دانلود و خرید کتاب اولین روز تابستان سیامک گلشیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب اولین روز تابستان

کتاب اولین روز تابستان رمانی نوشته سیامک گلشیری برای نوجوانان است. این اثر داستان پسری به نام کامیار است که اشتباهات تلخی مرتکب می‌شود و در تلاش است تا راهی برای جبران پیدا کند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که در سال ۱۳۴۴ پایه‌گذاری شد، گسترده‌ترین شبکه کتابخانه‌های کودکان و نوجوانان را دارد و از برجسته‌ترین تولیدکنندگان کتاب کودک است. این سازمان علاوه بر کتاب، محصولات فرهنگی دیگری مانند فیلم و سرگرمی‌های سازنده و موسیقی نیز برای کودکان تولید می‌کند.

درباره کتاب اولین روز تابستان

کامیار، اشتباه عجیبی مرتکب شده است. اشتباهی که زندگی او را به هم ریخته است و باید کاری برای خودش انجام دهد. او که به پسری آرام و سربه‌راه است، با گروهی ماجراجو دوست می‌شود. آنها که همیشه در حال طرح نقشه‌ای برای دزدی کردن از این و آن هستند، کامیار را وسیله‌ای می‌کنند تا از خانه یکی از دوستان ثروتمندشان دزدی کند. 

هرچند یکی از دوستان کامیار، به نام حامد، به او هشدار می‌دهد که دوستی و صمیمیت با این افراد به نفعش نیست و نباید به آن‌ها نزدیک شود، اما اتفاقی رخ نمی‌دهد. او تصمیم خودش را گرفته است. در ضمن، نمی‌تواند به خواسته‌های آن‌ها نه بگوید. اما سرانجام کار، برای او حس پشیمانی بسیار زیاد است. 

کامیار خودش را در اتاقش حبس می‌کند. مدام به خودش بد و بیراه می‌گوید و فکر می‌کند با انجام اینکار می‌تواند از حس ندامت و پریشانی که وجودش را دربرگرفته است، کم کند....

اولین روز تابستان، رمان جذابی است که مفاهیم مختلفی مانند دوستی، اعتماد، توانایی نه گفتن و قدرت تجزیه و تحلیل را به کودکان و نوجوانان می‌آموزد و آنان را وادار می‌کند تا به چنین مساله‌ای فکر کنند. 

کتاب اولین روز تابستان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب اولین روز تابستان یک رمان جذاب برای تمام نوجوانان است. اگر با گروه سنی نوجوان کار می‌کنید یا فرزند نوجوان دارید این کتاب می‌تواند به شما در ارتباط با فرزندتان، کمکتان کند. 

درباره سیامک گلشیری

سیامک گلشیری در ۲۲ مرداد، ۱۳۴۷ در اصفهان متولد شده است. او فرزند احمد گلشیری و برادرزاده‌ هوشنگ گلشیری، نویسنده‌ نامدار ایرانی، است.

سیامک گلشیری تحصیلاتش را در رشته‌ زبان و ادبیات آلمانی تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه داده است و فعالیت ادبی‌اش را با چاپ داستان «یک شب، دیروقت» در نشریه آدینه آغاز کرده است. از سیامک گلشیری تا به حال نزدیک به بیست رمان و چندین مجموعه داستان منتشر شده است. کتاب‌های پنج‌گانه‌ خون آشام او که برای نوجوانان نوشته است، در فهرست کاتالوگ کلاغ سفید کتابخانه بین‌المللی مونیخ سال ۲۰۱۴ جای گرفته است. 

دیگر کتاب‌های او نیز، همیشه در فهرست‌های جوایز نامزد و منتخب بوده‌اند. در حال حاضر سیامک گلشیری به تدریس داستان‌نویسی در دانشگاه‌ها مشغول است. از میان آثار او می‌توان به تصویر دختری در آخرین لحظه، رژ قرمز، یک چیزی آنجاست، مهمانی تلخ و آخرین رویای فروغ اشاره کرد. 

بخشی از از کتاب اولین روز تابستان

فردای همون روز هم بود كه ناصر تلفن زد و گفت می‌خوان منو ببینن. گفت آب دستمه بذارم زمین و برم خونه حبیب‌اینا. گفت سهممو گذاشتن كنار و از این حرف‌ها. دلم می‌خواست داد می‌زدم می‌گفتم برو بمیر. برو گورتو گم كن! برو به جهنم! حبیبو هم با خودت ببر، ولی فقط گوشی رو گذاشتم. گفتم كه ترسوتر از این حرف‌ها هستم، خیلی ترسوتر. از همون وقت هم می‌دونستم كه دیگه ولكنم نیستن. می‌دونستم فهمیده‌ن جا زده‌م. از همین هم می‌ترسن، می‌ترسن گندش در بیاد. 

