دانلود و خرید کتاب رهبری: درس‌هایی که از زندگی‌ و سا‌ل‌های حضورم در منچستریونایتد آموختم الکس فرگوسن ترجمه حسین گازر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رهبری: درس‌هایی که از زندگی‌ و سا‌ل‌های حضورم در منچستریونایتد آموختم اثر الکس فرگوسن

کتاب رهبری: درس‌هایی که از زندگی‌ و سا‌ل‌های حضورم در منچستریونایتد آموختم

معرفی کتاب رهبری: درس‌هایی که از زندگی‌ و سا‌ل‌های حضورم در منچستریونایتد آموختم

‌الکس فرگوسن( -1941)، مربی پیشین تیم فوتبال منچستر یونایتد است و مایکل موریتز( -1954) در این کتاب خاطرات و آموخته‌های این مربی نامدار انگلیسی را گردآوری کرده است. در بخشی از کتاب به نام «کار تیمی» می‌خوانیم: «تعادل کلید موفقیت هر تیم است. برد در یک بازی فوتبال با یازده دورازه‌بان یا بازیکنانی با استعدادهای یکسان غیرممکن است. تصورم این است که در سازمان‌های دیگر هم این‌گونه است. ما خیلی به ترکیب سنی تیم فکر کردیم؛ اینکه چه تعداد بازیکن بالای سی سال، بین بیست‌وسه تا سی و سنین بیست تا بیست‌وسه سال داریم. تیمی مد نظرم بود که نه خیلی مسن باشد که بازیکنانش کُند باشند یا بعد از مدتی طولانی از بند مصدومیت رها شوند، و نه خیلی جوان که ترکیب تیم بی‌تجربه و بی‌پروا شود. بعد از بازنشستگی نوشته‌های برخی کارکنان را در مورد شرایط یونایتد مطالعه کردم. اگر کسی نداند فکر می‌کند که من یازده جسد را کفن و دفن کرده و به حال خود رها کرده‌ام. بسیار مضحک است. در ابتدای فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۲ قصد بازنشستگی نداشتم و مثل همیشه برای رسیدن به آمادگی کامل برای رقابت‌های آینده مصمم بودم. در پایان فصل، میانگین سنی تیم ما همان بیست‌وشش یا تقریباً زیر بیست‌وپنج سال بود. خیلی از افراد هم می‌گویند که ما بازیکنان بسیاری را با میانگین سنی حدود سی سال یا بیشتر به کار می‌بریم. حقیقت دارد، اما این واقعیت را نیز نادیده گرفته‌اند که این روزها می‌توان از بازیکنی که به خوبی از خود مراقبت می‌کند، انتظار داشت که در سن سی‌وپنج تا سی‌وشش سالگی عملکرد بالایی از خود نشان دهد. بیست‌وپنج سال پیش که هنوز توجه علمی به ورزش، تغذیه، رژیم‌های پیشرفته و زمین‌های بهتر را شروع نکرده بودیم، این امکان وجود نداشت.»

نظرات کاربران

حسین
۱۳۹۸/۰۹/۰۴

ترجمه اش کمی از حد انتظارم پایین تر بود. قشنگ معلومه مترجم با فوتبال آشنایی نداره. برای مثال: (برنابئو) ورزشگاه رئال رو نوشته بارنبئو. یا لوئیز فن خال رو نوشته لوئیز ون گال. پنجره نقل و انتقالات رو نوشته دریچه نقل و انتقالات. یا FC (مخفف

- بیشتر
sasha
۱۳۹۶/۰۹/۰۵

باحاله ترجمه خیلی وفادار نیست

ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
۱۴۰۰/۰۳/۱۷

درس‌هایی از زندگی و حضور در منچستر یونایتد بدون شک هوادار فوتبالی را نمی‌توان یافت که «سر الکس فرگوسن» را نشناسد. او سرمربی افسانه‌ای اسکاتلندی است که نزدیک به چهل سال مربی‌گری کرد و طی این سال‌ها توانست 49 جام قهرمانی

- بیشتر
اسکندر
۱۳۹۹/۰۵/۱۰

این ترجمه بهتر و روانتر است.

mamal123
۱۳۹۵/۱۲/۰۵

کتاب خوبیه. نوع رهبریش و برخورد با چالش های که داشته درس بزرگی براق زندگیم شد

tact1
۱۳۹۷/۰۸/۲۷

کتاب فوق العاده ایه ، کلی نکته داخلش با خودش به همراه داره

🌻سپیده 🌻
۱۳۹۵/۱۰/۲۸

و این کتاب رو هم معرفی کردن.

