرچند که خیلی از خانواده‌های قربانیان طوری طالب اجرای مجازات اعدام‌اند که گویی با اجرای آن همه‌چیز مثل روز اول می‌شود. درد در برابر درد ایدهٔ ساده‌ای است و حتی نوزادان بلوم هم این ایده را دارند. اما دام فریبنده‌ای است که، به‌جای اصلاح معضل، منجر به درد و رنج بیشتر می‌شود. از قول گاندی نقل می‌کنند که «چشم در برابر چشم کلِ جهان را کور می‌کند».
FerFerism
اگر خانواده‌ها گرسنه باشند، اگر از خدمات پزشکی محروم باشند، اگر بچه‌ها به مدارس خوب دسترسی نداشته باشند و اگر محیطی ایمن در اختیارشان نباشد، هرگز نمی‌توانند بچه‌ها را طوری متعادل و قابل‌اعتماد بار بیاورند که تاب ایستادن در برابر یورش‌های ترس را داشته باشند
FerFerism
ارسطو به خطیبان سیاسی می‌گوید زمانی می‌توانند ترسِ مردم را برانگیزانند که (الف) رخداد قریب‌الوقوعی را به تصویر بکشند که اهمیت بسزایی برای بقا و سعادت مخاطبان دارد، (ب) مردم را قانع کنند که این رخداد بسیار نزدیک و در شرف وقوع است و، علاوه‌برآن، (ج) کاری کنند که مردم حس کنند مهار اوضاع از دستشان خارج شده و نمی‌توانند به‌راحتی و با تکیه به خودشان از این شرایط ناخوشایند رهایی یابند. علاوه‌براین، ارسطو اضافه می‌کند که مردم باید به خطیب اعتماد داشته باشند، بنابراین خطیب باید با ظاهر و مَنشی نزد آنان حاضر شود که معتمد به نظر آید.
FerFerism

حجم

۳۱۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

حجم

۳۱۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

قیمت:
۶۷,۰۰۰
تومان