به خاطر همین هم هست كه مدام تلفن می‌كنن. عوضی‌ها سهمو بهونه كرده‌ن. زرشک! می‌خواین دخلمو بیارین، ولی نمی‌ذارم. نمی‌ذارم به همین راحتی دستتون بهم برسه. شده خودمو همینجا سربه نیست كنم، این كارو می‌كنم، نمیذارم دست شما بهم بخوره. 

اگه گفتی
فرن نیومن د. آمیکو
آداب مهمانی دادن
پگی پست
فیزیولوژی و فیزیوپاتولوژی کلیه همراه با انسداد و ترومای سیستم ادراری فوقانی
پویا باغی
هنر معاصر آفریقا
سیدنی لیتل‌فیلد کاسفر
آن ها کم از ماهی ها نداشتند
شیوا مقانلو
آن‌جا که پنچرگیری‌ها تمام می‌شوند
حامد حبیبی
دنیای شیرین ناتمام
دیدیه کالوت
گلوله
اسدالله امرایی
همسفر روزمرگی ناتمام
فرشته رحیم نژاد
فیزیک برای همه
آماندا کنت
ساختار نمایشی‌ قصه‌های قرآن
حسین فرخی
نامه در آثار شاعران و نقاشان جهان
پدرام حکیم زاده
مرا به خواب هایت ببر ماریه!
سیدعلی شجاعی
شبکه‌ی امنیتی
هاینریش بل
حکایت های پندآموز
محمدحسین عسکری فراهانی
قطره آخر قلم
فاطمه جهانگیری دقیق (السا اف. جی)
عشق + کار
مارکوس باکینگهام
مقیاس‌های سنجش در روان‌شناسی ورزشی و فعالیت بدنی (جلد دوم)
رابرت اکلوند
ترانه فراموشی
بنیتا مشیری
شازده کوچولو
آنتوان دوسنت اگزوپری
گردان قاطرچی ها
داوود امیریان
پسرک، موش کور، روباه و اسب
چارلی مکسی
پنج قدم فاصله
ریچل لیپینکات
پاستیل‌های بنفش
کاترین اپل‌گیت
هری پاتر و سنگ جادو
جی.کی. رولینگ
مامان من نمی‌تونم بخوابم
بریجت راب
دختری که ماه را نوشید
کلی بارن‌هیل
شهر آی قصه ـ قسمت اول: دایناماینا
پوریا عالمی
دوستان دوست‌داشتنی
کورتنی کاربن
گربه‌ی چکمه پوش
ریحانه ظهیری
شازده کوچولو
آنتوان دوسنت اگزوپری
قصر آبی
ال.ام مونتگومری
آقای باکلاه و آقای بی‌کلاه
شل سیلوراستاین
۳۰ روز با پیامبر (ص)ِ؛ کتاب اول
حسین فتاحی
گربه‌ی لوبیا پز
اسماعیل پورکاظم
پینوکیو (خلاصه داستان)
کارلو ک‍ول‍ودی‌
افسانه‌ی قوهای وحشی
شاگا هیراتا
چرا روباه مرغ شکار می‌کند؟
می‌می ساموئل
خوب‌های بد، بدهای خوب ۱
سومان چینانی

نظرات کاربران

hiden
۱۴۰۰/۰۲/۲۰

از نظر من داستانش خوبه و قشنگه ولی دو تا مشکل داشت: یکیش طرز نوشتنش بود یکیشم اینکه مثل بقیه کتاب ها که میخونیم و مثل کتاب واقعی برگه میزنیم نمیخوره و بده. دو تا ستاره به خاطر این دو

- بیشتر
همچنان خواهم خواند...
۱۴۰۱/۰۸/۲۹

به نام خدا کتاب موضوع ساده و و در عین حال مهمی داره و اون هم توانایی نه گفتنه. کخاب راجع به نوجوونیه که اگر توانایی نه گفتن داشت از اولین روز تابستونش که واقعا روز مهمیه چون دیگه امتحانا تموم

- بیشتر
Beh_Bano
۱۴۰۰/۰۷/۱۶

روند داستانی خوبی داره. یکمی اغراق داشت که اگر اونو فاکتور بگیریم داستان خوبی بود.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۴۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

حجم

۷۴۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

قیمت:
۱۹,۰۰۰
تومان