تنها
۱۳۹۵/۰۶/۱۱

کلمه ی (سر)بخاطر این است که این مرد واقعا مرد بزرگی بوده و در انگلیس لقب ایشان است و هرکسی این لقب را ندارد واقعا جای ستایش داره این مرد

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۱)
کارهای تکراری که در تمرین انجام می‌دیم در بازی که هیچ زمانی برای فکر کردن ندارین ملکه ذهن‌تون می‌شه.
atp
من همیشه تحت تأثیر کریستیانو رونالدو قرار داشتم که هرگز اجازه نداد بدنش خالکوبی داشته باشد. این مسئله نکته‌های زیادی در مورد نظم و انضباط او یادآور می‌شد.
enrique
من همیشه این احساس را دارم که موفقیت‌هایِ ‌ما نشانه استمرار و ثبات در حفظ نظم و انضباط است.
Ali
در یک دنیای کامل، من یازده بازیکنی را انتخاب می‌کنم که استعداد و اراده‌ای مشابه دارند. ولی زندگی همیشه این‌گونه نیست و اگر مجبور بودم تا بین فردی با استعداد و فردی با اراده آهنی یکی را انتخاب کنم، همیشه مورد دوم را انتخاب می‌کردم. بازیکن با استعداد ممکن است برای مدتی کارگشا باشد ولی همیشه قدرت لازم برای دادن ثبات به تیم‌های بزرگ را ندارد.
کاربر ۶۷۹۹۴۴
من نظم و انضباط را سرلوحه امور قرار دادم، امری که شاید به بهای از دست دادن چندین جام برای ما تمام شد. اگر مجبور باشم به گذشته برگردم، کارهایم را دقیقاً تکرار می‌کنم، چون زمانی که نظم و انضباط از بین برود باید کاملاً با موفقیت خداحافظی کرد و زمینه را برای آشوب و بی‌نظمی آماده ساخت.
کاربر ۶۷۹۹۴۴
اگر شما تیمی متشکل از یازده بازیکن مستعد داشته باشید که بر جلسات تمرین تمرکز دارند، مواظب رژیم غذایی و ساختار فیزیکی آن‌ها باشید، به‌اندازه کافی بخوابند و به موقع سر تمرینات حاضر شوند، در این حالت نیمی از مسیر بردن جام را طی کردید.
کاربر ۶۷۹۹۴۴
نگاه کردن به دیگران، گوش دادن به توصیه‌های آن‌ها و مطالعه در مورد مردم، سه مورد از بهترین کارهایی هستند که من تا به اینجای زندگی‌ام انجام داده‌ام.
کاربر ۶۷۹۹۴۴
معیارهای عینی و ذهنی وجود دارد که برطبق آن‌ها بازیکنان را درجه‌بندی می‌کنم. معیارهای ذهنی شامل توانایی بازی با دو پا، حس تعادل، روش منظمی که از سلامتی خود مراقبت می‌کنند، بازی یک‌دست در خلال فصل‌ها و چند فصل پیاپی، نشان دادن تسلط در چند پست‌ مختلف، و توانایی تغییر نتیجه به نفع هر تیمی که برای آن بازی می‌کنند.
کاربر ۶۷۹۹۴۴
می‌گفتم: «این روح تیمیه؛ یعنی وقتی که شما جونت رو برای دیگری به خطر می‌ندازی. در یک باشگاه بدون وجود دیگری هرگز برنده نمی‌شین. »
کاربر ۶۷۹۹۴۴
هیچ‌کس سازمانی را نمی‌خواهد که مجریانش فقط سه روز در هفته و با تأخیر به سر کار می‌آیند. این امر برای تیم‌های فوتبال نیز صدق می‌کند به همین دلیل به بازیکنانی مانند برایان مک‌کلر یا دنیس اروین علاقه داشتم که حدود هزار بازی برای یونایتد به میدان رفتند. اگر چه واضح است که آن‌ها به اندازه برخی بازیکنان دیگر باشگاه مشهور نشدند ولی سربازان خوبی بودند.
کاربر ۶۷۹۹۴۴

حجم

۴٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۴۲۰ صفحه

حجم

۴٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۴۲۰ صفحه

قیمت:
۷۲,۰۰۰
تومان